25 Ocak 1939 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

25 Ocak 1939 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Teneke kutularda kaşe Algopan EEE EA Grip ve nezlenin, romatizma, baş ve diş ağrılarmın en tesirli ilâ. cidır. Teneke kutularda olduğundan dalma terkip ve tesirini hafaza oder, Her eczanede teklik kutusu 7,5 kuruştur. EEE Icabında günde 3-4 kaşe alınadDilir E EEMERED 085.120 1200 Muhatabi: Hatice. Usküdarda Tavaş Hasan ağa mahallesinde İnadiye terkoş geşraesi karşısında mütekait Etem hanesinde, Üsküdar Selimiye kışlasında 33. ncü 'Tümen haplsanesinde gedikli başçavuş Seyfettin Arık tarafımdan istihsal edilen Üskü. dar İcrasinca icrası istenen 240 lira ile 11 lira 60 kuruş mahke- me masarifi ve 30 lira ücreti vekâletin tahsili hakkmda Üsküdar asliye hukuk hâkimliğinin 9397/2311 numaralı 16—11—938 tarihli ilânı üzerine bu borcun ödenmesine dair çıkarılan icra emri ika. melgâhınızmn meçhuliyetinden dolayı bilâ tebliğ iade edilmiş ve Üsküdar icra hâkimliğince on beş gün müddetle ilânen tebliğat icrasma karar verilmiştir. “Mezkür borcunuzun işbu iln tarihinden itibaren on beş gün içinde ödemeniz lâzımdır, Bu müddet içinde ödemezseniz tetkik merciile veya temyiz ve yahut iadel muhakeme yolu ile ait olduğu mahkemeder icranm geri bırakılmasına dair karar getirmedikçe cebri icra yapılacağı ve yine bu müddeti içinde mal beyanında bu. Tunmanız, bulunmazsanız hapis ile tazyik ölunacağmız ve ha. kikate muhalif beyanatta bulunursanız bapis ile cezzlandırılaca. ğımız tebliğ makamına kaim olamak üzere ilân olunur.*(V.P. 2941) İstanbul İkinci İcra Dairesinden: 38. 1863 Fatma Bekir Sıtkınm malfolan Unkapanmda Hacikadın ma. hallesinde eski Bostan yeni Hacıkadın bostanı sokağında 851 ada 22 parsel 14 milkerrer yeni 40 numaralı ahşap evin 16 da 3 hisse, sine âit ikinci arttırmanın 31—1—939 salı günü yapılacağı ilân edilmiş ise de mezkr tarihin bayrama tesadüfü dolayısile ikinci arttırmanın 7—2—939 tarihine müsadit salı günü saat 10 dan 12 ye kadar İstanbul ikinci icra dairesinde fera olunacağı ilân olü. Bur, (V. P, 2946) | Osmanlı Bankasından | mmm Operatör Dr, Cafer Tayyar ŞIŞLI CERRAHİ KLİNİĞİ Havadar, ucuz hususi has- tane, her nevi erkek ve ka dın ameliyatları, dimağ, sinir estetik (yüz buruşukluğu, meme, karın sarkıklığı, ve çirkinlik). ameliyatları. (Ka. dın ve doğüm), Zarureti olan. İara 100 de 50 tenzilât Şişli meydanı No. 201,-35-261 Cinsi Mikdari Tonga ipl Erista! yazı takırar (8 parçalı) 1 — Şartname ve nümuneleri 10.000 kilo 40 adet tur. Kurban o buyramı münasebet İ ösinanlı Bankasının Galata merke: MI — Eksiltme 72 Ur. Er, İNMISARLAR UMUM m Mubammen B. Beheri & 15 Teminatı . Kr. 450 — 43 56 Tutarı Ir. K 60 6000 — 580 80 4 52 yanii mucibince satm almacak (10.000) kilo tonga iplile yay (8 parçadan ibaret) kristal yazı takımı hizalarında yazılı usullerle ayrı ayrı eksiltmeye KOP! II — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösterilmiştir. 939 tarihine rastlıyan salı günü hizalarmda yazılı saatlerde R le Yenicami ve Beyoğin şubeleri, 31 ta Levazım ve Mübayant şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, un 1939 ve 1-2.34 Şubat apah bulunacaklar. de görülebilir. zAYI 1 938908/5108 No. lu kazanç makburur- mu zayi ettim. Hükmü yoktur, Mehmel Fi meleri ilân olunur. (443) GAM O ERİ Dr. Hafız Cemal Dahiliye mütthassısı. Istanbul Divanyolu. No, 104, Teli 22398 radır, IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabileceği gibi 5 V — Kapalı eksiltmeye girmek isteyenlerin mühürlü teklif mektubu kanuni İareg.: ve “a güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı mii le saatinden bir saat evveline kadar yukarıda adı geçen alım komisyon başkanlığına makbif ; İlkabilinde vermeleri ve pazarlığa iştirak edeceklerin de muvakkat teminatları ile komisyon ... 