17 Mart 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

17 Mart 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

Namzetliklerini koyan Meslektaşlara Aziz arkadaşlarım. Hangi memleketlerden olduğunu bil- memekle bera- ber namzetlik ;/_ lerinizi vazet- * tiğinizi umu- VA ; miyetle oku- dum. Eğer in- tihap — edilirseniz ya lan söyleyim kendim meb- us olmuş kadar sevineceğim. * Mecdiciğim. Seninle bir çatı altında yıllarla çalıştık; Sonra nasılsa bizi unut- tun Ankaralı oldun. “Tali sana güldükçe gül- dü,“hâlâdagülüyor , İnşallah & ; | : bu son kuşta başına konar. * Naşit kardeşim. Bana kalırsa asıl meb"- usluk senin hakkın doğrusu. On seneden fazla Anka- radasın. “Külfet nimet mu- kabili,, dir ya işte senin için söylenmiş bu. Haydi hayırlısı * Bilâl B. : Sizin Ankaraya çok eme- ğiniz vardır. Beş parasız gittiniz, sâ- yinizin neti- cesi bugün ev, — bark, ağ, bahçe sahibisiniz. . Gazete bayi liği ile Cemi yeti beledi- ye azalığı da caba. Şuhalde sizde bu gayret varken vekilliğe kadar yo- lunuz — açıktır. Tebrikimi şimdiden kabul buyurunuz. x» Etem İzzet B. dostumuz. Size gelince., ne kadar olsa eski dostuz, aynı tarihte başlıyan gazetecilik haya- tımızın izleri hâlâ bakidir. Bilmem, hatırlar mısınız, Salim paşa zamanında şehre- manetinin ,makam,, kapısın- da bekleşir dururduk. Şimdi aynı — kapının size küşade olduğunu gör: mekle mübahiyim Yalnız bir düşüncem var. Meb'us olursanız Milliyette- “İŞEHİR HABERLERİ Şirketlerde Komiserler rapor verecek İmtiyazlı — şirketlerden ötedenberi şikâyet edildiği Bu son günlerde pek fazla art- mışlır. Bunu nazarı itibara alan Nafıa vekâleti, şirket- malümdur. şikâyetler ler nezdindeki komiserlerine Fyeni bir emir vermek muc- buriyetinde kalmıştır. Bu emirde komiserlerin her on beş günde bir bulundukları şirketler hak- kında rapor vermeleri bildi. rilmiştir. İmtiyazlı şirketler hak- kında yapılan en büyük şikâyetler, Türk memurlamn şirketlerden çıarılmaı etra- rafında toplanmakta ve bir de mukavelelerini tam ola- rak tatbık etmedikleri mer kezindedir. Efkafa: Mütehassıs getirildi Evkaf idaresinin ıslahı için İsviçreden bir mütehas- sıs getirdiğini yazmıştık. M. Lemar ıslahat hak- kında bir'rapor hazırlamış ve rapor evkaf idaresince B. M. meclisince de kabul edilmişti. Halhuki bu sene hazırlanan evkaf bütçesi hemen geçen senkinin aynıdır. Yani M. Lemanın aslahat — raporu hiç nazarı dikkate alınmaş değirldir. M.Leman ise, ha- zırladığı rapor için binlerle lira almıştır.. Limanda: Karadenizde Fırtına ihtimali var Karadenizde fırtına de- vam ediyor. Rüzgâr cenup istikametinden esmektedir. Gelen haberler - rüzgür sür'atinin gittikçe artmakta olduğunu gösteriyor. Fırtına çıkmak ihtimali vardır. —————H——--— ki masanızı kime bırakacak- sınız. “ kapmak istiyenler herhalde fazladır. laskot , masasını * Ey Sadri Ethem B. Sizin için çok söyledim. Artık tekrura lüzum görmüyorum. Yalnız — beb'us olduğunuz zaman hışmınıza uğramıya- cağımı vadedin, başka bir şey istemem, Muvaffakiyet. BÜRHANETTİN ÂLİ ı (Yarın)ın Halk Diplomatı Karagöz — Ahbaplar, meb'us intiha- bına mı gidiyorsunuz ? Halk — Yok, karagöz, vekil tayin etmeğe gidiyoruz. Onlar kimi tayin eder- lerse, bizim işimizi de onlar görecek. Ar- inlere, tık onların sütlerine