23 Haziran 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

23 Haziran 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

lerin; tatbik mevkiine temini maksadile kendilerine müracaat edilmiş olan krediı müesseseleri bu daveti müsait bir surette karşılamışlardır. Ziraat nezaretine gelen haberlere nazaran çiftçilerin emrine , 5,50 faizle 270 milyon Liret vazedilmiştir. Bu müesseseler, bu miktarı da tezyit etmeğe mütemayil olduklarını beyan etmişlerdir. DBD B 'H. Fırkası konulması esbabının grpu Yarın da toplararak iki sual takriri üzerinde münakaşada bulunacak Ankara, 22 (H.M.) — Bilhassa bu içtimada Bunlardan biri Gümüşane mebusu Şevket B. in weznedarlarından birinin 29.000 liralik Ve Tayyare cemiyeti Halk fırkaşsı grpu - yarın toplanıyor. iki sual (takriri mevzuu bahsolacaktır. takriridir. suristimali yazılması üzerine verilmiştir. Diğeri Bunda da memurlar de Manisa mebusu Sabri B. in bir takriridir. arasında görülen — sulistimal için tedbir alınıp alınmadığı soruluyor. " Emine Hanım Bundan evvelde bir kere daha İstanköye gittiği rivayet olunuyor Çeşme (Hususi) — İtalyan | takasına dahil olan İstanköy- pasaportile Rodostan ımın gelerek Çeşmeye geçen Emine Hanımın vaziyeti gün geçtik- çe dikkati ce'bediyor. Emine H, İstanköylü muba- cir Ali Efendinin kızıdır. Bündan dokuz sene ev- vel Şerif Çavuş işminde biri- nin kızı ile oyaarkea çocuğu kuyuya düşürmüş, Emine H. ın yaşı küçük olduğu için hak- kında takibat yapılmamıştır. O sırada İtalyan işgal mın- n u l den alınarak - İtalyaya gönde- rilmişt. Emine H. Türkiyeye ilk defa gelmiş değildir. Bir defa daha (930) a İstanköy gelmiş ve şayanı dikkat bir vak'a olmak üzere akrabasın- dan hiç kimse ile temas et- memiştir. Kendisine gaybubeti ıı.-ııııdı ne yaptığını saran" — Ebelik tahsil ettim, ce- wabını vermiştir. Elindeki pa- saportunda dininin “Katolik, olduğu yazıhdır. u Firalerden iki kişi daha yakalandı! İzmir, 22 (A-A.) — Manisa hapisanesinden firar edenler- den iki kişi daba yakalanmıştır. Böylelikle İzmir havalisinde kpaisbane kaçkınlarından başka firari kalmamıştır. Edebiyat fakültesi talebeleri İzmirde İzmir, 22(A.A.)— Şehrimize gelmiş olan Darülfünun edebiyat fakültesi talcbe cemiyeti azasından 35 talebe dün İzmirin myh- telif semtlerini çezmiş'erdir. Gece eski Türk ocağında şereflerine bir ziyafet verilimiştir. İakılâp şebidi Kublâyin mezarına bir çelenk koymak üzere beyet bu sabah Menemene gitmişlerdir. Oradan da harabeleri ziyaret için Bergarnaya geçeceklerdir. Bulgaristanda intihabat İntihabat memleketin her tarafında sükünetle hitam bulmuştur Sofya 22 ( AŞA) — İntiha- bat her tarafta sükünetle ik- mal edilmiştir. Şimdiye kadar hiçbir tarafta hiçbir vak'a kay- dedilmemiştir. Kat'i netice bu gün tebliğ edilecektir. Netice- lere nazaran, memleketin ge- çirdiği buhran vebu buhran- dan - intihabat mücadelesi