23 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

23 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Inıgı'ltereden - Avustralyaya Yarışa Giren Tayyareler- den Bir Kısmı Çekildi Bir De Facia Oldu, Kontrol Tayyaresi Düştü, 6 Kişi Öldü Yarışa giren tayyareler Lon- İrıdıki'lMıldınhıl meydanın. dan havalanmadan evvel Altta solda birinci namzetlerinden Parmantiye'nin, soldaki de Skot'un ” karıları Londra, 22 (A.A.) — Ingiltere Avusturalya hava yarışına İştirak eden tayyarelerin dün akşamki vaziyeti şudur: Pilot Skot'un idaresinde, İngi- liz komet tayyaresi 10,19da AlL- lahabattan hareket etmiştir. Pilot Parmantiyenin idaresinde Holandalı Duglas tayyaresi 15,11 de Allahabattan hareket etmiştir. Holandalı Pander 15,55 de Allahabatta yere İnerken tayyare parçalanmış, pilot yarıstan vaz- geçmiştir. v Amerikalı pilot Turnerin tay- yaresi Keraçiden 12,55 te hare- ket etmiştir. Mollisonların tayya- resi 13 te Keraçiyi terkettiği hal- de 14te geri gelmiştir. Akşam üzeri tekrar hareket edecekti. Ingiliz Conesin tayyaresi 12,45 te Bağdattan, Yenizelântlı Mok- gregoron tayyaresi 11,45 te Ha- lepten, Hansenin idaresinde, Da- mimarkalı —— tayyaresl 9,11 de atinadan havalanmışlardır. Yenizelântlı. hevitin tayyaresi 11,15 te Atinaya, Stodartın idare- sindeki İngiliz tayyaresi 12,08 de, Amerikalı — Vraytın — idaresinde, Amerikan — tayyaresi — 12.55 te, Avusturyalı Melrose'un tayyaresi 15.55 te, Davidin idaresindeki İıı.llk tayyaresi 16 da Atinaya varmışlardır. Bainesin idaresindeki Ingiliz tayyaresi 13.18 de, sisten yolunu kaybeden Barslon civarında ev- pelsi gün karaya İnen İngiliz Klem - Eagel tayyaresi 14.10 da Romaya gelmişlerdir. Brkun — idaresindeki — Tugiliz Falkon tayyaresi 10.35 te Marsil- yaya gelmiştir. Motöründe mühim bir bozukluk olduğundan baştan aşağı muayenesine İüzum hasıl olacaktır. Yeni Gineli Fairy - Foks, 12,30 da Burjeye varabilmiştir. Vudsun idaresindeki Avustu- ralyalı Lokhed tayyaresi Halepte yere inerken sakatlanmış oldu- ğundan yarıştan çekilmiştir. Stakın — idaresindeki — Ingiliz tayyaresi de Marsilyada yarıştan çekilmiştir. Keraçiden bildirildiğine göre, Mollison'da yarışa devam edip etmemekte mütereddittir. Üçüncülük Amerikli Turnerin üzerindedir. Yarışa iştirak eden tayyareler 16 ya inmiştir. Lonra, 22 (A.A.) — Parman- tiye ile Moll, sabahleyin 7,20de Singapura vasıl olmuşlardır. In- giliz Skot ile Blak,e Holanda- hlardan 8 saat ve bir çeyrek önce Singapura varmışlardır. Amerikalı Türner ile Pang- burn Singapura doğru uçmakta- Jones ve Valler, 415 te Ke- raçiden hareket etmişlerdir. Avusturalyaya Varanlar Londra, 22 (AA) — İn tayyarecileri Skot ile Blak 11.08 de Avusturalyada Port Darvine varmışlardır. Holandalı Parman- tiye ile Mol da 11 de Balavyadan Port Darvine uçmuşlardır. Son Merhale Londra, 22 (ALA.) — Port Darvine ilk olarak gelen Skot ile Blak, ü ile et , Sariyelz saat 38 dakika gibi bir rekor zamanında yapmışlardır. Evvelki rekor Ulm tarafından geçen sene 6 gün, 17 saat, 45 dakika ile yapılmıştir. Skot ile Blak, Melburna