20 Mart 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

20 Mart 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Mutaassip Siz de şaşınız be de şa- şayım. Başındaki koskoca (Erkekler okuyamaz| ser- levhasına rağmen bir erkek mütecessis gözlerini bizim sütuna çevirmiş bakınız ba- na nasıl bir mektup yolla- mış. Erkekler Tokuyamaz yalnız Kadınlar okusun — sütunu muharriri hanımefendiye: Hanımefendi — | Ben on dört senedenbe- ri evlenmiş bir adamım ka- rım iyi kalpli fakat bir az sert hırçın tabiatlı ve kav- gacı bir kadındır. İki üç gündenberi 'karı- mın (ahlâkında bir değişik- lik görüyorum. Birdenbire sanki evimde bir mucize ol- du. Akşamları beni hep gü- ler yüzle karşılıyor, hoşuma giden sözler söylüyor, ondan on dört senedenberi gör- mediğim —bir muhabbetle beni dinliyordu. Ben müvesvis kocayım. Karının ahlâkındaki bu de- ğişiklik beni memnun ede- ceğine — kuşkulandırdı. Bir yerde okumuştum, kocasına ihanet edea kadinlar onla- ra karşı gayet muhabbetli olurmuş. On dört seneden- beri emniyet ettiğim karımın ahvalini gözetlemeğe başla- dim. Nihayet bu sıkı tecessüsüm neticesi okuduğu bir kitabın içinde sizin “nasıl mağlüp olur- lar, makalenizi buldum. Ve işin iç yüzünü anladım. De- mek on dört senedenberi kendime hayat arkadaşı in- tihap ettiğim bu kadın benim gizli bir düşmanım imiş öy* le mi? Ve siz kadınlar hep birlik olmuşsunuz, bizlerin aleyhinde âdeta Taşnaksion cemiyeti gibi bir — teşkilât yapmışsınız. Karım sizlere uymuş on dört senelik kocasını kim- bilir ne gibi arzularına tâbi kılmak için sizden aldığı direktifle bana karşı müca- dele ediyor, beni (bir düp man telâkki eyliyor, beni mağlüp etmeğe ve mağlüp ettikten sonra da dişlerini tırnaklarını çıkarmağa ha- zırlanıyor. Hezimefendi, sizin Allah- tan korkunuz yok mu? Na- sıl Allahtan korkmadan bü- tün kadınlara riyakârlığı tavsiye ediyorsunuz. Benim gibi bütün bu yazıyı okuyan kocaların artık karılarına emniyetleri kalmıyaçak. Ben karımın — kavgasına — razı idim hiç olmazsa hakkımda en fena ne düşündüğünü bilirdim. Bugünden kadınımın Allah bir ğine inanmıyorum: Sizin kadınlara akıl ho- calığı etmekten başka bir işiniz gücünüz yokmu? Haydi bakalım mademki bu kadar çok bilmişsiniz bir de bana öğretiniz. Ben şim- diden sonra evimde nasıl mes'ut olacağım ? Karilerinizden Rahatını kaçırdığınız bir koca Beyfendi, Tecessüs çok fena bir sonra artık dedi- olunur. Yal KADINLAR OKUSUN— & Bir Erkelı şeydir, hem bu erkeklerin kadınlara isnat ettiği bir kusurdur, bu kusurla ma- lül olmanızı sizin hesabı- nıza çok ziyade şayanı te- essüf bulurum. Mütecessis bir koca me- raklı saatleri, kilitleri bo- zan muzip fakat kart bir erkek çocuğudur. Akıllı bir insan hayatta bulduğu rahat ve saadetle bahtiyar olmağa gayret et- meli, hiç bir zaman işin iç yüzünü araştırmamalı. Size istikbal için tasvi- yem olsun ki, biz kadınları- nın tuvalet masasının sırrını öğrenmeğe iyi giyinen bir kadının yanına girmeğe ve kadınların konuştuklarını an- lamağa kalkışmayınız. Büyük ve meşhur bir? restoranda Iştiha ile yedi-” ğiniz yemeklerin aynı temiz restoranın mutbağında nastl piştiğini hiç gördünüz mü? SIHayatta saadetin - sırrı kadın için erkeğini, erkek için se