6 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

6 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Üç Yüz Halk Fırkası Listeyi Neşretti (Birinci sayfadan devam) | müdürü Recai B. 73 esbak Sabık Menemen asliye mah- keme reisi Muslafa Kemal B. 21 İzmirde avukat Refik Şevket B. 22 Ankara Zira- ai mektebi müdürü Muhid- din B. 23 Divanı muhasebat baş mürakiplerinden Emin Rifat b. 24 Erbaada avukat Rasim b. 24 Müstakil Türk Ortodoks kiliseleri hukuk müşaviri Tiryandafilo Efendi 26 Sıvas maarif emini Kad- 1i b. 27 Devlet Demiryolları doktorlarından Rafet bey. 28 Sıvas Nümune hat- tahanesi hariciye şefi Nec- det B. 29 evkaf umum müdürlüğü avukatı İhsan B. 30 Vefa orta mektebi mu- allimlerinden Esver Kemal B. 31 temyiz mahkemesi baş müddelumumi muavini Mus- tafa Nuri B. 32 Tayyareci İlhami Recep B, 33 Avukat Salih Şehabettin B. 34 mek- tebi harbiye süvari sabık muallimi Hüseyin Hüsnü bey. 35 Sivas nafia fen me- muru Akil bey. 39 Niğde mektupçusu Kâzım bey. 37 Ordu belediye reisi Sadık bey. 28 Niğdede mütekait kaymakam Nüzhet bey. 39 İsparta meclisi umumi aza- sından Ethem bey. 40 Tar- ss tütün inhisarı tabık mü- dürü Mura! Fuatbey. 41 Li- * se muallimlerinde Fadıl bey. 42 Avukat Mustafa Nuri bey. 43 İstanbul meclisi umumi- sinden Mehmet Ali bey. 44 Tüccar Kızzade Fevzi bey. 45 Esbak Bursa meb'usu Muhiddin Baha bey. 46 Emniyeti umumiyeden M. Âdil bey., 47 Sıvas meclisi umumi azasından Baki bey. 48 İzmir Muhassesatı zatiye müdürü Abidin bey. 49 Sa- bık Ergani meb'usu İhsan Hâmit B. 50 Esbak Hari- ciye nazırı Mustafa Âsım bey. 51 İzmir belediye reisi Sezai bey. 52 Esbak Ankara Polis müdürü Dilâver bey, 53 Esbak Bitlis. meb'usu Derviş bey. 54 Çorum posta ve telgraf müdürü M. Sa- mi bey 55 Mütekait erkânı harp miralayı Osman Senai bey. 56 İstanbul damga mü- diriyeti kontrolörü Ömer bey 57 Ankara cümhuriyet Halk fırkası ocak âzasından Nafiz bey. 58 Cafer ef. oğlu Zey- nelâbidin bey. 59 Konya Ba- balık başmuharriri Muzaf- fer Hâmit bey 60 Edirne es- bak ziraat mektebi müdürü Ömer Hilmi bey. 61 Esbak Eskişehir. me- busu Eyüp Sabri bey, 62 Sıhhiye Vekâleti sıtma mü- tehassısı Necati bey, 63 Ackara Ticaret, Zahire bör: sası reisi Sabri bey, 64 Şü rayı devlet azasından Â. Sabri bey, 65 İstanbul Zi- raat müdiri A. Tahsin bey, 66 Hopa Ziraat fen memt- ru Remzi bey, 67 Uzun köprü belediye reisi Musta- fa bey, 68 Karaman İş Bankası müdürü Ferit bey, 69 Divanı muhasebat mu- murakiplerinden — Fuat B. 70 Tütün inhisarı mülga meclisi idare âzasından Yu- suf Münir B. 71 mübtelit mübadele koraityonunda mü şavir Mithat B. 72 Sabık sanayi umum Şibinkarahtsar meb'usu Mes'ut B. 74 Denizli meclisi umumi Azasından Osman B. 75 birinci fırka topçu alayı kumandanı Şevket B. 76 Trabzonda avukat Alı Riza B. 