24 Mart 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

24 Mart 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Bir genç kız bana soru- | yor: Efendim. İzdivaç edecek ı yaşltayım, ailem zengin olma- | dığı için bir an evvel benim ev bark sahibi olmamı istiyor. Acı tecrübeler neticesi çalışmağa cesaretim kalmadığı — için ben de nazariye olarak iz- kendi vaziyetimde münasip buluyorum. Şimdi iki talebim var. Bunlardan ikisi de hemen, aynı yaşta, aynı İşte ve aynı tahsil ve seviyede iki genç. Her ikisini de ne fazla beğe- niyorum ve ne de fazla si- nirlerime dokunuyorlar. Bu kadar biribirinin eşi olan bu iki talibim benim nazariyemde bitibirinden bü- yük farkı var. Bir tanesi benim çocukluk arkadaşım, onu çok iyi tanıyor, çok iyi biliyorum. Beraber top oy- nadığımız, meyva ağaçlarına tırmandığımız için. Onu annesinden dayak yerken gördüğüm için ne bileyim ben işte bir sürü bu gibi şeyler yüzünden benim nazarımdâ ehemmiyeti cid- diyeti yok. Onu bir türlü koca olarak telâkki edebi- leceğimi zannetmiyorum. İz- divaç bana fevkalâde ciddi bir hâdise olarak görünüyor, halbuki "onunla yapılacak izdivacın — ciddi olmasına imkân ( bulunmayacağından eminim. Koca nede olsa bir genç kızın hayatında mühtm bir şahsiyettir. Üstümde — bir. takım hakları olan karşısında bir takım vazifelerimiz bulunan bir'adamdır. Halbuki ben onun üzerinde hak iddia edişimi bir oyun telâkki edeceğim. Onunla iki sami- mi arkadaşın olduğu kadar yüz göz olduğumuz için bu izdivacın ne dereceye kadar ciddi ve devamlı olduğunu kestiremiyorum. İkincisine gelince : Onu hiç tanımıyorum. Daha doğrusu pek sathi bir sürette tanıyorum. Ahlâk zaafları, kusurları bence meçhul. Onu ancak üç dört kerre ve daima salonlarda gördüm. Her medeni insan gibi kendini — saklamasını biliyor. Bununla da âdeta bir piyango oynamağa benziyor. İşte bunun Için kararsızım, yanlış bir şey yı pmak istemiyorum ve size danışıyorum, bana siz söyle- yiniz bu iki gençten hangi- sile evleneyim. divacı evlenmek K.D. K. D. Kanımefendi Küçük Muhibbem; İzdivaç bir piyangodur. Kadın erkeği, erkek kadını ancak nikâhlandıkl 1 gün tanırlar. Çocukluk arkadaşı- nızın bile evlendiğiniz güne kadar bilmediğiniz ne kadar fena — ahlâkları -olduğunu izdivaçtan sonra keşfederken hayretten — bunalacaksınız. Ciddi bir koca gibi te- Jâkkı etmenize imkân olmr- yan bu adamın fena ahlâk- larına; resmi tanıdığınız bir zevcin fena ahlâkları karşı- sında duyacağınız hiddetten daha fazla bir hiddet his- sedeceksiniz . Aranızdaki — geçimsizlik ise daha çabuk başlayacak, onunla — teklifsiz. olduğunuz için iş gayet çabuk çığırın- dan çıkacak.. Halbuki karı koca ara- sında resmiyet ve biraz ya- bancılık şarttır. Az tanıdığınız genci ter- cih ediniz. Yeni evlendiği- niz zamanlarda ikiniz de biri- birinizi sayacağınız için biri- birinize uymağa gayret ede- ceksiniz ve teklifsiz olduğun- ve zamanda artık biribirinizin kusurlarına — alışmış olacak- sınız. Tanılmayan adam da ço- cukluk arkadaşı