kendini kandırmaktır. Bizim sütunumuzu oku- yup rahatınızı - kaçırdınız öyle mi? Buna oh olsun de- rim. Belki bu size bir dersi- ibret olur da bir daha ( içe- riye girmek yasaktır ) lev- hası asılı yerlere adımınızı atmazsınız. SIRDAŞ Darülfünun Mes'elesi (1 inci sahifeden d vam) *“Bence, Darülfünun şu- belerini muhtelif yerlere ayırmaktansa, atide, büyük şehirlerimizde Darülfünun- lar açılıncaya kadar, şimdilik Darülfünunumuzun civarında talebe yurtları tesis etme- lidir. Bu yurtlarda talebeyi âdeta leyli Hseler gibi, baş- larında repeditörler bulun-| duğu halde ibate mümkünse ucuz fiatla öğle ve akşam yemekleri temin edecek, bir restoran vücude getirmelidir. Filhakika, — darülfünun bulunan memleketlerde, fi- kir hareketleri ve ilim nur- ları, halkı harsi, ilmi ve inkılâbi vadilerde tenvire çok büyük hizmet edecek- tir. Ancak, iktisadi vaziye- timiz dolayısile memleketin muhtelif yerlerinde darül- fünunlar açılamayacağından darülfünun talebelerine yu- rtlarda bakılması ilk ham- lede yapılacak işlerdendir. *Daha 50—60 sene evvel bizden ayrılan Romanyada, dört darülfünun ve bunların kırk bine yakın talebesi var- mış İstanbul Darülfünununun bütün şübesi mecmu talebesi hattâ —ali mektepler de dahil olduğu halde — üç bin kadardır. Gönül arzu eder ki, bizim de bir çok darülfünunlarımız — bulun- sun, Fakat, iktısadi vazi- yet dolayısile, halk, evlâdına orta — ve İise tahsilini bile yaptıramıyor. Vilâyet — merkezlerinde liselerin * yaptığı fikir hare- ketleri az değildir. Gerek lise | ( Fener Gltaray Maçı Bugün Fenerbahçe ve Galatasaray Kaptanları neticeden (1 inci sahifeden devam | çeni bugün sahada alacak- ları vaziyet hakkında alâ- kadarlar sıkı bir ketumiyet muhafaza etmektedirler, Maahaza tereşşuh eden malümata nazaran bilhassa Fenerbahçe bugün defans hatı- nın mutat olan formu haricin de teşkil edecektir. Fenerin bu gün şu kadro ile sahada yer alması çok muhtemeldir. Rıza Cevat Ziya Alâettin Sadi Reşat Niyazi Muzaffer Zeki Şaban Fikret Şimdiye kadar muhacim hattında oynayan Alâettin beyin bu maç için haf hat- tında oynayacağından kuv- vetle bahsediliyor . Hücum hattında Şaban veya Fikret beylerin sol insaitlik için yerlerini — değiştirmeleri de muhtemeldir . Galatasaraya gelince: Sürpriz yapmakta çok he- vesli olan zimamdarlar bir şey söylememişlerdir. Ancak Ulvi Beyin geçen maçta ol duğu gibi merkez muavin- liği deruhte etmek üzere İs- tanbula getirdiği hakkında dönen — şayıaları — kaydı ihtiyatla — telâkki etmekle beraber, Galataserayın bu gün için mutat şekline nis- beten pek cüz'i bir yer de- #iştirmeden — fazla yenilik yapmayacağı muhakkaktir. Kaptanlar ne söylü- yorlar? Dün spor muharririmiz Fenerbahçe —Kıpunındın maç hakkındaki — noktai nazarını sormuştur. Zeki Bey sadece: — Netice hakkında kat'i bir hüküm yürütülebilir mi? Size maçı mutlaka kazan- mak azmile çıkacağımızı söyleyim. Neticeden ümit varım., demistir. Diğer taraftan da gaze- —— --—— leri, herhalde, muhiti tenvir Zediyor. *“Darülfünunuu yapacağı iş, tatillerde talebe seyahatleri tertip etmektir ki, bu, elzemdir. —Müntahap da- rülfünun talebeleri muhtelif yerlere gidip konferanslar vermelidir. Bu konferanaslar. la, halka inkilâp