1 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

1 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 'SİNEMA HABERLERİ © Am:tıtz ğ sinemasında: | Nisan çarşanbadan itibaren Büyük Camillaşj; Horu; Ihtiras Betty Amann; Lil Dagover; Anny Ondra; Olga Tchechova ve Conrat Viedt ? tarafından * Büyük ihtiras , filminden bir sahne Hulâsa: Bir - Studioda sesli bir filim çekiliyor Büyük Ferederik — fin çalmakta. Yemek zamanı olduğundan artisleri yemtek solonunda toplanmışlar Sehelttov Ma- rla Paudler ve Luis Trenke heyacanli bir münakaşa edi- yorlar. Konşu Studioda ça- hşan! Eva ismindeki genç ve güzel figürant bir aralık koşusu Paul Wersel ile gö- röşmeğe geliyor, Evanın bu- lunduğu studioda meşhur re Jisör Hall artist Marventa ile bir filim çeviriyor . Fakat Marventa büyük bir kaba- rede geçen bir sahnedeki yazifesini iyi bir yıldıza ya- kışacak — suürette yapmadı- sadan Hall kızıyor ve bu sırada orada geçmekte olan Eva'ya bakıyor. Bu bakıştan cessret alan Eva kabare- deki rolü mükemmelen ya- pabileceğini Halla söylüyor Bu dakikada içeriye Gonrad — Veidt giriyor. Ve kabaredeki nü Eva yapacak zannediyor Halbuki bu tamam olmadı- ğinın Hall Eva gittikten sonra Conrada anlatıyor. O gün Anny Ondrasın evinde bir senei devriye tes'it edil- mektedir. Hall kabaredeki vazifeyi tevdi etmek üzere artist fotoğrafları ar- rolü- bir yorsa da münasibinin bulun madığından bir vazifeyi Eva ya vermeğe karar baştırarak ün muamelesini ona yol- ve Eva” küçül y tarafından mükâle- luyor. Pavul odalarından Ha gönderilen rolle meleri buluy e Tesadüfün — kendilerine çtığı bu yoldan her ikisi de memnundurlar. Vaktt kay betmeksizin bütün gece rol- lerin prova ederek çalışıyor" lar. Exrtesi akşam Eva Fritiz Körtneribirlikta olan rolünü mükemmelen oynar ve ka- bul edilir. Eva evvelce delicesine sevdiği adama hissi yatının değiştiğini hissetmek- tedir. Sinemada büyük bir yıldız olmak hirsi iki sev- yekdiğerinden karşı dazedeyi Eva rolü uzaklaştırmaktadır. yeni bir filmdeki yaparken Paul geliyor ve böylece ihmal edildiğinlen Evaya kızıyor. Rejisör Hally büyük yıldizlar Lil Dağover Olga Chechwa ve saire şe- vermek- DÜ refine bir ziyafet tedir, Eva bunların karşısında kendi aczini görecek, kuv- vei maneviyesini gaip ede- ceği sırada, Hally yetişerek ona cesaret veriyor. Dünkü küçük figüran bugün büyük yıldızlar geçmiş- ür. Fotografları her yerde teşhir edilmekte ve her mü- mevzu olmakta- sırasına kalemeye dır. Evanın bu muvaffakiyeti- nin sebebi Rejisör Hally ile gizli olan rabıtasi olduğunu bir figüram iddia ederken Paul onun üzerine atılıyor ve bir hamlede yere yuvarlar. Hid- detten kendisini unutarak Evanin odasıma — koşar ve aramızda artık herşey bitti. diyor. Eva o sırada büyük provalarını — yap- Paulin bu ani ihtirasın makta idi. hareketinden şaşırarak onu takip etmekister, lâkin Hall birakmaz. Meslek ile aşk Harasında hangisini tercih ede- cekse, onu takip etmesini söylüyor. Eva mesleği tercih etmiştir. İhtirasın göz ka- maştırıcı tabloları arasındaki alkış kendisini mes'ut eder. tufanları Bir kadının şikâyeti | Hasköyde askerlik şübe- | sinden 2 inci kısım ve 1389 numaralı ve 21 ağustos 926 Müdafai milliye tekaüt şübesine tarihinde Vekâleti 61048 cüzdan numarasile giden evraktan henüz bir ses çıkmadı. cep- hede oğlunu feda etmiş biça- re, bir kadınım altı seneden beri maaş beklemekten sefil ve aç bir hale geldim. Der: | dimi dinleyecek bir makam | Mmaaşa ait yok mu? Hasköyde Keçeci Camii yanında 7 numaralı hane- de Peruze. “Opera, sinema: Nisan şarşambadan