77 avukat Zihni B. 78 Giresun Ticaret Odası Reisi Mehmet Kemal bey. 79 Şürayı Devlet âzasından Haydar bey. 80 Gürele kay- makamı Rauf bey 81 Sabık Genç meb'usu Hamdi bey. 82 AriffFeyzi bey. 83 Tırhala kaymakamı Kemal bey 84 Çanakkale Cumhuriyet Halk Fırkası idare Reisi Veli bey 85 Eskişehbir Tütün İnhisarı merkez müdiri Avni bey 86 Bozöyük Devlet ormanları komiseti H. Rifat bey. 87 Nemli zade Sıtkı bey, 88 Samsun Vilâyet ta- bibi Fahreddin bey, 89 *İkdam, — gazetesi sahibi Ali Naci bey, 90 Samsunda Doktor Yusuf Hikmet bey, 91 Bandırma Ağırceza âza- sından Abdülkadir bey, 92 İstanbulda kambiyo acentesi Tayyip bey, 93 Tayyare cemi- yeti müfettiş heyeti reisi Cavit bey, 94 Esbak Siverek meb'usu — Nureddin — bey, 95 Yozgat hukuk hâkimi Re- fik Ruşen bey, 96 Kocacli ilk tedrisat raüfettişi Necip bey, 97 Yozgat gazetesi baş muharriri Refet bey, 98 Gü- müşhane valisi Hüsnü bey, 99 Erzurumda avukat Fey- yaz bey, 100 Emlâk banka- H9 merkez müdürü Reşat bey, 101 Kırşehir gazetesi müdürü Cevat bey, 102 İs- tanbulda ikamet eden İsmail Kemal bey, 103 Kâhya oğ: lu İhsan bey. 104 Balye kaymakamı Ahmet Refik b. 105 Çorum vilüâyeti encümeni daimi â- zasmdan Necati bey 106 Menemen belediye reisi Ke- nan bey. 107 Temyiz mahke- mesi Aâzasından Abdullah bey. 108 Sabık Sıvas beledi- ye reisi Hayri bey. 109 K. 4 muhasebecisi Nuri bey. 110 Kastamonu Halk fırkası vi- lâyet idare reisi Hamdi bey. 111 Antalya'da avukat Ali Haydar bey. 112 İstanbul şirketler — komiseri Fehmi Razi bey. 113 Silivri kaymakamı Süleyman Memduh bey. 114 Sabık Batum konsolosu Sait bey. 115 avukat Zal oğlu Halil bey. 116 Salim Siret bay. 117 Mütekalt deniz mi- ralayı Tevfik bey. 118 Sabık Mardin meb'usu İbrahim bey. 119 Arkara meclisi umumi Azasından Aziz bey. 120 İzmirde doktor Behçet Salih bey, 121 Tapu ve Kadastro müfettişlerinden Muhlis bey. 122 — Maliye — müfettişi Fuat bey, 123 Sabık Musul meb-ubu Nuri bey. 124 Çeşmede balık ve sünger mütehassısı Fahri bey, 125 Adliye müfettişi Kasım bey, 126 Maden mühendisi Re- fet Bey, 127 Mahkemei tem- yiz Azasından Tevfik Na- zif bey, 128 Denizli mec- lisi umumi başkâtibi Gıya- settin bey, 129 Manisa mec- lisi umumi âzasından Kud- ret Lütfi bey. 130 Ağaç koruma mec- —ii nn —e" D lisi kâtibi Hamdi bey, 131 Orman mektebi müderris- lerinden Esat Huhlis bey. 132 — Ayvalık H.F. reisi Toğan bey, kam Rauf bey, 134 Sam- sunda Yaman oğlu Kadri bey, 135 Müdafaayi milliye Vekâleti sıhhiye ikinel şube müdürü doktor — miralay Kâzım bey, 136 Koçhisar kaymakamı — Saffet bey. 137 Vali Bey oğlu Av- ni bey,138 Bitlis muallimler birliği veisi Ali Riza bey. 139 Sabık İstanbul şehremini Emin bey, 140 Eskişehrin Sivrihisar Halk fırka reisi Ali Riza bey. 141 Erkânı Harbiye mi- ralayı Fuat Ziya bey, 142 Eskişehir