13 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

13 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Türkiye Ziraat Bankası İdare Meclisinden: Türkiye Ziraat Bankası umumi heyeti âdi surette olarak ikinci teşrinin 1i inci Pazar günü saat 15te Ankarada Banka merkez binasında toplanacaktır. Aşağıda isimleri yazılı murahhas beylerin tayin edilen gün ve saatte teşrifleri rica olunur. Toplantıda Görüşülecek İşler : 1 — 1933 yılı muamele ve hesapları hakkında İdare Meclisi ve murakip raporlarının okunması, 2 — 1933 yılı bilânço, kâr ve zarar hesaplarının tasdiki ve İdare Meclisi raporunun tasvibi ile azasının ibrası, 3 — 1934 senesinde Cümhuriyet Merkez Bankası İdare Meclisi azalığına intihaplarından dolayı istifa eden iki aza yerine statümüzün 54 üncü maddesine tevfikan muvakkat olarak seçilen iki azanın intihaplarının tasdiki. y 4 — Statümüzün 53 üncü maddesi mucibince müddetleri biten Üç aza yerine aza seçilmesi 5 — Murakiplerin 933 yılı ücretlerinin tayini. 6 — 1835 yılı için iki murakıp ve iki yedek murakip seçilmesi Vilâyetler ve Murahhaslar Afyon Nafıa Vekili Aliş Meb'us Cemal, İzzet Ulvi Beyler Amasya Meb'us Esat Bey Ankara ” Rifat, Şakir ve Erzincan Meb'usu Saffet Beyler Antalya ' Rasih, Numan Beyler Aydın NU Adnan, Fuat, Tahsin Beyler Balıkesir T. B. M. M. Reisi Kâzım Paşa Hz. Meb'us İbrahim, Pertev Beyler Ihsan Bey Hayrettin, Ibrahim Beyler Şükrü, Dr. Emin Cemal Beyler Mustafa Şeref Bey Refet, Emin Fikri, Calip Beyler ükrü, Ziya Gevher, Osman Niyazi Beyler ifat, Ziya Beyler Esat Bey İsmet, İsmall Kemal Beyler Necip Ali, Yusuf Ziya, Kâzım Beyler Zülfü Bey Faik, Şeref Beyler Abdülhak Bey Asım, Aziz Beyler Fazıl Ahmet, Tahsin Beyler Emin ve Sivrihisar Belediye Reisi Abidin Beyler Kılıç Ali. Nuri Beyler Ihsan Faşa, Münir Bey e Hasan Fehmi Bey Mükerrem, Kemal Turan Beyler Ziyaettin, Salâh Cimcoz ve Mardin Meb'usu Ali Riza Beyler Saraçoğlu Şükrü, —Meb'us Mehmet Mustafa Rahmi Beyler. Baha Tali Bey Şevket Bey Tahsin, Refik, Ali Rıza Beyler Reşit, Ahmet Hilmi Beyler Lütfi Müfit Bey Ali, Ragıp Beyler Mustafa, Kâzım, Refik Beyler C. H. F. Kâtibi Umumisi Recep ve Meb'us Hakkı, Ibrahim Beyler Başvekil lsmet Paşa Hazretleri Meb'us Talât Bey Meb'us Refik Şevket, Turgut ve. Aksaray Meb'usu Yaşar Beyler Mitat Bey Ali Rıza Bey Hüseyin Avni, Nuri Beyler Hasa Reşit Bey Halit, Faik Beyler Şevket, Hamdi Beyler Etem, Zühtü Beyler Cavit Ihsan, Kâzım Zeki, Ateş zade Hasan Beyler Mahmut Bey Recep Zühtü, Hulüsi Beyler Rasim, Remzi Beyler Cemil, Celâl Nuri Beyler Süreyya, Mustafa Beyler Eyüp zade Daniş ve tüccardan Kır zade Şevki Beyler Ali Saip Bey Hakkı Bey Sungur, Süleyman Sırrı Beyler Halif Rifat, Ragıp Beyler Hamdi, Ferit Celâl, Hafır Emin Beyler. Beyazıt Bilecik Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çoruh