8 Ocak 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

8 Ocak 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

r “Ağa,, dan şikâyet İsmail, Zeynel, İlyas, Hüs- nü, Türabi, Zeynel, Kahraman, Ahmet, Halil, İsmail imzasile: Bizler, Erzincan vilâyeti Şilepur nabiyesinin Hanzori karyesi ahalisindeniz. Ağa i- minde bir mütegallibe vardır. Bu Ağa emvali metrukeden 600 dönümlük bir araziyi ve bazı binaları — zaptetmiştir. Bunun üzerine kariyemizden Mahmut oğlu Şahverdiyi ida- rel hususiyeye mahza men- faati umumiye namına heyf- yeti ihbar ettiği için öldürdü. Vak'aya maktulün hemşiresi ve hattâ zabıta şahittir. Fakat her nedense bu şerir serbesttir. Maktulün akrabasını tehdit ederek kendisinden — şikâyet ettirmemiştir. Bu mütegallibe kanun ve zabıtayı istihfaf etmektedir. Cümhuriyet devrinde böyle ıey olur mu 7? I Harici haberler Hint kongresi Reis vekili tevkif edildi Bombay, 7 (A.A,) — Hint Attihadı kongresinin sabık reis vekili (M. Vallabhat Patel, 9 ay adi hapse mahküm ol- Muşlur. Kongreye mensup - 16 ko- mite ile Karaşi 've Hayda- rabattaki — teşkilâtın gayri kanunt olduğu ilân edilmiştir, Karaşl ile Haydarabatta;bazı binâlarda zabıta dün akşam taharriyat — yapmıştır. Tev- fat yapılmamıştır. Avusturalyada işsiz 200.000 Camberra, 6 (A.A.) — Tre- dünyonlara mensup 440 bin amelenin dörtte biri işsizdir. Resmi rakkamlara — nazaran Avusturalyada İşsizlerin mik- farı 200 bin kişiye baliğ ok maktadır. Şiddetli kasırga 5 Zenciyi öldürmüş New-York, 7 ( A.A.) — Şi- mali Caroline hükümeti da- hilinde Rockingham'da dün. akşam üzeri bir kasırga ol muştur. 5 Zenci ölmüş ve bir çok binalar barap olmuştur. Niçin tevkif edilmiş ? Bombay, 7 (A.A.) — 6 Kâ- nunuevvelde tevkif edilen M. Patel, muhtelif zemanlarda söylemiş olduğu nutuklarla gayri kanımi — cemiyetlerin teşekkülüne yardım etmiş ve güyri kananl bir — teşkilâtın Idaresl — başında — bulunmuş olmakla ittiham edilmektedir. Silâhsız isyan hareketi başla- yahdan beri M. Patel aldığı ton ceza ile üçüncü defa ola- rak mahküm edilmiş bulunu- Yyor. B00,000 milyonluk bono Waşhington, 7 ( A.A. ) — Hazine nmazırı M. Mellon, hürriyet bonoları ihracı hak- kındakt kanunun tadilini ve bu tadil meticesi olarak gele- cek 2 şere zarfınde yapılacak (bezi işlere tahsis olunmak üzere 8009 milyon dolarlık bone çıkarılmasına mevzünl- yet “erilmesini kongreden te- tem'ştir, Elektrik kesen belediye reisi Giresundan Baki imzasile : Merhum belediye reisimiz Hasan Vehbi beyin himmetile şehrimiz elektrikle tenvir edil miş ve karanlıktan kurtarık- mıştık. Her nedense yeni be- lediye relisimiz bir çok - semt- lerdeki tenviratı bütün keserek şehri karanlık bir köy haline getirdi. Eskiden buralarda gaz feneri yanardı. Onları da yak- mıyorlar. Kış zamanında, ka- ranlıkta çamur içinde kaldık. Belediyenin yeni icraatını takdir etmermek elden gelmez. Hele bir de bizi çamurdan kurtarırsa.. ——— Bravo tayyareciye İstres, 6 ( A.A. ) — Kapalı dalre tçinde müddet rekorunu kırmak teşebbüsünde devam eden tayyareci Lebrix, 2320 kilometrelik yol katetmiştir. Lebrix 14 saat 37 dakika- dan