23 Ekim 1934 Tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 7

23 Ekim 1934 tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 7
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

23 Teşrinievvel 14 1934 Çar Nikolanın Hatırat D Yeni Asır Büyük E Harp Faciasının Avrupanın n Mukadderatını Elinde T Ne İle Meşgul. Oluyor? - Çarın Hatıraları Bu Suale Cevap Veriyor lg 13, 15 te “Etan- bindim. çepni kabul citi. dard, tire harp felâketi bebiyet ve- | ten sonra açıldık ii tie msi Etandar elenir demi pido rsilya faciasının da Ji değildir. Gerçektir ki, iki faci- | “Kutup yıldı: b anın işlendiği şerait arasında ;| bizi takip ziyordan nz erin farklar va Bundan lama: oynadım. ötürü sinirleri haddinden fazla 15 Tenim Çarşam” Sırp-Bulgar e Hâdiseleri geren bugünkü: heyecanın ya- DE vaş yavaş sükünet bulacağı, n oğal MA tethişçilere karşı beynelmile Bah yad eş'e için- tedbirler alınmak suretile yeni | de uyan Bu kadar sevimli bir facianın “işlenmesine mey ir er a içinde bulun- dan verilmiyeceği : ümit .edile- maldan meşelenmiştim. Sabahın bili nuna doğru bir kanoile Tuk- lr adasını dolaşmağa çık- a Tenis dım. Mutat an bazı lir lerle deniz banyosu aldım. Ak- şam biz domine oynadım. ;, eişembde gün.. EMMUZ pi zar Nkolu ressam Kaçenko geldi. 2,30-d. Marsilya suikastı gözleri 20 | Padio'ya gittik. Mükemmel bir sene &veline çevirmiştir. 1914 gezinti yaptık. ira oğlumun vap temmuz Zile yayı v jel âmetleri - belirdiği - sırada m t faciayı hazırlıyan. eller ne dü- | gelen kâğı uyarak imza- şünüyor; nasıl yaşıyorlardı? ladım. Aşan alel do İkinci Nikolanın mino oyna: a fteri 7 Taği maz Cima ya harbının patlamasına Sırp ordusu he takadka eden diploı mu- | Şen Petresburg'dasob haberat ikinci Giyom ve ikinci mele . Yapmıştır Nikola arasında telgraflar teati- “Gece ruzgâr estiğinden sile neticelenmişti.Harbin önüne bah biraz yağmur yağdı. Bi. ; geçmek için kullanılan alelâde sabahı yatta geçirdim. | vasıtalar tükenmişti. Her Öğlede Fenlandiy a valisi Ce- | meral Sein'i İki | endişeler tini irat sinin ” lunduğu yere | birbirini felâk önüne | giderek güzel bir banyo aldım. | EN jestte bulunmağa da- | İkindiden sonra bora ti, vet eder gibi görünüyor. ce yarısından iki saat son- | Karanlık Günlerde ya kadar sürdü. Şimşekler | karanlık günlerde Avru- muhteşem bir manzara arzedi- ! Panın mukadderatıni ellerinde | yordu. Biraz domino dım,, tut, r di iyor- 19 Temmız Pazar lardı? İkinci Nikolanın defteri | (M- şe ona Beyi i hatıratı bu suale cevap yor. maiyetinin takdiminde sonra Aliks işte ksa; ma) Olga ve yan birike gri a ile M. Ponnkareli saat di yar e Sablinle çay iç- okudum. 7,30'da smi il verildi. Muhtelii ri lerden soür uvan- ö bere ei Akşam onda saraya döndüm. 1 Tezumuz , Çarşamba Şaa 11 de Fiayonda men alayına abul e a Tesimz Perşem vusturya iel stana Gilmatem Verdi “Mi. İn çit ri d kizil öğ onda gıya dercettiğimiz satu asına Sovyetler hükümetince neşr rağmen açık bir . Saat dilen Rus evrak hazinesinden | onda demir alürale Kronştat'a iktibas edilmiştir. Çarın gü hareket ettik. delik hatıratna o günkü hâ- Yolda « ayin yaptık. ez diseleri başlık olarak (ilâve | sonra muhab. oku: ü- diyoruz. Bu suretle yeryüzü- | yük iskeleye gelince kiri nün en kanlı facıası oynanır | ler filosunu teftiş et Mü- ken Çar Nikolanın yalnız ken- | rettebatı selâmladım. 2,30 da di zevkini, kendi m terkederek Aleksan- j Şünmekle meşgul olduğu gö: 'ye geçtim. Peterhofa hare- 8, Ma Anasazi lecektir. Rusya dahil | olduğu*| ket ettik. Okudı yo al- | ân! arabada merasi halde Avrupa felâkete sürük . Bize gelen bazi akraba- | ett. Geşitr saat 15 te lenirken Çar © Nikola bu hâ- | larla birlikte yemek ydi itti. Çok mahzuz oldum, diseleri kayde değer bir ehem- 20 Temmuz paza, , 7.30 da “ France ,, zırhlısını miyette bile görmiyordu. Avusturva Harbiye Nazıri ziy: ik. Burada 104 kişi- 14 Temmuz Sah Ve U, Erkânı Ha ak lik bir ziyafet verildi. 