da sizin için şimdiki halde maskeli birer çekredir. Ben inanınız çocukluk arkadaşınız maskesiz oldu- ğu zaman bu şey size ta- hammülfersa geleck, gülünç gelecektir. Bütün kocalar tahammül edilmez insanlardır. Fakat bu muhakkak bir çeydir ki kocanın gülüncü haininden, kavgacısından, sadakatsizin: den daha tenadır.Gülünç ko- cadan daha fena olan koca yalnız hasis kocadır. Amerika'da 692 dolar varidat düşüyor. Nev -york. 23 (A.A.) Resmi hesaplara nazaran Amerika'nın milli — serveti 1929 sensinde 362 milyar dolara ve milli varidatı da, 84 milyar dolara baliğ bu- lunmakta idi. Şu hale nazaran, nüfus başına 2.877 dolar sermaye ve 692 dolar varidat isabet ediyor demektir. Protesto Gümrük (ittihadından bir mesele çıktı Viyana,23 (A.A)— Fransa' İtalya ve Çekoslovakya se" firleri, Avisturya —Almanya gümrük ittihadının 4 Kânu- nuevvel 1922 tarihli Cenevre protokoluna mugayir görül- mökte” oldüğu 'beyanile 'M. Sehaebör nezdinda protasto- da bulunmuşlardır. Belçikada Yeni bir suikast daha Ülege, 22 (A. A.)— Yu- goslavya orta elçisi, Yogo- slavyalılar tarafından tertip edilmiş bir merasime riyaset etmek üzere Seraing'e git- miştir. Merasim — bittikten sonra halk dağıilacağı sıra- da ahali arasına karışmış olan Zoerko isminde bir şa- his 2 el revolver atmıştır. Kurşunlar kimseye iszabet etmemiştir. Zoerko, polisler tarafından tevkif edilmiştir. Tahkikat mmiştlrr icrasına — başlan- * Ç Sahife 4 YARIN 4 EDKEKLEN OKUYAMAZ HTT Yolnız İLAR OKUSUNE Kiminle Evlenmeli? M. Mossolini ) Çi Yeni bir makale neşretti Paris, 22 (A. A.) — Ex- celslor gazetesi M. Mousso- linin bir makalesini neşret- miştir. İtalyan Başvekili bu- yazısında deniz itilâfının ak- tinden dolayı memnuniyet beyan etmekte, Fransa ile İtalyanın hüsnüniyet göster- mek hususunda müttehiden hareket etmelerinin iki me- mleket — arasında itilâfın yeniden teessüsünü temin neticesini hâsıl ettiğini kaydeylemiştir. M. Mousso- ni deniz — itilâfının hiçbir bükümeti ne galip mağlüp vaziyetinde bulun- durmadığını, ati hakkında zengin ümitlerle dolu imkân ve ihtimal ufukları açtığını, evvelden keşif ve tahmini kabil olmayan ahval ve ha- disat istisna edildiği taktir- de cihan sulhunun 1936 se- nesi bpihayetine kadar temin edilmiş olduğunu beyan ettik den sonra diyor ki: “ Londra — muahedesile Roma ililâfı bir başlangıç teşkil attığiı 1932 umumi tahdidi teslihat konferan- sının sulhü kuvvetlendirmek ve sulhün devamı müddeti- “Bi arttırmak için daha bap ka teminat bulacağımı ümit ediyorum. , Ispanyollar umumi af ilânını istiyorlar Madrit, 23 (ALA.) — İs- panyanın her tarafında umu- mi af ilânını iltizam eden geniş bir hareket belirmeğe başlamıştır. Dahiliye nezaretine bu talebe dair birçok - telgraf * gelmektedir. Cümhuriyetçi ve sosya- list gazeteler umumi af ilâ- nını zaruri bir tarziye olarak istemektedirler. samimi ne de Çocuk bayramı Himayeietfal cemiyeti23 nisan çocuk bayramı ve 23 nisandan itibaren başlıya- cak olan çocuk haftası için hazırlıklara