7 Ekim 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

7 Ekim 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

Milli güreş iç gecede yirmi-müsabaka yaptık ve hepsini kazandık. | Çocuklarımız yedi kategoride de şampiyon.. İ | İçoslavlar ikinci,Yunanlılar üçüncü, Bulgarlar dördüncü oldu ün gece üçüncü Balkan şam- mluğu müsabakaları bitirildi. eşçilerimiz, dün gece yaptık - güreşleri de kazanarak üçün- er Balkan şamp yonu oldu - Bu defaki şampiyonluk gorinin hepsini birden ğı ve biç bir yenilme olmadığı takımımız yedi. | içine | diğer iki şampiyonanın verdi. | ticelerden daha mükemme! mdır. “Arslan güreşçilerimizi ik ederek güreşleri candan z n dün ak- i son safhasını ve umum! ne- jeleri kaydedelim: Hüseyin (Türk) ile Suerberger goslav) ; yolunda son oyununu oynuyor. ma hakim başladı, Yugoslav çekingen bir oyun tatbik edi - u. Hüseyin ani bir savletle | çar altına aldı ve hirpala - ğe başladı. İlk devreyi hakim İren Hüseyin ren Hüsey döv'ür girişin açtı” ”Pakşş Yüğos, | # gene kaçıyor. r vardı ki hakem ihtara mec- oldu. Nihayet Hüseyin ittifakla ga“ ilân edildi ve bize yeniden ilk ya şampiyonluğunu kazan - 1 6l KİLO (Yugoslav) ile Süit İlk devreyi “berabere İkingi devrede; kurada ar anlı alta düştü, fakat Yugos - İr muvaffak olamadı, Yugos - yl: altta, Yunanlı da bir oyun | bik edemedi. Manmafik, Yu . Bslavi: hakim görünüyordu. Ne - de Tohte ittifakla salip geldi # Tohte uman): tirdiler. * Saim (Türk) ile De Luka (Yy. av): İşte gecenin'en mühim açı. Saim, çok çevik olan raki. ayakta biraz oyaladıktan a belden bir sarışla yere atı- ve güzel bir kile, lav minder haricine ile ile 7 dakika 5 saniyede tuşla Hip geldi. Ve işte gene bir Bal. n şampiyonluğunu kazandık. 72 KİLO Hüseyin (Türk) ile Kaeff (Bul- ): Bulgarm ağırlığı fazla oldu- ndan jüri heyeti tarafından dis ifye edildi ve Hüseyin hükmen ip ilân edildi, 79 KILO Nuri (Türk) ile Zamut (Yu » n) İşte Yunan takımının en etli; en tecrübeli üçüncüsü ut, Nuri karşımda, Nurinın i ve sert girişi karşısında Yu- ii müşkül mevkie giriyordu. devre beraber bitti ede kurayı Yunanlı kazandı. ri altta.. Yunanlınm oyunu Nu- in kuvvetine mağlup oluyordu. di Yunanlı altta, Nuri üstte... Hüseyin şampiyon- | Bu o dereceye | fakat Yur | ki kaçıyor. | 1 Saim gene tatbik etti, Hafif | Ikinci | Balkan güreş şampiyon- larımızdan Ç. Mehmet Mustafa Saim | İste Nürinin bir kilesi, fakat Yu: nanli süratli dönüşü ile tehlikeyi atlattı, Ve nihayet ittifakla Nuri galip geldi. 87 KİLO Mustafa (Türk) ile Preher (Yugoslav): Mustafa hemen sal- dirdi “ ve Yugoslavr altıma aldr.. Mütemadi bir surette ezerek Yu- goslavı hırpalıyordu. Bu sada gonk vurdu. Fakat yanlış çalın» İ dığı için. oyuna devam edildi. Mustafa gene b'r hücumla Yugos- lavr altma aldı. İlk devre hakim bitiyor, çak oyununa karşı müşkül vazi - yette kalıyor. Neticede hasmmı geliyor, AĞIR Dimitrof o (Bulgar) ile (Yunan): İki pehlivanın jestleri garip olduğu için halkı bu müsa- | üçü ı Balkan şampiyonluğunu kazandı W | bülündüğü Kategori 50 gram göç- İkinci devrede Mustafa daha | ağır hasıyorsa da, Yugoslavın ka- | çok ezdikten sonra ittifakla galip | Lalas;| | s0 ncü defa | baka çok güldürdü. Her iki ra - | kip'te yekdiğerini ümit edilemiye- | çek şekillerle yenmeğe çalışıyor - lardı. İlk devre beraberlikle bitti. İkinci devrede Bulgarın bir | | gafletinden Yunan istifade ede - rek 13 dakika 40 saniyede tuşla | salip geldi. i AĞIR Mehmet Türk) ile Nagi (Yu- goslav) * Mehmet en kuvvetli ra- kibi' karşında oyuna emin ola - rak başladı. Mehmedin mütema- di hücumuna karşı Yugoslav çe - kingen oyun tatbikine