22 d Balkan Reisi Viyanaya döndü | M. Puvankareye veda ederek Müsademele abah birç: ok zi iyaretler ka- | Peterhofa döndük. Yatmada; “Sabah erkenden uyandım. | bul ettim. B; arı Gri- kudum. Dışarı çıkıncaya kadar okudum, | goroviçin ziyaretinden sonra 24 Temmuz Cuma Yazdım. Onda nştat'a ha- k ktu eni 'usturya notası, is eket ettik, Hava sıkıntılı ve T retini Büyük Devletlere Yağmurlu idi. Oğlum Aleksinin Teblig Etti Rusyada Se- ismini taşıyan büyük d ferberlik lke ML mii et gölgede 30 Si l > İ ceyi pera e öğleden | ra b ns Bagratyon, bizde yemek gezindim. yedi. 3, 15 e Sonra kadar seyi n. Akş *“ Perşembe akşamı, Us turya Selana, müstakil bir devletçe kabul edilemiyecek derece de ağır şartları ihtiva eden sekiz Lİ bir oltima- tom yerdi. Müh ün den sonra air 11,30 da bülune resminde » hir kine m altı nazırla dettim örüş sel alacağımız iza tel , Astrahan alayının birlikte yemek ye- arya hâstaha- ziyaret ettim. Husard ri sn madalya ver- im. Bütün şefler 'hazırdı.Saat yedide iki alay tarafından bir ziyafetiiterlip edildi... Bir çok dim mülakatla El sonra al üç k kâğıtlar toplanmıştı. Gi Na ve iz e ie Cayir inle “Köker Hazırlık - Karadağda rberlik Saat m uyandım. 7 Temmuz Pazarlesi diynap Berline Dönüyor İngilterede Bahri ie ırlık ammuz Salt çiviliniyi ane Harp İlân Etti) “Erkânı harbiye reisi Suhom- linofla ensar kabul ettim. 2,39 da bahriye rahipler kon- gresinin mümessillerini kabul ettim. Tenis dı lah kabul et vustur- yanın Bbialani 5. ilân ettiğini bildirdi. e Bütün gece yazdım ve okudum.,, 29 Temmuz Çarşamba (Puvankare Parise Dön- dü. Çar Seferbi Emirnamesini kabul ettim, Gün çok hare! geçti. Telefon hel le Bazan sazanof, Bazan Suhom linof, o bazande Yelikbiiç def. di, e ni | ile birlikte yomla müstacel tel- ytl te ati ettim. Akşam oku- dum. Berlin ateşemilterim Ta- tişefle görüştüm.Bügün Tatişefi erline gönderiyorum.,, 31 Tammuz Cnma (Alman sefiri Çardan se; berlik kararından vaz- geçmesini reca ediyor. Avusturya seferberlik 5 Gümaştesi i Gridiya, rl Yavu İlânı Harp E “Sabah Nikolashayı davet ettim. Kendisini başkumandan tayin ettiğimi bildirdim. Aliks Diveef manastırına rla gezimdim. çok 2 gidince | ei (di dük ik Nİ kola) il Baron Fredriği kabul 2 Ağustos Pazür Fransa Seferberlik İlân Etti “ Maneviyatım üzerinde gü- bir ir gün. İlde ze se dink kadınlar elimi öp ehalük gi österirdiler, efteri | Hazırlandığı Günlerde.. utan Adamlar Ne Düşünüyor, leksandr meydanına nazır olan balkona çı çtik. Vapı bindik. 7,17 e Peterkofa di dön dük. Keai sakindi, Ağustos Duzartı Askeri Harekât Başladı “ Sabah onda le ve Tat- yana Si Uhlan alayına gittim. Huzı uzda âyin yapıldı, Za- birler ve e Ublan lar salibi, san- elini cağı, Aliks'in öptüler. Çurun yalırz karısı omakla iktıya etmi yerek Rusyanın hakiki hâkimi olan Carın Aleksandra Alayı teftiş ettim, bi seyahat temennisinde bulundum. 11,30 da döndük. Gigerevişie Fred- ettim. müte- akip care nazırı Timaş ofu kabul € Salı Almaya Belçikaya Giri- r. Ve zn arp nam dün a nhag - Ber- lin irili geldi, 9,30 dan bire kadar birbiri ardınca bir çok Sirer kabul ettim, Olden- burg Prensi Aleks ilk ziyaretçi- lerden biri idi. Hamburgu terke- derek hududa geçmek İçin çok in: Suhomlinof ve Sazanof ri iyor larını verdiler, ,, 5 Ağusles çarşanı İngiltere Harp Açıyor Lüksonburun bitaraflığına te- avüz ettiği cihetle İngiltere Alma anyaya 'gezindim. » Avu rya bugün bize harp ilân etti, Ark meclisine riyaset ettim, (İmparatoriçe) 3 sabah şehre indi, Bütün gün ince bir yağ- mnr yağdı. Kısa bir gezinti