beri havada bulunmak- tadır. Müessif bir ırhhal Polis müdüriyeti 4 üncü şube müdürü Celâl Beyin valdesi kanım vefit etmiştir. Cena- kaldırılarak mak- defr edil- zesi dün beri mahsusuna miştir. Cenazede polis müdüriyeti iskân — bir. çek memurini zabıta hazır bulunmuştur. Mevlâ Rahmet eyliye Türkspor Türksporun 15 inci sayısı da pek zengin resim ve ya- zılarla çıktı. Bilhassa Bekir'in yaptığı — gölleri taf- silâtı. Altay Yunan şampl- yonuna nasıl mağlup — oldu. Ankara'da toplanan spor kon- gresinde neler kararlaştı. 100 metro şambiyonumuz Semih' in hayatı, Avrupadaki son maçlar, son harcketler, Boks müsabakaları, spor sında pek tath bir yazı, mek- teplerde *#por ve salre. Sultan Ahmet Sulh Mah- kemesinden : Bilmüzayede izalel şuyuna karar müdel Ali beyin müddei aleyh Hatiçe hanımın şayian muta- sarıf bulundukları Süleymani- yede Hoca Gıyasettin mahalle- «i caml sokağı No. 12 sağ ta- rafı Ülviye hanım - sol tarafı Ozsman bey arkası Aziz bey önü sokak kârikadim ahşap üç katlı alt katta taşlık ve mutbak 14 numar da dıl.lîh;I- alde 5 oda iki sanı üf: ’lıılr bahçe üç helâ bir çıkırıklı kuyuyu havi elektrik Y. terkosdan hali bir. bap hanenin ihalel evveliyesi î4 h günü saat 14 de ğ::'ı:la "Alıııııel İkinci sulh bu- kuk mahkemesinde tera kılı- nacağı talip — olanların bedeli — muhammenesi, :!ııı 450 liramın yüzde onu mikta- rında pey akçesini hâmilen 930-378 — dosya n mezkür mahkemeye müraca- atleri ilân olunur. Doktor A. Emanüelidi Frengi, belsoğukluğu tedavi ha- nesi. Hergün — sabaltarı - akşama kadar hastaların kabul eder" Sirkecide Trabzaa öteli itüsalinde Fotoğrafhanenin - birinci katında. Pariste sinema- satılarak yerilen İzmitte İstasyon Oteli İzmitin en temiz ve en mükemmel otelidir Müsafirlerinin hususi bir şekilde istirahatini temin eden bu oteli herkese tavsiye ederiz Otelin altinda bir de Kolahane n.dır herkese tavılye ederiz. müerseseyi de İ N v / Ucüz iş yapan'lla H —e D A L İstanbul dördüncü icra memurluğundan: Türkiye cümhuriyeti Ana- dolu Türk anonim sigorta şir- ketinin Nikoli Kalvo Koresi zeycesi madam — Maryadaki alacağından dolayı birinci de- recede ipotek eylediği meba- liğa mukabil Beyoğlunda şah- kolü mahallesinin yeni ot eski karanli! sokağında 67 müker- rer cedit 7-5 numaralı, tahtın- da bir bap dükkânı müştemil apartımanın temamı otuz gün müddetle ihalel evveliye mü- zayedes'ne vazolunmuştur. Mezkür apartmanın umum mesahası 124,5 metro murab- bar olup bundan 118,5 met- rosl bina 6 metrosu aydınlık mahallidir. Sokağa — methali bulunup bir haç ayak kâgir merdivenle inilen bodrumu umumiyetle zemini beton olup 6 kömürlük bir helâ tulumba- yı havi sahrıncı muhtevidir. Aynı katta sokağa methali bulunan dükkânın bodrumun« da kapısn olup zemini kara siman döşelidir.. Dükkânda esan akitte her üç aylığı pe- şin ayda on iki lira kira ve bitmesine altı ay kalan kun: turat ile Aristidi efendi kira- olup bir senelik kirayı kır- dırmak süretile peşinen aldı- ganı borçlu söylemiştir. Bod- rüm — merdivenleri — tiveresle taşıdır. Zemin katı mermer taşlık üze- rinde ikl katlı hapıcı odası aynı