8 Ocak 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

8 Ocak 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Ecnebi memleketlerde -L ll ya Tayyare kaybolmuş Natal, 6 (A. A.) — Saat 9,40 da 10 tayyare denize inmiş bulunuyorlardı. Debeer'- in tayyaresi kaybolmuştur. Fakt taylası sağ ve salimdir. Şiddetli zelzeleler Roma, 6 (A.A.) — Amalfı, de şiddetli ze'zeleler olmuştur. Amele'er grev - yapırış'ar Kalküta, 7 (A. A.) — Kal- küta civarmdaki Kenevir. Kın- nap imelâthanelerinde çalı- şan 6.C00 Işçi amele m kta- rinin ehemmiyetli — suretle a- zaltılması hakkında çıkerılan yeni nizamnameyi protesto * etmek üzere dün grev yap- mışlardır. Asiler kapana. giriyor * Rın.non,'l(AA.) — Thara- 'ıbby mıntakasında asileri çevirme hareketine devam 'Oolunmaktadır. Piyapon hava:- lisinde bir köye asiler tara- fından yeni bir baskın ya- pıldığı haber alınmıştır. —» Yahudi âza seçilmemiş Kudüs, 7 (A.A.) — “Knes- selh İzrahel,, meclisine Yahudi âza seçmek için yapılan inti- habatta işçiler fırkan âzan kahir bir ekseriyet kazanmış- lardır. Gandi'nin oğlu 6 ay hap- se mahküm Surat, 6 (A.A.) — Tahvi- kâtıa bulunduğundan dolayi 1€ Kânunvevvelde tevkif edilmiş olan Gandi'nin oğlu 6 ay ağır hapis cezasına mahküm edil- miştir. İşsizliğe çare bulunacak Berlin, 7 (A.A.) — — De- mokrat fiırkası koöngresinde nazırlardan M. Dietrich bazı beyanatta bulunarak mall iş- leri düzeltmek — ve işsizliği a- zaltmak için bazı çareler dü- şünü'mekte olduğunu — söyle- m ştir. — | Cenaze defnedildi Paris, 6 (A.A.) — Mareşal Jofire'nin maşı dün saat 20 d ftabuta könmuştur. Noter Dam kilisesine doğru yol alan ce- maze alâyı zafer takının altın. dan geçerken meçhul askerin mezarı önünde bir dakika durmuştur. Belçika — Veliahti alâyda kral Albert'i temsil setmekte idi. Cenaze, Louveciennes' de gemülecektir. —. Abdullah Nevzat B. meş- hur şarkısının böyle bir ka- gı koca — kavgasına mevzuü- olabileceğini 'her halde dü- günememiştir, değil mi? Gözlerini — öperim, duva et Mehlika Bana Belkıs Dün akşam fevkalâde bir şey oldu Mehlika Düşündük- ce hâlâü titreyordum... Akşam üstü Fuat'a bera- ber Cemilelere gittik. Gezme- ge çıkacaktık. Cemile derhal hazırlandı.. Fakat kocaları- mız tavlaya dalmışlardı. Cemil: — Biz sizi bekle- miyoruz. Salla karşıya geçe- riz. Gazinoda daha ötelerde Okturva davası Ağırcaza hayeti işi tetkik etti Belediye okturva müdür- lüğünde 14000 liralık 1htilâs dolayısi'e tevkif edilen vezne- dar Sadık ve makbuz kâtibi Nuretlin Şefkati B. lerin ev- rak ve defatiri üzerinde dün tetkikat yapı'mıştır. Tetkikat, Ağırcera mah- kemesi! namına aza mülâzimi Nüsret, müddelumumi mü- muavini Bürhanettin, Belediye müfettişi Hüsnü ve hattat Hâ- mit B. ler yapmışlardır. Heyet tetkikatı net'cesinde bir rapor halinde , mahkemeye bildire- cektir. Kel Hasan mahkemede Tepkapı surü haricinde Jandarma mıntakasında mü- teaddit , bırsız'ıklardan maz- nunen tevkif olunan Kel Ha- san ve arkadaşlarının hakkın- daki tahkikat evrakı Ağır- ceza mahkemesine verilmiştir. Yakında muhakemelerine baş- lanacaktır. Kaçkınlar muhakemesi Tevkifhaneden — kaçmağa teşebbüs edenlerle buna sebe- biyet veren gardiyan ve jan- darmaların muhakemesine dün birinci cezada devam edilmiş- tır. Şahitler dinlendikten sonra Müddeiumumi iddianamesini okuyarak hardiyan ve jandar- maların — geraetlerini, diğer maznunların tecziyelerini ta- lep etmiştir. Hey'eti hâkime mevkufların içinde 26 seneye mahküm olan Ahmet Besimin von firar teşebbüsünden dolayı beş seneden fazla mahküm edilmesi Tâzım gelecegliden, halbuki bu kadar ceza verme- nin kendi selâhiyeti dahilinde olmadığından evrakı ağırceza- ya göndermeye karar ver- miştir. “Hizmet,,in muha- kemesi Hizmet gazetesinden nak- lettiği bir makale dolayısiyle haklarında Hükümeti tahkir davası ikame edilen Son Posta gazetesi aleyhindeki davaya bu sabah ağırcezada devam edilecektir. ae İşsizlerle - polisler farasında Amesterdam, 7 (A. A.)