12 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

12 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kıral Aleksandr Fransada Neleri 'Uzak Şarktan l Fena Haberler Görüşecekti ? Orta ve Cenubi Avrupanın mual- lâk bazı siyasi meselelerini halletmek, bu arada Yugoslavyanın İtalya ile elan davalarını Fransanın tavassutile gözden geçirip bir Tuna bloku vücu- de getirmenin mümkün olup olmıya- cağrnı tetkika giden Yugoslavya kralı Aleksandrın feci şekilde ölümü, bu mes'eleleri olduğu gibi ve halile br- rakmıştır. Bunları gözden geçirmek feydasız sayılamaz, Bilâkis büyük ehömmiyeti vardır. 1 — Almanya Yugoslavyanın bazı llk maddeleri için büyük ve mühim bir müşteridir. Bu müşteri vaziyetl devam ettikçe Yugoslavya, Almanya- yı besaba katmak vaziyetindedir. Yu- göoslavya bu mecburiyetten nasıl kur« tarılabilir? 2 — Yugonlarya ile İtalya arasın- da ta Venedik cümhuriyeti devrinde başlayan bir mümaferet vardır. İtalya, Adiryatik — danizinl — bir — İtalyan havuzu — telâkki Gtmeye — alışmış- tir. — Yugoslavya ise, İtalyanın Ar- navutlukta yerleşmesini hayatf men- faatlerine uyzgun saymaz. Bu davh nasıl halledilebilir? Fransa, işte bil- hassa bu iki mesele hakkında Kıral Aleksandr ile bir müşavere yapmak feci bir şekilde öldürülmesi, bu meseleleri olduğu gibi ortada bırakmıştır. Bundan kısa bir müddet evvel Milanoda bir nutuk söyleyen İtalyan Başvekili M. Musolini bazı gartları ileri sürmek suratile Yugoslavya ile unlaşmak adımı - attı. Fakat bu adımın füil sahasında ameli kıymetini ölçmek mümkün değildir. Bundan sonraki hadiselerin inkişafile» dir ki — Yugoslav kıralı — müteveffa Aleksandrın siyast mirasının hal şekli #öyle böyle tebarüz edecektir. — — Süreyya 32 İşçi Telef Oldu Liyon, 11 (A. A.) — Senpler La- pallüt'te bir maden ocağında yangın çıkmış ve 32 amele telef olmuştur. Kurtarma ameliyatına devam olunu- yor. 23 cenet çıkarılmıştır. AÂşk No.44 182 10 - 934 Hasibe H. futbol maçlarındaki haftayım arası gibi beş dakika kadar sustu. Dili, kafası bir az dinlendi. Doğruldu. — Ellerile dizlerine bir az masaj yaptı. İkinci hafta- yıma hazırlanır gibi gerindi. Ağ- zını şapırtattı. Türkâna: — Ağızım da çiriş çanağına döndü. Efkârlanınca bu musibet clgarayı Üstüste içiyorum. İçim zehir kesiliyor. Şuradan bir su werin bakayım. Türkânın getirdiği suyu yutum yutum içti. Sonra — derin derin içini çekti; — Ana olmak kolay değil.. Dünya değişti, vakitler eski vakit- ler değil. Bu oğlan bütün düşün- düklerimin aksine çıktı, İşlerimi altüst etti. Ben bu yaştan sonra evlât gailesi çekecek kadın de- gilim, o bana — destek olacaktı, ne gezer, Sürüden gelmiş köpek olsa alıştığı evi böyle çabucak bırakmaz. Yirmi yıl kahrını çek, bir gün de vursun kapıyı çekip gitsin. Kader, kısmet İşte, her- kesin evlâdı böyle mankör olsa Gençlerindir Aksediyor ; Harbin, 11 ( AA ) — Tas ajansı bildiriyor: Çin Şark şimendiferlerindeki Sov- yet memurlarından tevkif edilenlerin ikametgâhları Japon garnizonu — tara- fından işgal edilerek eşyaları sokağa | atılmıştır. Japonlar bu