var- mak için Avusturalyayı cenuptan şimale katetmek yanl 3,000 kilo- metre kadar daha yapmak mec- buriyetindedirler. Birinci Kim? Port - Darvin, 22 ( A.A.) — Scot, Timor denizinden geçerken bir motörünün durduğunu, iki sa- at müddetle tek motörle uçtuğu- nu söylemiştir. Yarışı bitirmek üzere, motörü vaktinde tamir edebileceği şüp- helidir. Binaenaleyh Hollandalı Mol ile Parmantiyenin yarışı ka- zanmaları muhtemeldir. Yarışta Bir Facia Paris, 22 (Hususi) — Entransi- jan gazetesine göre, yarışı takip eden birkaç motörlü büyük bir İn- iliz tayyaresi Singapur civarında ff,. aĞ.’-ı.. 6 kişi ölmüştür. DABCOVİCH ve Şürekâsı Tek 44708-7- 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında muntazam posla. Anvera, Rotterdam, Hamburg ve Tekandinavya limanları için yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başhos limanlarında tranabor demen Yakında gelecek vapurlar Hansburg vupuru T, evvel sonuna doğru. August Leonhard vapuru 26 Teşrinisaniye doğcu. Yakında hareket edecek vapurlar Hansburg vapüra 3-5 T. saniye doğru. August dl.ooıllord yapura $ K. evvele doğru. Fazla tafailât için Galata, Frenkyan han umumf — acenteliğine müracasi Tel. 44707T 6 - 419220 Öz Türkçeyle Deneme Daha Çok İstizgorum Bugün ayın yirmi üÜçü, Büyük bayrama ancak altı gün kaldı. Gele- cek ünlü (1) günü karşılamak için her yanda anıklıklar (2) yapılıyor. Bunları görüyorum. Görmediklerimi işitiyorum.Şu var ki gördüklerim göz- lerime küçük görünüyor. İşittiklerimi değersiz — buluyorum, — Üzülüyorum, kızıyorum, söylemek, bağırmak - isti- yorum. — Ar, bu değini az! Diye avazım çıktığı kadar bağır- mak istiyorum ! İılıyoıııııı ki çocuklar, büyükler, İşsizler, iş adamları, herkes, herkesz büyük bayrama, büyüklüğile eş bir kutlulama —yolu bulsunlar. — günler değil, yetiler (3) değil, aylar önceden anıklıklı olsunlar. u klar: — Büyük bayram gelecek.. Biz e bayramda en güzel giyeceklerimizi Bgiyecek, en tatlı şen'ikleri yöreceğiz! Diye beklesinler; büyükler, gözle- rinin Önüne acı günleri getirsinler, o 'mcı günler gözlerinin önünden silinsin. Acı günlerin peşinden gelen — iyi günler canlansın; on bir yılın sayısız iyiliklerini" yeniliklerini düşünsünler. Ulu Gazinin bize verdiği bu büyük günün yıldönümünü kutlulamak için ne yapmak gerekse onu yapsınlar.. * Şimdi yapılanları az görüyorum. Şimdi yapılanların yüz misli, yüz bin misli yapılsa yine ben az göreceğim. Yine diyeceğim, yine bağıracağım : — Ar, bu değini az! Yapılan iş çok büyük; ne değin kutlulansa yine az olacak! İsmet Hulüsi 1 — Ünlü - gerefli 2 — Anıklık - hanırlık 3 — Yeti - hafta Öz Türkçeyle Bilmecemiz Dünkü Bilmece 125445 6 Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri 2şağıda yazılı manalara gelen öz Türkçe kelimelerla doldurunuz. Bu sayede hem vakit geçirmiş, hem de öz Türkçe kelime- leri öğrenmiş olursunuz! Soldan sağa : 1 — Hücum 2 — Desise, hile — Kanıl - öğudülmüş bu; : — Taharri et K Tem 5 — Olur mu, ne dersin kullanılır - hattıfasıl 6 — Yalnız başına, bir tane Yukarıdan aşağı : R 1 — Türkçe bir isim - genişlik 2 — Cemiyet 3 — Nesil - köpek 4 — İşaret sıfatlarının sonuna ge- tirilen mef'ulünileyh edatı 5 — Kurulmuş Beyoğlu Tapü Başmemurlu- gundan: İstinyede Mahmut Çavuş mahallesinin İstinye caddesinde eski 28 yeni 50 Nou bir kıt'a arsa iki kıt'a hüccetle Vasil ve Dimitri uhte- lerinde iken vofatlarile veresesi nam- larına intikalen muamelel tesciliyesi talep edilmiş Isede mezkür hüccetlerin tapuca kayıtları olmadığından senetsiz tasarrufat ahkâmına tevfikan mahallen tahkikat lera kılmacağından tasarruf Iddlasında bulunanlar mevcut olduğu takdirde yirmi gün zarfında vesalki tasarrufiyelerini — müstahsiben — tapu müdüriyetinde Beyoğlu Tapu Başme- muriyetine 934/4536 muamele No.sile Mmüracaatları ilân olunur. (3894) “Yeni Genç İ_ı'_İt SZe e_şkilâtı Spor Kulüplerinin Vazi- yetini Değiştirmiyecek ( Baştarafı 1 inci yüzde ) ve #spor işleri birkaç sene evvel tocasüs eden bir (beden terbiyesi vekâletinin) elinde büyük bir in- kişafa hazırlanmıştır. Her yerde yüksek beden terbiyesi ve spor ,Mmuallimleri yetiştirilmektedir. Tabii olarak oralardaki spor kabiliyet- leri büyük bir hızla ilerilemiye başlamıştır. Bizde spor, hi her sahada mühim bir İnki; ilerilemektedir. — Fakat — bunun, memleketimizin ihtiyacile müte- nasip bir derecede büyümesi ve yükselmesi için beden terbiyesi mekteplerini tam kadro ilo tesis etmek, köylere varıncıya kadar oyun ve spor sahalarımı meydana gelirmek elzemdir. Kstanbulda bile spor gençliği, bir iki kulübün hususi sahası istisna edilirse umumi tek bir sahaya bile malik değildir. Bu şarait altında beynelmilel temas- larda sporcularımızdan mutlak bir muvaffakiyet İstemek, zannederim ki haksızlıktır. Sporda — profesyonelliğe — taraftas mısınız? — “ Fikrimce — beynelmilel maçlarda, profesyonelliğe müsaa- de edilen sporlarda karşımıza çıe kan profesyonel takımlarını, bizim de profesyonel bir takım yetişti- rerek müsabakayı müsavi şeralt altında yapmak cihetine gidilmesi lâzımdır. Çönkü profesyonel - bir futbol takımı galip olmak için en müsait şartlara malik demektir. Apcak bunun için de memle ketimizin sporculuğu —memleketi- gpizin profesyonelliğe kadar uza- tarak amatörlük — cereyanlarını zayıflatmak doğru değildir. Çünkü sporda aradığımız gaye, memleket gençliğini sağlam bir bedende, temiz bir ahlak ve . kuvvetli bir dımağla techiz etmektir.,, A. Adnan (Batarafı 10 uncu sayfada) San Fransisko da — Endepansya otelindeyim. Burası bildiğimiz gi- bi bir otel. Gece Beyoğlunda geç kaldığımız zaman yattığımız —kü- çük oteller gibi bir şey, garsonla konuşmak için lagilizce, Almanca, Fransızca lügatları kullandım, Ço- cuk güldü; — Beğim zahmet etme. Ben Istanbulluyum... On senedir Ame- rikadayım dedi. Sabahleyin Annibal geldi: — Buradaki işler takip ettim, dedi. Mühim bir iş için Avustu- ralyaya gideceğim. Bir saat son- ra hareket ediyorum, Nazik adam, bir şey söyleme- di. Halbuki dün 1000 lira kay- betmişti. Bir Amerikalı bana © kadar nezaket etmişti. Ben de ona karşı mukabelede bulunmak mecburiyetinde kaldım: — Bin liranızı belki geri alır- sınız. Sizinle beraber geliyorum, dedim. 