1 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

1 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

T —yf* Z, E işehirde Spor faaliyeti Eskişehir, 31 (A-A)- Spor sasakında tribünlerin inşa- atı bitmiştir, parlak bir su- rette küşadı yapılmıştır. Tri- bünler 2600 seyirci istiap etmektedir. Bu münasebet- le davet edilen Konya Idman yurdu ile Eskişehir Türk spor takımı arasında yapı lan müsabakada Türk spor sıfıraj karşı üç mağlüp ol- muştur. Hayvan hastalıklarına karşı Ankara, 31 (A.A,) — Geçer so1 baharda 285 köyde zuhur eden vebayı bakari şark - vilâyetleri da- bil olmak üzere|23 köy iamiştir. Sıvas ve civarında 6 köy kalmıştır. Diğerlert şarktadır. Ve onlarında ka- rantina —müddeti — bitmek üzeredir. llkbahar mücadelesi için İktısat Vekâleti zirsat mris- teşar'ığında — içtima eden mütehassıslar — bomisyonu tedbirler almıştır. Hastalık çıkmış olan yerlerde aşı tatbik edilmektedir. Vekâletin emrinde bulu- nan bakteriyalojihanelerde kurdlar açılmıştı. — Bu işe memur edileçek baytarlar Ankarada sitaj görecekler- dir. Ziraat müsteşarı Abidin beyin yakında şarka gidece- ği haber alınmıştı-. İntihabat faaliyeti Trabzon, 31 - (A.A.) — Sürmene, Pulathane" Vakfı | kebir müntehibi sani intiha- batı bitmiş, Cümhuriyet H. F. namzetleri kazanmıştır. Vilâyetin umum müntehibi sani adedi 686 dır. rumun Karakaya köyünde yeşil çekirge çıkmıştır. Trabzon, 31 - (ALA.) — Feyizli yağmurlar yağıyor. Fındık - sahasından — alınan mühim miktard ahasar var- dır. Son ihracattan sonra S0 bint antar stok mal kalmıştır. bir tebliği İstonbul, 31 (ALA. ) — Müuhlelit mübadele altıncı Ptâli komistyorundan tebliğ V edi miştir. Beyoğlunda mis tokağın- da kâln mühtelit mübadele tâli komisyonunun Yilâ 15 nisan İ931 tarihin- de kapalt bulunacağı alâkar- lara ilân olunur. Trabzon liman şirket Trabzon, 31 (A-A) - L man girketi heyeti umumi. yesl dün topla rak blanço- | yi taslik etmiş, eski idare yeniden iotihap olunınuşlur. Blançoya nazaran şirkel bu sencki hesabatını 216 ira a'tıncı zararla kapalınıştır. Sporcuîar gitti (Birinci sayfadan devam) rosunda yer almış olup dün- kü kafileyle İzmire gitmeyen diğer değerli oyuncularımız şunlardır. Nihat, Alâeddin, Niyazi ye Caval Beyler Esbabı meşrua dolayısi> le İzmirde yapılacak müsa- bakalara iştirakleri mümkün olmıyan bu oyuncularımız kafileye iştirak etmiş olsay- dılar şüphesizki İzmir temas larına daba kuvvetli bir*çeh re ile çıkmış olacıktık. Zeki B. muhtelitimiz kaptanı Futbol federasyonu, İs- tanbul -- İzmir muhtelitleri Mmüsabakası — için İstanbul Muhteliti kaptanlığını Zeki heye vermiştir . Üç ve beş Nisan müsa- bakalarma çıkacak İstanbul Mühtelitleri takımını Zeki bey teşkil edecektir. Kafile- Ye refakat eden teşkilâtçe lar bu" hususta bütün selâ- hiyetleri takım kaptanına bırakmış olduklarından İzmir temaslarında iyi bir forma sahaya — çıkacağımıza Smniyet ile bakılmaktadır. Siporcularımız ile birlik- te İstanbulda futbol hey'eti- Teisi Basri Bey de gitmiştir Aynı zamanda dün ha- ber verdiğimiz veçbile, Be- Kiktaş kulübü reisi Şeref B. nbula gelecek Yunan fütbol takımları etrafında [.'u!d te bulunmak üzere Zmir Vapuriyle Pireye ha- t etmiştir. * İstanbul Futbol hey'etin- den; 13 ye SNisan tarihle- rinde İzmirde yapılacak temsili müsabaka dolayisile 3 Nisan taribinde yapılacak birinci küme lik maçları te- hir olunmuştur. 