12 Ekim 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

12 Ekim 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

met Rüstem merhum Yazan: Celâl Nuri 5 inci Yıl * Sayı: 6022 talya, Macarista leksandr arafından 6aıncı sayıfamızda — Yazı İşleri Telefonu: 2437 Hiz.nin verilen İransız Dahiliye Nazırı mes'ul mu tutulacak ? 'ansız zabıtasının , . . İ mesuliyeti o | arsilyada Kral #ihamiiğa siz Hariciye Nazırı M. Bartu» | feci surette ölümlerile netice- vahşiyane suikast, Fransa Kdahili Vâziyetinde bir takım leri mucip olacak gibi görü - r. Çünkü bu suikast hadisesi- | Yukuunda Fransız zabıtasınn lâübaliliği mühim rol oynamıştır. gi dair gelen ilk telgraf- "arasında şayanı dikkat bir fık- Mardı, Bu fıkrada Kral Alek - İr, Fransız toprağma ayak bas- evvel Yugoslavya zabıta - şüpheli adamlar arasında ka- MBirsizliği, lemeni de kaydettiği ve bu ! Jiler Üistesini Fransız zabıta» Bitan gene bu telgraflar kallin ylâl tarihinde Marsilyaya var- haber veriyordu. Bu takdirde Fransız zabıtası - Kalemeni daha ilk günden iti- | nezaret altında tutması, bil. a bu adamın üzerinde bomba 4 ncü mayıfanın 1 inci sütununda) | Dahiliye Nazırı Alber Saro.. Paris, 11 (A.A.) — Sonsuz « lem saatleri yaşamakta olan Fran- sada, umumi duygu, ölüye karşı gösterilecek en büyük me Gliir dir. | Pöti Jurnalın dediği gibi; M. Bartunun hedefi, lâzım: gelen nü- fuza malik ve kararda sürat sahi- bi bir şahsiyet olmalarıdır, & olduğu merkezinde telâkki edilmiş- | Jurnal; Yugoslavya haneda - hı tarihinin askeri unsurlara bağlı (Dovamı 5 Yansız torpitoları dün limanımıza geldiler > MU h da: Amiral ziyaret için gemiden najan i ayrılıyor. Altta: Galata rıhtıma ya- torpitolar., (Yazısı 4 üncü sayıfamızdadır) | hükmünün tatbiki iki büyük | CUMA, 12 linci Teşrin (10 uncu ay)1934 Suç ortakları yakalandı Şüpheli Yugoslâv tabaasının evlerinde araştırma Yungstavn, 11 (A.A.) — Hır vat mültecilerinden ve Amerika - daki Hırvat milli komitesi o mü- messili Benjamin Ejelik, Aleksan- drm katli bir cinayet değil, Hır vat milleti tarafından Aleksadnr hakkında evvelce verilen idam olduğunu söy- lemiştir, : Fontenblo, 11 (A.A. — Kle- menin suç ortağı zannedilen biri- si dün akşam Fontenblo istasyo - nundan Eveyan « le « Ben'e gider ken jandarmalar tarafından tev - kif edilmiştir, Üzeri arânmca Silvester Şalmi | ine veriliniş meintazam bir pa- . mamanan et Fokav uu 2 ism Bey 600 bin lira bırakmış dam, birdenbire jaridarmaların e Tayyare Piyangosu Dün kazanan numaralar ünün İdare Telelonu: 24370 tatbiki — 9uncu sayıfamızda — Sayısı SKuruş n aleyhine nümayiş katli cinayet değil, Hırvat milleti idam hükm * iş ! im Belgrattan bir görünüş, Parlâmentonun yeni krala sadakat yemini Jevfik Rüştü Bey yapılacak cenaze me- rasiminde Gazi Hz.ni temsil edecek Belgrad, 11 (A.A.) — Heyecanlı bir celse esnasında, Parlamentoda top- lanan iki meclis azaları ile niyabet a- zaları terafından genç Kral ikinci Pi- se enuamat yemin iderdir, Bir gole mabanların gözleri; yüzle kil, İlk olarrk prens Pol, büküm süren linden kaçarak gecenin karanlık- larr içine karışmıştır. Adam, ya- pılan araştirmlara rağmen bulu namamıştır, Paris, 11 (A A.) — Polis, Fon- tenblo istasyonundan kaçan şah- sın ismini Silvestr Nalis olduğu- nu, Fransaya 28 eylülde gelmiş olduğunu bildirmiştir, | / inel sayfanın 5 inci sütununda) | (Devamı Zinci sayılan 8 üncü sütununda) . . 600 bin lira — Ölen defterdar Hikmet | Eskişehir def- terdarı Hikmet Bey geçenlerde ölmüştü. Bir ri- vâyete göre Hik. met Beyin ban- kalarda altı yüz bin lira kadar Parası çıkmıştır . Bu paranın meydana çıkma» sı da şu suretle Merhum (defterdar olmuştur: Hikmek Bey. Hikmet Bey bankalardaki parasından çek o- larak iki yüz bin liralık bir mikta- rını ayırmış, bunu ölümünden ev- vei karısma vermek istemiştir, Fa- kat bu sırada kendisi öldüğü için çek ölümünden sonra üzerinde bulunmuştur. O vakit bu iki yüz bin liranın mülkiyeti kime ait olacağı huku- ki bir mesele doğurmuştur: Bazı- ları bu paranın doğrudan doğruya Hikmet Beyin karısma ait olacağı, Devamı 2 İnci sayanın 1 ine sütununda Krala sari (o kalacağına ve devletin ta- mamiyeti ile ötiklâfini muhafaza ede- ceğine yemin etmiştir. Halk niyabet azalarını parlâmen - todan çıkarken alkışlamıştır. YUGOSLAVLAR MAKEDONYA - LILARDAN ŞÜPHE EDİYORLAR Belgrat, 11 (A.A.) — Kralın ka - | tilinin hüviyeti ile, takip ettiği mak - sat, henüz vuzuhla anlaşılmış değil - dir. Bu cihetin, Makedonyalılar tara « fından irtikâp olunduğu zehabı, en çok tekerrür eden bir rivayet halindedir. Marsilya suikastinin safahatını gös İ teren bazı filmler, hudutta yakalan « miş, ve bunlara vaziyet edilmiştir, ILTALYA ALEYHİNE NUMAYİŞLER Belgrat, 11 (A.A.) — Havas ajan sı muhabirinden: Memleketin her tarafr teessür için- dedir. Bazı yerlerde, ezcümle Zağrep | ve Liyubliyana'da taşkınlılldar olmuş, ahali İtalya ve Macaristan aleyhinde hasmane nümayişlerde bulunmuştur. Saray Bosnada İtalyanlarla Hır « vatlara karşı nümayişler | vulcubul » muştur. — tDevame 7 inci sayfanm 1 inci sütununda) Rey verme faaliyeti bu Sn Yukarıda: Ankarada intihap faaliyeti; akşam bitiyor Dahiliye © Vekilimiz reyini verirken, Altta: İstanbulda dün rey verenlerden bazıları., (Yazısı 3 üncü sayıfada)