— İşsizlerle — polisler — arasında dün daha şiddetli arbedeler olmuştur. Di ( Yanıı!ııı Tefrikası : 25 dolaşırız. Ama geç kalmayın ha, karışmam sonra! Dedi. Fuat oyuna fazla dalmış olacak ki itiraz et medi. İkimiz çıktık. O koca- man köhne Sandalla, yahut Salla, döne döne karşı sahile geçtik. Lâkin biliyor musun insan Nehrin ortasından uzak- lara doğru bakarken kendini sayici cennetin kapısında zan- nediyor? O kadar güzel, o kadar eşsiz!... Gazinoda epl kalabalık vardı. Biz yukarılara doğru yürüdük. Sahili takip eden © ince yolda,| Söğütlerin işle- meli gölgelerini çiğneyerek gidiyorduk... Nihayet Cemile ” YARIN l Ticaret âleminde I Ticaret adası 8 ©k 35 senelik sabıkalı Dün 18 âza ile bir içtma aktettiter| Meşhur han ve apartıman hırsızı Dünkü nüshamızda Tica- ret odasında bir toplantı ola- cağını yazmış ve top'antının ruznamesini neşretmiştik. Dün Ticaret odasında ya- pilan bu içtimaa 18 alâkadar aza İştirak etmiştir. Necip Bey celseyi açtıktan şonra divanı riyaset intihabı yapılmış ve reisliğe Nemli zade Mithat, ikinci reisliğe Necip rels vekilliklerine — Ziya ve Süreyya, muamelât müfettiş- liğine Hasaa Vafi, hesabat müfettişliğine Faik, — Ticaret odası kongre âzalıklarma da İzzet ve Sırrı Beyler seçil- mişlerdir. Bunu müteakip — Ticaret odası idare heyeti için Ziya, Hacı Recep, Faik, Gani, Rifat Kâmil Beyler intihap - olun- muşlardır. Şu hale göre eski riyaret divanı ve idare heyeti bu In- tihabı da kazanmışlardır. Daha sonra da Ticaret. borsası ve Ticaret odası büt- çeleri tetkik edilmiştir. Her iki bütçenin de vari- datı masrafına tamamen mü- savidir. Bütçelerde bir ayda tasarruf vardır. Ticaret borsasının bütçesi 109 bin 901 lira, odanın büt- çesi de 160 bin 652 lira ola- rak kabul edilmiştir. Bundan sonra içtiman ha- fiyen devam olunmuştur. İçtimam bafi kısmında İk- tisat Vekâletinin bazı teblig- leriyle Ticaret odasının ikcaz ve istikrazda pulunamayacağı mevzuu bahis olmuştur. Bu tebliğlerin neler - olduklarını dün yazmıştık. saersem Amerikadan kovulacak Waşhington, 7 (A.A.) — Mesai nazırı dün âyan mec- lisinde bazı beyanatta bulu- narak mugayir işler yaptık- ları sabit olan ecnebilerin memleket haricine çıkarılma- sını ve umumiyetle ecnebilerin tehciri hakkında daha şiddetli kanunlar yapılmasını tavsiye etmiştir. Amerikada — gayri kanuni surette ikamet eden ecnebilerin 400,000 kadar ol!- duğu ve memleketten çıkarıla- bilecek 100,000 ecnebi daha bulunduğu — zan ve tahmin edilmektedir. Bir Mareşal öldü Paris, 7 (A.A) — Mareşal Joffre'un cenaze alayına bir askeri İngiliz müfrezesi işti- rak edecektir. farkına vardı: — Çok uzaklaştık, oturalım. Dedi. Oturdük.. Kimseler yoktu... Cemile şurada burada Kö- muşuyordu. Ben, omuzuma iğilen Söğut dalından yapraklar ko- pararak suya atıyor ve onlar akıetıya kapılıp giderlerken içimden : — Ben de ben de böyle! Diyerdum... O aralık, aksi gibi, Cemile sancılanmasın mı? Ukuklarda bin bir renk tutu- şuyor, Edirne Türkleri yine emsalsiz bir sonbaharfgurubu- na hazırlanıyordu. Doğrusuya, bu gurubu doya