7 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

7 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

aA 5e eeef — &a erür e M Sahife 4 YARIN EDKEKLER OKUYAMAZ B : Yolmuz KADINLAR OKUSUN zz FFE TT Kıskanç Koca Karilerimden birinden şu mektubu aldım. Sırdaş Hanımefendi, “Yarin, gazetesinde in- tişar eden yazılarınızı bü- yük bir alâka ile okuyo- rum. Diğer hanımlara ver- diğiniz nasihatları gayet makul buluyorum, rica ede- rim bana da bir akıl öğreti- niz. Benim kocam pek kıs- kanç buna karşı ne yapayım? Benim herşeyime karışı- yor. Ne gezebiliyorum ne giyinebiliyorum ne de bir gün rahat nefes alıyorum. Haya- tımız mütemadi bir didişme içinde geçiyor. Halbuki ben kendisine gayet sadığım. Bu sedakatimi inandırmak ve mes'ut bir hayat geçir- mek için ne yapayım? Ben bir çare bulamadım. Ceva- bınızı bekliyorum. Edirne Cavidan Edirnede Cavidan Hanımefendiye. — Âli Ticaret Muhterem Hanımefendi, Kıskanç erkek ibtidai erkek- tir. İnsan medenileştikçe bu histen kurtulur. Fakat kıskaçlık muhab- betin bir işaretidir. İnsan her benimsediği şey'i kıskamır. Kıskanç adam bu ahlakın- dan hiç bir zaman vaz geçmez. İbtidat bir erkek seviyor sanız kocanızın bu işkence- lerine tahammül ediniz. E- ğer tahammül edemezseniz bu adamı değiştiriniz, daha medeni bir kocaya varınız. İzdivaçta medeni koca- nın, iptidat kocadan daha iyi veya daha fena olduğu- na dair size söyliyeceğim söz yalnız budur. Sevilen koca iptidai se- vilmiyen koca medeni ol malı kocanız sizi kıskanma- mağa başladığı zaman ina- nınız, bana bedbaht olacak- sınız. Sır mektebinde ——— Müderrisle Talebe Arasında Çıkan Hâdisenin Son Safhası Âliticaret mektebinin ulu-(Öleri hakkında hiç bir şey mu âliye kısmında müderris Vehbi Beyle talebeler ara- sında vukubulan hâdiseyi dün aynile yazmıştık . | Sabah gazetelerinden birin- de hâdise tağyir edilmiştir . Dün talebe cemiyetinden bu hususta bir tavzih aldık. Ayncu neşrediyoruz : *Dünkü Milliyet gazete- | sinde İktisat müderrisi Veh- bi beyle arkadaşlarımız ara- sında vuka bulan hâdise yanlış yazılınıştır. Reisimiz milüyet mubar- ririne müderrislerimizin hâ- zırlanmadan cerse girdik- Bekleme yerleri Belediye ile Tramvay şirketi — arasında, bazı mu- ayyen yerlerde üstleri kapalı bekleme yerleri inşası ka- karlastırılmıştı Son günlerde, Belediye Şirkete, kışin geçmekte ol- duğunu, yapılacak bekleme yerlerinin bir an evvel İinşa- s.nı hatırlatmıştır. Şirket, bugünlerde işe başlıyacağını Belediyeye bil- dirmiştir. mevzuuda, vesaikide bittabi Türkiye'dedir , Alınacak ha- rarlar gayet mühim aolduğu bunsun mucahhaslarla bera- ber ea salâbiyettar ricali- mizin yakından görüp ta- kip etmeleri müzakerelerin selâmet ve sür'ati namina düyunu umumiye meclisince de muvafık görülmelidir. Düyünu umumiye mec- lisinin dahil olduğu yeni yol daha ziyade muslihane add- olunabilir. Hükümetimiz ise meseleyi iyi ve kat'i hallet- mek için en halis bir hüsnü niyetle mücehhez