October 13, 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

October 13, 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

AE T T AAAT TTT Belediye Seçiminden Sonra Tatanbul umumf meclisine aza seçimi dün akşam bitti. Şii atılan reyler tasnif ediliyor. Kazanan azalar yakında bir araya gelerek #mumi meclisin yeni devresinin ilk toplantımını yapacaklar. - Biz şimdi- den, balkın yeni meclisten temon- nilerini topladık. Şu satırlarda bu dilekleri okuyacaksınız. * Ali Hüsnü Bey (Adliyeden mütekait) — Şahir meclisinin yeni — azalarını imdiden tebrik ve muvaffakiyetler Ha'k fırkası taratından nam- 'eri sürülenlerin kazandıklarını tahmin ediyorum. Hepimiz biliyoruz ki İstanbulun birçok eksik şehir iş'eri yvardır. Su meseleri, süt derdi, sokak- ların - temizliği meselesi ve sairedir. Ben yeni Şehir meclisi azalarından bu eksik — tarafların — başarılmamını temenal ediyorum. Hele aüt işini hallelerlerse bu şehre çok büyük bir iyilik yapmış olacaklardır. Şunu da vöyleyeyim ki bu işlere bir hal çaresi bulmak, çalışmakla olur. x Komal Lütüü Bey ( Bukuk Fakülte- sinde ) — İstanbulun birçok eksik tarafları var, Fakst ben bunların hepl- #sini şimdilik bir tarafa bırakarak tek bir şey temenni ediyorum: Çocuk mesolesinin halli. Bir şehirde oturan- lar o şehrin belediyesine emanettir. Belediyeler, şehirliler için uğraşırlar, İstanbul — sokaklarının her yerinde gündüzleri ağm süt kokan bir takım ana baba kuzuları öbek öbek sokak çocukluğu yaparlar. Bunlar bu - vazi- yette çok fena şartlar altında büyür- ler. Ağızlarından — fena h ve küfür eksik olmuyor. İşte yeni Şehir Meclisi bu mahalle ve sokak — çocuk- huğunu ortadan — kaldırabilirse hem vazifesini yapmış, hem de çok büyük bir iyilik etmiş olacaktır. Hulki Bey (Sultanahmet Akbıyık)— Ben yeni Şehir Meelist — azalarım tebrik ederken dileği de şöyle anlata- cağım: Süt derdinin bir çırpıda halle- dilmesi. İşte benim yeni Şehir Mec- hainden biricik dileğim budur. Sene- ler varki ben bu şehirde süt içmiyo- rum. Çünkü sütler hep hilelidir. Yağ- mur suyunun —üt yerine estıldığı bir şehirde iılıııuyınrqn Şeh'ı.loc- lisi bu işi haletmezse çok mütecesir olacağım. Kalp Sektesinden Ölüm Beşiktaşta oturan Fatma H. adlı SO yaşında bir kadın, s0- kaktan geçerken bayılmış, biraz sonra da ölmüştür. Yapılan mua- yene neticesinden kalp sektesinde öldüğü anlaşılmiştır. Bir Hamal Yaralandı Tahtakalede Kanza hanına yük çıkarmakta olan hamal Bekir, müvazenesini kaybederek merdi- venden düşmüş, muhtelif yerle- rinden yaralanmıştır. SON POSTA DAHİLİ SABERLER Bir Eroin Kaçakçısı Kurnazlık Ederek Memurların Elinden Kaçtı, Fakat Yine Tutuldu Evvelki gün şehrimizde bir hâdise olmuş, bir kaçakçı açıkgözlük yapmak isitiyerek memur- ların elinden ve kaçmış, fakat yine yakayı ele vermiştir. Bir muharririmizin yakından takibettiği bu hâdise şöyle olmuştur: Polis kaçakçılık bürosu memurları, Üç gün evvel Cemil adlı birini Hüseyin adh birine Eroin satarken cürmümeşhut halinde yakalamışlardır. Sorguya çekilen Cemil Eroinleri Şaziye adlı bir kadından aldığını ve arza edilirse Şaziyeyi Eroin satarken cürmümeşhut halinde ya- kalatacağını söylemiştir. Memurlar Cemil ile beraber akşam üzeri Çon- berlitaşa gitmişlerdir. Burada Cemil ilerden me- Mürl arda arkadan yürümiye başlamışlardır. Burada- ki sokaklardan birine sapan Cemll bir kadın ile gizli bir şeyler konuştuktan sonra memurların ya- nına dönerek: “ Kadının elinde şimdi bir şey yok- muş. Elindeki Ercinleri şimdi buralarda dolaşan Mehmet adlı birine vermiş. Şimdilik onu