30 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

30 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

Faik Sabri Beyin Coğrafya Atlas, Defter ve kitapları ORTA MEKTEPLER VE LİSELER İÇİN ORTA ATLAS Maarif Vekâleti tarafından mekteplere kabul ve ortakem- tepler resmi kitap cetveline dercedilmiştir. Londrada büyük bir dikkat ve itina'ils tabedileri bu &tlas ayrıca mufassal bir indenksi ve istatistik malümat cetvellerini de fhtiva eylemektedir . Tabit coğrafyaya ait iklim haritalarına, hey'i harita ve afiklere de ayrıca yer verilmiştir. N: Fiatı indeksile beraber 150: kuruştur. Maarif Vekâleti tarafından Ortamekteplere kabul ve resmi kitap listelerine dercedilen Coğrafya YENİ Defter nurama : Defter numara : Defter numara : Defter numar& : Defter numara : Defter numara : Defter numara Her defterin COĞRAFYA Coğrafya Coğrafya ONUN 7 Orta I. Orta ll. Orta Il. Türkiye coğrafyası Lise 1. Umumi coğrafya Lise II Türkiye coğrafyası defterleri SERİ BÜTÜN DÜNYA BEŞ KITA AVRUPA ASYA AFRİKA AMERİKA TÜRKİYE 4 fiatı 10, takım halinde 70 kuruştur. KİTAPLARI 81 kuruş 13 72 185 225 iLK MEKTEPLERE MAHSUS İLK ATLAS İlk Atlas yalnız harita vazifesi görmekle kalmaz, muhtevi- yatı 2; yni zamanda hayat bilgisi derslerine de temas edecek tanzim ve tertip edilmiştir. era buatlasm meydana gelişi büyük mas- tâf ve emeklerle kabil olabilmiştir. Fiati 80 kuruştur. Başvekilimizin büyük oğlu Başvekil İsmet (Paşanın oğlu Ömer Bey iki gün evel operatör Ömer Vasfi Bey tarafından İs - met Pe nn Çankayadaki Köşkle- rinde sünnet (edilmiştir. Sünnet esnasında İsmet Paşa, Başvekâlet müsteşarı,Kemal ve Kalemi mah- sus müdürü Vedit Bey hazır bu - lunmuştur. o Sünneti müteakip Gazi Hazretleri yaverlerini gön - dermek suretiyle Ömer Beyin ha- tırmı sordurmuşlardı. Eyüp sulh mahkemesi ahkâmı sahsiye hakimliğinden: Müddeiye Hatice Hanımın ko- cası Mahmut efendi âleyhine aç tığı nafaka davasından dolay! müddeaaleyhin © ikametgâhmın meçhul olmasından dolayı ilânen ve yevmi muhakeme olarak tayin kılınan 18 — 9 — 934 tarihinde gelmemesine mebni gıyabında ic- ra kılman muhakemede tedbiri ihtiyati olarak 18 — 9 — 934 ta- rihinden itibaren ayda yirmi beş lira nafaka takdir edilmiş ve usu- lün 402, 405, 406 ıncı maddeleri mucibince hakkında verilen mu - ameleli gıyap kararmın ilânen icrasına ve yevmi muhakeme ola- rak 2 — 10 — 934 tarihinde sa- at 15 te icrasına karar verilmiş yevm (ove > vakti mezkürda gelmesi — ve yahut O tarafın- San (omusaddak bir o vekil nderitmesi aksi takdirde. iddia edilen vakraları ikrar ve kabul addolunacağı malüm olmak üzere ŞARK DEMİRYOLLARI ILAN Ana hatta mahsus seyriseri harfli istisnai ve muvakkat tarife ile mücavir mevkilere mahsus seyriseri 1 Noji tarifenin 1 inci ve 2 inci ilâ - velerinin gelecek Birinci Teşrinin bi- dayetinden < itibaren ilğa (edileceği muhterem yolculara ilân olunur. Bundan maada