katta | numaralı dairede zemini çiçekli çini bir koridor üzerinde üç oda bir bavlu zemini taraf zarları çiçekli çini kabats musluk - tekneli alafıranğa belâyı banyo ma: halli zemini çiçekli maltız ocaklı mutbak zemini çiçekli çini tırası havi olup bu dnire boştur. Bir alafıranğa helây| bavidir. Birinci kat iki numa- ryalı daire çiçekli çini anje koridor üzerinde 4 oda bir havlu bir küçüh oda bir nu; maralı dairenin aynı mutbahı vardır. Bu dairede haziran 930 da bitecek konturatoya müsteniden her üç aylığı peşin ayda 55 lira kira ile Muiz dendl sakindir. Bir alaturka helâ vardır, 2 inci kat. 3 numaralı daire 2 numaralı dairenin ayaı - lup içinde teşrinlevvelden iti- baren her ay peşin ayda 55 lira kira ile Panayotidis Ef. sakindir. 3üncü kat 4 Na daire çiçekli çini bir korii dor üzerinde 4 oda tahtâ bölme ile iki kiler bir do lap teşkil edilmiş bir havli zemini ve etraf zarları kas bate alafranga helâyı havi banyo mahalli zemini karat elman döşeli mermer tezgühı havi cüz'ü — bir kısmin da zemini mermer üç tarafi kabats alafranga mutbah ve bir helâ mevcut olup boştur. Zemin katından itibaren bu katta merdiven- ler mermerdir, bu kattan iti- baren trase kadar merdiven- ler ahşaptır 4 üncü kat 5 numa ralı daire zemini çini kârldir. Üzerinde üç büyük bir kü- çük oda bir alafıranğa helâ zemini ve etraf zarları çiçek- zarları N çini banyo mahalli ve alfe manğa helâ ve diğer bir helâ- ve zemini çini mutbah bu katfa 6 numaralı daire ve iç içe iki odayı havi olan odanın birisinde alafıranğa belâ diğe- rinde balkon vardır. 5 inci kat zemini aslalt ve kırmızı çini ve etrafı kısmen duvar kısmen demir parmaklık kor- kuluklu asfalt kısmın üslü gal- vaniz saçakla mestur iki kı- sımdan mürekkep tıras ile ze- mini renkli çini iki sabil ve bakır ikt çamaşır tekne ve çimento puvata mahallini havi çama perlık ve bir alaturka helâyı havi olup bu kısmin — Üstü çimento ve çini döşeli tıras olup buraya demir — ızgara merdivenle çıkılır. 5S numara- h dairede ağustos 930 dan ttibaren bir sene müddetle ve ayda 40 İlira ile Mösyö Lançe efendi saktn olup borç- la bir senelik kirayı peşin aldığını soylemiştir. 6 numaralı dairede Mösyö Hiristili mayıs 930 dan — iti- baren bir sene müddetle ve 35 Hira ikira ile sakin — olup borçlu senelik kirayı peşin aldığını töylemiştir. Dalreler- de kismen yerli — dolaplar mutfaklarda mormer musluk tekneler umum binada elek- trik ve terkot 6 numaradan maadasında havagazl — terli- batı mevcut olup dahili ak- zamının ahşap kısımları yağ- h boyalı kapıların bir kısmı boyalı camlı haricen sokak ta- kezalik yağlı boyalı birinci kattan ttibaren sokak cephesinde şahnişi ve her katta birerden dört bal- kon mevcut olup bina tam kârgirdir. Hududu sağ tarafı Mulr Ef. hanesi, *oltarafı M. A'eksandırya Pansipolu hanesi arkan Mösyö Farihi apartı manı aralık mahalli cephesi üst sokağı İle mahduttur, kıy- meti muhammenesi — 28000 lira olup talip olanlar !Kıymeti muhamminesinin yüzde onu nisbetinde pey akçelerini ala- rak 929-5664 dosya numara- sile 12-2-931 tarihinde saat ©n dörtten —on altıya kadar İstanbul