muhabbeti telkih — olunmalıdır. Hattâ, kazalara, nahiyelere kadar gidilip, halkın anlayacağı bir lisanlâ eski saltanat devrini istipdat ve mezalimi ve hükü- meti cümhuriyemizin hürriyet ve füyuzatı anlatılmalıdır. altı. sene — evvet Hamdullah Suphi — Beyin maarif vekilliği zamanında müderrisler, irşat heyeti na- mi altında ve cenup, orta ve şimal grupları olarak ta Elâzizlere, Karslara kadar giderek konferanslar vermiş- ler, halk üzerinde büyük ve Çirşadetkâr tesirler bırakmiş- lardı. ki, bunlar arasında muallimleri, gerekse talebe- | ben de vardım. ümitvar olduklarını söylüyorlar teciler demiştir ki I — Fenerin son mağlu- biyeti kuvvel maneviyemizi yükseltmiştir. Maahaza Va- riyaze ile — neticeyi kazanmak için çalışağız. Maça'saat 15,45 de baş- lanacaktır. Beşiktaş- Vefa maçı Bugün yapılacak olan Vefa - Boşiktaş müsabaka- sıda şampiyonanın mühim maçlarından biridir- Daima Beşiktaşa pek az farkla yenilen Vefa takımı- nın geçen hafta Fenerbahçe- yi mağlup etmesi:Beşiktaşla yapacağı —maçın ehemmi- yetini mahsus 'derecede tez- yit etmiştir. Bu senede İstanbul üçün- cülüğünü muhafaza eden Beşiktaşın her daimki yeri- ni değiştirmek istidadında olan bu maç için kat'i bir şey söylenemez. Müsabaka saat 13,45 te başlıyacaktır. S ONE Li MK İkinci Küme Şampiyonluğu Acaba Hangi Takıma Nasip Olacak İkinci küme maçları Ma- yısın birinde bitecek ve şam- | piyon takımı o zaman belli olacaktır. Fakat şimdiye kadar ya- pılan maçların neticesi şam- piyon çıkacak takım için az çok bir fikir verebilir. Kulüplerin vaziyetini tet- kik ederken en başta Kasım- paşa takımını görürüz. Bu kiymetli takım şimdiye ka- dar sekiz maç yapmış ve se- kizinde de galip gelmiştir. Bilhassa kümenin en kuv- vetli takımlarından Kurtuluş ile Perayı mühim farklarla mağlup edişi ve Galatara- rayla yaptığı şilt maçında gösterdiği muvaffaikyet bu takımın şampiyonluğa en kuvvetli bir namzet olduğu- nu gösterir. Kasımpaşanın 24 puvanı vardır. Kumkapı ve Eyyuple daha iki maç yapacaktır. Bu iki takım Kasımpa- şanın mühim farklarla yen- diği takımlara mağlüp ol- muştur. Kasımpaşanın bu takımları yenmesi büyük bir ihtimal dahilimdedir. Esasen — şamyiyonluk , muntazam bir disiplin al- tında çalışan Kasımpaşanın hakkıdır. Kasımpaşadan sonra en fazla puvan alan Kumkapı takımıdır. Sekiz oyuncu da 20 puvan almıştır. Kasımpaşa ve Beylerbeyi takımları maçı vardır. Kasımpaşaya karşı mu- vaffak olacağı süphelidir. Farzı muhal Kumkapı her İki takıma da galip gelse yine ikincilik kazanamıyacaktır . Çönki Kurtuluş — takımının vaziyeti — ikinciliğe — daha müsaittir. 19 puvanı vardır. Bu taktmı en mühim maç- larını yapmış, geriye Bey- lerbeyi, — Boğaziçi ve Tötönya gibi zaif takımlar- la maçı kalmıştır. Kurtuluşun bu üç takı- mi da yenmesine muhakkak nazarile bakılabilir. Bu takdirde puvan adedi 28 edecektir ki Kumkapı- lhıların kazanacağı puvan a- dedinden fazladır. Kumkapı takımı Kasım- paşaya galip geldiği tak- tiyeti kestiremem. Her halde [ı__ı—ı- 'Aı___—'_.