bulunuyor. Türk cevabı dahi azami mus Hhane olmak evsaf ve şerat- üni haizdir. söylememiştir. Ancak mek- tebimizin eski ta | e belerl ile yeni talebeleri arasında müsbet bir kudret farkı olduğundan. müderris: lerimizden bizi daha ziyade meşgul oötmelerini ve yor- malarını ricaladığımızı söy- lemiştir. Hâdisenin tavazzuhu için yazımızın — neşrini istirham ederiz efendim, Yarm. — Dün bu hu- susta yazdığımız yazıdaki *“hâdise, kalemleri “badire, şeklinde , çıkmıştır. — tashih 'oruz 1 :Yağcılar İstanbula, henüz, yeni ve taze yağlar, külliyetli miktarda gelmemiştir. Maa- mafih, 15—20 güne kadar mebzulen gelmeğe başlıya- caktır . Bu sene, Rusyadan, mühim miktarda — Sibirya yağı gönderileceği ve fiatla- ra tesir yapacağı söylen- mektedir . İstanbulda, geçen seneden de fazla yağ kal- mıştir. , Bunun için, yağın, bu sene çok ucuzlamasına mu- hakkak nazarile bakılmak- tadır. İstanbul yağ piyasasının alacağı bu vaziyet, beledi- yeyi de faaliyete sevketmiş- tir. Zira bircok yağcılar, ellerindeki yağları ucuz sat- mak ve yeni mabhsul gelince ellerinde stok mal bulun- durmamak gayesile, — stok yağları teğşiş etmektedirler, Bunu nozarı dikkate ©- lan Belediye yağ imalâtha- nelerini sıkı bir teftişe tâbi tutacak, — yağların — tağ- şişine meydan vermiyecektir. Afyon kaçakçıları Beş gün evvel Hollanda wapurundan 164 kilo afyon kaçırılırken — cürmümeşhut halinde yakalanan Sabri, Ceork ve Hüseyin hakların- daki evrak ikmal edilmiş ve adliyeye verilmiştir. * l Dumping Karşısında Dünya Ve Biz (Baş makaleden devam) şünmek manasızdır. Asıl me- sele, Rus ihracatının beyael- milel Ticaret lemile bir alâkası olmaması, beynel- milel sermayeye karşı bir rakıp vaziveti almasıdır. Şahsi teşbbüs, sermaye ve mülkiyetle alâkadar olan bütün milletler bu cephede- dir. Sonra, demokrat dünvyanın istihsal usulüde başka türlüdür Hiç bir zaman, Rus fiyatına rekabet edemez. Belki bu- gün, birkaç madde üzerinde kalıyor. Fakat, hem yarın fazlalaşacak, hem de bu günkü rekabet maddelerinin piyasalarını bozacaktır. Dünyanın Hcaret muvaze nesi, V, 5-10 nisbetinde değil, V. O derecesinde bir ziyana tahammül edemez. Bu 'vaziyet karşısında, ya Rus usulünü almak veya Rusları demokrasi usulüne çevirmekten başka bir siya- set takip edilemez. Demokrasi medeniyeti , evolutionist insaniyetçiliğin ifadesi olan bugünkü siste- minin doğruluğuna karidir . Bunun için, Rus emtlasını hududu dahilinde bırakmak, cihan piyasasında bilâ ve bilvasıta sattırmamak mec- buriyetindedir . Ruslar ise, dahili siyasetlere müdahale şeklinde hareket ediyorlar . Buğdaylar, Fransız kabine- lerini düşürüp çıkarıyor . Makine , Vapur, Şimendifer siparişleri Almanyada dahili bir siyaset mahiyetine geti- rilmek isteniyor. Bu vaziyet, bugünkü —dünya için bir tehlike teşkil eder . Dumping'in Türkiyedeki şekli,; bilvasıtadır. Bi cep- hesi Türkiyedeki — ecnebi mallarına — diğer cep- hesi de ihracat pazarların- daki Türk mallarına