bıraktık ! lTütün buhranı Harici Ticaret Ofisi Dün Komite Toplandı görüşüldü. Tütün tüccarları fikirlerini bildirdiler Harici ticaret ofisi içtima yapmıştır. idare komitesi dün fevkalâde bir Bu toplantıda tütün buhranını görüşmüşlerdir. İçtimaa birçok tütün tacirleri de davet olunmuş ve verdikleri iza- hat dinlenilmiştir. Dün daha ziyade — tütün flatlarının düşük olmasının sebepleri araştırılmış ve izalesi çareleri düşünülmüştür. İttihaz edilen karara göre memleketimiz tütün tacir- lerine bir tebliğ gönderilecektir. Kendilerinden tütün stoklarının miktarı hangi sene mah- sulü oldukları, mallarını asgari kaça verebilecekleri hakkın- da malümat istenilmiştir. Bu malümat alındıktan sonra ko- mite perşembe günü tekrar toplanarak Türk tütünlerine mahreç arıyacaktır. Tarih encümeni Bu daireye 'tahsisat ve- rilmiyor mu? Tarih encümeni tahsi- satsızlık yüzünden iş göremi- yecek bir hale gelmiştir. En- cümence hazırlanmış olan bir çok eserler de neşrettiril. memiştir. Encümen tahsisa- tın evvelce olduğu gibi mun- tazaman verilmesi için te- şebbüsatta — bulunacaktır. Poliste: Çapada Dün gece kanlı bir vak'a oldn Çapada dün gece kanlı bir vak'a olmuştur. Vak'ayı naklediyoruz: Çapada 'Hamdi isminde biri varmış. Bu zat evinde koyun keser ve kasaplara satmakla geçinirmiş. Bunu komşularından biri haber almış. Ferit isminde olan bu komşu Hamdi Efendi- ye giderek kendisini teh- dit etmiştir. Bu tehditte Hamdi efendiyi belediyeye haber vereceğini bildirmiş. Tabii bu suretle kaçak et satan Hamdi efendiden pay istemiştir. Hamdi efendi de bu su- retle bir müddet Feitde ka- zancından pay vermiştir. Nihayet sonraları iş azmış, Hamdi efendi de bu işle ba- şa — çıkamayacağını mıştır.Bundan sonra Feridin payi kesilmiştir. Buna şiddetle kızan Fe- rit dün gece zilzurna ola- cak derecede içmiş ve dağ- Karagoz — Müntehibisani efendiler, halk sizin sütünüze havale etti. Şöyle ||kimde ise, Süleyman odur, derler. Yeni bir serbestçe reyinizi veriniz. Yalnız ha> | mecliste bir kaç fırka yaparsanız, selâ- terakkiperverlerin külâhlılarına zinhar rey vermeyiniz. Halk - firkalı ri ilân olunur. | Brüksel | Ticaret'mümessili- ' nin bir raporu Brüksel Türk ticaret mü- messili İstanbul Ticaret oda- sına yeni bir rapor gönder- miştir. Raporda Brüksel tuz inhisarının takip ettiği yollar gösterilmektedir. Ticaret odası mühim bul- duğu bu raporu Tuz inhisa- rına göndermiştir. İnhisar — idaresi tetkik etmektedir. Tuz inhisarı bu usulü Türkiyede de tatbik etmek arzusunu göstermektedir. Bir amele Dün yaralandı Dün saat 9 — sularında tramvay şirketinde amele Mustafa Kurtuluşa ray gö- türürken üstünde bulunduğu dekavilden — muvazenesini kaybederek düşmüş ve ba- cağından yaralanmıştır. Saz çalarken Refik beyi yaraladılar Dün geçe Kılburnunda saz çalmakta bulnnan Re- fik B. ile Karpis aralarında kavga çıkmış ve Karpis Re- fik Beyi yaralamıstır. raporu ruca Hamii Efendinin evi- ne gitmiştir. Evde gürültü kıyamet kopmuş ve Ferit Hamdi Efendi ile karısını yarala- mıştır. Arbede bir saatten fazla sürmüş ve oldukça bü yük olmuştur. Gürültü e- nasinda Hamdi Efendinin evinin arka duvarı yıkılmış: tır. Karagöz — meti bulduk gitti. ıl =' sındaki bankaya mürıeıı.llın Vâzımdır. lı Meb'us beyler, mühür Talebeler Müsabakalara