12 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

12 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Yugoslüvya Kralının ölümü ve bundan doğan vaziyet hakkında peyderpey telgraflar gelmekledir. Bu telgrafları biz, sırasile tasnif ettik. Bunları okumak, hüdisele- rin inkişafı hakkında okuyucu- larımıza - vazıh bir fikir vereceke tir. Bu telgrafları — sıralıyoruz: Cenazelerin Marilyada Dolaştırılmas! Marsilya, 11 (A. A.) — Kıral Aleksadrın cenezesi, dün öğleden sonra, hükümet konağında ha- zırlanan sandukanın Üzerine ya- tırılmıştır. Cenazeye — büyük — Üniforma giydirilmiştir. Yanı başında M. Bartu yatıyor. Reisicumhur M. Löbrön, Kra- Tiçenin huzurunda ölüleri selâm- lamıştır. Müteakiben kraliçe çe- kilmiştir. Kıralın tabutu, — bir cenaze arabasına bindirilerek, bir hüzün ve elem havası içinde Marsilya- nın başlıca caddelerini takiben limana indirilmiştir. Yolda, muzika Yogoslav milli marşı ile Marseyezi çalıyordu. İki taraflı asker selâma durmuştu. Cesim çelenklerle dolu bir araba önden gidiyor, kıraliçe, Reisicümhur, — kıralın allesi, M. leyo ile Tardiyö ve elem içinde Muazzam bir kalabalık cenazeyi fakip ediyordu. Tabut, Sırp zabitlerinin ku cağında “ Dubronvik,, kruvazö- rüne irkâp edildi. Bir dakikalık tevkir sükütunu müteakıp gemi hareket etti. Fransanın ( Kolber ), (Düken) kruvazörleri ile ( Gerfo ) ve (Vo- Yeni Kıral ikinel Piger tur ) — torpitoları, Yugoslavyaya kadar Dubronvik gemisine yol- daşlık edeceklerdit. M. Bartunun cesedi de Parise nakledilerek Briyan - Kellog mi- sakının imzalandığı Hariciye sa- rayındaki salona konmuştur. Mesuliyetler Bahsi Paris, 11 (A. A.) — Sonsuz elem saatleri yaşamakta — olan Fransada, umuümi duüygü, — iki büyük ölüye karşı gösterilecek en büyük saygının, sulh ve itilâf eserini iİdame ettirmek olduğu merkezindedir. Pötü Juraalın — dediği — gibi, M. Bartunun halefi, lâzım gelen hüfuza malik ve sürati karar sahibi bir şahsiyet olmalıdır. Kıralın vasiyet ettiği niyabet meselesi çok iyi telâkki edilmiştir. Jornal, Yugoslavya hanedanı — CUMA — 12 BİRİNCİ TEŞRİN 1934 Hariciye Vekilimiz Bir Heyetle Belgrat'a Gidiyor Fransada _Kabine Değişikliği Mi ? Ikt maktuld son istirahat yataklarında gösteren temsill resim tarihinin askesi unsurlara bağlı bulunduğunu ve icap eden kud- reti haiz bulunacağını yvazıyor. Aymı zamanda, matbuat, c- nayeti tel'in ve mes'uliyetlerden bahsetmek hususunda müttehittir. Gezetelerin izhar ettikleri ka- naate göre, ittihaz edilmiş olan çok sıkı terassut ve muhafaza tedbirlerine rağmen, intizam, lâyı- kile temin edilememişti. Meclise istizah takrirleri verik miştir. Maten gazetesi: * Fransa, mi- safirperver bir memlekettir. Fakat yabancılar daha sıkı bir müraka- beye tabi tutulmalıdırlar. Eğer hükümet vazifesini biliyorsa, suç- lular derhal azledilmelidirler,. ,, diyor. Kabine Değişirse... Bütün diğer gazeteler, evvele- mirde Dahiliye Nazırı M. Sarroyu istihdaf edecek olan bir kabine Hüdise münasebetile mes'aliyeti mevzanbahs olan Fransız dahiliye hazırı M. Sarro buhranı