2-10 Nisan 931 tarihinde şehrimize gelecek olan Bul- garistan federasyonuna men- sup (Leviski ) takımı ile Fenerbahçe takımının tak- sim stadyumunda müsabakası olduğundan o gün yapılacak İstanbul spor - Fenerbahçe müsabası 17 nisan 931 tari- hinde icra olunacaktır. 3— 3 - Nisan - 931 cuma günü icra olunacak - ikinci kümelik maçları * Kadıköy sahasında Hilâl — Beylerbeyi saat 11 Hakem Saiıa Turgut bey Bogaziçi — Kurtuluş, saat 12,45 Hakem Saim Turgut B. Tötünye — Altınordu saat 14,45 Hakem Satm TurgutB. 4— 10 - Nisan - 931 cu- ma günü İcra edilecek lik maçları : İkinci küme kadıköyünde Altınordu — Topkapı saat 11 Hakem Saim Turgut Bey Kumkıpu—-Beylorbeyi saat 12,45 hakem Saim Turgut bey Tötünya — Hilâl — saat 14,45 hakem Saim Turgut bey Biriaci — küme Stadyomunda Süleymaniye — Besiktaş saat 12 Hakenı Sait Sala- hattin B. Galatasaray - Âna dolu saat 13,45 hakem Si- mon Ef. Leviski — Fenerbahçe Hususi müsabaka, taksim Muğlada yeşil çekirge Muğla, 30 (A.A.) — Bod- Trabzonda yağmurlar malüm atanazaran mahsulde YARIN Dünkü Muhakememiz Tapu İdaresi Hakkında Ki Neşri- yatımızın Davasına Devam Edildi İstanbul Tapu idaresinin yulsuzluklarından ve orada cereyan eden keyfi muame- lâttan bahsile mercii aidinin nazarı dit katisi celbetmişlik. Bu yazıları tapu idaresinin şahsiyeti maneviyesini tah- kir addeden müddeiumu- milik o zaman gazetemiz mes'ual — müdürü bulunan Süleyman Tevfik B. aley- Süleymn tevfik B. hine hukuku umumiye da- vası ikame: etmişti. İstanbul asliye — ikinci ceza mahkemesinde rü'yet edilmekte bulunan mezkür dava müdafaaya kalmıştı. Dün Süleyman Tevfik Bey mahkemeye girmiş ve rels Bey tarafından müdafa- Umumi maaş Bu günden itibaren başlıyor Bu günden itibaren vi- lâyet muhasebesinden maaş alanların maaşları verilmeğe başlanacaktır. Ücretle istihdam edilen- lerin ücretleri de bugün ve- rilecektir. Diğer taraftan belediye- de de maaş tevziatına bu gün başlanacaktır. Karadenizde fırtına Zonguldak, 30 (A.A.) — Karadenizde - fırtına vardır. Devrek taraflarına kar yağ- maktadır. gündür şiddetli fırtına, sağ- nak ve kar devam ediyor . Tepeler karla örtülüdür. Nazarı Dikkate İstanbulda intişar eden bilümum yevmi Gazeteler ve Mecmuaların Sipariş ve muntazam irsalâtını en müsait şerait tahtında kabul eder. Umum Gazeteler Müteahhitliği İstanbul: Ankara caddesi Orhan B. Han dairei mahsusa asını dermeyan etmesi söy- lenmiştir. Ancak — İstanbul — Tapa müdürü Ziya Beyde aynı yazıkır hakkında Baş mu- harririmiz Arif Oruç Beyle mumalleyh aleyhine