1 Mayıs 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

1 Mayıs 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

YENİ İSTANBU 1 Mays - 1950 Pazartesi İÜzmir maçları (alatasaray: Beşiktaş: 2 Göztepe: 0 4 Altay:1 İlk devreyi 2-0 galip bitiren Galatasaraylılar, ikinci devre şiddetli uğraşmalarına rağmen İzmir, 30 (Husust muhabirimiz bil- diriyor) — Mili- Eğitim . Mükâfatı Maçlarına bugün Alsancak Stadyu- munde Beşiktaş - Altay, / Gölatasa- Tay - Göztepe maçlariyle devam edil- er Ertuğun Y arasında di fik maç hakem Muzat idaresinde Beşiktaş ile Ai BEŞİKTAŞ;: Feyzi Çaçi, Leon, Hüseyin - Süleyman, Ali İhsan, Bülent, Fahreddin, Faruk. ALTAY: Osman - Bulent, Kemal Kâmuran, Sabahaddin, Cemil - Salâ- haddin, Şükrü, Adil, Bayram, Cihat. Oyuna Altaylılar başladı. Beşiktaş müdafaasında kesilen Altay — hücu- munda top Bülent'e kadar geldi. Bü- dent'in iki müdafi - arasından sıyrilı rak çektiği şutu Altay kalecisi Os- man güzel yakaladı. Dakikalar ilerle- dikçe Altaylıların daha ağır bastığı Börülüyordu. Altaylı Bayram Beşik- taşlıları peşine takarak kaleye kadar indi. Çektiği şutu kaleci Feyzi âdeta uçarak kurtardı. Nihayet Bayram 32 nci dakikada Altayın gölünü attı. Devre 1-0 Altayın galibiyetiyle - ka- pandı. İkinci devreye Beşiktaşlılar - daha azimli başladılar. Dördüncü dakika- da Bülent kafa ile kaleye girerken kaleci Osman güzel bir. plonjonla muhakkak bir gölü önledi. 21 inci da- kikada Süleyman, Faruk, Fahreddin kombinezonunda Altay kalesi karıştı 've top bu kargaşalıkta ağlara takı . Beraber duruma geçen Beşiktaş. Salm, Vedit Hılar daha azimli oynamıya başladılar. 37 30 uncu dakikada Bülent ikin! ci dakikada Hüseyin üçüncü golü fa. 3-1 vaziyete geçen / Beşiktaşlılar Takip kaleyi çember içine aldılar ve devrenin bitmesine yakın, Fahreddin Beşiktaşın dördüncü gölünü yaptı ve maç 4-1 sona erdi. GALATASARAY: 2, GÖZTEPE: 6 Günün ikinci maçını Galatasarayla Göztepe takımları hakem Reşat Öne- 'nin idaresinde oynadılar. 'GALATASARAY: Turgay - Nacjl İstepen - Musa, Muzaffer, Doğan İsfendiyar, Koçls, Reha, Gündüz, Gar- bis. GÖZTEPE: Erdoğan - Fahri, Meh- met - Semih, Mustafa, Nazım - Zeki, Nezihi, Afaeddin, Emced, Ahmet. Oyuna Galatasaraylılar çok — seri başladı, daha birinci dakikada sağdan İsfendiyarın ortası kalenin hemen di- Türkiye boks birinciliği Ankara, 30 (Hususl) — Türkiye boke birinciliklerinin Ikinci, üçüncü Tör ve finai maçları bugün yapılmız di Takım tasnifinde İstanbul birinci, Ankara ikinci, Kocecli üçüncü olmuş dardır. 