indi hareketle | İktifa etmiyerek şimendifer idaresine ait öldeki iyi dalrelari de işgal ede- ceklerini bildirmektedirler. Pograniçanya'dak! Sovryet konso- losu, oradaki Sovyet askeri heyetinin relsini ziyaret ederek bu hallerin Uzak Şarkta ihtilâtlar âmili olduğunu söy- lemiş ve bunlara nihayet verilmesini istemiştir. GT e Harbinsko Vremya gazetesi giman- diferin — şark — kısmında — bomhalar bulunduğundan bahsederek bu bom- baların Pograniçnaya Sovyet konso- Toshanesi tarafından verildiğini yaza- cak kadar ileri gitmektedir. Ne fena koku Macaristan Muahedelerin Değiştiril- mesi İsteğinde Sebat Ediyor Budapeşte muhabirimizden: Macar Başvekili Ceneral Gömböş, vazife başına geçmesinin ikinci yıldönümü münasebetile dün gece tadyoda hü kümetinin bu müddet zarfındak! icra. atını hullsa etmiştir. Mumalleyh, bütçe açığının azalmış olduğundan ve harici ticaretin arttı- gından bahsettikten sonra bükümet'e nin takip ettiği prensiplerin, mevcut muahedeleri kanuni ve — sülhperver Madrit, 11 (A. A.) — Asturiyas'ta bulunan — ihtilâlciler, kendilerini üç koldan çevirmeğe gelen askere karşı Inatla mukavemet gösteriyorlar. Bununla beraber, ihtilâlciler tedri- cen çekilmektedirler. Aakerin piştar kuvvetleri Oviedo- ya girmiştir. Kıtaat, hava kuvvetleri. hin de yardımı ile, henüz ihtilâlcilerin ellerinde bulunan Kâtalonya köyleri- S ğlanmatmektedirl ziyet Iyileşmiştir. Asturyas'taki ihtilâl hareketi tamamile bastırıldıktan son« rta, umum! gröve nihayet verilmesi emrolunacaktır zannediliyor. Madrit, 11 (A.A.) — “Eldebote,, gazetesine göre Asturyas'da olan en- mübim hadise, geçen “hafta sonunda olmuştur. Ve bu hadise esnasında 150 asi olmak üzere 200 kişi öimüştür. Madrit, 11 (A- A.) — Şimdiye ka- ların hukukunu müdafaa etmek oldu- gunu ilâve etmiştir. “Taymisten,, M. Edenin Soeyahati Londra, 11 (A. A.) — Hariciye Müsteşarı M. Eden, İzkandinavya memleketlerini ziyarete gitmiştir. Oturan Vapur Port Sait, TI (A, A.) — Karaya oturan Naldera vapuru yüzdürülmüş- tür. Yoluna devam etmektedir. kahve pişirmesini bilir mi. Bir toz almasını becerebilir mi? Ona varmı kendi gibi - sulu ' sepken fan fin fon fransızca konuşmak, yar mı sabahtan akşama kadar dangır dangır piyano çalıp kafa şişirmek! Mümeyyizin gelini hem hama- rat, hem de marifetli. Gittiğim zaman kaynanası da istedi. Otur- du bize nt çaldı, Şarkı söyledi, öyle de güzel sesi var ki. O par- maklarını 'görsen ut çalarken sanki bir serçedir. Teller üstünde çırpınıyor. Neler çaldı, pek aklım- da kalmadı. Fakat çok hoşlandım doğrusu. Hasibe H. hem anlatıyor, hem Burhan Cahit kimse ana olmak istemez. Dün- yada ne cevhberli evlâtlar var. Şu bizim mümeyyiz Sileyman Beyin oğlunu biliyorsun ya; ne İdi ismi, çetrefil bir adı var, dilimin ucun- da da bir türlü beçeremiyorum, bir kuş ismine benzer, — Erdoğan anne! — Hah, Erdoğan.. Bak geçen yıl mektepten — çıktı, İğne iplik inl;i;:nnım dyırk:::.