ayrıca dava ikame ederek evrak mezkür muhakemeye verilmiş — olduğundan Sü- leyman Tevfik Bey: Müdafaamı serddetmez- den evvel bir şey arz. edeceğim, İstanbul — Tapu müdürü Ziya Bey de bir iş hakkında şahsi dava ikame eimiştir. Evrak mahkemeyi aliyelerinde — bulunmuyor. Şikayet maddesi aynı, maznun —ayni, müdafaa aynı olduğundan bu iki da- vanın birleştirilerek bitiril. mesini istirham ederim; de- mMiş ve bunun üzerine hey- eli hâkime davaları tevhit ile 21-4-931 tarihine talik etmiştir. Bu münasebetle şunu da söyliyelim ki ; bugün ikinci ceza mahkemesinde , yarın mahkemesinde ağır ceza 4-4 . 931 tarihinde ikinci cezâ —mahkemesince 1-4-931 de Birinci ceza ve Birinci Sulh ceza mahkeme- leriyle Kuşadası Asliye ceza | mahkemesinde, 20 ve 21-4- 931 tarihlerinde ikinci ceza mahkemesinde üç davamız olduğu gibi ayni gün ve sa- atte 'Bodrum Asliye ceza mahkemesine davetli bulu- nuyoruz. Şayanı — hayrettir — ki, maddeten imkânı olmiyan bu vaziyet ne vakit normal bir hale konulacak ve hanği merci koyacak. Çünkü ayn! günde İstanbulda ve Kuş adasında ve gene ayni gün- de İstanbul ve Bodrum mah kemelerinde —isbatı vücut edebilmek maddeten imkân- sızdır, 118 paket Dinamit bulundu Atıkpaşada — Sürmeneli Ahmet kaptanın evinde in- bisar memurları tarafından kaçak tütün aranırken bir bavul içinde 118 paket di- namit çıkmıştır. Tahkikat başlamıştır. Çankında Fırtına ve Kar Çankırı, 31 (A. A) — İki N4 a Sakife 3 gdd — Türk tarihinde mmî 3YUNAN İHTİLALI | a B İ Tİyoyes Sıvp asileri yalnız Rus- yadaen muzaharet görmü- yorlardı. Avusturyalılar da kendilerine muavenatte bu- Tanuyorlardı. — Hattâ - ileri vararak — Sırplılara zahire vesaire vermek - suretilede yardımlarını — esirkemiyor- lardı. (1) Harp gallesi - sü- rüklenip gidiyordu. Garibi şua idiki İsyanı teşvik eden Türkiyenin müt- tefiki Rusya idi. Çünkü Ruslar İrana ilânı harp et- tiklerinden her — ihtimale karşı Türkiyeyi serbest b rakmak istemiyorlardı. Napolionun imperetorlu- ğunu ilân etmesi üzerine Türkiyenin vaziyeti çok incel- mişti. Napolion daha imperator olmazdan evvel Türkiye ile ittifak —etmek — isteyordu. Zaten, Mısır istilâsına teşeb, büsten evvel Selimisalisle Fransızlar arasında böyle bir şey de geçmişti. Lâkin, ittifaklar hep kâğıt- iar üzerinde kalıp gidiyodu. İşte Rusya da müttefik ol- duğu halde, Karadağ ve Sır- bistanda isyanlar çıkarmağa çolıştyor, Gürcistanı istilâya uğraşıp külliyetli asker sev- kediyordu, bir yandanda Ce- zairisebaya — mutemadiyen Rus askeri sevkediyordu. Türkiye tayin ideceği hattı- hareketi iyice ölçüp biçmeli idi. Fransa ile ittifak etmek kolay değildi: Ortada Rus- ya ve İngiltore ile — bir ittifak — muahedesi — vardı. (1213) senesinde Napoleonun Mısıra asker çıkarması üze- rine yapılan ittifak sekiz senelikti, Müddetinin bitme- sine daha bir sene vardı. Napoleonun vaziyeti de şüp- heli idi. Bütün Avrupa dev- letleri heman kâmilen de- Muharriri: —3 (Birinci sayfadan