doya içime sindirmeden dönmek istemi- yordum. Cemile de bunu hir setmiş olacak ki: — Allah aşkına sen kır mıldama, dedi. Şimdi tam oturacak zaman. Ben gide- artık Kadıköy ve Moda civarındaki bazı z girlp gündüzleri Ğİ zabıtanın mazarı dikkatini celp etmiş, evrelki gün Kadı- köyünde bir apartımana sırkat maksa- dile giren meştur. han, hamam ve apartıman hırsızlarından Üsküdarlı İh- üzeri taharri edi çmak için — mütı maktarlar ve sair hur- ât tulunmuştur. İhsan yeni hapishanecen çıkmış, otuz beş senedenberi İstanbul, Beyo lo ve sair yerlerdeki yazıhane ve apartı- manlarda bırsizlik ederek bir çok de- falar mahküm olduğu anlaşılmıştır. İhsan (0) yaşlarını Moda ve Üsküdar elvarında yapılan bir çok sir- katlerin faili o'duğu zennedilciğinden hakkında tahkikata başlamılmıştır. Tramvay ve otomebil “Dün Beyoğlunda — İstiklâl cadde- yalnız Kadıköy, sinde bir otomol me etmişlerdir. Müsademenin şiddet'nden otomo- bilde bulunan şoför muavini Necmettin efendi bazı yerlerinden yara'anmıştır. Otomobilin, tramvayın camları kı- rılmıştır. Dünkü yangın Kasımpaşada Sürüri —yokuşunda gin çıkmış evin Üst kısmlle 1 hiade yetişer itfaiye ef- radı tarafından #öndürülmüştür. Meyhane kavgası Yecikülede Kazlı çeşmede Nikolinin ree rakı içen elambos Hiristo, Niko, Andriya, Tanas, Mehmet sarhoşlukla — kavgeya — tutuşmuşlar itbirlerini Covdikleri gibi, tabarca ve biçaklarını çekerek höcüm ettiklerim- pol'sler tarafından y ışlardır. Parmaklık kesen bir hırsız Evvelki gece Moda civarında Fram- “az mektebi arkasıncaki demir pa>mak- vkları keserek hırsızlık etmek Ürere gicen yorgi ismince bir gebıkalı polis devriyeleri tarafından yrkalanmıştır. Yorginin aynı sırkatler İka ettiğ'ni alınırken ikrar etmiştir. Hamamda çıkan kavga Galatada oturan Necati hamanıda su içerken birbir'i ga etmişler, bunlardan Necali çakı ile idadı. vurmak — İstemiş — İse de po- lisler tarafından yakalanmıştır. Hermin apartımanında bir hırsızlık Papgaltıda Hermin — açartıranında İzzetlin paşanın döiretme evvelki gün hırsiz girmiş hizmetçi Pembe hanımın odasından 15 ilrasile bazı eşyasını yalmıştır. Çarşıda yangın Çarşıda Kesecilerde meşin ve pa- çavracı Leon — efendinin dükkât evvelki gece yargın çıkmış İse Ce et- Tafa sırayet etmcden söndürülmüştür. Tek satılılı Tayyare New - york, 7 (A.A.) — Canpton Ronds,dan gelen bir habere göre, tek satıhlı Trade Wind tayyaresi Parise bir ti- caret seferi yapmak için bu sabah hareket etmiştir. le tramvay müsade- yim, ilişirsem onları alır ge- lirim, yoksa Fuadı sana yol- larım. — Peki, dedim, ama sa- kın geç kalmayın, korkarım Cemil, O uzaklaşınca, geniş bir nefes'e sanki bütün bu renk- leri, gö'geleri, şıkları, bütün bu akşamı, ruhuma çektim ve sarhoş oldum... Bilmiyorum kaç dakika geçti. Yanı başımda yorul- muş bir küçük hayvan solu- masına benzer bir ses - duy- dum, döndüm... Kocaman parlak gözleri'e genç, çok genç bir çocuktu. — Gurup gözlerinin içinde ve saçların- da kazıltılı akisler yapıyordu. Gözleri — gurup eden iki Güneş gibidi, Mehlika. Öyle kocaman ve o kadar yanginli. Ben bir lahze bu parlayan, € B Kânunusani LO Memleket © | Lâğımlar içinde.. Bir gece hapishanede, mahkümlar derin “uykuda iken, on beş azılı ka Muğla — henishanesinde — heyecanlı — bir vak'a Muğla mektubu) — bapishanesinden ce saat yirmi Gdörtte; lâğım- lar delinmek — suretile ağır hapse mahküm on beş azılı cani firar etmiştir. Hâdise şöyle olmuştur: Her biri : on beş seneden aşağı olmıyan: Bu azılı cani- ler, hapishaneden