1 — Şartnamesi mucibince 1500 kilo kazein kola açık eksiltme usulile satm alacak, II — Muhammen bedeli beker kilosu sif 50 kuruş hesabile 700 Itra muvakkat teminati Mübayaat şubesinde alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler ber gün parasız olarak sözü geçen şubeden almabilir, SIM US R. Ahmet Sevengil Basıldığı yer: YAKIT Matbaası | Yukari " SÜMER BANK UMUMi MüDURLUGUNDEN: Sümer Bank Yerli Mallar Pazarlarile yaptıkları temas. lardan herhangi bir sebeple memnun kalmıyacak olan sa. ym. halkımızın badema bu husustaki şikâyetlerini, hemen intaç edilmek Üzere. mağazalarımızdan derhal telefonla ve. ya yazı İle aşağıdaki numara ve adreslere bildirmeleri rica olunur. SÜMER BANK Umumi Müdürlüğü Ankara “SOMER BANK İstanbul Şubesi Voyvoda Caddesi, Galata SÜMER. .BANK Yerli Mallar Pazarları Müessesesi Müdürlüğü 1 inci Vakıf Han Bahçekapı, İstanbul "Telefon : 1738, 1922 Telefon : 44969 Telefon : 22382 ilân 988 - 21 Beşiktaş Birinci Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Nişantaşı Ahmet Efendi sokak 37 numarada sakin iken ha. len isi esi meçhul Hilmi Baydar'a: yabmızda İsohalimaya devam Firar Davact, zimmetinizi göste, rir 143 lira 16 kuruşluk've 92 iki lira 15 kuruşluk iki kıt'a senet ibraz ve bu senetlerin size sidiyetini isbat için talibi tahlif oldu. Muhakeme 28—2—038 saat 10 nn talik kılındığından bu hususta yemin etmek için Beşiktaş birinci sulh hukuk mahkemesine gel . meniz aksi takdirde yemini edadan imtina etmiş addolunacağıniz tebliğ makamma kaim olmak tizere bir ay müddetle ilân olunur, (V. P. 2940) > VAKII'm kitap şeklinde roman tefrikası — 10 HORTLAK Babam cevap verdi: — Sonbahardan evvel değil, Zannedersem iki ay #onra, Hem Matmazel Raynfeld'le tanışmadığına memnun oldum, Merak ve inkisarla sordüm: — Niçin? — Çünkü zavallı kız ölmüş. Sana söylemeği u. nutmuştum. Generalden mektup izi zaman ©. danda yoktun. Şaşırmıştım. General Spielsdorf, altı, yedi kaf. ta evvel yazmış olduğu bir mektupta, yeğeninin ar, zu ettiği kadar sıhatte olmadığım yazmıştı. Lâkin hiç bir şey böyle &tı bir neticeye yarilacağını ima et. miyordu. — İşte Generalin mektubu. Çok müteessir çi. muş bulunmasından endişe ediyorum, Mektup biraz garip. Thlamur ağaçlarınm İki tarafını ave'ladığı dar yolun üzerinde taş bir sıra üzerine oturduk, Güneş, orman ufkunun arkasmda bülün malihulyalı haş. meti ile kayboluyordu ve tarif ettiğim gotik köprü. mün altından, gatomuzun Yanından, gayanı hürmet ağaçlar arasmdan kıvrılarak akan ve hemen hemen ayaklarımızm dibinden gecen ırmak, gökyüzünün solmağa başlıyan kızıllığını aksettiriyordu, General Splelsdorfun mektubu o kadar umulmadık. o kadar muhteris ve yeh yer o kadar mütenakız idi ki, onu İki defa ve ikincisinde babama yüksek sesle okudum, yi. HORTLAK “” ——— ne de bir türlü, teessürün, Generalin şuurunda bir karışıklık yapıp yapmadığına kanaat getiremedim, Bakmız mektupta ne yazıyordu: “Sevgili kızımı kaybettim. Onu öz evlâdım gibi seviyordum. Sevgili Bertha'mm hastalığının son gün. leri size mektup yazamadım, Evvelce ise maruz ol. duğu tehlikeden haberdar değildim. Şimdi her geyi biliyorum, fakat pek geç! Kızım masumiyetinin sü, künu içinde, mesut bir ebediyet ümidiyle öldü. Bü. tün bunlardan çilşm misafirperverliğimize ihanet eden ibliş mesuldür, Evime ismeti, neşeyi, hulâsa, gevgili kızım için hoş bir arkadaş kabul ediyorum zannetmiştim, Yarabbi, ne cılgın imişim! Yavrümun ırtıraplarının sebeplerini anlamadan ölmüş olmasın. dan dolayı Cenabı Hakka arzı şükran ediyorum. Has. talığınm neden mütevellit olduğundan, ve bütün bu felâkete sebep olanm mel'un ihtirasımdan haberdar olmadan gitti, Hayatımm geri okalan günlerini bu canavarı takip edip mahvetmeğe hasredeceğim. Her sey, bende, bu haklı ve mukaddes vazifem! yapabi. lecöğim kanaatini uyandırmaktadır. Şimdiki halde bana yol gösterecek bir ip ucuna #ahip değilim. İnanmamazlık husüsunda gösterdiğim gururu, ken. dimi yüksek göstermek için takmdığım sahte tavır. ları, körlüğümü, inadımı her şeyi pek geç tel'in edi. yorum. Şu dakikada soğukkanlılıkla ne yazabilir, ns de gürüşebiliyorum. Şaşkmım. Kendime gelir gel. mez, benl belki de Viyanaya kadar götürecek olan IM — Eksiltme 9—2—939 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 de Kabataşta Ler | V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme paralari P” da adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (442) Mikdarı Eb'adı 300 adet 7800 A3 400 X 25X28 30 ,, 878 ,, 400X23X26 1 — Yukarıda eb'at ve mikdarı yazılı cem'an 16. 