19 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

19 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

" Sahife & — Bütün Telgraf - Taşhan Ankara Avrupaya para vermeyiniz, günahtır. Fayda Bütün devair ve müecssesat FAYDA istimal eder. —Hasan ecza deposu. Demokrasi Muharriri Tercüme eden Etienne Vacherot Hüseyin Cahit Bey 2 Büyük Cilt Demokratik devlet sistemi, bir demokrasi hükümet idaresinde vatandaşın mevkii ve vazifesi, Demokrasiyi doğuran içümai ve siyasi âmiller v. s. Bütün bu mev- zuları bu muazzam ve mühim eserde bulacaksinız. Demokrat ve Lâik Türk vatandaşı Demokrasinin ruhuna nüfuz etmek ve Demokratik prensipleri iyice kavramak mecburiyetindedir. Binaenaleyh bu eser mebus, hükümet erkânı, memur, muallim, askar hu- lâsa her Türkün ehemmiyetle alâkadar olacağı bir kitaptır. 2 ciltten ibaret olan bu kitabın fiatı her yer için 3 liradır Turhan valde Mubarriri: Müderris Ahmet Refik Bey Saray kadınlarının, cahil kadın ağalarının devlet idare ve siyasetinde oynadıkları” rolü ve Osmanlı imperatorluğunun Köprülüler devrine tekaddüm eden bu devresindeki tezepzüp ve karışıklıkları bütün fe- caati ile meydana koyan bu eser 150 kuruş fiatla satılmaktadır. Doyçe Oriant Bank Deutshce Orient Bank İstanbul şubesinin müceddeden küşat olunan dairesinde bodrum katına mükemmel ve Doktor “Hafız Cemal , Dahili hastalıklar tedavihanesi Erkek, kadın ve çocuk-| ların dahili (iç) hastalık- larmı cumadan maada susi kabinesinde tedavi eder. Telefosi İstanbul: 2008 İbrahim Zati Cağaloğlu - Mahmudiye caddesi Çatalçeşme so- kak No. 5. Her gün öğleden son- ra altıya kadar hasta- larını kabul eder. or Feyzi Ahmet Cilkt, Saç ve zührevi hastalıklar mütehas « Cumadan maada her —. İsaat 10 dan 6 ya kadar b «ta) kabul edilir. Adres Ankara Caddesi N.43 Telefon astanbul 3899 Çocuk hastanesi kullak, boğaz, burun mütehassısı Dr. Ekrem Behçet müzeyyen kasalar vazolunmuştur. — Fiatlar EErrAmet ehvendir. —Arzu edenlerin Bahçekapı'da Telclfon B. 0. 2406 Aşirefendi caddesinde Yeni Vakıf han karşısındeki bankaya müracaatları lâzımdır. Çocuk hastalıkları mütehassısı Dr. Semiramis Ekrem H. Beyoğlu Mektep sokak Telefon : B.O. 2496 Haydar Rıfat beyin eserlerinden Ayni haklar İki lia Miras meseleleri Bir » Şerhli borçlar kanunu —» » (İKBAL) kitaphanesinde BANKA KOMERÇIYALE ITALYANA Sermayesi : 700,000,000 Liret İhtiyat akçesi 580,000,000 Liret Merkezi dare: MıLANO atalyanın aşlıca: şehirlerinde ŞUBELER İngiltere, İsviçre, Avusturya, Macaristan, Çekoslavakya, Lehistan, Romanya, Bulgaristan, Mısır, Amerika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguvay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbi- yada Afilyasonlar İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Oalata Voyvoda caddesi Karaköy Palâs (Teleton: 2641-2-3-4-5) ŞEHIR /,DAHİLİNDEKİ ACENTALAR: İstanbul'da : Alalemciyan hanında Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl caddesi Telef. 1046. Kambiyo dairesi Borsada Telef. 