Halk fırkası vilâ- yet idare reisi Osman bey 143 Müt:keait binbaşı Cevat bey. 144 Temyiz mahkemesi ceza dairesi âzasından Naz- mi bey. 145 avukat A. Nüz- het bey, 146 Balıkesir milli emlâk müdürü Agâh Hamdi bey. 147 Sabık Eskişehir. be- lediye reisi Ankara birinci hukuk âzasından Basri B. 148 Piyade 32 inci alaydan mütekait yüzbaşı Ömer Lüt- fiB. 149 Amasradan Fadıl B. 150 Bursa ticaret odası baş kâtibi Ali B. 151 Rüsu- mat müfettişi Bürhanettin B. 152 Askeri baytar tatbi- kat mektebi muallimlerinden kaymakam Ali bey 153 Gümüşhane mektupcusu Nazım bey, 154 Denizliden Esat bey, 155 Kıbrıs kon- solosu Celâl bey, 155 Gire- sonda tüccar ve komisyoncu Alâettin bey, 157 Trabzon fırka vilâyet âzasındrn Bür- han Sabit bey 148 Denizli fır- ka âzasından doktor Ali Riza bey 159 Denizli mem- leket hastanesi baş tabibi M. Hamdi bey 160 Gireson meclisi umumi âzasından Halil Rifat bey 161 Kayma- kam memduh bey 162 Or- du ağır ceza âzasından Sa- dullah bey 163 Artevin Ma- arif müdürü Vehbi bey Bursa Hise Omuallimi Tevfik bey 165 Denizli fırka âzasın- dan Fahri Akça Koca bey. 166 Tercâman Melimet Ha- lit bey. 167 Devlet demir- yolları ticaret müfettişi Zih- ni bey. 168 Görele hühü- met tabibi A. Zeki bey. 169 Ankara ziraat müdürü Tay- yar bey. 170 Mütekait er- kânı harbiye miralayı Hafız bey. 171 Adana fırka âzasın- dan M. Cemal bey 172 E bak Erzurum meb'usu M. Kemal B. 173 Deviet demir yollarında mühendis Muzaf- fer bey 174 Denizli belediye reisi Mustafa Nail bey 175 İstanbul Cümhuriyet müddei umumisi Kenan bey 176 Trabzon Fırka âza- sından Azmi bey. 177 Avukat Muhiddin” bey, 178 Ankara Orta mek- tep Türkçe muallimi Rifat Şakir bey, 179 Şurayı devlet başkâtibi Saffet bey, 180 Giresonda — avucat Hasan Fikret bey. 181 İmalât — şübesinden Sırrı B. 182 Hobye maden #irketi komiseri Lütfi Akit B. 183 maliye vekâleti tevzi komisyonu relisi Mustafa B. 184 e«bak ziraat müsteşarı Ali B. 185 darülfünun arzi- yat müderrisi Ahmet Müştak cümhuriyet ı doktor — Fazıl 133 Kayma- On Yedi Namzet B. 186 Şurayı devlet âza- sından Asaf Talât bey. 187 Harp akademisi mual- İlmlerinden Esat Hami bey, 188 Mütekait Erkâm har- biye miralayı Nuri bey. 189 Ziraat bankası merkezi umu- mi müfettişlerinden Halit bey. 190 Sabık İstanbul şehremini muavini Şükrü Ali bey. 191 Eskişehir jandarma kumandanı Turgut bey, 192 Sabık Hakâri valisi Halim bey, 193 Mülkiye müfettişi Kemal bey, 194 Çorum meb'usu sabıkı Sıddık bey, 195 Siverek meb'usu sabıkı Kadri bey, 196 sabık Muş meb'usu Ali Rıza bey. İçtima Turing klüp dün toplandı Turing klüp heyeti umu- miyesi dün Perapa'âs ote- linde bir içtima aktetmiştir. Bu içtimaa Reşit Seffet B. riyaset etmiştir. Dün gö- rüşülen ruznamede, Balkan haftası için yapılacak hazır- hıkların esasları