Dördüncü İcra me- murluğuna bizzat yeya bilve- kâle müracaat eylemeleri ilân olunur. kazan mpzayık rafı » takriben Amerikada bir dilenci 300,000,000 lira kazanıyormuş senede 1 Hasıl dilenci olmak ister misiniz? Her nmekadar — dünyanın mütemeddin kısmında bir çok garip san'atlar ve meslekler her tah- meydana çıkar dilencilik memalik! mütemedine de mem nu olmasından dolayı binler- ce kişiye baliğ olan bu mer lek eshabı meydana çıkmaz. Mamafih binlerce kişiye baliğ olan bu meslek erbabı her türlü memnulyete — rağ- men hiç boş durmayup ça- lışırlar ve kazanç noktalna- zarından bazı meslek mensu- mevcut ve bunlarda rir nufusta sada metleginin okuturlar. yedi mil- yon n a malik olan Lond: ra şehri ehalisinden yedi yüz bin kişinin dilencilikle meşgul olduğunu ve şehir ehalisinin de bunlara senevi - takriben iki yüz bin İngiliz lirası para hediye ettikleri kaviyen xzan- nolunmaktadır. — Dilencilerini tahrir nülusa tabi tutan ihti- mal yegâne “şehir Nevyork şehridir. Burada iki bin mun- tazam ve bin yedi yüz de tesadüli dilenci vardır. Bunlar ara!'arında fki dolar (yani dört yöz bin İngiliz lı- toplarlar. buna ta sereede milyon rası) Şikagonun bin Beşyüz dileneisi vardır. Bostun lı-k:bın bin di- daha ziyadedir. İngiltere Ve Ameri- kadaki büyük gşehirler ahalk- sinin binde birinin — dilenci olduğu anlaşılmaktadır. Paris Madrit ve Lizbon'da 1Iıe bu mispet daha ziyade dir. Ru derbederlerin saadet hal ile imrarı hayat 'edeme- dikleri yegâne payitaht Roma şehridir. Bu da Mosolininin mevkli iktidara geldiği tarih- den itibaren vukua gelen ve- JHim tebeddülünden ileri gel- “biraz Görüyorsunuz ya! Eğer sen de benim gibi BİOKS diş macuu ile fırçasını kullanmış olaydın. senin de - dişlerin sağlam ve bembeyaz olurdu. BİOKS dıı matunu Türk diş tabipleri cemiyeti tı dan tavsiye olunmaktadır. miştir. Zira on sene evvel Romada en aşağı dört bin ve Napolide ise daha fazla dilen- ci var idi. Avrupa payitahtlarının v« mum abhalisi atuz | milyondan fazladır. Bu ahalinin — vasati olarak binde birinin dilenel , olduğunu ad ve itibar eder ve adam başına vasati olarak senede yüz ingiliz lirası aldık« larını farz edersek her sene bunlara üç miliyon İngiliz Tirası bir para verildiğini ya- hut bu paranın sokağa atıldi. ği neticesine vaszıl olunur. Lâkin bittabi bu dilenck ler yalnız payitahtlarda türe- olan bir şehrin dahi kendine göre dilencisi vardir. Binaenaleyh yalnız Avrupa ve şimali Amerika bu sınif derbederlere verilen paranın otuz milyon İngiliz lirasından — fazla olduğu takdir edilmeke — tedir. Lâkin bunların en ziyade ikbalde oldukları yerler çarkı — tadır. Bunlara — Avrupada adeta mubarek bir adam; gibi bakarlar ve bila sual anlara yiyecek ve içecek verirler. Akilâne ve müdebbirane metalipte bulunan bir dilen: ciye bu günkü şark adeta bir cennet gibidi. | DARÜTTALİM Salonunda Dırmxnllmdm MUALLİM FAHRİ BEYİN talebesi Hanımlar tarafından KONSER DAROTTALI.M ve HAFİZ BÜRHAN heyetleri terennümsaz olmaktadır. LREZMEN | C ve hrçılın BİOKS diş macınu gayet beyaz Ve-son ec> köpüktüdür. BC Bd l eai aa ae D a aa DeD SAÇ N,