ı dirde üçüncülüğü kazana- bilecektir. Aksi takdirde üçüncülük Eyup takımına nasip olacaktır. Zira Eyup takımı benüz 6 maç yapmiştır. Geriye kalan 4 maçtan Tötönya, Boğaziçi ve Tapkapı takım- larını yenebilecek bir kuv- vettedir. Bu suretle kaza- nacağı puvan adedi yirmi beşi geçer' Kasımpaşa takı- mıile yapacağı maç için bir şey diyemeyiz. Çünkü futbol maçların- İARSANL KIZ SARE N YÜ A K T A — — Asya Bankası Türk Anonim Şirketinden: Bankamız heyeti umu- miyesi 9. Nisan 931 Per- şembe günü sast 14 te2 inci Vakıf Han 18 numa- ralı dairede sureti adiyede içtima edecektir. Nizamna: mel dahilinin 24 üncü mad- desi mucibince asaleten ve vekâleten otuz' hisseye ma- Hik olanların heyeti umumi:- yeye iştirak edebilmek üzere yevmi içtimadan evelki on gün zarfında yetlerindeki hisse —senedatını mezkür daireye makbuz mukabilin- de teslim eylemeleri ilân olunur. Ruzdamei müzakerat: I — Meclisi idare rapo: ru ve bilânço kıraati, 2 — Hitamı müddetle- rine binaen meclisi idare- ye yeniden aza intihabı 3 — Bir muralıp inti- habı, 4 —Mevaddı müteferrika MAT ”. XNÜ ABRİELGABRİ İstanbul İkinci İcra me- murluğundan: Bir borçtan lolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer muh- telif vtenk ve adette kürk, esans, sargı, sandalye per- de, dolap ve saire ve bir adet ufak masa 22-3-931 Pazar günü saat 16 buçuktan 17 buçuğa kadar Galata'da Da- nüp sigorta hanında 35 nu- maralı oda içinde satılaca. gından talip olanların mu- ayyen gün ve saatte daire- mizin 930 -4395 dosya nu- marasını hamilen mahalli mezkürda hazır bulunacak memuruna ıınrı:ııdın ilân olunur. da yapılan tahminler çok defalar gayri tabil netice- lerle karşılaşmıştır. Mamafi Eyyup bu dört takımı da yenerse vaziyet tamamile değişecektir. Maaçı Kasımpaşa kaza- nıtsa Kumkapı Eyyubu takip edecektir. Diğer takımların yaptık- ları maçlara nazaran beşin- cilik Topkapı ile Hilâl ara- sında, yedincilik Altın ordu ile Pera arasında, dokuzun- culuk ise Tötönya ile Bey- lerbeyiarasında — halloluns- cağı tahmin olunabilir . A.RIDVAN * İstanbul futbol heyetin- den : 22 mart 931 pazar günü Stadyumda Beyoğlu Spor-Kurtuluş muhteliti ile yapılacak hazırlık müsaba- kasında hazır bulunmak üzere zirde esamisi yazılı futbolcuların - futbol levazı- matile saat 3de hazır bu- lanmaları : Vefadan : Hüsamettin, Salm, Beşiktaştan : Şevket, Hüsnü, Fahri, Nazım, Eş- ref, İstanbul Spordan : Tev- fik, Orhan, Fahri, Hasan, Beykozdan : Sait, Anado- ludan : Mahmnut, Halil, Ga- latasaraydan : Mehmet Sa- — lim, Rebi, Fenerbahçeden : Zeki, Fikret, Muzaffer, Re- şat, Süleymaniyeden : Da- vut, Ruhi Beyler. GİNA MANES Zayi : Sirkeciden Sultan Mahmut türbesine — tram- vayla giderken içinde, bek- çi hüviyet cüzdanımla askeri vesikam ve iki yüz liralık havale 'makbuzu ile bir miktar parayı havi cüzda- nimiı kaybettim. Cüzdan ve vesikamın yenisini çıkart- makta Jolduğumdan eskisi- nin hükmü olmadığı ilân olunur. Sultan Ahmet Dizdariye bekçisi Mehmet Satılık hane Aksarayda Siuekli bak” kal Cerrahpaşa caddesinde 57 numarada 12 — odalı, içi dışı yağlı boya, elektirik: havagazını tatlı suyu hovi 1500 arşın bağçeli bir konak acele satılıktır. Dr. Ahmet ikbal 66 Ankara caddesi 66 Cihan kütüphanesi üstünde Perşembe günleri sabahtan öğleye kadar meccanen ERNEST LUBıTCH'in mükemmel opereti ve JEANETTE MAC DONALD'ın muhteşem temsili MONTE CARLO filmi gidip görünüz. Bu gün 10.45 matines! fiatları tenzilâtlıdır.