ğörüşülmüştür. Bundan maada idare hey- etinin gelecek zairlere teshi- Tât ğösterilmesi ve vesaiti nakliyeden istifade etmeleri için — hazırladığı program heyeti umumiyeye arzedilmiş ve alkışlarla kabul edilmiştir. Bundan maada cemiyetin kiradan kurtulması için mü- nasip bir bina alınması teklif edilmişse de henüz kâfi mik- tarda para olmadığından bu cihet şimdilik tasvip edilme- miştir. Ve bazı ufak tefek işleri müzakereden — sonra içtimaa nihayet verilmiştir. | (Birinci sayfadan devam) Bu tazyık neticesinde be- şinci dakikada sağ taraftan yapılan mücssir akında sağ iç Muzaffer İstanbulun ilk gölünü yunptı. Bu gölden sonra İstanbul takımı daba ziyade açılarak İzmir kalesi önünde tek kale vaziyetini idame ettirmeğe başladılar. Bu sırada Fikre- Un bir şütü direğe çarplı ve böylelikle İstanbullular bir gol kaybettiler. 28 inci dakikaya kadar İzmirlilerin İstanbul kalesi- ne muntazam bir kaç akını görüldü. Bunlardan hiri mu- bakkak bir golle neticelen- mek kadar sıkı olmuştu. İlk devrenin son onbeş dakikasında oyunda tevazün hasıl oldu ve iki tarafın mukabii hücumlarile geçti. Devrenin sonuna bir dakika kala sağ açık, Mehmet Ze- kiden aldığı pası ferdi hü- cumla kaleci ile karşı kar- şiya getirdi, fakat gol yapa- madı, Böylelikle İstanbullu- larda tir gol kaybetmiş oldular. Bu suretle hilama eren ilk devrede - sıfıra karşı bir ile İstanbullular galip gel- miş bulunuyordu. İkinci devre İkinci devre başlarken yağmur dinmişti- Oyuna İz- mirliler başladı ve ilk hüs evmu yaptılar. Bu devrede İzmirlilerin daha canlı oy- nadıkları görülüyordu. İlk beş dakika zarfında İstanbulluları — sıkıştırdılar. Bu hücumlar arasında çeki- len bir şütü İz. Bir müderrisle talebe arasında Bir Hâdise miÇıktı? Bu hususta Alâkadarların fikri nedir bunun içini ne söylüyorlar? Dünkü sabah gazetele- rinden birinde Âli ticaret | yetinin reisi Nuri Mektebin talebe cemi- beyde mektebinde müderris Vehbi ]' bize şu izehatıi vermiştir. beyle ikinci sınıf talebeleri arasındaki bir hâdisesinden bahsedilmektedir. Verilen izahata göre ne- zaket kesbeden bir müna- kaşadan dolayı talebe dersi bırakıp - siniftan dışarı çık- mışlardır . Dün bu hususta tahkikat yaptık. Mektep — müdürü Hüsnü Bey böyle bu hâdise olmadığını ihtimal haricin- de vuku — bulsa bile bu gibi ailevi vaziyetlerin ga- zetelerle neşrinin münasip- bulunmadığım söylemektedir. Nihayet bu suretle bir müderrisin içlimai vaziyetile çok çirkin bir surette oyna- nılmış olur. Aynı zamanda müderris Vehbi beyde şöyle söyle- miştir. *“Gazetede yazıldıği gibi bir hâdise olmamıştır. Ben talebelerimi “sevdiğim — ka- dar — onlarda beni sever- ler. Badire diye ortaya atı- lan şey'sadece bir mes'ele üzerinde talebelerimle be- nim — ilmi içlihatlarımızın çarpışmasıdır, l l — Evvelâ şunu söyliye- yim ki vukuu yazılan Badi- re asılsızdır. Ben hiç bir arkadaşımdan böyle bir şey bekliyemem. Bir defa arka- daşlarım sınıfı terketmemiş- lerdir. Bu gibi ilmi münaka- şaları fırsat düştükce her müderrisimizle — yapmakta- yız. Bu gibi ailevi hasbi- hallere badire demek hâ- diselerin vaziyetini tağyir etmek demektir. Her müessesede yapıla- cak inkilâplar evvelâ harici vaziyete bir çeki düzen ver- mekle başlar. Bu itibarla biz de evvelâ mektebimizin menfi tesirler hasıl - eden ismini değiştirmek istedik. Yeni ismimiz hakkında he- nüz kat'i bir şey söyleme- mekle beraber bu ismin bü- tün arkadaşlarının kalple- rinden doğan “yüksek iktisat mektebi,, olacağı — tahmin edilebilir. Biz bir taraftan isim me- selesini takip etmekle be- raber diğer taraftan da mü- essesemizde — bir — reform yapmak istiyoruz. İstanbul - İzmir Mâçı mir solaçığı Avninin üzerine hücum ederek bir müddet için Avninin kolunu sakat- ladı. Bu hücumdan — sonra İstanbulluların hücumu baş- Jadı. On yedinci dakikada Ze- ki sağ açıktan aldığı güzel bir pası plase bir şüt ile go- Ja tahvil ederek İstanbula ikinci sayıyı kazandırdı. Bu gölden sonra İzmirliler tek- rar hücuma geçtiler. Merkez oyuncunun bo- zuk almasına rağmen İstan- bul kalesini pek güzel x- kıştırıyorlardı. Otuzuncu dakikada Bur- hanın kaleci Avniye ver- diği kısa pasa Vehap yetiş- H, vurdu. ve gölü yaptı. İz- mirlilere ilk sayılarını kazan" dırdı , Otuz sekizinci dakikada açık Rebiinin çektiği koru Fikret takdire şayan bir kafa vuruşu ile göole tahvil etti Bundan sonra her ıki tarafta canlı hare ketlerde bulundularsada bir semere hasıl olmadı. Bu süretle oyun, bire karga üç ile İstanbulluların galibiyetile nihayet buldu. Hakemler Muhtelit mahkemere tasfiye yapıldı Ankara 5 ( Telefon ) — Bütçe vaziyeti dolayisile muh telit hakem mahkemelerdeki hakemlerimiz arasında tas- fiye yapılmış Memdüh ve Mehmet Al! Beylerin vazife- leri nihayet bulmuştu. Vazifelerini hakem Ce- mil ve 'Hacı Âdil B. ler idare edeceklerdir. Ajan muavinlerimizden Sıtkı Beyin de ayni sebepten vazifesi hitam bulmuştur. Iİzmirde müntehibi sani namzetleri ilân edildi İzmir 5 (A.A.) — İzmirde bu gün müntehibi sanilere ait namzet listesi ilan edil- miştir. sol Zirai İtibar enstitüsü Cenevre, 4 (A.A.). —Ce- miyeti akvam maliye ko- mitesinin murahhas heyeti bir zirai itibar enstitüsü ge- tirilmesi hakkındaki beynel- milel mukaveleye ait iptidat teklifleri tetkik eylemiş ve bazı noktalarının ikmalin- talarının töfmalinden — sonra tasvip etmiştir. Bu lâyiha yirmi nisanda Avrupa birliği tetkik ko- misyonunun hususi tali kom- teşine verilecektir, Maliya komitesi — kal'i projesini cemiyeti akvam meclisine ve yirmi Mayısta toplanacap Avrupa birliği tetkik komisyonuna tevdi edecektir.