başladı. İlk İ devre beraberlikle bitti, İ i Ikinci devrede kara, Yügosla« vı alta düşürdü. Mehmedin gü“ zel bir burgusundan maalesöf Yu goslav minder haricine çıkmak su- retiyle kurtulabildi, Mehmet'alt» | ta. Yugoslav da bir şey yapa * madı. Ayakta güreşe başlandı. Fakat mütemadi surette Yugoslâ» vm minder haricine kaçışı oyun tatl Neti » cede ittifakla Mehmet galip geldi. İ SİKLET FAZLALIĞI MESELESİ Yukürrda Bulgar Kaefin 'sik- let fazlalığı dolayısiyle Hüseyine karşı hükmen mağlüp sayıldığını yazmıştık. Bülgar kaefin sikleti kine mani oluyordu Bunu “Yugoslav heyeti | ileri sürerek Hüseyinin Obhükmen İ galip gelmesini istemişti. Bu es- İ nada müzakere bir hayli uzamış, halk sabırsızlanmış, fakat jüri he- yeti bizim federasyonun maçı ka- bul &tmesine rağmen maçı kabul etmemekte israr etmiştir. Hüse- yin hükmen galip sayılmakla be « | raber bu akşam Bulgar güreşçisile hususü mahiyette karşılaşacaktır. Bunu bizim feredasyon miştir. Bu akşam Balkan muhte - litiyle bizimkiler arasında sert gü- reşler yapılacak, Hüseyin ile Ka- ef de yukarıda (o yazdığımız gibi | hususi mahiyette Grekoromen tar- zında göreşeceklerdir. | Mükâfat dağıtma merasimi de | bu akşam yapılacaktır. UMUMİ NETİCELER Balkan müsabakalarının verdi- ği umumi neticeler şunlardır: | mişti: arzu et Birinci: Türkiye (20 müsaba - | kat, on biri tuşla 20 galibiyet). İ İkinci: Yugoslavya (19 müsa « baka, beş tuşla 8 galibiyet, “beşi tuşla 11 mağlübiyet). Üçüncü: “Yunanistan (17 mü- | İ sabaka üçü tuşla beş galibiyet, al- | tasi tuşla 12 mağlübiyet) Dördüncü: o Bulgaristan (16 müsabaka ikisi tuşla üç galibiyet, on biri tuşla 13 mağlübiyet). MECLİS REİSİMIZ Dün geçe güreşlerin doğru Meclis Reisimiz Kâzım Pa- sonuna yaklaşmıştım. şa Hazretleri Fransız tiyatrosunu teşrif ve müsabakaları seyretmiş - lerdir. 9g — VAKİT Z ürekler ürpertici facia (Baştarafı yedinci sayıfada) Boğülüyorum.. Beni kurta - rın... diye bağırdım. Kimse im * dadıma yetişmedi. Ağzıma su do- luyordu kıç tarafına Güç halle kolları» | yakaladım | Motörün mı kaldırarak motörü ve yukarı çıktım.,, “SON NEFESİMDEYİM EV. LAT KURTAR BENİ!,, Yalovanm Kayacık karyesin » den Kâmil'efendi Yalovadan na « | sıl hareket ettiklerini ve kazayı | şu suretle anlatmaktadır; — Biz motörle gelecektik. Her- kes eşyalarını motöre yerleştirdi. Motör dolmuştu. Metör — sahibi İ Faik efendi yolcu alamam, “dedi. | Herkes: İ — Malları gnderip biz burada”) mı kalacağız! diye itiraz etti. Vaz geçmek üzere idik. Tevfik efen- | di isminde biri bana geldi: İ — İş öldü. Motöre kayık bağ- lanıyor. Kayıkla gideceğiz, dedi. Kayık ücreti olarak (hepimizden | on dörder kuruş topladılar, Kayı» ğı yedi liraya pazarlıkla tutmuş - lar, Biz elli beş kişi olunca yet - miş kuruş da fazla vermiş olduk. | Hepimiz kayığa binerek saat on birde hareket ettik. Kaza esnasında Arkadaşların telâşı ile u- uze- bey uyüyor- dum. yandım. Uyandığım vakit rim ıslanmıştı. Arkadaşlar: — Kayık batıyor dikkat, diye | bağirmağa başladılar. Kayık su- ya batarken birkaç kişi denize a- tıldı. Ben yol bulamadım. Su ya- | İ | İ rı belime gelmişti. Kayıkla bera | ber denize battım. Altı kişi biri- birimize sarıldık. Arkadaşlardan biri: — Biribirimizi bırakalım, hepi- miz de boğulacağız! diye bağırdı. Bu esnada Tevfik fendi gözüme ilişti. Canla uğraşırken nereden aklıma geldi bilmem: -- Tevfik efendi sebep oldun!. diye inledim. Onun bali benim kinden yamanmış: -—- Son nefesimdeyim © evlât kurtar beni. diye yalvardı. Ben değil herkesi kendi canımın der- dindeydim. Bir daha Tevfik efen- dinin sesini duymadım. O son sözü oldu.,, İ MOTÖR SAHIBİ NE DİYOR? | Motör sahibi Faik efendi şunla- rı söylemiştir: ık bağlan - | Bugünkü maç İstanbul, 6 (A.A.) — bahçe spor klübü reisliğinden: Fenerbahçe ikinci maçını ateş güneşten takviye ederek £ yarın Fenerbahçe stadında yapacaktır. 