karşı- dır. Son zamanlarda Rus kauçuk manifaturası Türk * piyasalarını istilâya başladı. Arpa tütün ve afyonlarımız ise, Almanya'da Rus malları karşısında kaldı. Bu vaziyetin sonu, Rur- lara boyun eğmekten başka birşey olamaz. Çünkü, Rus- lara rekabet etmek için Rus usülüne müracaat etmekten başka çare yoktur. Demok- rat Türkiye, tarihin en bü- yük bir meselesi karşısında bulunuyor. Şüphesiz, mem- leketin menfaatini insaniye- tin taalisile birleştirecek bir formül bulmak vazifemizdir. Naci İSMAİL Hamparsom Adliyeye verildi' Geçen gün meydancıkta zuhur eden yangında sobacı Hamparsumun yanan dük- ,Jkânının 6000 liza sigortalı ol- duğu anlaşılmıştır. Bu hususta Eminönü merkezi yapmış olduğu tah- kikatı ikmal ile Hamparso- mu Adliye vermiştir. Sarı İhsan yakalandı Kendisine belediye me- muru süsü vererek, sahte makbuzla esmafa coza ke- sen Sarı İhsan, yakalanmış ve müddei umumiliğe ve rilmiştir. Defterdarlık ç Alınacak memurların evrakı Defterdarlığın — alacağı memurların bir müddet evel imlihanları icra edilmişti . Bu imtihan evrakları tetik edilmek üzere bir memur uhdesine tevdi edilmiş iken bu memurun başka bir vazi- feye — tayin dolayı tehire uğramıştı : | Şimdi, yeniden - imtihan evrakını tetkik için yeni bir memur tayin edilmişlir . Bu yeni memur bugünden itiba- ren vazifesine başlamıştır . İmtihan evraklarının tetkiki neticesi kazananlar vekâlate bildirilecek — ve peyderpey vazifelere tayin edilecehkler- dir . Bir kocaki! Gebe karısını dögdü çocuk ölü doğdu Karısı Rabin H.mı ha- mile iken dayak atıp ço- cugunun ölü olarak doğma- sına sebebiyet veren Bahat- tin beyin ve Ebe Hatice hanımın muhakemesine dün ağırcezada devam edilmiştir. Hey'eti hâkima maznu- nun tevkifine ve mühake- menin başka bir güne tali- kıma katar vermiştir. Yangın tahkikatı bitti Cuma gecesi, yeni pos- tahane karşısında bir dük.- kândan yangın çıkmış, altı dükkân — yandıktan sonra söndürülebilmişti. Eminönü polis merkezinin bu husus- taki tahkikatı bitmiş, evrak müddeiumumiliğe tevdi edil- miştir . Tahkikat evrakile beraber, yangının çiktığı ilk dükkânın sahibi Hamparson efendi de, müsebbip olarak müddelmumiliğe yerilmiş tir . Müddei'umumilik, evrakı tetkik ettikten sonra istintak hakimliklerinden birine ha- yale edecektir . Mezbahadaki kanlar Mezbahada kesilen ko- yunların kanlarinin — israf edildiğini düşünen belediye bu kanlardan istifade çare- leri aranmaktadır. Belediye kanları ya bir müteahhide — vermek, ya hut husüst bir fabrikada gübre haline getirmek tasav vurundadır. Kandan yapılan gübre- nin çok kuvvetli — olduğu söyleniyor. Borsa gazetesi İstanbul kambiyo borsa: sının neşretmekte — olduğu borsa gazetesi yakında Av- rupa borsaları haberlerinide günü gününe bildiren bir gazete haline getirilecektir. Serhoşluk yüzünden Unkuapanında oturan Şev: ket, dün gece sarhoş olarak Şehzadebaşından geçerken sarkıntılık etmesine mani olan polise hakaret etmiş hakkında muameleye