1718 İZMİRDE ŞUBE ı Doktor Doktor Hayri Ömer Almanya Emrazı cildi- ye ve zühreviye Cemiye- U azasından Beyoğlu Ağa- cami karşı sırasında 133 No. öğleden sonra müra- caat. Büyük Tayyare piyangosu Sinci Keşide 11 Haziran (93| dedir Telefon: 3586 İstanbul Sekizinci İcradan: Bir deyni mahkumünbihin temini tahsili hakkında tahtı hacze alınan bir adet yazı Büyük Ikramiye 50,000 liradır Ayrıca: 15.000, 12.000, 10.000, 8.000 Liralık İkramiyeler ve 40.000 Liralık Bir Mükâfat Vardır. BU ETDAÜNURE . AZULDEN AM cumartesi günü saat bir bu- cukta — Sandalbedesteninde furuhtu takarrür ettiğinden talip olanların yevmi mu- ayyende memuruna müra- caatları ilân olunur. “ANKARA OTEL konforü havi. makinesinin furuhtu 23-5-931 ARIN TAŞHANPALAS ehvendir Fiatlar Telefon 1163 3S 19 u.yı Daha ucuz, daha kat'i ve müessir bir harikai san'attır. © Yerli malıdır. Pire, tahtakurusu © anda itlâf eder,. 20 Mayıs 1931 çarşamba günü TAKSİM'DE En son sistem alât ve edevatla mücehhez bir Service Station Aeri benzin satış ve yağlama mahalli küşat eyleye- ceğimizi muhterem otomobil eyleriz. sahip ve şoförlerine ilân Standard Oll Conpany Hevuyork ste nbul mıntakası Ticaret müdürlüğünden : Merkezi — idaresini 31 ve 32 No-li Galata postanesi odalarma nakleden karşısında — Adalet harımın İstanbul süt müstahsili Sütçüler cemiyetinin idare heyeti intihabı Mayısın 26 1ncı salı günü saat l0 dan löya kadar cemiyet merkezinde yapılacağı alâkadarana ilân olunur. TİYATRO—SİNEMA Kadıköy Kuşdili tiyatrosunda ya- rınki çarşamba günü akşamı büyük san'atkâr Naşit bey ve heyet'i Hermine hanımın iştirakile 2 oyun bir gecede Saraylı Nalme hanım efendi taklitli vodvil 3 perde. Naşit bey Saraylı hanım rolünde Ceza mahkemesi — taklitli vodvil ayrıca konser - kanto variyete, Doktor Fuat Sabit Ankara caddesi Cihan kütüp- hanesi üstünde No. 66 Telefon: İstanbul 2385 OSMANLI BANKASI Sermayesi - 10,000,000 İngiliz Hrası İSTANBUL ACENTALIĞI Telefon: İstanbul 3318 BEYOĞÖLU DAİRESİ Telefon: Beyoğlu 1303 Senedat ve poliça mukabilinde muayyen vadeli veya hesabı cari suretile avanslar,poliça ve iskon- tosu, Türkiye Cümhuriyetinin başlıca| şehirlerine ve memaliki ecnebiye- ye senedat, çek, itibar mektuplar ve telgraf emirnameleri irsalâtı. (Hesabı cari)küşadı, senedat ve kıymetli eşya muhafazası, kupon! alisilâtı, Türkiye'ye ve memaliki ecnebiyeye keşide edilen poliça- ların tesviyesi, borsa muamelât! icrası, akçe bey'i ve gşerası, sair| bilcümle banka muamelâtı, kasa lcarı. SELÂNİK BANKASI Sermayesi 1888 Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Frank Merkezi idaresi; İstanbul Türkiye'deki şubeleri: Galata, İstanbul, İzmir, Samsun, Adana, Mersin Yunanistan'daki şubeleri: Atina, Selânik,Kavala Tarihi tesisi: İstanbul 4 üncü icra me- murluğundan: Olombiyanın borcundan dolayı mahcuz Kasımpaşada Sahaf Musla- hattin mahallesinin Çeşme sokağında 8ve küçük Piyale mahallesinin — tahtaköprü sokağında 16 numaralarla murakkam Bostanların 32 hisse itibarile 3 hissesi iha- lei evveliyesi icra edilmek üzere 30 gün müddetle mü- zayedeye konularak B nu- maralı Bostan hissesi 300 Hira 16 numaralı Bostan his- sesi 320 lira bedelle talibi uhdesinde olup ihalei kat'e iyyeleri icra kılınmak üzere ve , 5 zamla 15 gün