30 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

30 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Sıhhat Vekâletinin ihtarı : Çiçek aşısı tatbikatının kontrolüne ehemmiyet verilece k — 2 inci sayıftada — 17 ind Yal * Sayı: Yazı İşleri Telefonu: 24379 PAZAR 30 EYLÜL © uncu ay) 1934 Ankara elektrik ve havagazı şirketinin İdare Telefonu: muameleleri tetkik edilecek — Zinci sayıfada — 24310 Sayısı S5 Kuruş 30uncu Parlâmentolar konferansı Rusyaya 2Zmilyon liralık ihracat yapacağız Sene sonuna kadar Sovy buna karşılık alacağım Kadıköy - Suadiye tramvay hattı İki gündenberi Kadıköy — Sü- adiye tramvay hattinin tecrübele- ri yapılıyor. Tecrübeler muvaf » | fakiyetle neticelenmiştir. Bü ay başında bu hat yolcu nakliyatına | açılacaktır. Daha sonra Cumhu « riyet bayramında bu hat Bostan - cıy kadar uzamış olacağı gibi | Kadıköy — Moda hattı da işle «| meğe başlıyacaktır. Vaktiyle İstanbulun Anadolu yakasında tramvay hattı yapmak mevzuu bahsolduğu zaman işe Üsküdar — Kısıklı tarafından de- | dil, Kadıköy semtinden başlamak | lâzımdı, Çünkü Kadıköy tarafı 'Anadolu yakasının nüfusça en ke- | safetli bir mıntakası idi. Bu ta-|/ rafta esasen bir banliyö hattr bu- lunmakla beraber, yeniden yapı” | lacak tramvay hattı Üsküdar — Kısıklı hattından ziyade masrafı- nı korumğa müsaitti. Bir kere bu suretle Anadolu yakasında tramvay hattının kökü kurulduktan sonra etrafa daha kolay dal budak sala bilirdi. Hu- lâsa, Üsküdar — Kısıklı tramav- yı bu taraflarda en son yapılacak bir hat idi. En son yapılmak lâ- zım gelen bir hattı en öne almak bir hata idi. Mehmet Asım ADoram: 4 üncü sayfamı 1 inci s0tununda Italya Habeşistanı istilâ mı Habeşistan hududundaki Italyan müs- temlekelerine gö Hâbeş Kral . İtalyada İtalyan Roma, (Hususi) — Son za- manlarda yakında Italya ile Ha- beşistan arasında bir o münakaşa çıkacağından uzun uzadıya ve gık sık bahsedildi. Hatta bazı ga- seteler İtalyanın bu son baharda silâh kuvvetiyle Habeşistana . gi- receğini ve Habeşistan imparator- | memiş, | alât ve edevat; mutfak takımları; İ motörsüz velespitler; 25 bin kilo- İ etlere yollayacağımız ve ız eşya hangileridir ? Ankara, 29 (Hususi) — Sov» | yet hükümetiyle yapılan son tica- | ret itilâfı mucibince, önümüzdeki ikinci kânun sonuna kadar mem leketimizden Rusyaya iki milyon Türk tiftik, canlı hayvan, av derileri, zeytin, por * takal gönderilecektir. Buna mu- kabil Rusyadan ithal edeceğimiz eşya şunlardır; Metre mikâbı 30 gramdan yu « karı kâğıt; 450 bin kiloluk kesik lirası yün, yazı ve iyi cinsten mat- baa kâğıdı; ağaç makaralara sa rılmış muhtelif cinste o pamuklu iplikler; © çeşitli boyalı boyâsiz .750.000 kilo pamuklu mensu- cat: yere sermeğe mahsus mantar- İr mantarsız muhtelif renkte mu- şamma; çiniden, porselenden ya- pılmış sofra, tuvalet, salon eşya- sı; elektrik malzemesi; çeşitli şi» şe mamulâtı; lâmba şişeleri; pen- cere camları; elektrik ampulleri; | font, demir çelikten mamul kahve değirmenleri; bakirdan ya: pılmış tek ve kablo; petrol; ben» zin ve petrol müştekaniyle müte- harrik makineler; çeşitli elektrik motörleri; akümülâtörler; “piller; luk kalınlığı iki milimetre ağaç mamulâtı, 1.500.000 kiloluk. ka - rışık ve saf antrasit, 25,000 kilo- luk lâstikten yapılmış kaloşlar. İthalâtın 650.000 lirasına ka - dar olani münhasiran Kafkas hü- dudundan, de gümrüklerden ithal edilecektir. ötekileri diğer edecek? nderilen silâhlar hükümdariyle beraber bir gezintide. İuğunu İtalyanın himayesi altına alacağını bile yazdılar. İtalyanın, bu münasebetle Fransa hüküme- tiyle yaptığı müzakereler netice- sinde İtalyan ordusunun