devam) isbatını istediği halde şahit- ler dinlenilmemiş ve derhal karara geçilmiştir'. Saniyen asıl kanünen mes'ul olan Süleyman Tevfik bey kefaletle tahliye edildiği halde mes'uliyeti kanuniyesi olmayan Arif Oruç bey tah- liye edilmemiştir . Arif Oruç Beye isnat olu- nan cürüme gelince: Sırf imzasile * yazmış ol- duğu tenkitkâr bir makale- den, bakaret manası kast. edilmiştir. Halbuki Arif Oruç Beyin makalesi doğrudan doğruya İzmitten gönderilen mektuplarla temsil ettiği hü- kümetin şerefini ihlâl ettiği iddia olunan İzmit — valisi hakkında tahkikat yapılması ve met'elenin resmen tavzi- hi maksadile Dahiliye ve- kâletinin nazarıdikkatini cel- betmekten ibaretti. Bu da bir gazetenin en tabii haklarından biri idi. İzmitten gönderilen diğer mektupların neşri meselesi- ne gelince: Bunların hanani mes'üliyeti gazete başmı- Etniki Eterya teşkilâtı IA"" Oruç gvv zmit kararı t ; nebilecek gibi — Fransa aleyhine birleşmişlerdi. Bu sefer, İstanbulda bu kenan Rus elçişi (Vatyanes- ki) Babıdliye yeni tekliflerle geliyordu. Elçi, ittifak mu- ahedesinin tecdidini istiyordu Bununla beraber Türkiye tarafından verilecek senede: “Rusya Türk impera torluğu tabilyetindeki hıristiyanların hamisidir.,, kaydını da koy- durmak — hususunda — israr ediyordu. (2) Rusların mü- racaatları boş değildi bu, hiristiyanları himaye talebi ile Türkiyeyi tehdit ederek ittifak muahedesini tazeleş- tirmek yolunda tutulan bu plân bir gösteriş idi. Bun- dan başka İngiltere sefiri Babiâliyi tazyik ediyor: “İşi savsaklamanız aradaki müuahedeyi fesih suretinde telâkki edilecektir. Fransayı abluka ettiğiniz gibi Türkiyenin Bahrisefitte- ki limanlarını ve belki Ak deniz buğazlarını muhasara ile neticelenecektir., diyor- du. (3) ; İağiliz ve Rusların bu tehdidi Babıâliye çok düşün- dürüyordu. Napoleon Avus- turyada — ilerliyordu. Bir iki muzafferiyet kazandıktan sonra Fıransızlar Türk hu- dutlarına — dayanacaklardı. Napoleon ayrıca İran ile de birleşmek niyetinde idi. Buna çoktan teşebbüs dahi etmişti. Napoleon Türkiye ve iran siyasetini takip ediyordu|4)| (İşte Napoleonun meş- hur 18 ay siyaseti) bu olsa ğerekti. (Devamı var) (N Mubip Elendi sefaretnamesi İ2) Cevdet c. 8 « 81 harririne terettüt etmiyece- ğginden İzmit mahkemesinin vermiş olduğu karar bu cihetten de külliyen kanun- suz bulunmaktadır. Kuvvetle ümit ederiz ki İzmit mahkemesinin bu ka- rarı yüksek temyiz heyetin- ce başran aşağı cerhedilir ve kanunsuz olarak 4 aydan beri hapishanede yatan Baş- muharririmizin derhal tah- liyesi cihetine gidilerek bu bariz hakszlık tamir edilir” —e — Mavnada dayak Maddacı Hasan Haliçte demirli olan mavnasında yatarken deniz korsanların- dan esrarkeş Hasan kendi- sini dövmüştür. Hadisenin sebebi anlaşılmamıştır. Kavgadan sonra intihar Feriköyünde Fahriye ha- nım kardeşi Mahmutla kav- ga etmiştir. Bu kavgadan müteessir olan Fahriye hamım sürür içerek intihara teşebbüset. mişsede kurtarılmıştır A