2 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

2 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

“Sovyet Rusya ve Zağrep seyahatleri.. İariçle müsabaka yap yapmak ve kazan- mak istiyorsak seyahate çıkmazdan N. evvel yapılacak işler vardır! m a ar ii “Yorcu kafilesiyle birlikte Sovyet R usyaya si Büyük yüzme müsabakalarınm yapıldığı havuz is Sovyet Rusyaya giden spor İlemiz dün Odesadan şehrimi- | İÜ öndü. Bu seyahatin plânço- İL NU Yâpacak değiliz. Çünkü spor a az bu işi bilirler, ç, esna, sporun diğer şubelerin- “e hayli zayif olduğumuzu ve © gerilediğimizi Sovyet Rus - arkasmdan Zağrepte ve m ven bir ay içinde yaptığımız aslar, riyazt bir katiyetle önü- Müze serivermiş bulunuyor. w Sovyet Rusyaya giden futbol- İarımızdan parlak muvaffaki - ün beklemiyorduk. Gidiş şart- İni düşündüğümüz için büyük a lerimiz yoktu. Bu itibarla o ar fazla müteessir olmadık. vr. at Zağrepteki Balkan oyunla» ilk gününde hemen bütün ta püsabakaleri kaybetmemiz bizi hin Zağrep yerine ve bittabi | umsuz yere Sovyet Rusya se - atine iştirak ettirilmesi muam- mr halledememek bu teessürü | Tttirdr, Dün Zağrepte Balkan oyunla” | ça devam edilecekti. b alarda atletlerimizin vaziyet « ni bir az olsun düzeltmelerini iyenler vardır. Bu müsaba - an verdiği neticeleri bugün, Azsa yarın bütün okuyucula - 1Z öğrenmiş olacaklardır. İnşa- lar» ah ümitler boşa çıkmaz. “6 Bu müsa- Mi ei Yazımızın içinde gördüğü" > iki resim Sovyet Rusya seya- Birisi yü üzü ren tek spor şubemizin u-| ndan bir kısmını, yani gü- « “erimizi yaptıkları bir maçta eriyor, ten müteessir etti. Bu arada Se- | i Diğer resim Moskovanın Dina- mo stadındaki yüzme havuzuna aittir. . İşte'bir havuz ki biz, etra- fı sularla çevrilmiş koca İstanbul- alâkadar olan bütün okuyu -g da bunun onda birine malik bu- Güreş | lunmuyoruz. Bu resme bakarken | yüzme sporlarında Sovyet arka - daşlarımızın niçin bizden ileride olduklarını bir kere daha öğren - miş olduk. Hariçle temas şartları Niçin muvaffak olamiyoruz?. Bunu bir hafta evvelki bir sayı - mızda işaret (o etmiştik. OBu veten kendimizi alamıyoruz: A — Hariçle temas etmek is- tiyorsak hariçle temas edebilecek takımlar hazırlamamız lâzımdır. B — Futbolda bir milli takım, bir seçme takım — Bütün millet- İlerin Oböyle yapmalarına rağ- men — bizim için müşkül oluyor- | sa, haricle temas işini o yılmen İ Kuvvetli klüp takımına bırakma- lıyız. Ancak müsabaka günü yan yana gelen futbolculardan mürek- | kep bir takım kurmaktan ise böy- le yapmak her halde daha kârlı | ve isabetli olur. C — Hariçle tarihlerini kati şekilde tesbit ederek bu temasları sporcularımızın yaz tatillerine başlamadıkları bir mevsime rast getirmeliyiz. İste muvaffakiyet icin üç esas- | İı şart... aym — Erzurum mebusları Erzurum, 1 (A.A.) — Erzu- rum mebusları Nafi Atuf, Asım İ ve Nafiz Beyler intihap daireleri- ni dolaşmak ve halkla temas et - mek üzere buraya geldiler. gün bu vesile ile gene kısaca işa- | | Tire yolu 26 ağustosta 3 EYLUL 1Y34 sağ Mn | Bafralılar İri Emlâk bankası şube açtı! Bursa, | (A.A.) — Emlâk ban- kasının, Bursa