Çorum Denizli Diyarıbekir Edirne Erzincan Erzurum Elâziz Eskişehir Gazi Ayıntap Gireson Gümüşhane Isparta Istanbul Meb'us İzmir Vekil Esat, Kars Meb'us Kırklareli 5 Kastamonu Kayseri Kırşehir Kocaeli Konya Kütahya n Malatya Manisa Maraş Mardin Muğla Muş Niğde Ordu Samsun Seyhan Silrt Sinop Sivas Tekirdağ Tokat Trabzon Urfa Van Yozgat Zonguldak İçel İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden': Haydarpaşa Nümune Hastanesi için lüzumu olan 168 adet kar- yola olbaptaki şartname ve nümunesi veçhile ve 23 Birinci Teşrin 934 Sah günü saat 14 te aleni münakasa suretile ihak edilecektir. “6L15,, h * İsteklilerin müracaatları. | Behzat'tı. Her | verilen SON POSTA. Tiyatro Bahsi Şehir Tiyatrosu Öperet Kısmında: Yarasa Yarasa Johan Straussın bir operetidir.Birçok lisanlara tercüme | edilmiş. Her oynandığı yerde mu- vaffak olmuş beyenilmiştir. Istan- bul “ Yarasa,, nın yabancısı de: ğgildir. Öperet olarak sahnemize gelmeden evvel, filim olarak &- nemalarımızda gösterilmişti. Liya dö Puti, Evamay, Harri | Lidkenin çevirdiği Yarasa filmini bir zamanlar seyretmiyen kalma- mıştı. Bu sene Şehir — tiyatrosu operet kısmı temsillerine Yarasa ile başladı. Bu başlangıç bizde operet başlangıcı addedilebilir. Yarasa şimdiye kadar seyrettiği- miz revü ile karışık operetlerden tamamile ayrıdır. Ötekiler — operetimsi Yarasa-operettir. idiler. Yarasayı Türkçeye — çeviren Ekrem Reşit Beyin muvaffaki- yetli bir çevirme yaptığı inkâr edilemez, onu sahnemize uyacak tarzda hazırlamış, temiz yarzmış, zarif nükteler koymuş. Bu suretle yarasanın — muvaffakıyetinde ilk âmil o olmuştur. Yarasayı Şehir Tiyatrosunun, | öperet kismi - İçla ayırdığı artist- | ler oynadılar: Ayzenştayn rolü Vasfiye veril- | miş. Vasfi bu rolü çokiyi yaptı. Frank rolünü yapan Hazım şim- diye kadar seyrettiğimiz - operet- lerde gördüğümüz Hazımdan da- ha başka idi. Ötekilerinde taklit- le muvaffak oluyordu. Yarasada taklit yoktu. Yine muvaffak oldu, Taklitsiz rollerde de muvaffak olan bir vodvil, bir operet artisti kuyvetli bir artist demektir. Hapishane — gardiyanı Froş kalıba — giren, her - rolü — yapabilen Behzat, Frogı da çok İyi canlan- dırdı. Adele rolünde Semiha vardı. Bu sesi güzel artist bir sene ev- velkine nispetle daha değişmişti. Bir sene evvel yalnız sesine gü- zel diyorduk. Yarasayı seyrettik- ten sonra jestlerine de konuşma- sına da, hareketlerine de — güzel diyebiliriz. — Rozelinde — rolünü Feriha yapacaktı. Feriha hasta imiş, onun yerineli sahnede Bediayı gördük. Ses iti- barile Feriha daha iyi olabilirdi. Fakat, epi güç olan Rozalindeyi bu kadar yaşatamıyacaktı sanırım. Refik Kemalde de terakki var. Orlovski — rolünü fena yapmadı. Biraz gayret ederse daha da İyi yapar,. ” Muammerin rolü az, Necdet tip İtibarile Falke için iyi! * Yarasa iyi