za- manında mahirane' bir surette istifade edilineci yüzünden mu- balefetin mevkli mabsus bir gşurette kuvvetlendiği anlaşıl. maktadır. Sofya, 22 (A.A.) — Dahi: liye nezareti Tofya tatihabının neticesini tebliğ etmiştir. Baş- hea üç rakid olan milli blok, hühümet kualizyonu ve müs- takil amele fırkası sirasile 22382, 13031 ve 9558 rey al: mışlardır" Diğer grupların al- dığı reyler pek cüz'idir. Tofya, 22 (ALA.) — İnt- babatın ikmalinden iki «aat sonra Sofyada bir cinayet yu- , - ku bulmuştur. Binayetin kur- banı bir makedonyalıdır. Mak- tüle ferakat eden diğer bir şahıs yaralanmıştır. Hâdisenin intihabatla kat'iyyen alâkası yoktur. Sofya, 22 (A.A) — İntiha- batın son ve kat'i meticeleri henüz malüm olmamakla be- raber yeni Subranyanın şu su- retle teşekkül edeceği tahmin olunmaktadır. Muhalefet blo- ku 145 ilâ 1580 azâ bükümet koalizyonu 65 ilâ 70 azâ Ma- kedanya grupu 8 ve komünist 7 mebusa sosyalistler dahil olmak üzere diğer gruplar hiç mebus çıkarmamışlardır. Sofyn, 22 (A.A.) — Baş intihap dalresi müstesna ol mak üzere memleketin her tarafından alınan malümata göre hükümet koalizyonn 370,00 muhalefet bloku 561,000 ve komünlst fırkası 14,600 rey vhııluü. Toombamima | Dampinga karşı. v Ulvi bir ibret! Balzmız : İtalyan Başvekili çift- çilere ne yapıyor? Roma, 21 (A.A) — Hububat ve buğdayın acele satılmaması için çiftçilere avans verilmesi hakkında Başvekil tarafından yapılan teklif- Harici ticaret ofisine gelen malü- matta ne Harici — ticaret olisinden verilen malümata göre, Fran- sa başvekili, meclisi mebusa- nina yenişbir kanun lâyihası vermiştir. Bu lâyiha Rusların yap- makta olduğu “ Damping ,e mani olmak için bir çok yeni tedbirleri ibtiva etmektedir. Lâyiha tetkik edilmek üze- re gümrük komisyonuna ha. vale edilmiştir. “Dampiog.i bütün şidde- ekerseesaAAA AAA BAAT Nasıl mily bıldırılıyor? tile hisseden —memleketlerin başında Garbi Avrupa dev- letleri geliyor. Zira Avrupa Ka- pitalizm âleminin mütemerkiz mıntakası burasıdır. Binaen- aleyh —Ruslar, beş - senelik plânlarının —tahakkuku - için, çevvelâ bu memleketlerin, yani en başta İngiltere, Fransa ve Lehistanı görüyorlar. Biz, Dampingte bu mem- leketler kadar hedef olmakta imişiz. essesaseeesscAARARAAAA | Matbuat Dolandırıcısı Yunus Nadi öner oldu? Baba Tahirinmel'anet cömezi iken (Birinci sahifeden devam) ! Halk fırkası devrinde ne ma- rifetler yapmıştı, kimleri do landırmıştı, — Terkos, Arkos, Meşulam, un, kömür depoları kanalizasyon, firari — Yeşua, Kamando emlâkları, Molhu dalgaları, şeker tüccarı Amar buz, liman- vesikaları, eğer, semer, Julyus Beşger, Yunus Nadi şirketi, Zıngal ormanları işlerinin iç yüzlerini bilmiyor. duk, Mahmut Esat B. namus harabesi baykuşunun karanlık işlerinin bazılarını anlattı. Fakat diğerlerini de - bilenleri bulmak nasip oldu. Şimdi, bu matbuat dolan: dırıcısının eski devrin berber çıraklığı zamanından bu güne kadar deveran eden tercümek Garip satış modasli ( T inci sahifeden devam ) gibi ererleri kendi müzelerini | tezyinde kullanırlar. Memleketimiz — asanalika. yrihtiva etmek noktai naza- rından cidden- zengindir. Yal- mız, biz, bundan ne kâfi de- recede istifade etmesini — bili- yoruz,nede bunları muhafazayı!