1 Ekim 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

1 Ekim 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Alaylı hakimler arasında—. : tasfiye “ yapılacı söyleniyor , ÜRİYER; © Pazartesi 1 1 Tini Tşrin (10 uncu ay 1934 İdare T elelonu; Yugoslâvya Kralı Hz. dün Sofyadan memleketine “274370 hareket etti — 2 inci si sayıfada -— Sayısı 5 Kuruş —Reyinizi G HE Namzetlerine Veriniz! Dün şehrimizde yer yer intihap sandığı alayları yapıldı, resimde sandık Yurtdaş, sandık başına ! Artık vilâyet - belediye meclisi- me ÂZa seçimi hazırlıkları bitti; Şimdi her yurtdaşın rey vermesine ita geldi. Daha doğrusu seçim için "zirlik yapmak idareye âit bir iş i. İdare bu vazifesini yapti *y vermek ise halka, bütün yurt- aşlara ait bir iştir. Bunun için urtdaşlar bu vazifelerini yapma- ıdır,. “Herkes kendi semtinde jandık başına giderek reyini kul- lanmalıdır. Belediye meclisine aza seçm"! “ey sahipleri için bem vazife, he: *. bir haktır; derler. Bu söz âkikaten çok doğrudur. Fakat nu unutmamak lâzm gelir ki va» | desini yapmamış ki sahibi olduğunu artık iddia vemez. Belediye meclisine aza ilirken rey vermemiş olan bir adaş, sonra şehir işleri hakkın- " kâfi derecede kuvvet ve salâ- setle söz söyliyemez. Bundan başka istanbulda be - deye azası seçiminde bir husu- halt daha vardır. Bu da İstan- derbelediye teşkilâtı ile vilâyet altıiğtının bir çok noktalarda bir “Pila birleştirilmiş olmasıdır. iye meclisi için seçilecek â - "fa? vilâyetin umumi idare iş- ri üzerinde de vazifeler görecek- ör, Bu cihet nazarı dikkate âlı- nmca, İstanbul belediye meclisine âza seçmek isinin ehemmiyeti bir Kar daha meydana cıkar. Mehmet Asım —— Ülerana: 4 ünet ansıfanır # Üncü sayıfanın mmm — Meclis reisi, Hariciye, Da- olan kimse biliye Vekilleri Ankaraya | Bostancı tramvayı bugün ittiler Büyük İşi meclisi reisi Kâzım Paşa ile'Hariciye Vekili Tevfik Rüş- tü ve iki gün evvel Şehrimize gelmiş | an Dahiliye © Vekili Şükrü Kaya Beyler, dün akşamki ekspresle Anka- tâya gitmişlerdir. | İstasyonda | kendilerini İstanbul Vali ve belediye reisi Muhittin Bey, kumandanı Halis Paşa, vali risanini Ali Riza, polis müdürü Feh - roi » İstanbulda bulunan mebus- İn? ye diğer bir çok zevat teşyi etmiş” lerdir. İstasyonda bir kıta polis bulun - müş, büyük bir kalabalık tren kalkar- ken Meclis reisini ye Vekillerimizi ak kırlamıştır. Büyük Millet Meclisi yeisi Kâzım Pa- ta, refikaları hanımla birlikte gitmiş * tir, Parlümentolar konferansmı takip Ve meşriyatla alâkadar olmak için bir dafta veli şehrimize | gelmiş olan me umiöm müdürü Vedat Nedim de dün Ankaraya dönmüştür. harririmize bu izahatı vermiğtiri (Devamı alayı Belediye bugün başlanılıyor Sandık alayı nasıl oldu ? — intihap gecesi — Sandıkların yerleri Hüsamettin Bey Hüseyin Bey Saliye Hanım Feridun Bey C.H. F. Belediye âza namzetlerinden işlemiye Üsküdar — Kadıköy ve Hava- lisi tramvay şebekesinin tamam - lanması için şehir-meclisinden a linan karar ile beş ay evvel faali- yete geçilmiş, Kadıköy Haydar - paşa hattı eylülün ilk günü işle- meğe başlamıştı, tramvayları hatlardaki ilerletmiştir. Necmettin Sahir Bey dün bir mu- Üsküdar halk şirketi, öleki yeni faaliyetini de hayli Şirketin. o müdürü münasebetle şu — Üsküdardan Kısıklıya, Üz - küdardan Haydarpaşaya ve Hays mi — inci sayıfanın “2 inci sütununda, mın geçişi seçimine — Radyoda | Belediye intihabı bu günden itibaren en hararetli safhasına gir- miş bulunuyor. Bu,sababtan iti - baren, İstanbul şehir hududu da - ilindeki on kazada rey sandıkla- vevelce ilân edilen yerlere konu- lacak ve rey atılmasına başlana- aktır. Sandıklar, intihap encü- | menleri tarafından halkın gözü