şübesinin açılma resmi bugün yapıldı. Bu müna- sebetle belediye salonunda büyük bir toplantı oldu, banka davetlile- İ rini ağırladı ve nutuklar söylen - di. Merasimde bankanın idare meclisi reisi bey de bulunmakta idi. Bilâhare bankanın merkezine gidilerek kordelâ Büyük Millet | Meclisi Reisi vekili ve Bursa me- | busu Rafet Bey tarafından kesil- di. Halk, Bursanın imarma ve ilerlemesine fırsat veren bu te - | şebbüsü alkışlamakta ve sevin- mektedir, Hâlâ kadın kaçırma hadiseleri! Bahçe — Geçen gün kasaba mızda çok esefe değer bir vak'a i olmuştur. Osmaniye belediyesinden Bah- çe belediyesine cuma ekispresiyle Elâzizli genç bir kadın geldi. Be- lediyece o işi | bitirilmediğin - den belediye azaşı Ahmet Kâhya efendinin evinde geceyi geçirmek ve ertesi günü sevkedilmek üzere teslim edildi, Gece saat onda fırıncı Meh- met “arabacıyım,, diyerek Ahmet Kâhyayı kandırmış ve kadını alıp “araba şurada bekliyor, buradan gitmiş, diye aldatarak askeri memnu mıntakaya yakın bir ma- halle götürmüş ve orada bekliyen üç arkadaşı fırmcı Ahmet, Meh- met ve Mustafa ile kadına zorla tecavüz etmişlerdir. Kadının fer- yadı üzerine askeri devriye ye: tişmiş, kadını kurtarmış ve dört kişiden biri kaçmış, diğerleriyle kadın merkez kârakoluna teslim edilmiştir. Az sonra kaçan da yakalan - mış, karakolda ifadesi alınmış ve adliyeye teslim edilmiştir. —— Aydın—Tire yolu açıldı Aydın, (Hususi) — Aydın, açılarak ilk otomobiller geçirilmiştir, O gün sabahleyin nafıa sermühen - | disimiz Kemal Beyle Bu yo- lan İzmir hududunda köprü o vasına kadar giderek Domuzde- re ve Âktepedeki son çalışmaları gördük. Ameleler, davul zurna- larla çalışıyorlardı. Gecede bu suretle çalıştıklarını öğrendik, Yolun bu kısmında saat 16: da otomobillere geçit ( hazırlanmış ve Tire kaymakamı Gaffur Beyin başlığı altında İzmir nafıa başmü- hendisi Nuri Beyin de dahil ol - duğu on kişilik bir heyet otomo - billerle Aydına gelerek yolu filen İ açmışlardır. Heyet, akşamı Ay « dında geçirdi ve belediyemiz ta - rafından misafir edildi. © li Şarap fabrikası üzüm alıyor Tekirdaği; İTJALA:) Şarap fabrikası 15 eylülden itibaren bağ- cılarımızdan fenni şeraite muva- fık üzüm alacak ve yeni mahsül- den şarap imaline başlıyacaktır. | etmişlerdir. Halkevinin tertip ettiği seyahat pek neşeli oldu, iyi Bafra, (Hususi) — Çoktanbe- ! Kızıl Irmak köp- rüsünün yıkık olmasından dolayı teehhüre uğrıyan, Alaçam seyahati nihayet köprü - nün geçilebilecek bir hale getiri » lebilmesiyle dünkü parlak bir şekilde'yapıldı. ri tasarlanıp ta halkevimizin cuma gün Seyahate başta yeni kaymaka- mımız Abdülkadir Bey ve C.H. Fırkası erkânı olduğu halde halk- evi idare heyeti ve bütün şube ko- | miteleri spör klüplerimiz iştirak | Kafile haricinde ay * rıca kalabalık bir halk kütlesi de | seyahate iştirak etmiş bulunuyor - du. Samsun halkevi müracaati ka- bul ederek — bu seyahat için ban- do takımından ayırdığı bir parça- yı vaktinde göndermişti; kardeş ve komşu evin bu değerli müzahe- | reti muhitte çok büyük memnuni İ yetle karşılanmıştır. Altmış kişiden mürekkep ka - file cuma sabahı