müd- detle müzayedeye konmuş- tur. | ve | vesair haşaratı bir Kutusu 50 büyük 75 kuruştur. İstanbul 4 üncü icra me* murluğundan: — Tamamınaâ 400 lira kıymet takdir edi | len Edirnekapı'da Hatice Sultan mahallesinin Kara- baş sokağın'da cedit 78 Ne: | lu bir bap hanenin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olup 3 Haziran - 931 tarl- hinde şartnamesi divanhane" ye talik edilerek 18. Hazi- ran 931 tarihine müsadif Perşembe”günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Aritırmâ ikincidir.Birinci arttırmasın- da en ziyade iki yüz liraya talip çıkmıştır. Bukerre en çok arttıra- nın Üstünde bırakılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde yedi teminat alınır. Mütera- kim vergiler ile belediye resimleri, vakıf icaresi müşp- teriye anittir. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipo- tekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hak- kı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden — ilibaren yirmi gün içinde evrakı müsbite- lerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalırlar. Alâka- darların icra ve ıflâs kanu- nunun 119 uncu maddesine göre tevfiki hareket etme- leri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 930 635 dosya numarasile icra me- murluğun müracaatları ilân 8 numaralı Bostan tah- Herdemakmi aR aa İ minen 14 dönüm terbiinde olup hududu Yuvanaki ve Tarik ve Keserciyan tarlası ve Baruthane caddesi de- resile mahduttur. Derunun- da iki oda bir ahır maa sa- manlık ve bir Bostan kuyu- su ve yirmi kadar eşcarı müsmire! mevcuttur. Deru- nunda hissedar Hüseyin ağa sakindir ve ziraatle meşğul- dür. 16 numaralı Bostan 9 dönümdir. Hududu Petro Hı- risto bostanı ve Hediye hanım bostanı ve derelke- bir ve tarik ile mahduttur Derununda bir. kuyu eski iki odalı bir kulübe ve yeni bir oda bir sofa bir mut- faktan mürekkep kulübe ve samanlık bir ahır ve 250 eşcarı müsmire mevcut- tur. 8 numaralı Bostanın tamamının kıymeti 1000 ve 16 numaralı Bostanın bin iki yüz liradır. Talip olan- ların tamam kıymeti muham- minelerinden hisseye musip mikdarın yüzde onu nisbetinde pey akçesile 340.838 evrak numarasını müstashiben dai- reye müracaat eylemeleri 1931 ve fazla izahat isteyenlerin | Sebak evraktan lâzımgelen malü- matın verileceği ve ihalei kat'iyyenin 6/6/931tarihinde “ dera olunacağı ilân olunur. ye beşinci hukuk dairesinden! Madam Nemzarın Gala- tada Mahmudiye caddesin- de 52 No: lu hanede oturan Yervant Beyazcıyan efendi aleyhine ikame eylediği da- vadan dolayı evrak — sureti ilânın tebliğ edildiği halde henüz cevap verilmiş ve yevmi tahkikat olmak üze- re 3-6.931 rarihine müsadif çarşamba günü saat 14 de tayin kılınmış olduğundan yevm ve vakti mezkürda mahkemede hazır bulunma- sı ve yahut taratından bir vekil 'göndermesi lüzumu beyan ve aksi halde hak- kında gıyaben muamele icra olunacağı tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olu- TAKVİM. Ma;'ıs 19 Salı Ruzuhızır 14 430 | Akşam — 1023 Üğle 1210 | Yatar 21,13 İkindi — 16,07 | tesik — 283 Met'ei müdür ve mümettil Burhanettin Âli 4 — ... . çi .— .-. .h.rnrrğ< .. Kwu