itibaren: Buyuk Resmigeçit Fevkalâde sesli, sözlü film. Büyük R! Dans ve şarkıda fevkal- l ade mehareti olan Keliy | dehşetli bir ayyaş olduğun: | işinden — çıkarılmıştır . | dan Ucuz geçinmek için fıkara- ya mahsus odalardan birin: de ve forada oturmağa karar verir Molly bir kızla tanışır, Keliynin bu ayyaşigina sebep fazla fakat | daima tarafından aldatıldığı | Polly Malon ismindeki akt- isminde sevdiği ris olduğu söyleniyor. | Kelly arkadaşlarile kavga î ederken polis gelmekte ol- duğunu Molly haber verir, Evelce — çalıştığı trupunun müdürü çalgıcılar Kelliyi | yine bulur ve artık içki kul- lanmayacağına dair kendi- sinden söz alarak tekrar angaje eder, Kelly meşhur ederek ceki şöhretini kaza- nır , Fakat bu sırada ayni şehirde bir tiyatroda oyna- yan sabık eski Polly Mal- | lon Kellinin tekrar şöhretini öğrenir. Yine Fağları arasına almağa çalışır . Üsküdar Tramvayları işi Üsküdar Tramvay şirke- tile Kadıköy tramvay şebeke- sinin tefrişatı hnsusunda mü zakere halinde bulunan üç grup nihai şeraitini bildir- miştir. Nihai teklifler idare meclisince heyeti umu- miyeye arzedilecektir. icap eden salâhiyetler heyeti umumiyedesn alındık. tan sonra, Şirketin hareketi kat'i olarak tesbit edilecek. tir. Heyeti umumiye, teklifleri ve şeraiti tasrip ederse, tef- rişata sür'atle başlanacaktır. Otobüsün rekabeti Otobüslerin rekabeti ve halkın Haliç sahiline olan rağbetinin azalması yüzün- den Haliç vapurları şirketi- nin işi, günden güne fena- laşmaktadır. Bunun - için, Şirket vapurlarından — üç tanesini işletmemekte, bağ- h bulandurmaktadır. Yöni bir tedbir. olarak ta, bugünden ıtibaren pos- tanın birden lâğvi karar- laştırılmıştır. Bu suretle bir wapur daha âtıl kalacaktır. sabneye — avdetle şarkılarını taganni ocu şirketin | İzvestiya | ruznamesine imüğ'ön Resmigeçitten bir/ sahne baza gelir . Keliy bu tesadüften müte- şarkı şöylediği heyyiç elarak orada bulu- nan Meclli'ye karım diye Poliy'yi tüktim eder. Molly bundan hiddetlene- perek salonu terkeder Kelly arkamıdan gelirsede ltifat ctmez. Keliy Moliynin ken disini ede- ceğini ümit ettiğinden Molly aşkmı dtiraf eder ve ertesi sabah evlenirler. Moliy ko- casının çalıştığı trupa iltihak eder we yanında verilecek büyük #evüde bir yıldız ol- mağa çalışır Polly Miliyi çekemeyerek Kelliyi kandır- nıııuı uinışır kısmen de mu- affak olur. Fakat Kelly valide olacağını öğrenince hemen evine koşar ve itirafı kusur eder. Molly — ona: Eğer, ıslâhı. hal için kat'i sÖz verirsen zevcim olarak kalırsın. İstememki — çocu: ğumuz büyüdüğü vakit ba- basının ahvalini işittiğinde yözü kızarmasın - deyince Kelly sedakat yemini eder ve nümunei imtisal bir zevç olarak hakikt seadete ka- severek - teselli karısının İzvestiya Avrupa birliği hakkında Moskova, 31 (A.A.) — gazetesi -Avrupa birliği teşkilât komitesinin istihsal — ettiği bir çok mes'elelerin müza- keresine Sovyet Rus- yanın davet edilmiş — ol- duğunu kaydederek Alman ve İtalyan diplomasisinin teşkilât — komitesinin — M. Briand — tarafından teklif edilen sureti tesviyeyi ka- bul etmekle kendilerini ga- rip bir vaziyete soktukları- nı beyan ediyor . İzvestiya gazetesi komi- tedeki Alman ve İtalyen murahhasları tarafından ruz- name — meseleside — mayıs içtimaında tekrar avdet et- mek! husunda dermeyan edi- len ihtirazi kaydın mev'eleyi halledebilmesine çokaz ihti- mal veriyor. Yangın başlangıcı Arap camiinde kömürcü Ahmet efendinin evinden yangın çıkmış, fakat söndü- rülmüştür. : vr*'/[ş/' D ()VLJY/—M/XZ K Beğenildiğini Hanımefenler: Güzel olmanın hepiniz