| Bir kerre, hükümet, bu gibi kıymeti tarihiyeyi halz eserleri muhafaza ve memle- ketten harice çıkmalarını men- etmek için matlöp derecede ne kanunen, ne de icraen hareket etmiyor ! Son zamanlarda — moda hükmüne giren tarihi — ve- sikaların — satılması — yetmi- yermuş gibi şuda âdet oldu: Sandalbedesteninde — nereler. den tedarik — edildiği veya kimlerden — oşhasa — intikal ettiği malüm olmayan tarihi eserlerin yok bahuna - satıl- ması! Bilhassa, bu gibi eserlerin içinde binlerce lira kıymetinde olanlar var. Fakat mezkür asar açık göz tellâllarm ve ecnebi — ajanların kaz patmalarile — kıymetlerinden çok dün bir fiatle elden çı- karıbıyor! Vakıa, ticaret serbesttir. Fakat, tarihi bir damğayı taşıdığı aşikâr eserlerin satıl- ması için yapılması Tâzım gelen murakabe niçin icra edilmiyor? Halbuki, asarıati: kanın muhafaza ve memleket- tea kaçırılmaması — için ka- nunen de sarahat vardır. Dün, bu mesele etrafında malünsatlarına müracaatetmek istediğimiz Müze müdürlerin! © makamlarında bulamadık. Hü. kümetin nazarı dikkatini bu meseleye celp ediyoruz. Öldürücü sıcak dalgalar! Roma. 21 (ALA.) — Ga. zetelere mazaran - Fricul'daki - sıcaklardan dört kişi ölmüştür. Nissato,da da diğer bir teşem- müs vakası olmuştur. Torino' - da nehirde yıkanırken bir çok: kimseler boğulmuştur. hal dosyası elimizdedir. Tı'lrkl_ı ye efkârı umumiyesini, Tür kiyede çalışan yerli ve ecnebi şirketlerini, yerli ve ecnebi mali müecsseseleri bu yaman dolandırıcının pençesinden kur- tarmak için her şeyi olduğu *| gibi yazıyoruz. -2- Yobaz Halil İbrahim ma: sıl Yunus Nadi oldu? Eski devrin bir ihtiyar mu- | barriri anlatıyor: — Bu aksakallılığımda bu işleri karıştırmak istemezdim. Ne yapayım ki, (Cihanda” bir şey gizli kalmasın!) feryadı da bueski kodamana mukaddermiş! Yaz, öğlum yaz! Bu mas: ke de bu ecski Babıâli de düş- sün, gltsin! n İt (Dıoııııı ıuıv) İbrahim Tali B. Istanbula geliyor |— Ankara, 22 (AMA) — Bi rinci Umumi Müiıwı İbrahim 'Tali Bey bu akşamki trenle İstanbula hareket etmiştir. İse tasyonda Dahiliye, Sıhhiye, Maarif Vekilleri, Umum Janr ma kumandanı ve dahiliye erkâmı tarafından teşyi edil- mişlir. Çekirge müca- . delesi Muğla, 22 ( A.A ) — Kaza merkezinin Yemişah deresinde de çıkan çekirge, 10 günlük mücadele — neticesinde imha edilmiştir. Gölcük mıntakasın. da mücadele devam ediyor. Damızlık hayvanat Muğla, 22 (A.A) timiz sığırlarının cinsini slâh için ecnebi memleketlerden damızlık boğa celbedilecektir. Bir suiistimal Uşak, 22 (A.A.) — Uşak tütün inh'sarı ambar