gir miyecek Maarif vekâleti mektep- lere gönderdiği bir tamimde talebe ve mualiimlerin her nevi güzellik müsabaka - larına her ne suretle olursa olsun girmelerini muvafık bulmadığını bildirmiştir. Bu emre mugayir olarak hare- ket edecek talebe ve mual- Timlerin” mensup bulunduk- Jarı mekteplerle alâkaları kesileceği ayrıca bildirilmiştir İktısadi haberler: Resim kaldırılıyor Yunan hükümetinin pey- nir ihracatından — alınan gümrük resmini kaldırdı- ğını yazmıştık. Yunan rekabetine karşı Türk peynirlerini himaye için hükümet te ihracat res- mini kaldırmak istemektedir. Bunun için Türk peynir ihracatı ve mabhreçleri hak- kında tetkikat yapılmakta- dır. Tetkikattan alınan ne- ticelere göre bu resim kal- dırılırsa Trakya peynirleri- nin ihracatı inkişaf edecek- tir. Fındık ihracat nızamnamesi Ticaret borsası ve İkti- sat vekâleti fındık ihracat nizamnamesini — bitirmiştir. Bundaki esaslar şunlardır : 1 — Fındığın muayyen Hmanlardan ihracı, 2 — Muayyen tipler ha- linde gönderilmesi. 3 — Gerek memleket ha- rici için gerek memleket da- hili için yapılacak satışların borsalardan geçmesi.. 4 — Fındığın muayyen za- manlarda toplattırılması. 5 — İhraç zamanında şe- hadetnameye tabi tutulması. 6 — Çuvavallara ihraç damgası vurulma: Fındıktan başka ihraç maddeleri için de nizamna- me yapılacaktır. Kavga etmişler Dün gece saat 24 de Sa- mgüzelde oturan Mehmet Ali Efendi ile dayı zadesi arasında kavga çıkmış ve Mehmet Ali Efendi 80! elin- den cerh edilmiştir. başına tabak atmış Beyoğlunda sakin Kosti dün karısı / Katina ile kavğa ederek başına tabak atarak yaralamıştır. Karagöz — Fırkaları bu iş yürümez . Onlar da anladı, amma saman altından su yürütür gibi fırkalari açmak istiyorlar ! ”Abdülkadir | —a : Perişan bir haldedir Adana, 16— — Şehrimize gelen en son malümâal$ nazaran, memleketimizde! kaçtığı gündenberi Antaly& da yaşamakta olan Abdük kadir Kemali, bu son aX içinde pek perişan bir halt düşmüştür . Ana vatanı unutmiyaf her Antakyalı bu, seciyesi çok karışık adama yüz ver memekte, hattâ daima hüâ" karet etmektedir . Abdülkadir hem sefalet ten, hem de umumi bir nef” ret halkası içinde yaşamak” tan o derece bıkmıştır Fi yakınında bulunanlara : Suçlarının cezasını çek mek şartile memlekete aV" det etmesine müsaade mesi için Halep konsoloti” muza bir mektup gönde” mek istediğini söylemişti! * Son iki ayda Türk ticaret filosu ne kaybetti Ticaret odası tarafındâ” Türk bahri — ticaret filot hakkında bir istatistik y pılmıştır. Bu istatistiğe göre geçet' sene zarfında İstanbul lim#” nından 9419 vapur gelif geçmiştir. Bu senenin ilk iki af' zatfında bahri ticaret Hİ muz mühim miktarda gemii kaybetmiştir. :, zarfında Yeşil ırmak, İntef' Rize, Bozca ada, Tecellil let vapurları batmıştır. Buna sebep son aylardi ki fırtınalardır. Türk ticareti bahrif' filosu bu suretle 108,593 W nilato hacmına ve 217 gel inmiştir. Bu nasıl iş? Maaşlardaki bu fat" nedir ? Zabıtai belediye memt” luklarından — polise lıbJ edilenlerin emniyeti umus” ye kadrosu polislerinden #” ha fazla maaş aldıkları * bu yüzden polis memur v amirleri arasında ihtilâf tığı yazılmıştı. Bu me! polis müdürlüğünün nazâ” dikkatini celbetmiş ve k€f fiyet Emniyeti umumiyt! bildirilmiştir. yapmazlarsa , yi Burhanettif