ihtimalini ileri sürmekte- dirler. M. Şeron da, malüm olduğu veçhile Prens meselesi dolayısile şiddetli hücumlara maruz kaldı- gından, bazı gazeteler, ve bu meyanda Pöti Jurnal, Pazartesi günü, kabinenin toptan istifasını muhtemel görüyorlar. n Bugünkü Maçlar n Beşiktaş'ta Şeref sta- dmdBıu" Fımrh:h.:ı -şqulını. Taksim stadında Galatasaray - İstonbulspor ve Kadıköy stadın da da Süleymaniye - Vefa karşı- laşacaklardır. Şu şeklile bu sene lik maçlarına — hızlı giriyoruz demektir, I Hariciye nazırlığı için, şimdk den M. Heryo, Bonkur, Tardiyö Flanden, Hanri dö Juvenel'in ve dahiliye için de M. Laval'ın isim- leri ileri sürülmektedir. Maamafih, birçok gazeteler beynelmilel vaziyetten, iktısadi buhrandan, siyasi — mütarekeye ( Dovamı 9 uncü yüzde ) İdaze işleri telofaona —a ea oe e 20203 Fiatı 5 kuruş —îârkçe Konuşmıyan Musevi.. Üztelik Bir De Karşısın- dakine Yumruk Attı Dün akşam Sultanahmet sulh birinci Ceza mahkemesi, Bünya- min oğlu Yasef Efendi isminde 23 yaşında bir Musevi gencinl 15 gün hapis cezasına mahküm etmiştir. Bu cezayı İcap ettiren hâdise şudur: Türk tarih tetkik cemiyetl mütercimlerinden Ziya Bey üç gün evvel Sirkecide Bahrisefit otelinin kıraathanesinde arkadaşlarile otu- rurken Yasef Efendi de kendi- lerinin masa komşusu İmiş ve arkadaşlarından — birisile yüksek perdeden Yahudice konuşuyor- muş. Ziya Bey: — Vatandaş burası Türkiyedir. Hem de herkesi r hatsır etme- yiniz. Biraz hafif konuşunuz şek-« linde bir teklif ve ihtar yapmış. Yasef Efendi bu ihtardan gü- cenmiş: — Türkçe — konuşmıyacağım demiş ve ayni zamanda Ziya Beye bir de yumruk İndirmiştir. Işte mahkeme dün bu davaya baktı yo suçu sabit gördüğü için de Yasef Efeudi hakkında yuka- rıdaki cezayı verdi. V Sonposta * Bu hâdiseyi, Türk kül- türile uğraşan muhtelif Musevi teşek- küllerinin nazarı dikkatine koyuyoruz. Almanyada 150 Tayy—ıror Bir Hava Manevrası Yapıyormuş Lomdra, 11 (A. A.) — Deyli Meylin Dresden muhabiri, 150 tayyarenin saffıharp vaziyetinde uçtuklarını göre düğünü söylemiştir. Rakı Ve Kıskançlık .. Bir Adama, Senelerce Yaşadığı Kestirdi Kadının Suratını Son zamanda münasebetsiz ve hiç yüzünden sebeplerle işle- nen cinayetler epey arttı. Bun- lardan bir tanesi de evvelki gün oldu: Bir adam, senelerdenberi beraber yaşadığı kadının yüzünü jiletle kesmiştir. Çünkü bu ka- dından şüpheleniyormuş. Cinayeti işliyen Kumkapıda, Çadırcıahmet- çelebi mahallesinde oturan İsmet adlı bir kunduracıdır. Kadının adı da Nigârdır. Vak'a, erkeğin sarhoş olduğu bir sırada vukua gelmiştir. Fakat kaçmak İstemiş- se do tutulmuştur. Ne demeli: Allah Islah etsin. Karacaahmet Cinayeti Üzküdarda, Karacaahmet me- zarlığında esrarengiz surette öl- dürülen —ihtiyar adamın katli etrafındaki tahkikata da devam edilmiştir. Dün de muhtelif şahıslar sor- guüya çokilmişlerse de maktulün heviyeti anlaşılmamıştır. Üsküdar müddelumumi mua- vini Nazif, ikincl şube merkez memuru Kadri İbrahim ve Üskü- dar merkez memuru Eşref beyler Nigâr H, ve çocuğu ehemmiyetle tahkikata — devam etmektedirler.