2 — Maça saattam 3,45 te| başlanacaktır. 3 — Maçın hakemi Nuri Bey | dir İ 4— Bu maçtan evel Fenerbah- çe — Ateşgüneş küçükleri bir mü- sabaka yapacaklardır. > dan davetilyesiz ve biletsiz meğe teşebbüs edilmemesi rica o- Fener- — Hususi tertibat alındığın- gir- lunuz. 6 — Kapular saat 13 te açıla - caktır. Fransızca Istanbul Elli seneyi geçen bir zamandan- beri şehrimizde © intişar oOeden Fransızca “Stemboul,, bundan sonra ismini tam Türk şi- vesiyle “İstanbul, diye yazmağa karar vermiştir gazetesi | | döndürdüm tün gün çalışır, masına razı olmamıştım. Herkes; bu kadar burada mı kalsın?,, diye ısrar e» dince ben de razı oldum. Biz mo - “Bir şey olmaz, insan töre zaten yolcu almayız. Gelenle- rin hepsini geri çevirdim. Kayık Dağıstanlı Ali efendinin kayığı | idi.. Yedi liraya kiralamıştık. Ka- zada benim (o hiç bir kabahatim Vapur çok ani üzerimize Ay ışığı vardı. Ben motörü Fakat dedi » yaklaşmıştı. yoktur. geldi. sancağa kaçırdımı. ğim gibi vapur çok Kiçlan babayı, öereni İrarak geç” ti. Motörle kayığın halat sekiz metre idi. irdi. Kazadan sonra bağırdık. İmdat istedik. Tam ya» rım saat vapur imdat vermedi. E- arasındaki uzunluğunda Kayığa da omuzluğunu bin- hepimiz ğer imdat gelseydi bu kadar insan boşulmazdı. Çünkü vapur çarp- tıktan on beş dakika sonra kayık battı. Bir insan, yüzmek de bil » mese, on dakika suyun üzerinde kalabileceğine göre (o yarım saat zarfında vapurdan imdat gelsey- di böyle olmazdı. Ben boğulanların nina © kelerek durdumdum. Arkadaşları kurtarmağa başladım Bizde imdat düdüğü de (yoktu. Vapur imdat düdüğünü öttürseydi etrafımızda bir sürü gemi vardı. Elbet bir taraftan imdada gelir « lerdi,,, BIR DE FÜRUZAN KAPTA» NINI DNİLİYELİM Diğer taraftan şilebin kaptanı motörü ya kendisiyle görüşen muharririmize şunları söylemiştir: — Kartala çimento almağa gis Kaza çok ani Otuz üç senedir kırktan fazla bü- yük vapurlarda kaptanlık yaptım, Şimdiye kadar böyle bir kaza des ğil vapurumu karaya bile otürt » madım. Birdefa omotörcünün resmi ehliyeti yotur. Bunlar bü - diyordum oldu. iş zamanında u» yurlar. Önlerine gelen makineyi çalıştırır, dümeni verirler. Motör zikzaklar yaparak geli- Bordalarımda bulundur - mak mecburiyetinde oldukları renkli fenerler yoktu, Ben an * cak yirmi beş metre yaklaştıktan sonra görebildim. İddia edildiği gibi yardıma kazadan yarım saat yordu. | sonra köşmadım. Derhal iki filika indirdim. düdüğü çaldım.,, MÜDDEİUMUMİ TAHKİKATI ANLATIYOR Kaza tahkikatı ile O meşgul o- lan müddelumumi (O muavinlerin- den Nurettin Bey tahkikat fında şu izahatı vermiştir: “- Yaptığım tahkikata kaza saat iki buçuk © üç arasında vuku bulmuştur. Motörle vapur karşılaştıkları vakit motör sağ ta- rafa geçiyor arkada bulunan san- dalm ipi uzun olduğu için görüle- miyor. Vapur her ikisinin arasına giriyor. İpi koparıyor. Kayık vapurun bordasına çarpıyor başı zorluyor. Su alıyor ve on beş da- kika sonra batıyor. Motör bu va ziyetet ilerlemiş ve tekrar döne- rek kaza mahalline gelmiştir.,, Kazaya uğrıyan motör, dün ak» şam üstü kurtulan eşyaları alarak Heybeli adadan Yemiş iskelesine gelmiştir. “Hüsnü kaptan Heybeli adada nezaret altında bulunmak- tadır. Müddeiumum! muavinle - rinden Nürettin Bey yarm da Heybeliadada tahkikatla meşgul olacak, Hüsnü kaptanı. isticvap edecek, bir ehli vukuf da keşif yaparak rapor hazırlıyacaktır. İmdat için de canaver cira göre