3 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

3 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

ı—"h* - 43 _Mıı:_ Unutulmuş Bir Tekke Beybilhavzın Manevi bir maktel... Her gün bir facia bu ne hal ? Ibrahimi öldüren meçhul adam- lar dan biri kadının kocası imiş! !Ne oluyor? Esrarı.. 'Tıp fakültesinde dönenlerin Bir Türk kızının Beybilhavz pa-: pazları elinde elim maceraları.. Bebek korularında esrarengiz bir adama raslarsınız... Bir berber çırağının da- vası binlerce seneden beri devam eden ve bütün in- saniyeti — haşiyete düşüren bir facianın -İç yüzünü açtı nihayet onları yıktı. « Beybilhavz , denilen i kadim olan üphesiz ki çok ğu zaviyelerden de daha karar renkli ve kara mak- sadı ve binaenaleyh cemi- [ yet için daha çok | olan — misyomer rının — buradaki .".HM yüzünü açmak için de neş- terin vurulması İâzımcir. Hanım ablayiniz ki taş- kın ve heyecan gösleriyor- du. Çok kara göılcrvı P'.’ıvı karanlık mazinin — elemile adeta bulanmıştı. O söylerken önüne istanbulun ortasında Riza Paşa tekkesindeki ka ra pençeli yarasalar gibi yurdumuza yapışan o mep gözümün zemintn ç yüzü nedir? (1 irinci sahifeden devam) tayin edilmiş ve hesabatın rüyeti mrasında şirket mü- dürü olan Hüseyin Cahit Beyin zimmetinde ( 7 ) bin lira bülunmuştur. Bu paranın diğer iki şe- rikin matlup hesapiarından olduğu anlaşılmış ve ayrı- ca (25) bin liralık bir zim- met Hüseyin Cahit Bey aleyhine tesbit olunmuşlur. Hüseyin Cahit beyin parayı kendisine ait işlerde sarf ettiği söylenmiştir. Tasfiye- nin bu netice ve şekil alma- sı ve bilhassa çok gecikmiş bulunması itibarile 'E'"kıl' dan Refet Beyin, Hüseyin Cahit Bey hakkında mabke- meye müracaat e:ttiğide bu ukşam gazetelerinde — şayi olan haberlerin mütemmim Şürekâdan İsmail Müştak ve KRefet Beyler, şirketin temet- tüü olan (200 ) bin liradan |Hüseyin Cahit Bey besabı olan (100) bin n eçmis AA k müsbitesine hranın - evral destirest olamamışlardır. Fakat Hesap memuru Pııı yekünu ancak (6-7) bin İira raddesinde göslermrkıcdıı.. Meselenin bu itibarla Adli- yeye intikal edeceği ve mefsuh şirket müdiri Hüse- yin Cahit Beyden bu para- nin hezabının sorulacağı söy- lenmektedir.| Bu deveran eden haber- ler hakkında en doğrusunu kendisinden öğrenmek iste- diğimiz Şanayi ve Maadin bankası heyeti idaresi reisi Hüseyin Tevfik Bey muhar- ririmize demiştirki : — Simdi bana da böyle bir haberden bahsettiler. Benim böyle bir meseleden asla mâlümatım yoktur. Ortada ne bir şürekâ htilâfı işi ve ne de bir 'Orç veya ziramet meselesi Vardır. Bunu bana atfedilen lâa- lettayin ve asılsız bir. me- ehlikeli | teşkilât- | | koridorlardaki © Misyoner melanetinin bütün Türkiyedeki aliyetlerini tanzim eden bina, bu tek- ke geldi. Alt kattaki matbaasında harıl harıl zehirleyici yazı- lar basılırken, ikinci kattâ melânet, propağanda, igfal, varidat — için de demet — sayılan do- yanı — başındaki sukaddes kısmında memleketin en sessiz ma- hallerinde maliyetin ancak onda biri nisbetinde satıl- mak için hazırlanan kitap- lar, yaldızlı, süslü sözde mu- kadde: eserler, bir yanda her yaştaki erkeklerle ka- dınların ve hazin bir Orgun iştirakile söylediği ilâ- SEssİz. ve esrarengiz her donuk mermer sütünun karartısın- da müebbet bir sadakat yemini aşk ve thtiras, bahçe- izlâl, hiler, | sindeki tekke binasında yine 'sele olarak telakki € | Meclisin Mesuliyeti (Başmakaleden devam) Ancak bir an için mec- Sin, yarım imühabatı, İcen: di aralarından namzetlerle dolduracaklarını kabul ede- lim. Bu takdirde de şimdiye kadar olduğu gibi meclisin artık yalnız tek fırka mane- tenivelâsiyle dörmiyeceğini ve yeni