başlamıştır. Sözde lisan dershanesi Güya lisan dersi verdik- terini iddia eden yerlerden bir kısmının randevu temin eden bir şahıs vazifesini gör- anlaşıldığından zabıtaca ta- kibata başlamıştır. Osman beraet etti Geçenlerde Haşim is- minde bir zat Galatada Doğru yoldan geçerken ce- binden paralarının çalındığını yazmıştık. Bu cürmü — yapmakla maznun yankesici Osmanın muhakemesi dün - İkincice- zada nihayet bulmuştur. Heyeti Hâkime cürmün sabit görmediğinden Osma- nın beraetine karar ver miştir. Haralambonun başını yarmışlar- Dün geçe 2 de Beyoğlun- da Sakız ağacında Papaz- yan Aapartmanında oturan 20 yaşlarında Haralambo ile Dimitri aralarında çıkan bir kavgada Dimttri bir de- mir parçasile Haralambo- yu başından ağır surette yyaraladığından yakalanmış- tır. Ticaret O Çimento fabrikatörleri- nin vaziyeti fena bir saf- haya girmiştir. Hattâ fab- rikatörler Ticaret odasına müracaat ederek bu hrususta yapmakta oldukları - tetki- katın neticesini sormuşlar- dır. Çimento fabrikatörle- rinl — kuşkulandıran — cihet pijaradaki Rus Çimentola- rınin fyzlalaşmasıdır. — Rus çimentoları gerek miktar ve gerek fiat itibarile yerli çi- mentolara rekabet etmek- tedir. Bu rekabet İyüzünden çimentoculuğa 7 milyon gibi dasına Mü- racaat Ettiler Rus Rekabeti Karşısında Arıka- raya Ayrıca Bir De Hey'et Gönderiyorlar | | | bir sermaye döken müesse- selerin vaziyeti fenalaşmak- tadır. Fabrikatörler Rus ithalâ: tının azaltılmasını istemek- tedirler. Bu hususta Ankaraya bir heyet göndereceklerdir. Diğer taraftan Ruslarla son zamanlarda 'çok şamil bir ticaret muahedesi akte- dilmiş bulunmaktadır... Bu münasebetle iş nezaket ker- betmektedir. Fabrikatörler işin bir anevvel Intacını İs- temektedirler. Yarın akşam MELEK SİNEMASI “COŞKUN BELDE,, filminin eşi olan ve Viyana ope- BÜYÜK TENORU SCHMİDT mükemmel BİR HAFTALIK SAADET VENEDİK GECELERİ filimini takdim MAXUDİAN, JEANİNE GUISE ve ROGER TREVİLLE tarafından Haşiye (CENNET YOLU ) filiminin ALMANCASI ibhrazı ekseriyet eylediğinden keşide 25t Mart Çarşamba akşamı ELHAMRA sinemasında saat9 1/2ta icra edilecektir. Müsabakaya ait kuponun ibrazında ogeceki müsamere için tenzilât yapılacaktır ’ *_—- , rasının taganni edilen tarafından İtalyan — musiktli ediyor. müsabakasında Fatih sulh 3 üncü hukuk hâkimliğinden : Saide Mehmet hanım Ayşe Osman Ş Hayriye Ferhat' » Aziz oğlu Recep ek Ömer , Tevfik Sadık , — Akmet Mehmet, — Himmet Osman , — Kadri Tursun , — Bekir Hüseyin , — Veli Fazlı , — İbrahim , Abdullah, — M.Şevket. Hacı Alı, — Abbas Tahsin , Ömer » Mihran Pekmezyan Madam Elisavet H. » Evyenya » » Yedikule Haseki hastanesi Guraba 930/40 6 * 106 50 50 116 929/112 vieir e * &İ Gaza a 't e ğ | e 101 Ermeni hastanesi 925]'158 » » 928/157 Rum » » Balâda isim ve mahalli vefatları yazılı ölülerin has- tanede mevcut terekelerine mahkemece vazıyet olunmuş bulunduğundan alacaklı ve borçluların ilân tarihinden iti- baren bir ay, veraset iddia edenlerin üç ay zarfında mahkemeye müracaatları ilân olunur. KUVVET ŞURUBU Avrupada birinciliği diplo- darla musaddaktır.