yakalayın Şaziye ise her vakit elinizdedir.., Demiştir. Muallimler 24 Saatî Cemil yine memurların önüne düşmüş, bir müd- det oralarda dolaşmış, nihayet sokakta bir adam ile knuştuktan sonra yine memurların yanına dönerek: “ — Mehmet şurada bir hana girmiş, Şu dakli- kada orada imiş. ,, diyerek o cıvardaki hanlardan birine dalmıştır. Aradan bir hayli vakit geçtiği halde Cemilin dönmediğini gören memurlar hana girerek Cemili aramışlar ise de bulamamışlardır. Cemili elinden kaçırdıklarını gören memurlar derhal faaliyete geçerek araştırmışlar nihayet Fe- nerdeki evinin civarında bir kümeste bularak yaka- lamışlardır. Niçin kaçtığı sorulunca Cemil şu cevabı vermiştir: “ — Karım çok meraklı bir kadındır. Eve gelmediğimi görünce telâşe düşecekti. Gidip bir kere ona görünecek, eve öteberi de götürdük- ten sonra yine gelecektim. ,, Cemil evrakile birlikte Adliyeye verilmiş ve Şaziye de yakalanmıştır. Süt Derdi Ecnebi Mekteplerdekilerin Sicilleri Tetkik Ediliyor Maarif Vekâleti ilk - tedrisat l umumi müdürlöğünün vücude ge- tirdiği yeni talimatname mücibince ecnebi ve akalliyet mekteplerinin ilk kısmlarındaki Türkçe muallim- lerinin vaziyeti, maarif müdürlü- ğünde müteşekkil bir. komisyon tarafından tetkik edilmeya baş- TJanmıştır. Bu komisyon Maarif Müdürü Haydar, müdür muavin- leri Nurullah, Şevket Süreyya ve Adil Beyletden mürekkeptir. Ko- misyon iki nokta etrafında tetki- kat yapacaktır. 1 — Mevcut vaziyetleri, 2 — Yeni tayin edilecek mu- allimlerde aranacak vasıflar. Hâlen bu mekteplerde Türkçe, tarih, çoğrafya, ,yurt bilgisi mual- Himi olan kimselerin sicilleri tetkik edilecek, ların — içinde asıl mesleği muallimlik olmıyan ve ha- riçte başka iş yapanların ve devam: sız olanların bir listesi yapılarak Maarif Vekâletine gönderilecektir. On beş güne kadar bu liste ha- zırlanacaktır. Vekâlet bu listeyi bir daha tetkik edecek, vaziyet- leri herhangi bir sebeple mual- limlik yapmıya müsait olmıyan- ların vazifelerine nihayet - verile- cektir. Öğrendiğimize göre bu mu- allimler arasında resmi daireler- de çalışan devlet memurları, ya- ::ııı. ':::yudııı ıı:.l:ı dok- B0 t, eczacı, i: birçok kimseler vardır. Ve Münhallere yeni tayin oluna- muallimlerin I Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: « Hileli süt meselesi kökün- Hüâdiseleri Aziz efendi isminde biri Be- yoğlunda fotoğrafçı olan eski or- tağı Yodayı bir para meselesin- den fena halde dövmüş ve fotoğ- raf makinesini kırmıştır. * Halil adlı biri Boğazkesen- de kömürcü Mehmedi dövdüğün- den yakalanmıştır. * Evvelki akşam Haliç vapu- rile köprüye gelmekte olan Edvar adlı biri kazaen denize düşmüş, boğulmak Üzere iken kurtarı- * Nihat adlı biri Feriköyde müşteri sıfatile girdiği bakkal Tomanın dükkânımdan yarım kilo tütün çalarak savuşurken yaka- lanmıştır. cak — muallimler göre hareket edilerek, mesleği ::Iiııik olan kimseler arasın- Bu sene henliz bir yere tayin edilemiyen ve münhal bekliyen Muallim mektebi mezunu gençler de ecnebi ve akalliyet mektep- lerindeki münhallere getirilecek- tir. Bu gençler, tıpla resmi mek- teplerde imişler gibi, kıdem ala- caklar, ileride zam meselelerinde mağduriyetlerine sebebiyat veri- miyecektir. Ecnebi ve akalliyet mekteple- rinin Orta ve Lişe kısımları için henüz talimatname hazırlanıp İk- mal edilememiştir. Ba kasımların vaziyeti de önümüzdeki sene kat'i olarak tesbit edilecektir. Müstahsiller Henüz Bir Hal Çaresi Bulamadılar Sütçüler, dün esnaf cemiyetleri müşterek bürosunda bir toplantı yapmışlar, hâlâ uzayıp te- miz ve hilesiz süt