baş- lanısıştır. Koçonun cesedi Evve'ki gün dükkânında fenalaşarak — yolda — vefat eden Kaçonun cesedi - za- bıta doktoru — tarafından görülen lüzum üzerine mor- ga gönderilmiştir. edilmetinden | | Sofya, 5 (A.A) — Bulgar #por federasyonu Sofyada prens Kiril'in himayesi al- tında bütün Balkan millet- lerinin iştirakile 24 teşrini- evvelden d teşrinisaniye kadar bir spor müsabakası tertibine teşebbüs etmiştir. Balkaniyat denilen balkan o'impiyadı teşebbüsü balkan milletleri tarafından müsait | bir surette Diğer taraftan BRalkan Edirnekapı halkının | —— müracaati Kükkekay . Halkı, evvel Belediyeye bir tilmesi için tavassut edilme- sini rica etmişlerdi. O za- man, hat honüz tesis edi!- diği için, geket bu işi pek muvafık bulmarıştı. Şirket — şimdiye kadar, yaptığı tetkikat ve edindiği tecrübelerle son günlerde, bu işin, faydalı olacağı ne- ticesine varmış ve — yeni bir hat açılmasına karar vermişlir. Yeni açılacak olan bu hat, ya Edirnekapı - Taksim ya Edirnekapı-Beşiktaş ola- caktır. Zonguldak postane- sinde ihtilâs Zonguldak postanesinde mühim bir ihtilâs olmuştur. Posta müdürü Kâmil Bey e- peyce bir para |ihti!âs etmiş- tir. Kâmil Bey tevkif edil- miştir. İki müfettiş tahkikat ic- rası için Zonguldağa git- mişlerdir, Müteahhitliği İstanbul: Ankara caddesi Orhar: B. Han dairel t (6 karşılanmıştır. | müddet müracaat etmişler ve Egir- nekapı tramvayının Beyoğlu veya Beşiktaşa kadar işle- | | Bulgar Spor Federasyonu Bir Müsabaka :' Balkan Milletleri Bu Müsabakayı Nasıl Karşılıyorlar ? | * Taşra Gazete Bayilerine ! MUJDE İstanbulda intişar eden bilümum yevm Gazete ve Mecmuaların Siparişlerini tam ve muntazam irsalâtını en seri olarak ve en müsait şerait tahtında kabul eder. Umum Gazeteler Ankarada ' Ş(ş,um TASHANPALAS| KALORİFER — BANYO Asri ve husust salonları havidir. İ SERVİS MUNTAZAMDIR ) RESTORAN KARPİŞ Fiyatlarda mühim tenzilâ! Odalarınızı telgrafla angaje ediniz. SN turnuyası tertibile meşgul olan Bul'gar komitesi Arna- vut spor federasyonunun Bolkan olimpiyadına Iştirak edeceğinden resmen haber- dar edilmiştir. Bu tezahüre iştirak ede- cek olan Balkan siporcula- rının Balkan yarım adası milletleri arasındaki rabıta ların takviyesine büyük yar- dımı olacaktır. Odala Kongresi 14 Nisanda | toplanıyor İstanbul mmtakası tica ret odaları kongresi, 14 Nİ sanda aktedilecektir. Ticaret müdürlüğü, konr gre — bhazırlıklarına başlanı mıştır , d Henüz tanzim edilmekte olan ruznameye , kömü meselesi hakkında da bir İK madde ithal edilmiştir. guldak tcaret odası da, kör mür meselesine ait bir por hazırlıyacaktır . Ruzname mevaddın'la birisi de, maliye tarifeleridil Trakya ticaret odaları , b mes'ele etrafında birer tanzim edecekler ve kongr' riyasetine vereceklerdir. Trakya licaret odaları: Laşlıca şikâyetlerini , Şar Demir — yollarının nakli: tarifeleri teşkil etmektedir Tarifelerde tenzilât yap madıkça Trakyadan zah getirmeğe imkân oln söylenmektedir . 4 LA