4 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

4 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

NEMA HABERLERİ ( Mady Christian ) ın " Son Hatıra Almanca Olan Bu Sözlü ve Şarkılı His, filmi Bu Hafta Gösteriliyor Valter Langen Renate ve küçük çocuğu ile senelerdenberi —mes'ut - bir | hayat geçiriyordu. Renatın arkadaşı Maryon, sade bir hayat süren bu bir hayat süren bu aile ile alay edi- yor ve senede bir defa 15-20 günlük ayrı yaşaması lâzım geldiğini, aksi takdirde saa- detlerinin ebedi olamıyaca- ğını beyan ediyor. zevcesi ı kandırı- deniz Renate zevcini yor ve yalnız olarak banyolarına gidiyor. Banyo: larda, güzel bir genç, olan Gred ile ahbap oluyor. Getç adam Renate'a karşı fazla teklifsizliğe bap- ladığından, kadmı, Berline avdet ediyor. Ve hanesinde zevcini arkadaşı Marion ile beraber buluyor. Kıskançlık eseri olarak, tekrar - deli- kanlının yanına dönüyor. Renate zevci ile ayrılı- yor. Küçük çocuk, babası- Bedavacılar Kralı fıl'mi ile şöhret bulan Milton'ur Boyacılar Kralı namında bir film çevirmekte olduğunu Yazmıştık. Milton, elinden &gir surette yarılnnd!ğ'ndaıv bu filmin çevrilmesi muvak- katen tatil edilmiştir. x Conrad Veidt, ile Olga thekova, (Dıre Grave Ekic: İlenz) isminde bir film Sevirmektedirler. * Alman stüdy film — yapılınıştır. Visine b İYe Relş ner' n Tes'elesidir. Filhakika, YMuryanın bu büyük rüt- y Seki zabiti, pek mühim aç Sasusluk mes'elesinden Olayı teykif edilmişti. Fa- a ıı" kendisi muhakeme Meden evel intihar eylt- İpti, di * Adolphe Menjoa? (fon! B het izmindeki filmin bar Tolünü yapacaktir. * Londrad a, meşhur tiyat- Çesasiye Sahiplerinden, Sydney Elhamrada bir barda çalışmaya başlı- yor. Eski kocası bir gün ba- ra geliyor. Bunu görünce, Renate bayılıyor. Valter ka- dinin haline acıyarak bir miktar para vermek istiyor- sada kadın bunu kabul et- miyor, yalnız çocuğunu gör- mek farzusunda bulunduğu- nu soyliyor. R-enate'nin ricası kabul ediliyorsada bir müddet son- ra kadın çocuğunu kaçirı- yor. Gret çocuğu kabül et- mek istemiyor ve ikisinden birinin tercih edilmesi lâ- zim geldiğini ileri sürüyor. Renate, Gree'den ayrilıyor. ve tekrar bara artist olarak yazılıyor. Oradan, bir müş- terinin arzusunu yerine ge- tirmediğinden dolayı kovu- luyor . Çocuğu — sefaletten tahlis etmek için, babasının evine götürüyor ve acıklı Gece İçinde İşık Bir Zabıta Filmi Mümessilleri Leon Mathat, Alice Tanınmış birkaç san'at. kâr tarafından temsil edilen bu heyecanlı filmin hulâsası Dijon şehrinde birkaç inti- hara ve birkaç faciaya se- bebiyet veren imzasız mek- tabibi bir türlü edilememektedir, tupların derdest Vak'a başladığı esnada Di- | jonda ikamet eden ve zen- gin bir İngiliz olan madam Harlov 0 akşam masasının üzerine 50 bin frank bırak- madığı takdirde müteveffa Harlov ile evlenmeden ev. vel metresi olduğunu isbat | | eden Mmektupların bütün Dijon halkına yapılacağını bildiren| bir mektup alır. Bundan telâşa düşmiyen ihtiyar kadın kayın biraderi Vaberskiden süphelenir ve sahnelerden sonra, çocuğun | *öyler ve Vaberaki ile Betti- sayesinde, karı koca barışır (Birinci sayfadan devam) lar böyle düşünmemiş te şi- mendiferden evvel yapıla- cak, daha mühim şu ihliyaç vardı, bunu yapmadınızda hatâ ettiniz derlerse, onları da haini vatan ve ya Türk- lüğü tahkir etmit olmakla ithamı terbiyel siyasiyeme muhalif görürüm. Hem bir Türk, hem bir kanun adamı gibi kanaatının hilâfını dü- şünen hiçi yeti milliyesini dimde hak göremiyorum. Şu itibarla — muhterem makamı idlılianın! Şu mu- harririn kanaatinde Türklü- ğü tahkir gibi bir şey bu- lunduğu iddiasında da ha- miyeti milliyem ve h“':ı,“ ü itibarile kanuni bir barile e buna me- i tstiskara ken- tabii İt hak — göremem. ilminde ein, 4.000 kişilik bir sinema iuşa elllrm:kledlı. . baldırlarınız... Hanımlar... ansız “namındaki büyük Fr filminin — Pariste iraesine, muvaffakiyetle devam edil- mektedir. * Jeanne Kelbing, (Mada- me Julre) namında sözlü bir fim çevirecektir. nin refakat arkadaşı mat- mazeli arasında bir sözbir. raet et mişlerse, Türkiyede kahtu- galâ var, Türk ölüyor ma- nasını çıkarmak ta doğru değildir. Çünki bu gün İn- gilterede, Fransada, Ame- rikada dahi milyonlarca işci açtır, işsizdir. Diye gazete- ler barbar bağırıyor ve bun- dan millete bir hakaret ma- nasını çıkaramıyor. Bence Türk milleti henöz iktısat ilminde ve hayatında yetliş- bir Türkün hami- | memiştir. Bu hayatın henüz ace- misiyiz, millet medeni ka- nunların icabı veçhile ya- şamağı, sihhatinin muhafaza- sını bilemiyor. Vefiyat son | zamanlarda daha ziyade Mizer fizyoloziktendir. Mizer sebebile verem çoğalıyor, bir yandan Hükümet elin- den geleni yapmağa çalışı- yor, bir yandan da mü- nevveran verem cemiyetleri ve saire yapıyorlar. Bu işler birer hakikattır, fen meselesi, hayat mese- lesidir. Bunları düşünmek, bunlar üzerinde mali fikir mülâhaza hiç bir zaman cürüm değildir, tabii ve siyasi hakkıdır. Cumhuriyet evlâdı gibi göğsümü — döverek iddia eylerim ki memlekette her vatandaş hukuku esasi- eviyle — müftebirdir. Cüm- huriyetimiz; Avrupa hükü: | bu şüphesini torunu Bettiye | | Field, Anna Bella, Maksudian Gloryada liği olmasından şüphelendi- ğini de ilâve eder. O akşam ise Betii: ni- şanlısı gerç avukat Moris Even ile baloya giderek ma- dam Harlovi, Even refakat matmazeli An Opkot ve bir oda hizmetçisile yalnız bırakır. Ertesi sabah ise ma- dam Harlov odasında ölü olarak bulunur. ve içkiye | fazlaca düşkün Olduğundan sektei — kalpten — öldüğüne hükmedilerek defnine mü- "saade edilir. Bununla bera- ber kendisinin — mirastan mahrum bırakıldığını gören Vaberski Bettiyi madam Harlovi zehirlemekle ittiham eder, Bunun üzerine iş po- lis taharri kısmı amiri (Ja- ka) havale edilir, tahkikat başlar... Umumiyet itibarlle filim heyecanlı bir şekilde insamı sürmeklemektedir. metlerinin henüz pek ço- ğunun kabul edemediği en yüksek kanunları kabul ve temsil etmiştir. Böyle yük- sek tecelliyata mazhar bir Hükümet ve milletin evlâdı gibi milletinin açlığını ve tokluğunu düfünmek hakkını cürüm telakki etmemek bi- zim için bir haktır. Nihayet kanun ilminin ahkâmı cezalyenin bir nok- tatına istinet eylerim, A- nasırı cürmiyeden olan kas | ticürüm bizde asla yoktur. Kelbaşa şimşir tarak hedef Türklük değil, toprak ve memlekettir. Toprak çıblâktır, buna şimşir tarak münasip de- gildir, denmek istenmiştir, bu bir içtihattır: Muhterem reis Bey mü- vekkilimi isticvap buyurur- ken (siz yüz liralık bir esvap yaptınız; bir de eski şapka giydiniz. Biri gelip size bu kelbaşa şimşir tarak dese hakaret olmaz mı? Sözde bir nezahat lâzım değil ni? Me- selâ temyiz mahkemesi bazı hükümlerimizi nakzeder, bu eehlimizi bildirir, fakat bu- nu — nezaketle ifade eder. Sizin bu ifadenizde neden nezahat yok.) Muhterem reis Bey buna bendeniz cevap vereyim. Ben güzel bir elbise ile Garip sergüzeşetler pe- şinde gezmiş bir Ameri- kalı olan Çarlı Cakson araplara bir miktar tü- fenk götürmeğe — muvala- kat etmiştir. Mişel