856 yılı Türkiye boks birincisi olan boksörler: 5 kilo: 54 kile: 58 kilo: 62 kilo: $7 Ki Recep Özkutlu (İstanbul), Doğan Karaca (Ank. ferdl) Hüsnü Özarı (İstanbul). Mustafa İnci (Ankara) Garbis Zaharyan (İstanbal 72 kilo: Ayhan Eryılmaz (İstanbul) 80 kilo: Muammer Dumlu (ist). Ağır: Cevdet Özçentek Üstanbul). rüzgör karşısında çok gel adedini arttıramadılar bine düştü, Semihin mka geçmesi to- Pu Rehanın önüne getirdi. Reha da güzel bir şutla ilk gölü attı. Yedinci dakikada Göztepe kendini toparladı ve goldan Emced vasıtasiyle Galata- saray kalesine iki tehlikeli - hücum yaptılar. İlkini Naci, ikincisini Tur- kurtardı. Devrenin — ortalarına doğru zerine çekerek Koçise güzel bir verdiyse de Koçis bu fırsatı kaçırdı. 28 inci dakikada Garbis soldan inerek güzel bir orta yaptı. Gündüz de çok Sıkı bir kafa vuruşu ile ikinci Gala- tasaray golünü yaptı, Devre 2-0 ka- pandı. İkinel devre başlarken hava birden bire bozuldu. Kuvvetli rüzgârı arka- Jarına aldığı halde Göztepeliler güzel bir oyun tutturmaya muvaffak ola- madılar. 25 inci ler Galatasaray kalesine indiler. Ala- edâlnin çektiği sıkı şut kale direğine çarpıp geri geldi. Alaeddin tekrar şut çekti ise de bu şut da direğe çarpıp kurtuldu. Nihayet devrenin sonunda yine Ala- eddin kaleye bomba gibi bir sut çek- tiyse de kaleci Turgay uçarak bir go- le mâni oldu ve maç da bu süretle (2-0) bitti. L M Dünkü bisiklet y arışına başlanırken İstanbul Bisiklet Yarışı Dün Topkapıdan başlıyan 60 kilemetrelik bisi etmiş ve neticede Necati bir saat 57 5 dakika ile ikinci, Mehmet Hasbek bi güklerarasında yapılan 40 kilometrelik yarışta Parnak bir aaat 2: birinci, Alâcttin bir tekerlek boyu ile Ikinci, Hilmi £ saat 25 dakika ile Hçüncü oldular. let yarışına 21 kişi iştirak dakika ile birinci, Celâsin Asena ? saat bisiklet boyu ile Üçüncü oldu. Kü lakika, ündüz Göztepeli Mehmedi ü- | akikada Güztepeli. | Karşılaşmalar sonuna yaklaşırken Ankaralılar, İstanbulda maç kazanamadan dönüyorlar Vefalılar, Demirsporu dün . ** güçlükle mağlüp ettiler: 1-0 Oyunun son dakikalarında Vefa, hasım kalesini adetâ şu! yağmuruna tuttu. Fakat bir netice almaya muvaffak olamadı DEMİRSPOR Emin İskender tsmet Mehmet — Sülgyman — Muzaffer Zekeriya — Kadri — Mustafa — Ridvan VEFA Sükrü Mustafa Rahmi Emel — Melih — Salâhaddin Aziz Galip Suphi İsmet — Bülent Oyuna Vefalılar başladı. Topu kar pan Demirsporlular derhal Vefa. ka, Tesine inerek soldan kaleciyi asan bir Orta yapıılar. Fakat sağ için yerind: olmaması yüzünden bu gollük fırsat heba oldu. Bu hücumun hemen ake- Binde sol için müdafileri atiatarak Sol açık Bülende verdiği yerinde bir pası'Bu oyuncu adar | Cak kornere atmakla — kurtarabildi. Karşılıklı yapılan bu tehlikeli akın: lardan sonra oyun her iki tarafın da İhtiyatlı hareketleriyle ortalarda- oy. Hanıyor. Henüz biç, bir taraf Üstün: Tük kuramadı. Küvvetler — arasında Müvazene olduğu için oyun çok çe kişmeli oluyor, Zaman ilerledikçe D Mirsopr ağır basmağa bazlıyarak Ve fa Kalesini sıkıştiriyor. Bu arada çe Kilen isabetsiz bir İki gt kalenin Üstünden