bir operettir, balet- leri İyi tertip edilmiştir. Yalmız tulüata müsait bir iki sahna var- dır.. Bu sahnelerde Hazımla Vasfinin tulüata yer vermek ihti- malleri çoktur. Önünü almalı! İsmet Hulüsi Fransızca ve utulâ muzaafaya bihakkin vâkıf, daktiloyu bilir, büyük mücssese ve inşaat mahallerinde çalışmış tecrübeli BİR MUHASİP İŞ ARIYOR da gider. Adresı M. Ferit. Akaretler, Şairnedim eaddesi numara69 (8521) , Birinci teşrin — İ Borsada Hafta İçinde Neler Duyduk ? Başlıca memleket mahsullerinin son haftada İslanbul piyasasındaki alım ve satım vaziyetleri gu satırlarda hulâsa edilmiştir: Afyon — Afyon piyasası durgundur. Serbest piyasada hafta çinde hiçbir iş işitilmemiştir. Yir- miİ gün evvel İnhisar idaresinde tüccarın toplantısını yazarken de temas ettiğimiz Üzere idhisar ida- resi © vakit yakında bir İş olabi- leceği kanaatini vermiş ve bu müsait hava içinde alış verişler başlamıştı. Uyuşturucu maddeler inhisarının devam eden sükütu bu münferit alışları da durdurmuş haf- ta içinde piyasa tam bir sessizlik içinde bulunmuştur. Bugünler içinde Inhisar idaresi yalnız tüccarın İstanbulda mevcut afyonlarının miktarlarını — tesbit etmekle meşgul olmuştur. Kat'i bir alış henüz — mevzuubahs edilmemiştir. Bu hal piyasanın ruhi bünyesinde menfi tesir yap- maktan geri kalmıyor. Tiftik — Bu hafta tiftik pl- yasasındaki hareket evvelki haf« talara kıyasla noksandır. Yedi gün içinde satılan tiftik miktarı yedi sekiz yüz halyadan ibarettir ki vasatf olarak günde yüz balya- hk bir satış yapmaktadır. Bu miktar İse piyasamız için ehemmi- yetten uzak bir seviyedir. Bu sekiz yüz balyalık tiftiklerin müş- terisi kısmen Almanya alıcıları ve kısmen de yerli tüccardır. Bu sa- tışlarda Gerede malları 54 buçuk Kastamonu malları 68 buçuk, yet- miş Ankara tiftikleri de 62 buçuk kuruştan muamele görmüştür. Tiftikten daha bahalıya satı- lan ince oğlak maları da bu hafta zarfında azam! 71 kuruşa kadar satılmıştır ki bu fiat oğlak mak larında bir talihizlik olduğuna işaret etmektedir. Almanya ile olan kılirnig an- Taşmasının meydana koyduğu bü- yük faaliyet bu memlekette yeni- den tatbik yerine konulan döviz kararları üzerine adeta durmuş- tur. Piyasada Almanyaya salış yapan tüccar çeklerinin ödenme- mesinden dolayı şikâyet edildiği görülmekte, hatta Almanya he- sabına tiftik satın alan tacirlerle piyasamız satıcıları arasında bu yüzden muamele ve cina ihtilâfları bile çıkmaktadır. Bu hal şimdiye kadar hiç işitilmemiş bir hâdi- sedir. Perşembe günü Almanya sefaretinin Anadolu Ajansı va-” sıtasile yaptığı tebligat piyasayı bu hususta biraz tenvir etmiş ise de tam manasile efkârıumu- miyeyi tatmin edememiştir. Sov- yet Rusya ticaret mümessilliği hafta içinde Alman alışlarını ya- kından takip ederek sükünetini muhafaza etmiştir. Diğer piyasalardan bir