ı îlııııdı anlattıkları arasında yeni mevzu- ari adı, gil bir lup onlara iyordu. Ut, kız buldu. — Evelendirdi, — şimdi ler Ut MELRE piyano bahsini anlatırken hatırına geldi: — Benim ağabeyine zengin kızı almak - İsteyişimin sebepleri çok.. Bak sen de yetişiyorsun. Bir kızın elinde bir çalgısı bir mari- feti olmak lâzım: Ben sana ne hoca tutabilirim, ne çalgı alabi- lirim. Bunları ağabeyinden bekli- yordum ve onun bu dikbaşlılığile kendim için değil, senin için kı- zaıyorum. Ben nasıl olsa bir kuru kafam var. Daha olmazsa kayma- kam beylere sığınırım. Hanım bunca yıllık kardeşimden daha yakın ahbabım, Kimsecikleri yok, anacığının, babacığının yanında efendi — efendi oturuyor. Baba oğul biribirlerine destek olup geçiniyorlar, Kız da öyle terbiyeli, öyle nazik, öyle hamarat kil. Geçen bayram gitmiştim. O viran evin içini görme,. her yer parıl parıl yanıyor. O taşlık öyle temiz ki bal dök yala.. kaynanası mut- fağa bakıyor. Gelin ortaya.. evde on yaşında bir beslemeden başka kimse yok. Koca evi çekip çevi- ren hep gelin. Öyle de tatl dilli ki sorma,.. Ağabeyinin yamp |tutuş- toğu, uğruna anasını ve kardeşini teptiği Loylâ sıskası acaba bir Bu, bir İngiliz karikatürüdür. Evening St .nzurd g zstesinica vama ştır. Ortada İtalyanın balini,, kenarlarda da Almanya vae Yugoslavyanın — müşahit vaziyetlerini gösteriyor. Çocuklar bağırıyorları — Bizim, zalim kurttan korkumuz yok. Almanya ise bir köşede söyleniyor: | nelmilel vaziyetin bir safhasını göstermek İtibarile dikkate değer. İspanya Harbi Asiler Üç Koldan Sarıldı, 2000 Kişi Tevkif Edildi Kendimi Sevdirmek - |Istiyorum Bir senedenberl bir kız İle konuşuyorum. Kendisini fazla so- viyorum, Fakat onun hallerinden ve bana karşı takındığı vaziyet- lerden öyle anlıyorum ki o kız beni sevmiyor. Ona kendimi sev- dirmek için ne yapayım? v Ali Galip Oğlum: O kız seni büsbütün sevmiyor değil, çünkü hiç seve mese seninle konuşmakta devam etmez. Fakat seni daha çok sev- mesi için, onun maddIi isteklerini erine — gelirmekliğin — lâzımdır. anı para meselesi. Ne yapalım, şimdi bazı genç kızlar paralı seygiyi tercih ediyorlar. Bundan başka ona kendini daha çok sevdirebilmen için onun hoşlan« madığı hareketlerde bulunmama- hlsın. Bilâkis bir genç kızın ma- nevi ihtiyaçlarını düşünmeli, buna göre hareket etmelisin. Fakat buna rağmen sevilemezsen o kızın aradığı tip olmadığına hükmet« mek İlâzım gelir. t Cihangirde K. N Hamımar Kocanız haksırdır. Fakat sizin tamamen baklı olduğunuzu söyli- yecek vaziyette değilim. Kararı- nızı verirken biraz şiddetli hare- dar yapılan tevkiflerin 2000 den fazla | y .ç ettiğiniz anlaşılıyor. Bir tam- olduğu bildiriliyor. Madrit, 11 (A. A.) — Evvelki gün tevkif olunan M. Azana, Uruguay yapuruna nakledilmiştir. Hükümet, M. Kanipıdılö” ile arka- daşlarınin ve BL Azanumın 'ubelerne edilmek üzere derhal Madrite gönde- rilmelerini istemişlir. Madrit, 11 (A. A.) — Harbiye Ne« zareti, bugünden İtibaren, zaptiye ve dık vasıtasile tekrar eski hayat yoldaşlığınızı devam ettirmek hem mümkün, hem de faydalıdır. * Ceyhanda K. Beyer ftiraya uğrayan kimdir, Ifti- ranın mahiyeti nedir, yaşınız kaç« tır, şimdi nasıl geçiniyorsunuz bi- miyorum, eğer bana bunları da düşünmiye çalışırım. belediye inzıbat memurlarının askeri latırsanız sıfatı — haiz etmiştir. Madrit, 11 (ALA.)