daşarı gitti. Oyunda bir insi- cam Ve âhenk dikkat nazarı çekmi Şor. Müsabaka ağır bir tempo için e cereyan ediyor. Vefa kalecisinin Maçın Beraberlikle neticesine razı uL Müş gibi kale vuruşlarında vakit ka Zanmak İçin ağır hareket etmesi oyu- Sun Havamnı büsbütün ağırlastırdıkı gibi seyircileri de sinirlendiriyor, Ha- kem 'bu vaziyete ihtar verdi. Oyun u gekilde devam ederken 28 inci da, kikada İskenderin ayağından Bülent fopu kaptı. Kaleye kadar — sokuldu. Tam şut çekeceği zaman İskender ar. kadan çarptığı için hakemin verdiği Penaltı ile Vefa bir sayı kazandı. Bn kol “Vefayı biraz canlandırdı ise de Bu çanlılık kısa sürdü. 38 inci dakika: da Demirspor s0l açıkı kale çizgisin kadar yaklaşarak s0l içe âdeta ai da gol yap der gibi topu ayağına yuvarı İndı. Sol iç de iki metreden ele nadir geçen bu fırsatı herkesin hayretleri nde kaçırdı. Bundan sonra kayda ğer bir Hareket olmadı. ve — devre 16 Vefanın lebine biti. İkinci devrede hiç dekilse beraber. dlki temin etmek için Demirsporun daha gayretli oynaması beklenirken aksine “Vefa daha canlı oynuyor. Ve: falılar Demirspor Kalesine yerlestiler Onuncu- dakikada İskenı asından topu kapan sa karsı karsıya kaldıkı haldı krünün ellerine attı. Müten dlcum “halinde olan. Vefalı Attıkları gutlar hep havadan, yandan dışarı gidiyor. Demirspor kalesi âdeta Şut yağmuruna tutulmuş bir vaziyı İ& Kaleci kendini yerden yere atarak bir çok tehlikeli vaziyetleri önlüyor. İkinci devreyi bastan nihayete kadar hâkim “oynıyan. Vefalılar bütün gay Fellerine rağien . bir. gci daha' çika Tamıyarak Ültürdiler ve nihayet Oyun 1”0 Veti iyeli İle söna erdl Dünya Kupası Lonâra, 80 AA (AFP) — Dünya futbol kupam final erup başlarını han: Bi memleketlerin teokli edeceği hak. Kinda resmen bir şey bildiriimemiş ol nakla beraber dört grupun - basında İngiltere, Breziiya, İtalya ve * Pa Kvay'ın bulunacağı sanılmaktadır. İzmirde Milli Eğitim kupası şampiyonunu Fenerbahçenin — edecek yapacağı maçlar belli Fenerbahçeliler, dünkü maçta Ahmet, Lefter, Halit. GENÇLEBİRLİĞİ * Osman » Salt, Türan - Mi medin ceza çizgisi içii *ortalarda dolaştıktan topa Gençler kalecisi topa Halit yetişerek kısa mesafeden golünü çıkardı. Onuncu — dakikada sağaçığın bir ortasını Lefter, sahala- rımızda ender görülen mükemmeli- yette bir kafa ile kaleye attıysa da | kaleci fevkalâde bir plonjonla kur. tardı. Her iki hareket de seyirciler | taratından siddetle alkışlandı. Hakemin bir çok yanlış kararları halkı pek de haksız olmiyarak isyan ettiriyor. Tamamiyle — Gençler nısıf sahasına yerleşen Sarı-Lâcivertliler kaleye şut Üzerine şut çekiyorlaran da bunların büyük bir kısmını, kale- cinin yerinde müdahaleleri önlediği gibi bir kısmı da mütemadiyen di m gidiyor. 