13 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

13 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

S IN&G ÖZÜ ğ:şıfxxm KRULAĞI BALKIN Dtul Sene 5 — No. 1517 Parla, 13 (Hususi) — Marsilya suikastı faciasının tahkikatına bü- yük bir ehemmiyetle devam edi- liyor. Marsilyada müteveffa Yu- göoslavya kralı Aleksandra kurşun #ıkan Kalemenia tevkif edilen iki arkadaşı Benes ile Novak ikl gündenberi Annemas'da sorguya çekilmektedir. Bunlar ellerindeki pasaportların sahte olduğunu İtiraf etmişlerdir. Yapılan tetkikat neti- tesinde de pasaportların sahte olarak tertip edildiği ve altların- daki imzaların da uydurma oldu- ğu anlaşılmıştır. Annemas, 12 ( AA )— Novak ile Benes uzun uzun sorguya çe- kilmişler, ellerindeki Çekoslovak pasaportlarının sahte olduklarını İtiraf etmişlerdirdir. Benes, asıl isminin Ivan Rajliş olduğunu, Yuguslavyada Kolo- dinette doğduğunu itiraf etmişlir. Novak hüviyeti hakkında ma- lümat vermekten istinkâf etmiştir. Her ikisi Kalemeni Paris'te tanıdıklarını, fakat bilvasıta dahi suikaste — iştirâk — etmediklerini #öylemişlerdir. Marsilya, 12 (A.A.) — Çekos- lovak — konsolosunun — tahkikatı, Kalemenin — pasaportunun sahte *lduğunu göstermiştir. tertibi hakikt bir pasaportunkile- rinden başkadır. Mühür - taklittir yanlışı vardır. Prag'da Kalemenin nufus kay- dına dair hiçbir şey bulunamadığı teyit edilmektedir. —Esasen bu isim bir Çek ismi değildir. Suikastta yaralananlardan bir ve bir imlâ Yazı .ııı telefosn: 20203 Fransa Kabinesi ıstıfa Edecek Gizli Bir Casus Şebekesınden Bah- sediliyor, Birçok Tevkıfler Yapıldı, Mühim ipuçları Bulundu Solda : Belgratta Kıral caddesi, sağda müteveffa kıralın eenazesinin yarın getirileceği adın hastanede ölmüştür. Bir şehadete göre Kalemen Marsilya'ya Eylülün 29 zunda gel- miştir. Brüksel, 12 (A. A.) — “Nar: mıl..ıqı"tı!uındı bulunduğunu, kömür işlerinde çalışan bir Hırvat olduğunu, buradan 28/5 tarihinde ayrıldığını temin etmektedir. Bir Yugoslav heyeti Liyej Yugoslav konsolosluğuna gitmiş, heyet âza- sından ikisi katili tanıdıklarını söylemiştir. Paris, 12 (A. A.) — Kalemen Belediye Seçimi Bitti İstanbul Halkı Bu İîıtîhğpt; Sandıklara 210 Bin Rey Attı Dün vey sandıklarının önü böyle kalabalıktı On iki gündenberi devam eden belediye azalığı intihabatı, dün akşam saat 21 de nihayet bulmuştur, Bütün kazalardaki rey sandıkları saat 21,90 da mühür- lenmiştir. Reylerin tasnifine bu- günden itibaren başlanılacaatır. On iki gün içerisinde, atılan rey miktarı (210) bini bulmuştur. (325) Bin müntehip — oldu- Yuna göre bu miktarla eksae- Hyet temin edilmiştir. Reylerin tasnifl işi üç gün devam edecek ve kazananlar Salı ganü ilân olunacaktır. Dün intihabın son günü o- duğu için canlı bir faaliyet göze çarpmıştır. On bir gündenberi reylerini İstimal edemiyen yurt- daşlar dün kaymakamlık daire- lerinde bulunan sandıklara gide- rek reylerini atmışlardır. Cemal Beyin Boyanatı C. H. fırkası vilâyet idare heyeti reisi doktor Cemal Bey ( Devamı 3 üncü yüzde ) kadar yapılan tahkikattan alınan mü- Split limanının görünüşü latifası beklenen Fransa Başvekili M. Dumerg ile şüpheli Yugoslavların fetoğ- rafları bütün Avrupa poltsine