hükümetin muhtelif sınıfların ve bir kıtım müs- takil muhaliflerin iradeleriy- le daha hakiki ve faydalı hükümetçiliğe sevko'unaca- ğam görürüz. Meclise atılan bu ilk müstakil muhalefet adımnı yeni hükümete fırka kana- hndan yekpare itimat vazi- fesini tenkidi mahiyetine sevkedecektir. Yeni meclis artık bir şey terennüm eden tek ağız ve birden alkışlayan, kalkan ve inen birtek el değildir. Ve olmaması milletçe de mat- labtur. gene siyaset meşcesi nin doğuracağı en kuvvetli İ neticelerden biri de, Fırka- nın büyük farklarle yarına hazırladığı yeni siya- seti ve sınıfların temsili, mu- halifetin yer — olmasile, artık eski meclis — pren- siplerinin icabı olan eski hü- kümetlin yenileştizilmesi ola- | caktır. yeni umde ve ahtların etrafında yeni elemanların iş başına geçmeleri bir za- ruüret halindedir, Bütün hamiyet ve ümit- lerimizi bağladığımız mem- leket — refahına matuf siyasetin önünde yep yeni ve daha ter vetaze mıj'ıalr- fete ve tenkitlere hürmet hükümet bekliyoruz. edenbir hül BN ÖU elRİ dl:l'iln.-.r Bu hususta görüqmck Ü- zere evinde aradığımız İs- mail Müştak Beyi bulamı- yan muharririmiz evinden alâ 1 almıştır: a de okudak. Fakat iyi biliyoruz ki İsmail Müş tak Beyin bizim gibi key- fiyetten haberi yoktur., iç yüzü nedir? Derü fünun divanımın Rasim Ai beyin ihracını ta-- tik ettiği sıralarda tıp fakül. tesinden iki muallimin daha uzaklaştırıldığı. şayıaları çık- mıiş, daha sonra da- tekzip | gesinde edilmiştir. dün bu meselenin haki'catını öğrendik. Cerraht — hocalarından bir kumı Rasim Ali beyin aleyhinde rey toplanırken: — Eğer Akif Şakir be- idaresindeki — cerrahit yin kapatırsanız pavyonunun rey veririz. Demişler ve Rasim Âli B. meselesi bitince pek tabil olarak pavyonun kapanması mevzuu bahsolmuştur. Bununla beraber bazı müderrisler, bilhassa Kâmil | Beyin teklif ve ısrarları ü- zerine Hıfzıssıhha müderris muavini, daha evvel bakt- rioloji dersini vekâleten ted- ris etmekte olan İbrahim Şevki Beyin de ihracı ta- karrür etmiş ise de, üst üste verilen bu kararlar efkârı umumiye ve alâkadar makamatta iyi bir tesir ha- sıl etmeyeceği düşünülerek werilen ihraç kararı tehir edilmiştir. Bunun üzerinde dir ki, gazetelerle de tekzip etmek — mecburiyeti hasıl olmuştur. Rasim Ali B. ne diyor: oyunlarını gördüklen sonra Fijiyoloji kitabı için Tıp fakültesinden — ayrılmasına karar verilen Rasim Ali bey | dün kendisile görüşen bir | maharitrimize şu sözleri söy- :_ lemiştir. l — Bugün bazı gazetele. | İ | rin hakkımda yazcıkları uy- dürma yaziları eküdum, Ben sekiz sene evvel Tıp faküitesinde münhal olan muallim- Kimyayı mebani tesadüf liğine tayinin bir ereri değildir, Senelerin doldurduğu uzun bir. mesal neticesidir. Sekiz senedenberi bütün heyetini Tıp Fakültesinde tedrisata, tedrisat haricinde lâburatuvarına — vakfetmiş bir hoca idim, Yetiştird talebelerim hiç bir suret- le inkâr — kabul canlı birer vesikadır. Aynı zamanda ilk defa olarak Türkçe, Kimyayı Bijyoloji ve marazi dersini okultum. Bu isimde bir de kitap neşret- tim. Daha #sonra Türkçe, Fransızca bir çok yazılar yazdım. Düne kadar bu yazılarım çok beğeniliyordu. Maelesef bugün hayati gençleri kendisine etmez | Ortada hiç sebep yokken biçare aşığı üç şerir honharane bir şekilde bıçakla öldürdüler Evvelki gece Şehrema- kadın yüzünden feci bir cinayet olmuştur, | reti civarında Piyerloti cad- | | da doğru çıkmağa başlamış- Bu cinayet hakkında muhar- | ririmizin — yapmış — olduğu tahkikatı yazıyoruz : Ibrahim kim ? Maktâl İbrahim Tevfik Yavuz gemisinde hizmeti askeriyesini ifa etmekte iken bayram münasebetile izin ahp — bayramı İstanbulda yapmağa