ana hatta mahsus seyriseri “C” harfli istisnai ve muvak» üye Katerin Kıymeti Olan Bir Filmdir! “Saray,, sinemasında bu hafta “Büyük Üaterina,, var. Son Za- İ manlarda ayni Çariçenin hayatı- na ait iki film çevrildi. Biri Ame- rikada yapılan Marlen Ditrihinki, biri de İngilterede yapılan Eliza - bet Bergnerinki.. Şimdi gösleri- len, İngilterede yapılandır. Diğe- i rini de “Kızıl Çariçe,, ismi altın- da sonra göreceğiz. Elizabet Bergner, çok kudretli ve şöhretli bir artist olduğu halde İstanbulda Opekaz tanınmıştır. Şöhreti sahne artisti olarak başlı- yan ve bilhassa dahi edip Vilyam Şekspirin şaheserlerini oynayışı, hayranlık (Ouyandıran Elizabet Bergnerin sanat hayatından ve sahneden studyoya © geçişinden gelecek sinema sayıfasında bah - setmek üzere, filmi gözden geçi- relih. , “Büyük Katerina,, filmi... Ta- rih, 1745. Rusyada Çariçe, Eliza- bet (Petrovnadır. Yeğeni Deli Petroyu, Katerina | ile evlendiri- yor. Kendisinin ölümü, tahta çıkan Petronun deliliklerinin çe- kilmez bir hal alması, öldürülme- si ve Çariçenin tek başına hü- küm sürmeğe başlaması... Mevzu, kısaca budur. Tabii, ovakanm filmdeki cereyanı bu kadar kup - kuru değil. Az, çok teferruatla beslenmiştir. | Çariçe, (tarihin kaydettiğinden hayli başka türlü» dür. Muhteris ve mütehakkim değil, uslu ve yumuşaktır; Bu ti - pi, Elizabet Bergner, (kusursuz canlandırıyor. Deli Petro rolünde Duğlas Ferbanksm oğlu da, hid » det ve şiddet tavırlarını, tarihte- kat tarife de ancak 28 Eylüle kadar | ki ve mevzudaki tipe uygunlukla (28 dahil) muteber olacaktır. 'Ahalinin seyahatlerini kolaylaştır. mak maksadiyle Birinci 'Teşrinin bi - dayetinden itibaren mutat olan tarife- lere tekrar avdet etmektense, bu tari- felerde âtide bildirildiği üzere mühim tenzilât yapılmasına Şark Demiryolla- rı şirketi tarafından karar verilmiştir: gösteriyor. Çariçe Elizabet rolü- nü yapan Flora Robson da, ol- dukça iyidir. Toplu bir gözden geçirişte se- naryonun — kıvraklığına, Oumu miyetle oynayışın ahenkli oluşu - 1 — İstanbul Banliyö mevkilerine | Da, muhitin itinalı hazırlandığına mahsus olmak üzere: — Yalnız azimet için tenzilâtı havi hususi yolcu tarifesi; — Azimet ve avdet için yüzde 30 tenzilâtı havi bir hususi yolcu tarifesi tatbik edilecektir. işaret etmek, yerindedir. Film - yüzde 30 | da vaka, dışarı muhitin karışıklığı arasından değil, doğrudan doğ - ruya ve hemen baştan sona kadar içerden takip ediliyor. Şimdiye 2 — 106 - 107 ve 322 - 323 katar- kadar gördüğümüz tarihi filmlere ları ile yapılan (o dahili mahsus olmak üzere: — Yalnız azimet için . yüzde 30 tenzilâtı havi bir hususi si; — Bazı mevakif arasında, azimet ve avdet için yüzde 50 tenzilâtı havi bir hususi yolcu tarifesi tatbik edile. cektir, münakalâta | göre, bu, bir değişikliktir! Bu noktada, bir an durabili- min riz. Bu şeklin tercih edilmesi, s€- yirciye perdede ( filmden ziyade sahnede