memu, ru Hüseyin — Efendinin — suk istimali meydana çıkarılarak kendisine işten el çektirilmiş ve muhakeme altına alınmış- tır. Müfettiş ve serinurakıp Bey- erin teftiş ve tetkiklerinden sul- istimalin 3,000 liradan fazla olduğu anlaşılmıştır. Tahkikat devam ediyor. Şimdiye kadar suitstimalden — dolayı üç am- bar memurujhapishanede yat- makta idi. Bu, dördüncüsü oluyor. Harıcıye müsteşarı Numan yg'ıdıyoı Ankara, (22 (ALA.) — riciye müsteşarı Numan Rıloı Bey tedavi edilmek üzere bu akşam maznunen Almanyaya hareket etmiştir. İstasyonda Hariciye memurları ve dostları tarafından teşyi edilmiştir. Motörsuz tayyare Bulüğne,22 (A.A) — feld, motörsüz bir tayyare ile Manş denizini iki defa geçmeğ smuvaffak olmuştur. Kdti Dar B ai — Vilâyeli Yglnıı tecmbehr etrafında dedıkodular Gençlik aşısı muvaf- fak olmadı mı? Behçet Sabit B. (Yen (Yeni Gün)ün uydurma iddiasını reddediyor! Geçenlerde, Yeni Gün ga- | zetesinde bir yazı çıktı. Bun- da, Dr. Prof. Behçet Sabit B. in gençlik aşısı yaptığı bir zatın öldüğü yazılıyordu. Bu hususta malümatına müracâat ettiğimiz Behçet Sabit Bey, muharririmize atideki beya- natta bulunmuştur: sene evvel tarafım. dan Türkiyede ilk defa ola- rak Profesör Vornof'un genç- Lik aşısı müteaddit insanlara tatbik edilmişti. Bu ilk tatbi- kat bir kaç zengine yapılırken bu işin daha müteammim bir surette olması için Darülâczede bulunan ve âdeta yatalak ha- iinde olan iki ihtiyara da tat- biki arzu edilmişti. Bunlardan her ikisininde adı İsmail olan ihliyarların maymun guddesi- nin kifayetsizliğine binaen yal nız Şehremaneti. kantar me- murlarından İsmail Efendiye tetbik edilmiş, diğer İsmail ağa ise Darülücezeye oldu- ğu gibi, yani ameliyat yapıl- madan iade edilmişti. Ameliyat yapılan ihtiyar epeyce müddet gerek Fakülte- de ve gerek hariçte takip ve tetkik edilmiş aşıdan sonra ta- mamen zindeleştiği anlaşıl- -m..m.wwşm.». dığı gibi bizzat kendisinin de matbuata verdiği beyanatile isbat edilmiştir. Hattâ Belediyede memuri- yet — verilmek üzere Hâmit beye müracaat edilmişti. Geçenlerde YENİ GÜN ga- zetesinde, bu — İszmail ağanın Vornof — aşısının tatbikinden altı ay sonra aşıdan istifade etmiyerek ve tabıtuvanı ke- silerek vefat ettiğini hayretle gördüm. Tabit bu aşı hayatı namütenabi hüsmü — idame ettirecek, ve Bursalı Hanı- min hayatın — sırrınin keşfi gibi, bir iksiri hayat olmadr gından herhangi bir hastalık- tan insanların gideceğine kani olduğum cihetle buna da rah- met okumuştum. Fakat bilâhare Darülâceze sertabibi Tevfik Beyden yap- tığım tahkikatta ası! ame'iyat yapılan İsmall Efendinin vefat etmeyip ameliyat olmıyan ve Darülâcezeye terkedilen İsmail ağanın zatürrceden velat el- tiğini tahkik eyledim. Bu cihutin taanamen anla- şılmadan ve tet'ik edilmeden lııydodilmılnl teerürle güm l l Küçük İlanlar ı Satılık evler: l Kediköyünde satılık mü- ceddet kâğir