1 Ağustos 1935 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 12

1 Ağustos 1935 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 12

İnsanlar en ibtidai devrelerde iken, yani hayvanlar gibi kayıtsız, kanunsuz, ört ve adetsiz yaşadıkları zaman, tabii ki dünyada izdivaç da yoktu. Yani bir tekin bir tekle evlenmesi mevzubahs dahi olamazdı. zaman » bugün halâ hayvanlarda olduğu gibi - cinslerin cinslerle izdivacı, yani kütlelerin izdivacı vardı Her dişi insan her ırkın insanının karısı; ve her erkek insan her dişi in- sanın kocasıydı. e sadakat mecburiyetleri, ne kıs- kançlık kavgaları, ne va bağlılık vardı. Bunun zife ve nede için de sosiyete teşkkül etmesine imkan yoktu Bir kadını bir erkekle beraber kos vullarda, oyuklarda, mağaralarda yaşar tasavvur vir eden edebiy ütün rivayetler asılsızdır. ve tas at ve resimler, ve İnsanlığın başlangıcında: ne erkek kadını için gidip aslanlarla döğüşerek, kaplanlarla boğuşarak yiyecek tedarik etmiştir; nede kadın-ilk aile evi diye anlatılmak istenen bir mağaranın içinde-İ erkeğinin yemeğini hazırlayıp, işlerini görmüştür. Bu yalnız şiir ve efsaneden ibarettir Erkek kadının hayatında, gelip ges çici bir maceradan başka birşey değil. di. Ve bütün aşk münasebetlerinin ne maddi, ne de manevi mes'uliyetlerini tanırdı. Gelir, görür, sever, giderdi. Floş yirminci asırda bile halâ'da biraz öyledir ya menfi arpa Kar Sosiyetenin temeli, temeltaşı, İlk cür'ü ködınem Yani anal.. Sosiyetenin ei m el ille cüzü kadındır. Yan Analık hissi, alin lara verdiği bir hisdir Bütün canlılarda iki hususiyet var» dır. Korunmak ve neslini devam ettir. mek kaygus Tebeii ey herşey yaşamak ve kendi cinsini yaşatmak)ister, bü tün canlı o Analık hissi de; işte tabiatın bu iki vasfından iri olduğu işin, her histen üyeli. İnsan Sinsinin des vam etmesi için, tabiat, ananın kalbi yavrusunu korumak ve yavrusunu sev» mek kabiliyetini, bütün kuvvetile ver. miştir, İbtidai devrelerde ilk izdivacdan ( Arkası 31 inci sayfada')