benden iyi bilirsiniz, | fakat her yaşta güzel olma: nin — sirrini bilmem kadar bilebilirmisiniz? Ben bunu görgüler benim ve tecrübelerle öğrendim. Böy- nelmilel için yalnız çehre kâfı değildir. İyi giyinmekte, beyenmek için başlıca amillerden biri ise de | güzelliği asıl mühim olan şey şahsi- yet? Kendini teyen her kadının evvelce beğendirmek bir şahsiyeti olmalı, başk larında bulunmayan hususi- er onda bulunmalıdır. yaşın gözellikler: Saniyen her sus vardır ki kendin kendir- mek isteyen bir kadın bun- muhafazaya etmelidir. ları gayret mahmur h yorğun çehreli dü- Genç — kızlar şünceli görünmemelidirlecler. Genç kızlar çılğın neşeli ve beğenilir. da yağan kar çocuk oldukca Genç bahar gününde gibi hoşa gitmez beğetdirmek kız, genç giyinmeli, genç yü- genç — konuşmalı, genç düşüninelidir. Genç kadınlar için aynı neşe ayni tavsiyedir. Hatta giyinmeleri de gayet kız büzün ke Di isteyen genç rümeli, saksaklık şayanı genç olabilir, ancak rezmi ziyafetlerde ve — çaylerda genç kızlardan farklı giyin- melidirler ki ayrıca zerafet giyinişten — anladıkları için taktir edilsinler. O genç kızlar deli fakat terbiyeli olmalıdırlar. Genç kadınlar — gayet mağrur ve azametli olabi- Hirler. Esasen gene kadınlar neşreli olduğu gibl neş'esiz olmağa da — mezundurlar . Yalnız ne mes'elesi ne de ve gırrını | Fakat ancak isteyen kadın hüzünleri can - sıkıcı olma- . Gene kadınlar ba- zan küstah dahi olsalar tip- lerine öyle olmak yaraşırsa pek de güzel olabilir . Kadın kırkına neş'eli, malıdır gelinceye kadar küstah af ve musa- maha tanımaz bir mahluk olabilir . Fakat kırkına gelen bir kadın artık hoppa olmama- lıdır . Kırkındaki cek, sevilecek bir ka bir şartla . beyenile- indır . o da ma" kullü, zeki yet sakin, gayet ve kendini zaman kırk ile çok küç bir istifade kısa dırabildiği elli yaş arası yaştır . Hayaltar etmek için kalan bu gülünç Mp'ııahd Otuz yirmi üç yaşını isterse buna muvaffak ola- bilir. Fakat kırk beş yaşın- dak yaşında zeman kadın — otuz görünmek — iste | gülünç olu. Kendini beğfendirmek is- teyen kırk beş - yaşındaki kadın kendini beğendirmek- mamile fe-a iş vermelidir. Maziye b korkar hlssini balden rünmelidir. Yaşını cesaretle kabul eden orta yaşlı kadın merbut g8- inanınız bana gençliğini zorla muhafaza etmeğe uğ- raşan kadından çok duha ihliyardır. Akı şında bir kâdın, kırk ya- olunca - Loppalığını bırakmalı, kırk beş yaşında vüzünün boyalarımı azalt- malı, elli yaşında elbisele- rini koyu renklerden inti- hap etmelidir. Sözün kısacası her yaştn beyenilmek isteyen kadın genç kızlar çocuk, kadin iken genç kız, orta yaşlı iken kadın, ellisini geçtik- ten sonra gayet samimi bir surette feragat sahibi olma- hıdır. Sırdaş Doyçe Oriant Batık Deutshce Oritn Bank İstanbul şubesinin müceddeden küşat olunan dalresinde ehvendir. — Arzu Aşirefendi bodrum katına mükemmel müzeyyen kasalar vazolunmuştur. edenlerin caddesinde ve Fiatlar Bahçekapı'da Yeni Vakıf han karşısındaki bankaya müracaatları lâzımdır. SNSK LTEDULAK LNM S OTEN TT GAS BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi : İhtiyat ak Merkezi d, alalyanın 700,000,000 Linet ŞUBELER İngiltere, İsviçre, Av Romanya, Bulgaristan, Brezilya, $ sturya, Mısır, Ma ı._ı—ıl..n Şili, Uruguvay, Arjantin, l"tnı, yada Ali onıl. İSTANBUL ŞUBE wa_zl * Galata Voyvoda caddesi Karaköy Palâs (Telelon: 2 ŞEHİR DAHİLİNDEKİ ACENTALAR: İstarbul'da : İstiklâl caddesi Telef. 1046. K Alalemciyan hanımda Telef. 2821. Beyoğlanda” iyo dairesi Borsada Teief, 1718 İZMİRDE ŞUBE A S DACU AA Ka B SÜRM S AAR Ü AD