firar — et- mek için daha evvel; arala- rında tertibat almışlar ve uzun — müzakerelerden sonra caddeye en yakın ferhane- nin lâğımından kaçmağı ka- rarlaştırmışlardır. İki gece evvel, bütün mah kümlar derin uykuya daldık- leri sırada bu on beş mah- küm birer birer hapishanenin halâsına giderek daha evvel yerinden oynattıkları halânın üzerindeki —tağı kaldırarak kendilerini gerize atmışlar ve sokağa — çıkmağa — muvaffak olmuşlardır. On beş mahkümun birden bire hapishane ferhanesinden gaybubeti nazarı dikkati celp etmiş ve bir fhar hâdisesile karşılaşan gardiyanlar; müdü- riyeti haberdar etmiş ve mü- dür de; ciheti askeriyeden Mmuavenet iİstemiştir. Bir müfrezei askeriye ha- pisanenin dört bir etrafını muhasara ederek başkaca fi- rara meydan bırakmamıstır. Hapishanenin muhasara edil- diğinden haberdar — olmıyan ve kaçmak için lâğımlara giren ikinci parti asker ve Jandarma ile karşılaşmışlar- dır. Mahkümlar ellerinde ka- malar olduğu — halde zabıta kuvvetlerine karşı gelmişlerdir. Yapılan Mmüsademede lanaı üç mahküm hayyen derdest edilmiştir. Arkalarını takip eden jan- Muğla evvelki ge- yara: | İ& darma müfrezeleri Kal'a Ta- vas civarında diğer firari altı mahkümu ele geçirmeğe mu- vaffak olmuştur. Dğerlerinin takibine ş'd- detle devam edildiği gibi firar bâdisesi civar vilâyetlere telğrafla bildirilmiş firarilerin hüv'yetleri tesbit ve fatog- rafları teksir edilerek her ta- rafa — gönderilmiştir. — Firar hâdisesi ehemmiyetli addedil- mektedir. Adliye — hâdiseye vazıyet etmiş ve alâkadar zannolunan mahkümlarla-ih- mali görülenler hakkında ta- kibata girişmiştir. Glorya En güzel sinema yıldızı... En güzel dekorlar... En güzel tuvaletler... En güzel musiki... STULZ'un en güzel operetlerinden biri Hayalin sonu (Das Lied ist aus) filminde LILIAN HAIJ VILLI PORSI tarafından 10 kanunusaniden itibaren Glorya mamm> MAJİK SİNEMASINDA » Bu akşam: G A L A müsameresi olarak dünyanın en parlak mugannisi AL S> 0 l a9 N sözlü ve şarkılı süperfilimlerin en hissi, en müessir ve en cazibi DELİŞARKLCI Gişeler srat 10 dan itibaren açıktır. Hıılyı 3 AL JOLSON'un okuduğu şarkılar yalnız * Brunswick, p.âklarında kayıt edi İştir. yanan şçeyleri gördüm; sonra bir şey göremedim. Etrafım- dan bütün renkler silindi, bü- tün renkler ve manzaralar çekildi... Bom boş bir dünya içinde ufukların ardından gelen bir ses duydum; dolgun, heyecanla ve göz yaşlariyle bogulmuş bir ses: — Ben sizin ayaklarınızın altında ölmek istiyorum! Dedi. Oh ... Bu dakika ... Bu an!.. Bu anda birden bire her şey susdu Mehlika. Ruz- gâr susdu; akan sular, fısılda- şan yapraklar.. hep susdular... Süküt ve boşluk... Sonra yine o ses — Ben... Ben' Ömer Mu- valfak... sizi çılgın gibi sevi- yorum.. size sizin — san'atı- nıza perestiş ediyorum... sizin ayaklarınızın altında ölmek letiyorum... fakat zavallı Na- muk gibi meçhul olarak ö mek çok feci...O benim arka- daşımdı... ben, ismi olsun bil- menizi istedim; Ömer Muva- ffak... beyi afediniz... sizden hiç birşey istemiyorum; hatta merhamet bile, bana acımiş- siniz ne çıkar? ben mahvol- muş, İstikbali bitmiş bir za- vallıyım. Hayatımın — yegâne şerefi sizi sevmektir. S z... Artık boğuluyorum... elimi boynuma ıotıııdnıı ha ğazm; sıktım. Sonra kolum ileri dugru uzandı: — Gidiniz. çocuğum! bu - radan gidiniz! Dedim. “Çocugum!, hita: binin ta canının içinde gel- diğini biliyorum Mehlika.Kar- şımdaki okadar yavru, okadar ter temiz bir çocukdu ki!... onun annesi olmagı,bir aniçin 'Devamı var)