talep yoktur. Piyasamız tiftik istoku 17 bin balya kadar tahmin edil- mektedir. Yapağı — Hafta içinde Uç dört yüz balya kadar Anadolu malı kilosu 53,82 kuruş ve 55,77 kuruştan satılmıştır. Alıcılar piya- samızın depozitçileridir. Ihracat için hiç bir satış işi- tilmemiştir. Almanya ve Sovyet Rusya ahcıları hafta içinde piya- saya çıkmamışlardır. Maamafih stokun 8 bin balya İ kadar az oluşu ve bu miktarın da dörtte Üçünün sağlam deporzltçk- lerde bulunuşu piyasanın haftalar- danberi sağlam olan vaziyetini değiştirmemiştir. Hububat — Buğday - Buğ- day piyasası haftanın son günle- rinde gevşemiştir. Ekstra beyaz- lar 4,75; otuz çavdarlılar da 4 kuruş etrafında satılmıştır. Bu gevşeyişin başlıca sebebi haftanın son günlerinde piyasaya fazla buğday gelmesidir. Piyasanın hoy—, eti umumiyesi, bir haftadanberi Vinipeg, Şikago ve diğer borsalar- da görülen umum! gevşeyişin de tesirinden kurtulamamıştır. Arpa — Ibracat alıcıları ara- da sırada görünüyorlar. Haydar- paşaya gelen arpaların büyük kısmı yerli — sarfiyata (ayrılmak Bzere stılıyor. Bunların kilosu üç kuruş on beş para ile Üç kuruş on yedi buçuk para arasındadır.. Geçen haftalara kıyasla görülen fiat düşkünlüğü bir yandan Alk manya kılırink zorlukları netice- sinde yeni taleplerin gelmeyişin- den ve diğer taraftan bütün dünya pazarlarında görülen sukutun tabi' neticesinden ileri gelmektedir. Fındık — Fındık piyasası sağlam bir variyet almıştır. Hafta içinde bin çuval kadar mal ihra« cat için satılmıştır. Bu miktarın Üçyüz çuvalı Birleşik Amerika ve küçük bir kısmı Almanya içindir. Alışların mütebakisi Çekoslovak- yaya — gönderilmektedir, Fiatlar geçen haftaya kıyasla kilo başına kırk para kadar artarak 37-38 kuruşa kadar çıkmıştır. Alâkadarlar piyasanın bu kavi vaziyette yükselişinin devam etmes sini muhtemel görüyorlar. Fakat, Ispanya ve İtalya mahsullerinin çok oluşu, bizdeki bozuk mahsu- lâ rağmen, bu sene fındık - Fiyat- larının kırk kuruşu aşamıyacağı da anlaşılmaktadır. Şu kadar ki bu seviyeden aşağı fiatlarla satış ya- pılmak * mecburiyeti hâsl olm- yacağı zannolunmaktadır. — 1934- 1935 mevsimi xarfında şimdiye kadar yapılan sevkiyat 45-50 bin çuval, memlekette kalan istok da 110 bin çuval tahmin ediliyor. VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefonı A20N5 Trabzon Yolu SAKARYA rar ti Pazar günü saat 20 de Galata rıhtımından — kalkacak. — Gidişte: Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Sam- sun, Ünye, Ordu, Giresun, Tirebolu, Gör 'rabzon ve Rizeye, Döhüş- te bunlara ilâveten, Of ve Sürme- neye uğrayacaktır. Karabiga Yolu CUMARTESİ, ÇARŞAMBA günleri saat 20 de Tophane rıhtı- mından bir vapur kalkar. Gidiş ve dönüşte mutat lskelelere uğrar, İZMİT YOLU Cuma, Pazar, Salı, Çarşamba, sılııl bir vapar aaat 9da, Top- ne rıhtımından kalkar.