bir temsil karşısında bu- lunduğu intibamı veriyor. Bir bakıma sinema tiyatrolaşmış olu - İstanbul, 28 Eylül 1934 Müğüriyet,) Yor. Bir kusur o mudur? Film için bunu kusur sayanlar, 5 stud- işbu ilân varakalarndan bir Ta yonun vakaya daha geniş sahada hası daire divanhanesine ve bir nüshası dahi müddeaaleyhin eski ikametgâhma talik kılındığı gibi | ca araştırma mevzuu evrakı havadisle dahi keyfiyet i - | bir cihet.. Burada lân olunur. 12496) geçiş imkânı vermesi lüzumunu ileri sürenler bulunuyor. Etraflı- olabilecek mülâhazayı kısaca not etmekle iktifa ediyo » ruz! öğ e Sebi vik Gere e Haftanın Filmleri — amaa EYLÜL 1034 ema Duglas Ferbanks'ın Oğlu Ve Elizabet Bergner, “Büyük Katerina,, Filminin Bir Sahnesinde Karşı Karşıya gösterdiği film, “Bir gönül böyle avlandı!,,... Oynıyanlar, : Key Fransis, Jorj Brent, Glenda Far- rel... , Mevzu; salon piyeslerinde gö- rülen mevzulardan... Genç kadın, yaşlr koca, kadının o benüz bo- şanma muamelesini'tamamlamı - yan ve tehditle para çeken ilk ko» cası.. Yaşlı kocanın şüphesi, ka - rısını bir polis (o hafiyesine takip ettirmesi ve kadının genç bir a- dam olan bu polis hafiyesiyle se- vişmesi... Sonunda da onunla bir- leşme..... Senaryo, alâka ve heyecan u- yandırıcı olarak tertip edileme « miştir. Netice, daha baş taraf - larda seziliyor. Halbuki, bu tarz- da bir mevzuda, seyirciyi merakla sürükleyiş mümkündü. Oynayış da,... şöyle, böyledir. Orta dere- cede bir film! Aslan Adam! “Alkazar, o sinemasında, bu hafta yeni bir film (gösteriliyor. “Aslan Tarzan,, 1.... Bu, geçen mevsimde Franses | Deyle birlikte “Aslan adam,, fil- minde (görülen yüzme şam- piyonu Buster Krabbenin Jaklin Velsle beraber çevirdi- ği bir filmdir. Vaka da, anahat- lariyle gene yüzme © şampiyonla- rmdan Coni o Vaysmüllerin Mo-- reyn © Sullivanla © çevirdiği “Tarzan,, filmindeki vak'anın çok benzeridir. Hemen tıpkıtıpkı- Hele tip, ayni! Bu hafta gösterilen film, bu iki yıldızın eski filmleri çeşnisinde, ama daha üstün değil, Bilâkis,.... hayli alelâde! Cenup ormanları, vahşi insan ların ve hayvanların muhiti seçi- lerek yapılan filmler, önce alâka uyandırmıştı. Fakat, bu alâkanın devamı için, mevzu seçişte ye- rinde saymamak, değişiklik gös- termek lâzım! SAN erse Böyle Avlandı! “Türk,, sinemasının bu hafta Aşıklar Oteli | “Sumer,, sinemasında gösteri - len “Aşıklar oteli,, ve (o “Melek,, sinemasında gösterilen “Sana ta - pıyorum;, - filmlerinden, günğü “Haftanın filmleri,, sütun- larında bahsetmiştik. Bugün de bu iki filmden birer resim koyu- yöruz. cuma ala li ab İL ii Sana Tapıyorum Resimlerden birinde, “Aşıklar oteli,, nde Anni Ondrayı bahriye» . Ni elbisesi giymiş olarak Peter Fo- sun kucağında görüyorsunuz. Di- ğerinde de “Sana tapıyorum,, fil- minde Magda (Snayderle Villi Forst karşı karsıya (duruyorlar. Haftanm operet (o tarzındaki iki filminden iki sahne! MA vi» me in Ğİ e