önünde açılarak boş olduğu göste- rilecek ve rey stımma (bundan İ ma, başlanacaktır. Ri Ja on iki gün duvam ede cektir. Teşrinievelin on ikinci | günü akşamı saat yirmi bire ka - dar rey atılacak ve sonra sandık- Tar açılarak reylerin tasnifine baş- lanacaktır. Dün sandıkların kay- | makamlık dairelerine teslimi mü- nasebetiyle bir intihap alayı ya - $ pılmıştır. Alaya iştirak edecekler on. dörtten itibaren Sultanahmette Ticaret mektebi önünde ( toplan-| mıya başlamışlardır. Hava kapa” İr ve yağmurlu olmasına rağmen alayın etrafını binlerce halk çev» relemişti. Saat on beşe kadar mi. Belediye binası önünde Avni Beyin nutuk söyleyişi, Kadınlar birliği azasınm sandığı takip edişleri görülüyor Hariciye Vekilimiz geldi .Cenevredeki kazancımız (Tevfik Rüştü B. gördüğümüz itibarı ve dostlarımızın yardımlarını anlatıyor “ Tevfik Rüştü Bey Sirkeci istasyonun- | da İstanbul valisiyle. birlikte. Hariciye vekili Tevfik Rüştü Bey Cenevreden © şehrimize gel, miş, akşam üstü Ankaraya gitmiş» tir, Tevfik Rüştü Bey dün şu beya natta bulunmuştur: — Doğru Cenevreden, milletler cemiyeti umumi heyeti içtimam» dan geliyorum. Bu © toplantıda iki, üç mühim hadise oldu: Biri, bildiriniz gibi, Türkiye» nin meclis azalığma intihap edil meşidir. 52 devletin — bir. iki rey noksan — ittifak sayılacak a» milletler cemiyetine gir” di in henüz ikinci senesi kon- seye intihabımız, Gazi Türkiye sinin medeni dünyada kazandığı büyük itimat ve sempatiye delâlet eder ve bilhassa sulh siyasetinde (Devamı 6 mer sayfanın 3 Üncü sÖtumunlN rasiyle, Dünyayı dolaşan Çin askeri heyeti geldi töplanmalar bitmiş ve alay “ bele |Ceneral Şing Ju Tuj muharririmize seyahatlerini ve memleketimiz hakkındaki duygularını anlattı diyeye döğru hareket etmiştir. Önde alayi idare © eden fıfka mensupları yürüyor, bunların arka sından bir sıra polis ve yeni teşkil edilen itfaiye muzikası geliyordu. (Devamı 6 mer sayıfanın 1 inçi sütununda) başlıyor men bütü dünyayı olan bir Çin askeri heyeti şehrimize gelmiştir. miş, orada bir gün kaldıktan son- ra, dün âkğamki.ekspresle Anka- raya gitmiştir. keptir, gilizce bilenler vardır. Bu senenin başındanberi, he dolaşmakta dün ÇinKeyeti-Eondra oteline in» Çin heyeti altı kişiden mürek- Aralarında gayet iyi İn- Dün”birmuharririmiz, Çin he- Necmeddin Sahir B. yeti reisiyle Ankaraya hareketin - den evvel konuşmuştur. Heyet reisi askerlik işleri mecmuası mü- dürü majon Ceneral Sing - ju - tu, seyahatleri hakkında muharriri mize şunları söylemiştir: “— Yarı resmi mahiyette olan bu seyahatim'z eşnasında yüksek şahsiyetlerle de temas ediyoruz. Pekinden, kânunusaninin birinde ayrıldık. Medeni bir çok merkezlerini dolaştık. Bu ara- da Türk'yeye de büyük bir arzu ile gelmiş bulunuyoruz. İ — Memleketimiz hakkındaki düşünceniz nedir? dünyanın İ lerini, — Samimiyetle söylüyorum ki Türkiye, Çin ruhunda eşsiz bir te- sir bırakmıştır. Yeni Türkiyenin yüksek yaratıcısı, dahi bir asker olduğu kadar dahi bir siyasi olân Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine derin bir saygı ve hayranlığımız var. İşte onun içindir ki; bu ka- dar uzun yollar aştık, memleketi» nize de geldik. — Ankarada Türk büyüklerile de temas edecek misiniz? — Türkiyenin yeni imar eser büyük inkılâp tecellisini görmeğe gidiyoruz. Bunu ortaya koyanları görmek elbette şörefli - dir. — Çindeki içtimai ve siyasi ha yat hakkında malümat verir mi « siniz? — İnkılâp geçirmiş bir millet sıfatiyle pek âlâ takdir edebilir « siniz... Çin son devirler içinde pek mühim buhranlar yaşâdr, Bü- İ tün bu zaman zarfmda hükümeti: mizi kuvvetlendirmeğe uğraştık. Bugün Sen - ye - şen isimli milli « (LAsfen sayfayı çeviriniz)