20 inci dakikada Lefter soldan ödündeki bütün — müdafileri kıvıra kıvira geçip topu Mehmet A- liye yuvarladı. Bütün stadyomun gol diye bağırmağa hazırlanarak ayağa kalktığı bir sırada Mehmet Ali, bi- raksa kaleye kendiliğinden girecek topu dışarı atabilmek hünerini gös- terdi. Ahmedin kaçırdığı fırsatların /da haddi hesabi yok. 30 uncu dakika. da ortalardan topu kapan — Lefter, Veta - Demirspor maçında, Demirspor. kalesinin karışık hali PUVAN VAZİYETİ şahsi bir gayretle topu kaleye kadar A Y P| sürdü. Kalecinin ve arkasından veti- Göay —€ 9 16 Bas| #en müdafilerin müdahalelerine rağ- 55 K3 Sras a| men topu ikinci defa olarak Genç. Hikte cit 86 İLNL 56 | İerbirliği ağlarına taktı. Lefter ile E- rol bugün hücum hattının en faal ve muvaffak elemanı olarak göze çar- piyor. 40 inci dakikada Gençlerbir- liği, Fenerin tazyıkından kurtularak Fener kalesine âni bir hücum yaptı. Fener müdafaasını gafil avlayan bu akında top Gençler muhacimlerinin ayağında mekik dokuduğu halde bir türlü kaleye giremedi. Nihayet mü- dafaanın 'uzun bir vurüşiyle kurtul- du. Lefterin ayağına geldi, o da ö- nündeki müdafileri yine çalımla ge- çerek yalnız başına — Fenerbahçenin üçüncü golünü de yaptı. İKİNCİ DEVRE: İkinci devre başlayınca bir şeyler yapmak ister gibi gözüken Gençler. birliği akıncıları ilk anlarda Fener kalesi önlerinde dolaştılaran da pas- daşmalarını iyi ayarlıyamadıkları 1- çin bir netice alamadılar. Hasan Po- Jat, futbolu birakıp tekrar başladık- 'tan sonra çok ağırlaşmış... Eskisi gi- bi hücum hattını sürükliyemiyor. 11 inci dakikada —Ahmet 25 metreden | çektiği demir gibi bir frikikle Fener- bahçenin dördüncü golünü de yaptı. Lefterin cıva gibi - kayan — oyunu, Gençler kalesi için daimi bir tehlike İ | — teskil ediyor. Yine bir aralık iki mü- /dafı arasından sıyrıldı ve beşinci go- İü atmağa ramak kalmışken top te- sadüf eseri olarak avta gitti. Fener- bahçe, gerek şahsi ve gerekse ferdi oyun bakımından — hasımların Üstün olduğu için rahat oynadı. Mevsimin ilk atletizm yarışmaları dün yapıldı Mevaimin ük atletizm yarışmaları- ni teşkil eden “Altın Çivili” müsaba- kalar dün İnönü Stadyomunda yapıl- mıştır. Dört kategorinin bir arada ya Pilması — müsabakaların — intizamız bozmuş ve bu yüzden sahaya giren bir çok yabancı şahıslar pistte dola- şarak müsabaka yerini bayram ye- rine çevirmişlerdir. Birinci kategori yarışmalarında a- Jınan teknik neticeler şunlardır. 100 metre: 1 — Reman (F.B.) 11., 2 — Alanyalı (G.S.) 114 200 metre: 1 — Reman (F.B.) 23 2 — Türkyılmaz 24,6. 400 metre: 1 — Göker (F.B.) 53.0, 2 — Yücer (G.S.) 5811 800 metre: 1 — Boybak (F.B.) 2.015, 2 — Remvaltados (B.S.) 2.08. 1500 metre: Önel (G.S.) 4.00,3, 2 Polat (YBLEE.) 431 10.000 metre: 1 — Öksüzalp (GS.) N Engin (T.G.K.) 3510 |B $ 2 — Erol (G.8.) 19.6. Gülle: 1 — Turan (. 