Kopulos isminde bir Yunan kılavuzun ihaneti üzerine Fransızların hücumuna uğrayarak Ka- zuhlankaya hapsedilir. Kopulos , “ Karakedi , meyhanesine gider ve ken- dine iyi hizmet etmeleri için büyüklük gösterir. Mü- essesenin sahibi Avistid'den şarap ve Lejiyonun mahbu: bu ciçek Lili'yi yanına gön dermesini ister . Lili reddeder. Ve evin? avdetinde odasında hapisa- neden kaçan Caksonu bulur. Cakson onunla muaşaka eder. Aristid Lili'ye, polisin Caksonu aramakta olduğunu bildirir. Lili onu kurtarma- ğa karar vererek dansör kı- yafetine sokar ve Paris ope- rası mugannilerinden Sin- yor Perçelli namı altında kahveye sokar. Kopulos onun teganni attiğini görür, Fakat Cak- son şarkısını söylediği esna- da Lili onu eğlendirir. Cak- son — şarkısını — bitirdikten sonra onu götürerek mah- zene saklar. Lili polisin, Caksonun gizlendiği yeri keşfettiğini haber alır. — jşi - Caksona eski bir şapka giyerim. Fa: kat (Bu kelbaşa şimşir ta- rak olmuş) sözünü buna an- cak teklifsiz. bir dostum, bir. kardeşim söyliyebilir. Müvekkilim de bu milletin evlâdıdır, Hükümet babadır, millet kardeştir. O, babasına ve kardeşine can acısile bir hicranın: bu yolda tasvir ederse onda babasını ve kardeşini tahkir etmiş olmaz. Mahkeme! aliyonizin ka- rarlarının nakzedilmesi halet eseri olmasını ise bü- tün hamiyeti adiiye ve mes- lekiyemle reddederim. Siz Türk hâkimleri cehaletle hatâ etmeksizin, içtihat eder- siniz. Sizin ne temyiz mahke- sinin içtihatları metice iti- barile te'lif edilir, ond n adalet ve hakikatı adliye doğar. Meselâ son zamanlar da Hükümetin — şahsiyeti maneviyesini ve Türklüğü ci tahkir meselesi hayli mev- | Fransızca Ses/i, sözlü Film Çöl Cehennemi Bu Film Amerikalı Bir Gencin Maceralarını Taşıyor Majik te bildirir, o da hemen o ak. şam gizlendiği yeri terke karar verir. Kopulo, Gaksona ihanet etmesi için Aristididiyi kan- dırmak isterse de Aristid re- ddeder ve Kopulos onu teh- dit eder. Aristid Gaksonu baber- dar etmeğe koştuğu esnade onu, ayakta; bir Lejiyon askerinin cenazesi önünde bulu. Caksonun ifadesine nazaran Lejiyon askeri bir Arap tarafından — öldürül. müştür. Cakson ölen askerin e- bisesini giydikten sonra Leji- yona girmeğe muvaffak ©- lur, Lili cesedin Gaksondan başkası olmadığı iddiasile polise müracaat eder. Lili, Kopulos'un izdivaç talebine rağmen — sabırsız- lıkta Caksonun avdetine in- tizar eder. Cakson az ze- man sonra bir kahraman olarak siyah kedi hahve- sine avdet ve tam zama- nında Liliyi — kupulos'un e- linden kurtarır. Cakson'un geldiğini göreu Kopulos pa- lise haber vermek için koşp- mak isterse de Cakson un eski arkadaşları tarafından tuzulur. ve bunlar arka: larını Rioya gitmek üzere vapura — bindirdikleri — için çok geç kalmıştır. Cakson artık Lili ile izdivaç 1çin serboattir. zuubahis olmuştur. Mesele temyiz hey'eti umumiyesine kadar intikal etmiştir. Ni hayet büyük temyizden bu hususta cıkmış- tır ki hukuku esasiye büyük müderrişleri için karar | şahreser bir ders olur. Bütün bu hakayık müvekkilimin | kastı cürmisi ve mes'uliyeti kanunisi olmadığına, delâlet eyler, Büyük takdir ve ada- letinizden Türk — milletine üç yüzden” fazla eser yaz- mış şu ihtiyar muharririn | beratına hüküm vermenizi tstirham eylerim. Bunun üzerine reis Bey- efendi mahkemenin hitam bulduğunu söylemiş ve hey” et müzakere odasına çekik miştir. On beş dakika müzake- reden sonra hey'et salona avdetle ittifakı âra ile Sü- leyman Tevfik Beyin bera- etine karar verildiği tebliğ olunmuştur.