gelmiştir. Cinayete sebebiyet veren Muazezde seyyar tiyatro kum- panyalarından birinin ar- tistidir. Kendisi oldukça sirin ve cazibedar bir kızdır. Oyun- larda da mümkün mertebe kendisine verilen rolleri mu- vaffakiyetle ifa eden ve bir çok cezbet- meğe muvaffak olan birldir. Muazzezin aşıkı İşte Muazzezin kendisine bendettiği zavallı âşıklardan biri de İbrahim Tevfiktir. Bu çocuk, Muazezle bun- dan haylı bir zaman evvel tanışmış ve onun bir. çok kendisine karşı ciddi bir aşk beslemeğe başlamıştır. Aşkın iç yüzü Muazzez işe havatının s0- nuna kadar muvakkat ve sahte aşkla vakit geçirme- ğe yemin edenlerden biri ol duüğn için hiç güphesiz İbra- him Tevfike de bu yemini tatbik etmeğe mecbur - ol- muştur. Fakat zavallı genç, Mü- azzezin bu yemininden biha- ber olup onun şatavatlı sözü sahte nağmelerine kapılarak Hayatını bile fedaya amade imiş, Nitekimki yinede onuun oğruna hayatını feda etti. Buluşmalar Biri ciddi diğeri gel geç sevdalı olan bu iki gerç bey- ramın ikinci günü Gülhane parkında buluşarak bir iki saat gezdikten sonra ertesi gün için yine birbirlerine bir randeyu vererek ayrılmışlar- dır. Ertesi gün, yani Cuma günü olmuş İbrahim Tevfik yine randevu mahalli olan parka gitmiştir. Gözleri mü- dersimi re'sen tedrise memur | emadiyen yolda iki saat olduğu müstakil müderris muavini idim, Buraya, usul ve niza- mına tevfikan icra edilen musabaka imtihanı neticesi intihap edilmiştim. Bilâhara Darülfünun - talimatnamesi- pin tadili üzerine unvanın muallimliğe tahvil edildi. Son” hadiselerin tevelit ettiği husumetler neticesi olacak ki bugün dünkü baki- kat tabrif ediliyor. Yazıla- gı beğenilmiyor, Sevilmi- yor. Fakülte meclisinde bazı müderrislerin söyledikleri fe na sözleri işidiyorum. Bunlar birer uydurma- dan başka bir şey değildir. Yarın hakikat meydana çıktığında bu sözlerin ka- illeri acaba ne olacak? Nisan maaşı Memurların Nisav ayı ma- aşları dün tevzi edilmiştir. Bütün devair memurları ma- aşlarını almışlardır. halde sevgilisinin gelmediğini görünce yavaş yavaş kızma- ğa başlamıştır. Aldatıyar Sözleştikleri saat gelmiş ve bir kaç misli geçmiş. Mu- #zzez hâlâ meydanda yok. Kerdisini ekseriya böyle al- dattığı için artık gelmiyece- Bine kanaat getirerek İbra- him Tevfik te yavaş yavaş parktan çıkmış ve bir arka- daşına tesadüf ederek bay- ram yerlerinde dolaşmağa başlamıştır. Herkez şen şatır geziyor, gülüyor ve oyniyor; fakat zavallı İbrahim Tevfik hâlâ Muazzezi düşünüyormuş. Rakıda şifa Nihayet akşam gece meyhanelerden birine giden İbrahim Tevfik bir iki tek yuvarlıyarak çıkmış- tır. Devam eden canının sıkmlısı ile tekrar Sultan Ahmede inmiş ve gezinmeğe başlamıştır. olmuş Bir iki turda orada yap tıktan sonra tekrar Beyazı- tır. Çakır keyif olan ibra- bim Tevfik yavaş yavaş türbeye çıktığı sıralarda bir- dene baksın kırıta kırita muazzez geliyor. Başlangıç Heman durmuş yanına geleceğini zannederek dik- katle bakmağa başlamıştır. Fakat muazzez bu esnada bunu görünce heman istika- metini çivirerek Piyerloti caddesine sapmıştır. Bu hali gören Tevfik derhal toparlanarak tından — yürümeğe lamıştır. — Muazzez, Muazzerz; Kız sana söyliyorum demiş. Oara Muazzez başını çevirerek: Ne istiyorsun? tenha — #okakda bu iki kızgin süvaller he men oracığa sen ne isltiyor arkar bap Demiş. bulunan sun? Ben ne istiyorum? Diye münazaa haçlamıştır. Meçhul adamlar Bunun üzerine arkalar rından — ğelen meçhul üç kişi yanlarına — sokularak ne oluüyorsunuz. — hemçeri dur bakalım demişler. Tevfik de: Size ne, haydi Demiştir. Sen işine, biz işimize de-- ken kavga büyümüş ve meç- hul üç kişi hemen tevfigin üzerine çullanmışlar. Onlar