| Zafı umumi, kansızlık, ro- matizma, sraca, kemik, gö- ğüs, ademi iktidar, verem, ve sinir hastalıklarıa nafidir. Solgun genç kızlar ve deli- kanlılar, hastalıklı çocuklar, ihtiyarlar ve büyükler her mevsimde istimal edebilirler 60 kuruştur HASANEĞZA DEPOSU B Eınbul Birinciriflaş me- | tarihine ııüıı-dgfpm—_' gü: İbüs edildiğinden evkisinin murluğundan : Beyoğlunda İstiklâl cad- desinde 233 numaralı mağa- zada Gömlekci Aleksandr IPoplidis. efendi tarafından Kongordato teklif edilmiş oldnğundan alacaklıların i- kinci toplanması 19-4-931 ' ittihaz olunacağı ilân OluNUT. | TRampyaaonama gT gOT TP GDT TIT nü saat 14 de kararlaştırıl. miş olmağla alâkadarların teklifi vakil ve müzakere idare raporunun kıraatinde hazır bulunmak üzere yevm ve saati mezkürde Adliye sara- yında vaki Birinci iflâs me- murluğu toplanına salonun- da içtimaları ilân olunur. 24 Mart Yerli mallar Yerli nsallar imahetmek ve fabrika açmak için tica- ret odasına yeniden tescil olunmak — üzere bir takım mücsseseler daha müracaat etmiştir. Bunlar —arasında iktısadi milli şapkafabrikası G. Pisarof diye bir. müce sese de müracaat etmiş v© Bahçekapıda yerli bir şapka fabrikası açtığını bildirmiş: tir. İrtihal Maksudiye hanında ko- misyoncu Adil Osman bey dün vefat etmiş olduğundan cenazesi bugün Kadıköyünde Kuşdilinde Kürek sokağındaki hanesinden kaldırılarak Ka- raca Ahmede defnolunacak- tır. —— Mevlat —— Miralay Hüsnü Beyin refikasi merhum Semahat Hanımiın ruhuna ithaf olunmak üzere Martın yirmi beşinci çarşam” ba günü öğle namazını mü- teakıp kızıltoprakta Zühtü Pş. camiinde mevlüt kıraat .ttirileceği cihetle arzu bu- SİNFONİK KONSER Tayyare cemiyeti men- fatine 3-4-931 Cuma günü saat 18de Tepebaşı kışlık tiyatrosunda Deniz Örkestra heyeti tarafından sinfonik bir konser verilecektir. * Üsküdar Hâle sinemasında Düztaban Bastıbacak Falcı İlâveten Hava karakolu Proğramlarımız Cumartesi ve Çarşamba günleri değişir Her gün gündüz 3 te gece 9 da Cuma günleri 2 de 4 te 9da İstanbul 4 üncü - icra memurluğundan: — Borçtan dolayı mahcuz Çakmakçı- larda büyük yeni handa ikinci katta 58 No. lu oda> da mevcut yazıhane, kasa, Dikiş makinesi mağaza Ta- fları, müstamel elbise mu- şanıba, kumaş, masa, san- dalye ve sair eşya birinci arttırmasında talip çıkmadı- gından ikinci arttırmaya kor nulmuştur. Taliplerin — 29- Mart- 931 Tarihine müsadif Pazar günü saat ondan itl- baren mahallinde memu- runa müracaatları ve ayal handa 37 No.da mukim borçlu Agop Sereneyan E- fendinin ikametgâhı meç- huül olması hasebile satış ihbarı makamına kaim ok mak üzere icra ve iflâs kanununun 104 üncü mad- isi mucibince ilân-olunur. Ça ea ea eaeaan ea pĞ Zazi — Gazetemizin Zar ifer H.uhdesinde bulunan im- tiyaznamesi zayi edilmistir. Yenisinin istihsaline teşeb- İkükmü yoktur. Dr. Ahmet Ikbal 66 Ankara caddesi 66 Cihan kütüphanesi üstünde Perşembe günleri sabahtan öğleye kadar meccanen