2 — Ertürk (DzK.) 1179, Disk: 1 — Turgüt Can (DzK.) 38.00, 2 — Turan (J.Gücü) 26.96. Mizrak: 1 — Oktay (Dz.K ) 4544 2 — Alpaslar (T.U.) 4588 Yüksek: 1 — Holyafkin 175, 2 — Şen (Tek. D.) 1.65. Uzun: 1 — Varol (As. Tıb) Eskimanav (6.8.) irık: 1 — Arsever 3.10, 2 ler (YBEE) 3.00. Uzun kızlar: 1 — Seviye Altmış- dört (G.S.) 3.66. 400 Metre engelil: carbay (F.B.) 1 — Doğan A- Vefa mühacimleri D.Spor kalesinde BMASA, 2 110 engelli: 1 lcü) 135 (Bs) Oyuna hizla başlayan Fenerbahçe bir anda Gençler kalesine Indi. plâse bir. vuruşia Gençlerbirliğini b-0 yendiler Bu farklı galebe, Fenerbahçenin, İzmirdeki oyunlarından sonra şampiyonayı Galatasaraya nazaran, şimdilik averajını düzeltmiş oldu bitirmiş - olan Günün mühim karşılaşmasını teşkil eden Fenerbahçe ile Gençlerbir- ği arasındaki ikinci maça, İzmirli hakem Osmanın idaresinde başlandığı vakit takımlar sahaya su şekilde çıktılar FENERBAHCE Z Cihat - Hilmi, Müzdat - Samim, Kiümli, Süleyman - Erol, ”— Mehmet — All, n Ali, Ayhan - Macit, Sahap, AlI Polat, Ha: Ah- len çektiği şut yandan dışarı çıktı. Top bir müddet #onra Fenerbahçe, Üstünlük kurmağa muvaffak oldu. Devamlı sürette Gençler kalesini sıkış tırıyor. Yedinci dakikada sağdan düzümsüz. bir çıkış yaptı. Ayaktan ayağa dolaşan Fenerbahçenin ilk Dananın kuyruğu kimde kalacak ? Mülli Eğilim müsabakaları bu yıl, şimdiye kadar hiç görme- diğimiz bir şekilde llk haftasın- dan beri çok kritik devam etti. İki haftadan beri yapılan her Mmüsabaka için: “Bu maç şampi- yonu meydana çıkaracak” diyo- ruz, fakat maç öyle bir netice 1- le bitiyor ki, yine şampiyonluğu kazanacak takımı bilemiyoruz. İşte müsabakaların son haftası: 'na geldik, yine de kimse birinci olacak takımı bulamıyor. Biltnen yegâne şey şamıpiyon- tuğu Galatasaray ile Fenerbah- çe arasında beklediğidi: fasaray maçlarını bitirdi. Fe- nerbahçenin ise İzmir maçları İşte Fenerbahçenin, dolayısiy de sampiyonanın — mukadderatı bu İzmir maçları ile belli olu- cak. Şayet Fener bu m da tek puan dahi kaybederse, kupa ezeli rakibine kalacaktır. Yok eğer Sarı-Lâcivertliler İz- mirde oynuyacakları maçların 1 kisini de galibiyetle bitirirlerse © zaman işler yine kritik bir du- Yuma girecek, şampiyonu veraj” tâyin edecektir. İki takımın bugünkü averaj durumlarında Fenerbahçe, G İntasaraydan 0.05 lik bir derece ile daha ileridir. Zira Galatasa- yayın averajı S,8, Fenerbahçe- 'nin ise 8,85 dir. Sarı-Lâcivert- iller lehlerine olan bu pek cüzt farkı muhafaza etmek için gol yememek mecburiyetindedirler. Aksi takdirde yiyecekleri - bir tek göle mukabll en az 4 gol at- mak mecburiyetinde — kalacak- lardır. Maamafih Fenerin İzmir Kafidir. dar gelenlere bal bulda Fener karşısında - ağır mağlübiyetlerin acısını çıkar- mak için İzmirlilerin bu şam; .yonanın en güzel oyunlarını karacaklarına inanmak lâzım- dır.