23 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

23 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN Gözü HALEN. KULAĞI HALKIN DİLE? c iy. La — SALI — 23 BİRİNCİ TEŞRİN italya Polisi Pek Ketum Paveliç Ve Kvaternik Hakkında Hiç Bir Şey Sö ylemiyor Eşe Kadın Hâlâ Ele akel Makedonya komitecileri, pusuda, masum İnsan avlamıya hazır bir vaziyette Kvaternik, Paveliç, katil Kalemen ve Malni Marsilya faoıası ve etrafında cere- yan eden tahkikat hakkında dün gelen malümat ve telgrafları bugün de aşn- ğıya sıralıyoruz: Paris, 22 (Hususi) — Hırvat tethiş komitesinin ruhu olan Pa- veliç ile muavinlerinden Kvater- nik'in italyada tevkifleri hakkında SE veriliyor: İtalyan matbuatı, bir hırvat mi ilecisi sıfatile Torinoda oturan doktor Ante Paveliç İle esraren- giz Kreanier- Kvaternik hakkında pek az şey yazmaktadır. İtalyan zabıtası da fazla birşey söleme- mektedir. Yalnız bu tevkifin, Fransız adliyesi tarafından yapılan talep üzerine İcra edildiği kay- dolunmakta, her iki meznunun bu hususta birşey bilmediklerini iddiada musır oldukları beyan edilmektedir. Paveliçin tercümeihali şudur: Mütevazı bir avukat, Zagrabe yerleşmiş, oturuyor. Aslı Hır- vattır. Yugoslavyanın teşekkülü ferdasında Hırvat istiklâli narna bu devleti mahvetmiye azmet- mişti, Sırbistanda hiçbir fırkaya İntisap edemedi: dişin katli (Oskabinde Yugos- lavyadan (ayrıldı. o Avusturyaya gitti Oradan da hudut harici edildi. Macaristana gitti ve te bişçilerin meşhur o Junko - Puzda | çifliğinde talimgâhını tesis el Mili sosyalist idaresi tecs tikten sonra da Almanya rek müstakli Hırvat de altında bir gazete çıkardı. Sonra | iş Italyaya gitti. Adiryatik sabille- rinde, Pesaro şehrinde ikamete memur edildi. Onun Marsilya faciasında oy- nadığı rol, sade, şimdiye kadar yapılan ifşaattan anlaşılmaktadır. Fakat beraberinde Kvaternik gibi «müthiş bir ihtilâlcinin bulunması, Marsilya faclasına yabancı kalma- dığını isbat eder, Çünkü bu adam kıral Aleksandre 1933te de bir suikast yapmış ve kıralın ölme- sine o zaman remk kalmıştı. On- dan sonra Kvaternik Berline gitti. Berlinde, bir fabrikatörle evle- nen kız kardeşinin yanında kaldı, Tutulamızan Perçes Maamafih yapılan tahkikat Ante Paveliç'in suikastten birkaç gün evvel Marsilyava geldiğini göstermektedir şöyleki: Suikastten evvel, otellere inen yolcuların, defterleri gözden geçi- rimiş, Buülardan birinde, bera- Pospişil, Ratiç, Miyo Bzik ve esrarengiz kadın berinda Mari adlı bir kadın bu- lunan Romanya devlet demiryol- ları memurlarından Oo Pavelesku isminde birinin kaldığını görmüş- lerdir. Pavelesku ile Paveliç biri- birine çok benzeyen isimlerdir. Derhal bu otelin memurlarına Paveliç'in resmi gösterilmiş, me- murlar, bu adamı Pavelesku ok mak Üzere tanımışlardır. Bu adam Paristen (geldiğini £ söylemişti. Ayın » birinde de otelden ayrıl- mışlar, "Fakat gittiği iki istikameti Leh - Macar Anlaşması Yeni Bir İttifak Doğuruyor (Yazısı 5 inci sayfada) İngiltereden Avustralyaya Büyük Hava Yarışı (Yazısı 17 inci sayfada) 1934 Yeni Gençlik Teşkilâtı Spor Kulü plerinin Vazi- yetini ie rmiyessl 936 Olimpiyadına Hazırlık İçin Ya- kında Kamplar Kurulacak İzmir 22 (Hususi) — Gençlik teşkilâtı esaslarının C, H. F, umu- mi merkezince tesbit edildiği bu- günlerde spor teşkilâtının ve spor kulüplerinin teşkilâtta mevki alıp almıyacağını öğrenmek (faydalı olacağı için Türkiye İdman Ce- miyetleri ittifakı merkezi umumi reisi Aziz Beyi ziyaret ettim. Aziz Bey bana şu izahatı verdi; — Spor teşkilâtımızın anahat- larında büyük değişiklik olmıya" caktır. Esasen İnkılâp Fırkasının bir parçası olan spor teşkilâtımı- zın, pek uzak olmıyan bir istik- balde vücude © getirilecek olan gençlik teşkilâtı içinde bir mevki alacağını kuvvetle tahmin ediyo- rum. Her halde &por teşkilâtımı- zn ve Türk gençliği beden ter- biyesinin büyük bir hamle ile çok genişliyeceğine ve yükseleceğine emin olmalıyız. © — Vü6 senesinde Berlinde yapıla” cak olan Olimpiyada sporcularmızın iştiraki hakkında verilmiş bir karar varmıdır? — 938 Olimpiyadına İştirak edeceğiz. Yakında bunun için esaslı hazırlıklar yapılacak ve kamplar kurulucaktır. Bütün ter- tipler alınmıya başlanacaktır. — Bu sene beynelmilel temaslarda aldığımız veticöler hakkindaki Fikriniz? — Bu sene beyelmilel spor temasları bilânçomuz tetkik edi- lirse futbol temaslarının aleyhi- mizde, güreş temaslarının da İe- himizde olduğu görülür. Rusyada binleri aşan spor sahaları üzerin- de sayısı milyonlara varan spor- cular daimi bir faaliyet içinde- dirler. Orada beden terbiyesi çoktanberi mecburi vazifeler ara- sına girmişti Romanyada, Bulgaristanda! Yu- lavyada; Almanyada, Litvan- Bize beyanatla bulunan teşkilât relsi ve Erzurum meb'asu Aziz Bey yada, İtalyada ve Macaristanda gençliğin beden terbiyesi kanun- larla mecburiyet altına girmiş, belediyeler gençlik için lüzumlu olan sshaları tesisle vazifedar olmuşlardır. Yalnız Romanyada (922) de başlıyan mecburi beden terbiyesi teşkilâtın yardımile (dört bin)i mütecaviz spor sahası vücu- da getirilmiştir. Yugoslavyada beden terbiyesi ( Devamı 11 inci yüzde ) nn Hazin Bir İhtifal Beşiktaş kulübünün küçük futboloum Muzaffer, arkadaşlarının elleri üze- rinde metfepine götürülürken (yazısı 9 uncu süyfamızdadır.)