tevliki — döve dursun, Muazzez de - ufak ufak kaçmağa başlamıştır. Bunun üzerine oldukça güçlü ve kuvvetli olan Tev: fik her ne kadar hunları bir işinize, az yormuşsada bittabi kend de yorulmuştur. y Bundan istifade eden bu meçhul üç kişi hemen bıçak- larını çekerek zavallı gencin muhtelif yerlerine batırmağa başlamıştır. şiddetli vurulan bıçak zarbalarına tahammül edemeyen Tevfik hemen: “Ah., — Vuruldum, diye feryat etmiştir. O ara bu üç meçhul şahs firar etmiş ve yetişen halk zavallı Tev- fiğin kanlar - içinde yattığı- ni görmüştür. Bu hali gören halk he- men cıvarda bulunan Meh- met paşa karakoluna kaş- muşlardır. Mes'eleden haberdar o'an Mehmet paşa karakol komt- ser muavini Necmi Efendi hemen vak'a mahalline ko- şarak gelmiştir. Kanlar içinde yatan Tev- fiği derha! bir otomobile ko- yarak hastahaneye gönder- miştir. Tevfik güçlükile şu fadeyi vermiştir, “Beni vuran — arlist Muazzezin kocasıdır., Za- bıta bunun üzerine hummalı faaliyetine devamla tahtika- ta _lıı_—.r.ını.lı. ve mescleye vaz'iyetlteden müdd:i mua- vinlerinden Şefik bey dün geç vakte kadar tahkikatla meş" gel olmuştur. Düne kadar yapılan tah- kikat neticesinde bu meç- bul üç kişinin biri terlikçi Kemal, diğari yine Kemal, birininde ermeni milletinden Agop isminde oldukları anla- gilmış ve bunlardan yalnız Agop yakalanmıştır. Diğerle- lerinin de yakalanması için #üratle çalışılmaktadır. etraftan Yarın reisicumhur intihabatı (Birinci sayfadan devam bah Sakaryaya kadar trenle gidip gelmek suretile bir te- nezzüh yapmışlardır. Ankara, 2 (Telefon)— Meclis yarın ilk fevkalâde içtimamı aktedeçektir. Bü- tün hazırlıklar ikmal edil- miştir. İlk celsede riyaset in- tihabatı ve yeni mebusluk mazba alarının okunup tam- diki bittikten sonra münhal mebusluklara yeniden inti- habat yapılmasına karar ve: rilmesi mubtemeldir. Eğer kâabine bu akşam istifasını verirse öğleden sonra aktedilecek ikinci celse mü- him olacaktır. Yeni kabineye itimat reyi mesel-si movzuu- bahs olacaktır. Relsicumhur - intihabını a tecdidi de bu belsece mey zuu bahs edilmesi muhtemel- dir, Buraya her taraftan yeni mebusların hemen dörtte üçü gelmişlerdir. Temas ettiğim mebuslar fesbedilmiş bir meclit yeri- ne geldikleri — için yeni meclisin ağır — mes'uliyetli bir vaziyeti olduğunu söyle- mekte ve ilk içtimat ehem- miyet ve heyecanla bekle- mektedirler. İşçi meb'uzlar meclise bilhassa işçi — kıyafetlerile gelmekte mosirdirler. Encümenlerin — intihabı bu celsede yapılmıyacaktır. yapılacak Encümenler 4-5 gün sonra intihap olunabilecektir. Büt çe yetiştirilmiyeceği — için bütçe encümeninin süratla iki aylık muvakkat bir bütçe hazırlaması mukarrerdir. Zonguldak, (Hususi) — Bu radan amele namina seçilen yeni mebus Hasan ve Esat Efendiler amele arasında tetkikat yaparak Ankarava hareket ettiler, Her ikisi de, mecliste amelenin hukukunu müdafan edecekletini ve bilhassa l« kanunanun bir an evvel çık- ması için — uğraşacaklarımı töylemektedir. C. H.F. büyük koalıre- sine — seçilen murahhas'ar şehrimize gelmeğe baslamıs- lardı.. Ankıra 2 ( Teleron ) Meclisin fevkalâde içtimamı- da hükümetçe müzuükere edil- mesi teklif edilecek lâyihalar şunlardır: 1L. 931 bütçesi, 2. Aylık muvakkat bülçe, 3. İcra ve iflâs kanununun tadilâtı, 4. Valilerin salâhiyetlerinin tevsi 5.Kazanç, arazi, musakkafat ve veraset vergilerinde ya- pılacak tadilat, 6. Muamele vergisi, 7. Orman kanunu, 8. Divanı muhasebat teşki. lâtı lâhiyası, 9. Hususl idare ler I_Ahlyıı: ve yol vergitinim tengili, 10. İş kanunu, 11 Mühendislik -kanunu, 12 Fırka kongresi mukarrera, tının tatbiki için lâzım gelen kanun lâhiyaları,