muayyen seat- te halkevinde toplanmış ve eller - de fırka. bayrakları, yakalarda fırka rozetleri ve önünde de ba do olduğu ha'de yaya olarak ha“ reket edilerek köhne yaya geçildikten sonra şosesi üzerinde hazır bulunan üc Kamyona kafile taksim edilmiş ve yola düzülmüştür. alaçam Alaçama yarım saat mesafede | bulunan Karlı köyü mevkiinde A laçam nahiye müdürü vekili, be- lediye reisi ve C. H. F. reisi ve &- zalar, jandarma kumandanı ve gençler kafileyi karşılamışlardır. hep birlikte fotoğralar alınmıştır Karşılaşma çok samimi olmuş ve Alaçam methalinde otomobil ve kamyonlardan inilmiş, önde ban- do olduğu halde marşlar söyle- nerek kasabaya girilmiştir. Ka- dın, erkek, küçük, büyük bütün kasaba halkı kafileyi parlak teza- hüratla karşılamış, alkışlamıştır. Doğruca belediyeye (o gidilmiş ve biraz istirahatten © sonra kasaba gezilmiştir. : Saat 15 te sahile ya- kın olan “Geyik koşan,, mevkiine | gidilerek hazırlanmış olan sahada halkevinin spor şubesini teşkil e- den Bafra Gençlerbirliği ve Baf- raspor klüplerinin takımları ara - sında muhtelif spor ( hareketleri yapılmıştır. İçtimai yardım şubesi kasaba ve köylerden müracaat eden 25 - köprü de | 30 kadar fakir hastanınn muaye « intibalarla bitti nesini yaptırmış ve o reçetelerini Temsil şubesine men - sup bir heyetin iki gün evel bütün sahne İevazımını götürüp mükem- vermiştir. melen hazırladığı müsait bir ma - halde saat yirmi birde temsil şu - besi tarafından parlak bir müsa- İstiklâl ile başlıyan müsamere salonu dol- mere verilmiştir. marşi duran kadın, erkek yüzlerceise - yirci tarafından sürekli alkışlarla biir enini. | Hülasa sliafi fakıyetle temsil edilen “İstiklâl, piyesi çok takdirler kazanmıştır. Bir arkadaş evin bu seyahat » teki gayesini, (o halkevlerinin ne sade bir li- sanla anlatmış ve gösterilen gü » zel kabule, misafirperverliğe te - şekkür etmiştir. Ülkü yolcuları | müsamereyi müteakip saat 24 te Alaçamlıla » rın güzel yolculuk temennileri a - içinde maksatla açıldığını rasında, Bafraya hareket ettiler, sürur o ve neşe Bu seyahatin, Şirin nahiyemi- zin uyanık gençleri üzerinde iyi İ tesir yapacağına kuvvetle kaniiz. Bu itibarla yakında Alaçamda da bir gençlik teşekkülünün © vücut bülacağını çok ümit ediyoruz. Evimiz köy seyahatlerine de - vam edecektir. Hava müsait ol» duğu takdirde önümüzdeki cuma günü civar bir köye yaya olarak seyahat edecek ve köy meydanım- da bir temsil verecektir. Zihni Izmir ve Balıkesir maçı İzmir, 1 (A.A.) — Bugün Al- Balıkesir sancak stadyomunda İ idman birliği ile İzmir şampiyo - nu Altayile karşılaştı. İzmir hakim bir oyunla 2 — 4 galip geldi. aye Mahmut Esat Bey İzmir Halkevi, İzmir mebusu Mahmut Esat Beye müracaat ede- rek İstanbulda üniversite Okonfe- rans salonunda verdiği o inkılâp derslerini İzmirde de tekralama- sını rica etmişti. Mahmut (Esat Bey, bu ricayı kabul ederek İz » mire gitmiş, C. H, F. İzmir vilâ- yet idare heyeti reisi Avni Doğan, Halkevi reisi Cevdet Ak Ömer Beyler ve diğer birçok zevat tara» fından karşılanmıştır. - Mahmut Esat Bey derslerine İzmir halke » vinde yarın başlıyacaktır,