gönderilmiştir. Tahkikata memur komiser, Kalemenin üzerinde valter marka- h altı şarjör olduğunu söyle Şüpheli Vugoslavlar Paris, 12 (A.A.) — Sen Döni'» de alelekser şüpheli Yugoslavların buluştukları lokanta ve yerlerde | araştırmalar yapılmıştır, Tevkif edilen üç şüpheli şahıs sorguya çekilmek üzere Parise getirilmiştir. Sulkast Şebekesi Paris, 12 (Husust ) — Şimdiyb bim netice, Marsilya faclasını tertip eden suikast şebekesinin, zannedil- diğinden çok daha geniş olduğunu Meydana — çıkarmıştır. — Şebekenin Avrupanın birçok mühim mörkezle- folduğu müteveffa kıra- U 'ıııîl,ıdıı Parise giderken takip " Devamı 9 uncü yüzde ) Usküdar İdare işleri - telefonm Son Posta — CUMARTESİ — 13 BİRİNCİ TEŞRİN 20203 Fiatı 5 kuruş Ortaköylülerin 5000 İmzalı Bir Mazbatası Ortaköy deresinin iki tarafın- da, tramvay caddesinden İtibaren tâ tepeye kadar, sıra ile evler vardır. Derenin iki tarafındaki evlerde oturanlar beş bin İmzalı bir mazbata ile belediyeye müra- caat etmiye karar vermişler, bu hususta imza toplamıya başlamış- lardır. Dereboyu halkının beledi. yeye böyle müşterek bir mazbata vermelerinin sebebi şudur: Dere- boyundan akan ana lâğım uzun seneler bakımsız kaldıktan sonra dolmuş ve iyice tıkanmıştır. De- renin ikl tarafındaki evlerin ap- tesaneleri de, bu vaziyet Üzerine tıkanmış ve akmamıya başlamış- tır. Binaenaleyh evlerde çok ke- rih bir koku intişar etmiye baş- lamıştır Bu civarda bütün evlerin lâ- ğımları tıkalıdır. Ev — sahipleri kendi evlerini ana lağıma bağlı: yan kulaklıkları birkaç defa te- mizletmişler, fakat bir müddet sonra mecra yine tıkanımıştır. Çünkü ana lâğım bozuktur. Burada — oturanlar — münferit şekilde belediyeye birkaç defa müracaat etmişlerse de, Belediye biçbir harekete geçmemiştir. De- reboyu halkı, bu feci vaziyet karşısındu çok müştekidirler. : Cinayeti Pola Firar DE Perdeıım Yırttı, Dört Kişi Nezaret Üsküdar müddelumumi mua« vini Nazif, emniyet ikinci şube merkez memuru Kadri İbrahim ve Üsküdar merkez memuru Eş- ref Beylerin iki gün geceli gün- Maktul Hasan Ağanın kesik başı düzlü çalışmaları neticesinde Üs- küdar Karacaahmet mezarlığında- ki esrarengiz einayetin esrar per- desi nihayet yırtılmıştır. Bu cina- yete kurban giden ihtiyar adamın Giresun vilâyetinin Görele kaza- sının Eynesi nahiyesinin Dere İs- haklı köyünden ve iki senedenbe- ri Kasımpaşada çarşı civarında oturan Kırman Hasan adlı 60 yaşlarında bir adam olduğu kat'l surette anlaşılmıştır. Kırman Ha- san iki senedenberi Kasımpaşada oturmakta ve sıvacılık ederek geçinmekte idi. Kırman Hasan Pazartesi akşamı yanında iki adam olduğu halde Kasımpaşada Hüseyin Efendinin kahvesinde bir müddet oturduktan sonra bu , Altına Alındı adamlarla beraber çıkıp gitmiş ve bundan sonra bu civarda kır- man Hasanı gören olmamıştır. Yalnız Salı günü akşamı saat 7 raddelerinda altmışlık ihtiyar yanında yine iki adam ile bera- ber Kadıköyünden Hay- darpaşaya giden — caddedeki kahvelerden birinde bir müddet oturduktan ve birer kahve içtik- ten sonra Haydarpaşaya doğru | gittikleri ve gece geç vakit te Karacaahmet mezarlığına yakın Ç Devııı 3 üncü yııdı Fransız Gomllori Torpitoların kumandanı Vis Amiral Pine (Yazısı 9 uncu yüzde)