28 Temmuz Fazilet iyi şeydir - öyle mi?.. İşte cezası, Eğer bin lira kaza- narak San Fransiskoda kalsay- dım, bugün tam yedi bin beş yüz lira kaybetmezdim. Fakat artık kararım kat'idir. Avusturalya top- rağına ayağımı atıncıya kadar paraları geri alırsam orada birkaç zaman kalıp etrafı göreceğim. Fakat kaybedersem Morgan ne- refe giderse arkasındayım. Melbum 3 Ağustos Bu satırları güçlükle kara- hyorum. Hastayım, bir otel oda- sında yatıyorum, Dışarıya — çıka- bir şey göremedim. Annibal gündüzleri işe gidi- yor, gecelerini benim odamda ge- giriyor. Oynuyoruz. 15 bin İlra kaybettim. Çıldırmak üzereyim. 5 Ağuntos Daha iyiyim. Fakat yine oda- mı terkedemiyorum, otel odası pek sıkıntılı, dün akşam Morgan: — Dostum, dedi, bana tam 10 bin lira borcunuz var. Oyuna devam etmek isterdim. Fakat bir iş yüzünden hemen İzmire hare- kete mecburum. Eger bir çek ve- rirseniz memleketinizde bozduru- rum. Bunu söylemek istemezdim, Amma görüyorsunuz, ne kadar meşgulüm. İşime gitmek mecbu- riyetindeyim. Yok, eğer İsterseniz, Muharririn Devriâlem S;;rahati ——— benimle beraber - geliniz, belki yolda kaybınızı çıkartırsınız.. Elveda Avusturalya çayırları sizi de Amerikayı gördüğüm gibi göreceğim. 24 Eylül İzmir Kirk beş gün süren yolculukta bitmeyen bir tek parti oynadık hattı üstüvada kaybım yirmi bine çıkmıştı. Adenlde 1500 lira kaza- nıyordum. Süveyşte 5 bin lira zararda idim. Italyanın karşısında 7 yüz Jlira kazanıyordum. İzmir açıklarına — geldiğimiz — zaman hesabı gördük üç puvanım vardı. Puvanı — elli kuruştan yüz elli kuruş kazanıyordum, Hiçbir şey canımı sıkmıyor. Yalnız kitapçıya, avdette devri âlem —seyyahati hakkında — bir kitap yazmağı vadettim. Ne yapa yım İstanbul ile Izmir arasında rehberleri okurüm — hepisi — bir değil mi?... Ne de olsa deriâlem seyahati yapmadım mı? Çinlileri görmemişim. Onları geçen sene Taksim bahçesinde görmüştüm. Çinli değil mi hepisi bir vesselâm. İstanbul Asliye İkinci H. mahkemesinden: Bahçekapıda Emlâk ve Eytam bankasına izafetle avukat Tâlha Cennhettin Bey tarafıne dan Beykoz kasrı müştemilâtından >5- Nu işgalinden dolayı bedeli taz minin tahsili talebile tahall şubesi sabık memurlarından — Münir Efendi aleyhine 931/327 N. tahtında mahke- memizde ikame edilip adliye sarayının yanması — hasebile Jetsnbul asliye — mahkemeleri ikinci yenileme bürosunda yenileme mua- melesi ikmal edilerek mahkememizâ bitrevdi 934/427 Nara muamelei kay- tiyesi icra kılınarak davanın 3/10/934 tarihli muhakeme celsesinde: Müddel aleyh gösterilen ikametgüâhda buluna- madığı ve ikametgâhinın meçhul ol duğu davetiye arkasındaki tebliğ me« şerhinden — anlaşılmasına binaen muma'leyh Münir efendiye ilânen tebliğat ifasına ve 20 gün müd- det tayinine ve duruşmanın 14/11/934 saat 13.30 bırakılmasına mahkemece karar verilmiş ve bu baptaki davete namede mahkeme divanhanesine talik kılınmış olduğu H. U. M. kanununun 141 inci maddesi hükmüne tevfikan tebliğ makamına kalım olmak üzera keyfiyet Nân olunur. (3903) dosyasının murunun "