536" khbr kereste açık eksiltme usuliyle satın alınacaktır. 11 — Muhammen bedeli beher metre mikâbı 38.80” biyle 636.64 lira ve muvakkat teminatı 47.75 liradır. Ni — Eksiltme 25—1—939 tarihine rastlıyan cup nü saat 11 de Kabataşta Levazım ve Mübayaat geb komisyonunda yapılacağından isteklilerin © 7,5 giri lariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân oluö I — İdaremizin İzmir Tütün Fabrikasi için (6) adet motörü şaringmesi mucibince pazarlıkla satm alıma II — Muhammen bedeli beheri (100) lira hesab” lira ve muvakkat teminatı (45) liradır. m1 — Eksiltme 20—2—039 tarihine rastlıyan P nü sant 14 de Kabataşta Levazım ve Mübeyaat şub komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü den almabilir, «ği V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fiyat? a N kataloğlarmı tetkik edilmek üzere ihsle gününden on 8 ği Va ne kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tütün Fabri sine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammif t maları lâzımdır. ; VI — İsteklilerin pazarirk Için tayin edilen gün v8 7.5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen gelmeleri ilân olunur. (86) ilân Istanbul üçüncü icra memurluğundan: İpotek cihetinden paraya çovrilmesine karar veri mamma bin iki yüz lira kıymet takdir olunan Un&sj 20) ca Gıyasettin mahallesinde Hacıkadın sokağında 419 Pafta ve 561 ada ve on parsel ve eski 104 yeni 130 W sile murakkam ve sağ tarafı 9 sol tarafı 11 arkasi 20 cephesi Hacıkadın cadesile mahdut ve tstünde elektrik tesisatı olan ve heyeti umumiyesi on metre # basındaki kâgir dükkânın tamamı açık arttırmaya * 21—7--939 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 dar dairemizde birinci açık arttırması icra ve 2 k takdir edilen kıymetin © 7ö ini bulduğu takdirde ne ihalesi yaptlacağı aksi halde son arttıranm kalmak Üzere arttırma on beş gün müddetle temdit © 2—939 tariline tesadüf eden salı ginil ayni saatte de yapılacak ikinci açık arttırmasnda mezkür çok arttıran üstünde bırakılacaktır. Satış peşin para 2 tırmaya girmek isteyenler mukadder kıymetin $$ yedi Piğf betinde pey akçesi veya ulusal bir bankanın temi vermeleri lizımdır. Mezkür gayrimenkulün nefsi i rikmiş bina vergisiyle çöp ve fener rüsumu ve vakif dellâliye resmi borçluya ait olmak üzere satış lunur, 20 senelik vakıf taviz bedeli alıcıya aittir. sleillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğe” ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve mi masarifo dair vuku bulacak iddialarını ilân tari 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte meleri iktiza eder. Aksi halde hakları tapu sicil yanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kal Yukarıda evfası yazılı gayrimenkulün kendisi? 4 nan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parsyT le kararı fesbolunarak kendisinden evvel en yül nan kimseye arzetmiş olduğu bedel ile razı olurs8 veya bulunmazsa or beş gün müddetle tekrar lip en çok arttıran uhdesine ihale edilir. Ve iki ihale arasındaki fark ve geçen günler İG? 2 sap olunacak faiz ve diğer masarif ayrıca hükme ztn memuriyetimizce eski alıcıdan tahsil olunur. mat slmak isteyenler 27/1/939 tarihinden iie açık ve asılı bulundurulacak arttırma şartnam! numaralı dosyasma müracaatia icap eden malik mış ve üğrenmiş olacakları ilân olunur. (V, P. pe