— Hükümöt, Ka- talonya esast kanunlarına zit, ilk bir tedbir almiştıe. Maliye nazır, Kata- lonya — dahilinde, vergilerin, kendi tarafından tayin olunacak heyetler marifetile toplanmasını ve Katalonya memurlarının vergi dercetmemelerini emretiniştir. K Barstlon, 11 (A.A.) — Divamıharp, Bana bakarlar. Fakat sen öyle misin ya. Sen bakılmak, yetişmek istersin. Nem var; nem yok, ağa- beyine harcadım, Elimde avucum- da bir şey kalmadı. Çok şükür başımızı sokacak bir evimizle, kıt kanaat geçinecek beş on kuruşluk — gelirimiz var. Yarın öbürgün senin de bir kıs: metin çıkıp ta: — Haydi düğün yapl Dediler mi buyurun efendim cenaze namazına.. Ağabeyinden on paralık fayda yok. Bakalım Allah ne nasip edecek, Kısmette ne varsa göreceğiz... Of, aman çok söyledim galiba.. Ver şura- dan yeldirmemi. Biraz kaymakam beylere gideyim. Belki açılırım. Ben gelinceye kadar sen sofrayı kuruver evlâdım. Ateşte imamba- yıldı tenceresi var. Pişmiştir artık. Onu da indir. Kapağını aç soğu- sun. Ben gelince kutarırım. Amma dikkat et. O tekir kedi mutfakta çok dolaşıyor. Geçtim bir halt eder, hulunacaklarını — tebliğ Hasibe Hanım yavaş yavaş kalktı. Tütün paketini, kibritinl koynuna yerleştirdi. Koyu kurşunt yünlü yeldirmesini giydi. Beyaz örtüsünü başına sardı. Anahtarını unutmıyarak kapıyı çekti, gitti. * Melek Hanım, Leylâmın arzusu ile yeni buldukları meşhur avu- kata işl bıraktlıktan sonra bir HANIMTEYZE vressenennnea hücum kıtaları kumandanı kaymakam Richardı müebbet küreğe mahküm etmiştir. Madrit, 11 (A.A.) — “El Soçlyalise ta,, gazetesinin müdürü ile başmuhar- riri tevkif olunmuştur. Endölüs sosyalist fırkam heyeti sazaları da, — Sevilde olunmuşlardır. idare tevkif zaman rahat etti. Bu çiftlik davası onun en büyük derdi idi. Leylânın hayat ve saadeti için bütün fimitlerini buna bağlamıştı. Son defa yeni avukat Molla Beyin istediği parayı da tedarik ettikten sonra artık — neticeyi beklemeye başlamışlardı. Günler geçiyor. Haftalar ge- çiyor. Melek Hanım sabırsızla- | mıyordu. Evin bitip tükenmeyen, taze- Tenen “imasraflarını karşılamak için zorluk çekmeye başlamıştı. Bunu Leylâ da bissediyordu. Genç kız annesinin kendisine belli etmek istemediği üzüntüleri ihtiyar — kadının yüzünden bile hlu,ıdlyordn. İşler meydana çıkıp düzelin- ceye kadar sıkıntı. çekeceklerdi. Bol ve endişesiz. hayata alışmış olanlar için bu sıkıntılara göğüs vermek biraz güçtü. Fakat geçici bir buhranı karşılamak lâzımdı. Leylâ bunun çarelerini düşü- nürken hatırına ilk gelen şu oldu. — Mektepten çıkan arkadaş- larından — çoğu hususi ve resmi bazı İşlere girmişler, çalışıyorlardı. Bilhassa bankalar, şirketler böyle yabancı — dil bilen genç Türk kızlarına — oldukça yüksek aylık veriyorlardı. Hali vakti yerinde olan arka- daşları bile evlerinde boş otur- maktansa kendilerine böyle bir meşgale bulmayı tercih ediyorlardı. ( Arkası vaz ) bi di d Mükün ü di ee dd e Ci l