mesele- sinl tekrar görüşmüşlerdir. Süt müstahsilleri, henüz an- laşma temin olunamamasına rağ- men muhtelif mıntakalarda depo tesisi hazırlıklarına devam etmek- tedirler. Satıcılara süt vermemek kararını tatbik sahasına koyduk- ları takdirde kendi aleyhlerine fena neliceler vereceği söylen- mektedir. Bununla beraber mlls- tahsiller bu işte az zararlı çıkmak için daha tedbirli davranmak ni- yetindedirler. talimatnameye | Kaçakçılık Mahkümları Gümrükteki 9 uncu ihtisas mahkemesinde son bir hafta zar- fında birçok kaçakçılık davala- rına bakılmıştır. Pendiğin Kalaya — köyünden Fatma isminde bir kadın 6 kilo esrar kaçırdığı - için 6 ay hapse mahküm edilmiş, fakat yaşı na- zarı. itibara alınarak cezası 4 aya indirilmiştir. Fatma, ayrıca 30 Hra para cezası Öödeyecektir. * Afyon alıp satmaktan suçlu bulunan Ahmet ve Ekrem ismin- deki iki suçlu birer sene hapse ve 254 lira ağır para cezasına mahküm olmuşlardır. Son Faciadan Alınan Ders Son deniz kazası dolayısile Limat İdaresi bütün deniz nakıl vasıtalarını sıkı bir kontrol altına almıştır. Bu meyanda İlman nizamnamesine aykırı olarak yolcu taşıyan bir motör işinden alıkonmuştur. Zaki Efendinin Idaresinde bulunan bu motör kadınlı erkekli 32 yolcuyu Kavaklarda bir düğüne götürmek ü iskelesinden hareket Galata — köprüsünü man zabıta memur« görülmüştür. Yapılan muayenede kaptan mevkiinde bulunan Zeki Ef. nin ehliyetnamesi olmadığı ve asıl kaptan olan babas İbrahim Ef. nin de vazifesi başında bulunmas diği görülmüştür. Derhal tutu'an bip zabit varskasile her ikisine yüz lira para cezam kesilmiş, haklarında tae kibata başlanmıştır. 67 Kaçakçı Ankara, 11 (A A) — Bu ayın beşinden onuna kadar Gümrük mu- hafaza teşkilâtı tarafından üçü ölü, Üçü yaralı olmak 67 kaçakçı ile 74 kaçakçı hoyvanı tutulmuş ve beş bi kilo gümrük kaçağı, 9900 kilo inhle sar kaçağı ve döviz olarakta 276 Türk Hrası, 9 İngiliz altını, 4300 mae deni Bulgar parası, 9000 İtalyan Hireti 1900 Fransız Frangı, 9 Sterlin, illi tüfek, bir tabanca ele geçirilmiştir. Sineklideki Yangın Şark Demiryolları Nafıa Baş Mü- fettişi Falk Bey, geçenlerde Sineke lide çıkan bir yangın hakkında tahe kikat yapmak üzere hâdise maballine gitmiş ve şehrimize dönmüştür. Üstüste çıkan iki yangın netlcee sinde yanan ormanlık arazi 130 — dös nüm kadardır. Ateşin, civardan geçen lokomatiflerin — saçtığı — havılçımdan çıktığı yolundaki iddia teeyyüt etme. miştir. Ankara Sergisi Ankarda hazırlanmakta yi sergisinin küşat resmi, et bayramında yapılacaktır. Sergiye Iştirak için tayin edilen müracaat müddeti bitmiş, birçok sae nayiciler mamulütlarım göndermiye başlamışlardır, Şehrimizden 50 kadar sanayi müessesesi sergiye iştirak cte mek için müracaatta bulunmuştur. Kadınlar Birliğinde Beynelmilel Kadınlar Birliği kome gresi — önümüzdeki yıl — şehrimizde Yıldız konferanalar sarayında — toplak macaktır . Kengre hazırlıklarile müşgul olmak Üzere Kadınlar — Birliği — tarafından ayrılan komlayonların mesaisi Lir haylı ilerlemiştir. . Meclis ÇAA | Reisimiz Büyük Millet Meclisi Reisi Kt- zım Paşa Hazretleri, dün geç vakit İstanbul Halk Fırkası mere kezini ziyaret ederek fırka vilâyet idere reisi doktor Cemal Bey ile uzun müddet görüşmüşlerdir. — B senle ümhurie Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ı v İstanbul - susuzluktan, — toz- dan, gürültüden kurtulmuş.. .« Liman — asrileşmiş, Haliç temizlenmiş, geniş caddeler açık mış ! Hasan B. — Uğursu bir rüya görmüşsün azizim.. — Neden Hasan Bey? Hasan B. — Malüm ya rüya« lar daima tersine tabir edilir del