serbest İ başvekili bir surette Habeşistana - girmeğe (Devamı 2 inci sayfanın 3 Üncü sütununla işini bitirdi Parlâmentolar birliği, Türk Matbuatına teşekkür ediyor Temsili rejim. buhran geçiriyor. Bir murahhas, Parlâmento karşısında hükümetin sağlamlaştırılmasını, bir diğeri,meclisi verilmesini istedi dağıtmak hakkının Başvekile A Parlâmentolar 30 uncu beynelmilel parlamen- | tolar.konferansı, dün Yıldız salo- nunda beşinci ve son toplantısmı yaptı. Konferans, sabah saat onda reis Hasan .Bey tarafından açıldı. Bütün murahhaslar gelmişlerdi. Iki Kral Arâsında NUTUKLAR ! Yugoslavya, küçük itilâfla Bulgaristan arasında irti- bat vazifesi mi görmek istiyor ? Atina, 29 (Hususi) — Yugos » lav kralının Sofyaya olan ziyareti | bura siyasi mahafilinde büyük.bir alâkayla takip edilmektedir. Yu - | İ goslavyanm, küçük itilâfla Bul-! garistan arasında irtibat vazifesi- ni görmek istediği zannolunuyor. Sofya, 29 (A.A.) <— Dün: ak- şam Sofyadaki kral» sarayında parlak bir gale ziyafeti verilmiş ve bunu Yügoslavya kral ve kra - liçesi şerefine tertip edilmiş olan bir resmi kabul takip etmiştir. Bu ziyafette Yugoslavya ve Bulgaris- tan kral ve kraliçeleri prens Kiril, prenses Odeksi, Yugoslavya ha - riciye nazırı: M. Yevtiç, Bulgar M. Gorgiyef, o Bulgar hariciye nazırı M. Batoif, hükü - met erkânı, kumandanların mai- yetleri ve diğer sivil ve askeri ze- | (Devamı 2 İndi sayfanın 4 üncü sütununda) GÖRÜŞLER : Dünkü iktidarsız nahiye müdürü .. Anadoluda nahiye müdürlerin- den biri iktidarsızlığı - dolayısiyle smıfı indirilerek bir kaza tahrirat kâtipliğine tayin edilmiş. (Fakat bir müddet sonra bu kazanm kay- makamının askerlik vazifesini yapmak için mezuniyet alması ü- zerine vekâletin (o tahrirat kâtibi geçirilmiş. Yani iktidarsızlığı ha- sebiyle nahiye müdürlüğü yapa- mıyan o nahiye müdürü bugün filen kaza kaymakamı olmuş? mere > konferansının son toplantısinâ ait bir ka ç intiba... Gazeteciler ve şehrimizdeki Türk ve ecnebi fikir adamlarından mü rekkep büyük bir dinleyici kala- balığı, konferansın son toplantı - sında hazır bulunuyordu. İlk söz, Fransız murahhas he- yeti reisi eski Fransa maarif na- zırr M. Rustana verildi. M. Rustandan sonra kürsüye kında yazdığı rapora, meslekdaş- ları tarafmdan gösterilen alâkaya teşekkür etti, Birliğin siyasi ko “ (Davanir J0mcu sayıfanm ilnei sübunundaji Artvinden dönerken $ 11 Limanlarımızda umumi tetkikten geçirilmesi lâzım noktalar Karadeniz vapurundayım. Bir gecerevvel'yatarken “Karadeniz, | Polothanede""bulunuyordu. Ge- minin “hafekef programına göre gece yarısındaYapurumuz bura - dan Kalkacak, sabahleyin Giresu- na gölmiş”bulunacaktı. Halbuki sabahleyin kalkıp ta güverleden etrafa göz gezdirince geminin hâlâ Polathanede bulunduğunu gördüm. | Polatbane, Trabzonun garbin- (Devamı 2 mel sayıfamn birinci sirtmunde) Mevlüdeadında bir kadın âşıkını öldürdü! Okur yazar bir kadın olan katil, sigarasını fosurdata fosurdata cinayeti ve sebebini: 'anlatıyor! Mevlüde Hamm., Bafra, (Husus) — Akşam üze- ri kasabada bir havadis yayildi. Gelemari köyünde bir kadın bir erkeği öldürmüş: Niçin öldür - müş, Kimse - nin bir şey bildiği yok.. Yalnız bir şey varsa o da, vakanın hakiki olması. Nihayet” katil tevkif ediliyor, tahkikat başlıyor. Yak seneler « de kasabamızda emsali görülmü « yen bü vakanın failini bizzat gö- rüp hadiseyi ağzından dinlemek merakından — bittabi gazetem hesabına kendimi alamadım. Itiraf edeyim ki ben karşımda bildiğimiz köylü kıyafetli bir kas dın göreceğimi sanmıştım. Hal- buki muhatabımın bir kasabalı nasıl öldürmüş?. (Devamı 3 inci sayıfanır 2 inci sütununda)