hane — Kad- köyünün en eğlenceli yeri olan Yoğurtçu Parkı yanında Çam- hea, Fenerbahçe, Kalamış Ko- yuna nezareti fevkalâdesi olan, üç dalreli apartıman tarzında imşa olunan gayet havadar hane satılıktır. Taliplerin Ga- latada Mehmet AÂli Paşa ha- nında 41 numaraya müracaat- ları () Büyük derecede satılık hano — Piyasaya iki, iskeleye üç dakika mesalede İspanya sefarethanesi sokağında bülbül- lerile meşbur Sefarethane bah- çesi karşısında iki dairoye münkasem aparlıman tarzında Çinşa edilmiş bamam, elektrik, terkosu havi (9) odalı 26 nu- maralı hane satılıktır. — Talip- Terin Galatada Mehmet Ali Paşa hanında 41 numaraya müracaatları. o) Kalamışta satılık, kiralık mükemmel köşk — İskeleye, İstasıyona beş dakika Mmesafe- de plâjlar civarında, munta- zam bahçe dahilinde nezareti fevkalâdeyi haiz (24) odalı, müştemilâtı saireyi havi köşk satılık olduğu gibi toptan ya- hut dört kısım olarak kiralık- tır. Taliplerin Galateda Meh- met Ali Paşa hanında 41 nu- maraya müracaatları. <7) —a Kadıköyünde mühürdarda satılık hane — Dört kattan ibaret on bir oda, mutfak, ku- yu, bahçe, elektrik, havagazi. banyoyu havi — zareti fevk. alâdeyi haiz — ne satılıktır. Taliplerin Galatada Mehmet Ali paşa hanında 41 numara- ya müracaatları o7) Aksarayda ecele satılık hane — Tramvaya üç dakika mesafede dört kat, yedi oda, mutfak, koyu, bahçe, elektriği havi hane satılıktır. Talip- lerin Galatada Mehmet Ali Paşa hanında di numuraya müracaatları. Ko Ev alıyoruz: TSatılık hanesi olarak — Pek şerefsiz yerlerde olmamak şartile, 1500 Uradan 2000 ll- raya kadar dört, beş odalı satılık hane, dükkân: olanların Galatada Mehmet Ali paşa hanında 4l numaraya müra- caatları. (© Satılık emlâki olanlara — Galata, Beyoğlu, Şişli, Maç-. ka, Osmanbeyde satılık apar- tıman, hanesi, Galata, Beyoğlu, Eminönü, — Sultanhamamında mağaza ve dükkânı, Sultanah- metten Beyazıda, Beyazıttan Fatih ve Aksaraya kadar ha. nesi olanların Galatada Meh. met Ali Paşa hanında 41 nu- maraya müracaalları. — (7) Satılık çiftlik, arazısı olanlara — Anadolu, satılık çiktliği —olanlar ile Boğaz- içi, Halıç marmara sahillerinde fabrika inşasına müsait arsa, veya arazisi olanların Galatada Mehmet Ali Paşa hanında 41 numaraya müracaatları (? İn: ğ Apartıman hane inşa etme İsteyenlere — Aparlıman, hare dükkân inşa etmek isteyenler ilk Üzsküdar - Kısıklı Ulamyay gü. zergahında ve diğer sayfiye mı.ııı-ııdı (Villa) tarzında köşk inşa etmek isteyenlerin Ga Tatada Mehmet AliPaşa hanınd 41 numaraya müracaatları. (İnşaat parası noksan olan- Tara teshilât gösterilir — (7) Zayiler — İstanbul İskân müdiriyetine mukayyet 1640 lralık senedimi dosyamdan zayi ettim. Hükmü yokrur, Yanya muhacirlerinde Nuriye $ 331 senesinde Vefa lsetk onuncu senesinde aldığım ta. diknamemi kaybeyledim. Ye sini alacağımdan hükmü olma- diğını ilân eylerim. 239'No.lhi Hüseyin Avri