May 14, 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

May 14, 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

Carnera 44 ünde tekrar boks hayatına başlıyor Eski dünya şampiyonu antrenman yapıyor New-York, 13 (AP) — Primo Car- | tir. nCa'nin tekrar boksa — başlıyacağı | — Biliy: “Ben ve kardeşim Carnera- heberi, New-York boks mahfillerinde | nn mevcut ağır sikletler içinde en |- dolaşmaktadır. yisi olduğunu Ve ringe dönmesi icap Bu haber, hayret — uyandırmıştır. | ettiğini sanıyoruz, demiştir Çünkü, Carnera hem artık yaşlan- | — Carnera bugün batı sahilinden bu- mjtar. Kendisinin güreşten iyi pa- | raya gelecek ve pazartesi günü, A- rü kazandığı bildirilmegtedir. merikanın en güzel vücutlu erkeği se Bazı çevreler, bunun, Carnera'nın | çilmiş olan Gene Stanley ile bir güreğ turnesinin muvaffakıyetini art- | veş maçı yapacaktır. Fakat, Carnera tırmak için tertiplenmiş olduğunu 1-| 44 yaşında olduğu için, New-York'ta deri sürmekte iseler de, müsabaka ha. | güreşememesi icap etmektedir.- zira, Zırlayıcısı Biliy — Johnston, kardeşi | New-York Federasyonu 40 yaşını Chaley'in, Carnera ile Joe Louls'i| geçmiş olan kimselerin güreşmesine karşılaştırmaya çalıştığını bildirmiş- | müsande etmemektedir. Beş Amerikaya gidiyorlar Genç milli takım namzetleri davet ediliyor iktaşlılar, bugün B. T. G. Müd. Futbol Federasyonu Bakanlığşından: Beşiktaş takımı bu gün saat 15,30 da bir Amerikan uçağı ile New.Yor- Ka hareket edecek ve Amerikada 10 maç yapacaktır. / Beşiktaş — takımı Sadri Usoğlu ve Hakkı Yetenin baş- kanlığında şu oyunculardan müteşek. Suriyede ve İstanbulda yapılması mukarrer Türkiye - Suriye ve Tür- kiye - İran milli maçlarına hazırlık mahiyetinde olmak üzere İngiliz Sun- kildir. derland takımına karşı oynuyacak o- Jan aşağıda isimleri yazılı milli - ve Feyzi, Mehmet, Yavuz, Vedil, Hü- vi Millt takıma namzet — futbolcuların seyin, Leon, Ali İhsan, — Süleyman, Bülent, Fahri, Kemal, Şükrü, Şevket. Bir aydan fazla sürecek olan bu Amerika / seyahatinden sonra - Si- yah-Beyazlıların dönüşte — Londrada da iki maç yapmak ihtimali vardır. 1651950 tarihine müsadif sah günü Saat 15 te İnönü stadında — futbol malzemeleriyle birlikte hazır. bulun- maları ehemmiyetle tebliğ olunur. Bu futbolcular Stad Müdürlüğü ka- pısından gireceklerdir. Galatasaraydan: — Turgay, — Naci, Paddy Young, Fusari'yi — | >üzatter, Doğan, İstendiyar, Reha. yendi Fenerbahçeden: Hilmi, Kâmil Ha- dit, Lefter, Erol, Samim. New-York, 13 (AP) — New-York- |— Vefadan: Galib, Rahmi, — Şükrü, İ orta siklet boks şampiyonu Paddy | ge. Young, dün akşam Charile Fusari'yi | — pemirspor (Ankara): İsmet, Mus- sayı hesabiyle mağlüp etmiştir. tafa, Gençlerbirliği ÇAnkara); Ayhan. J0e Walcott, Ten Hoff'la 28 mayısta dövüşecek Sehwetzingen (Almanya), 13 (AP) — Joe Walcott, Alman — şampiyonu Hein Ten Hoff ile yapacağı maç için antrenmanlarına - başlamıştır. Bir antrenmandan sonra, Alman yarı ağır. boks şampiyonu — Julius Sehmidt, “Walcott, Hoft'dan — daha çetin” demiştir. Maç, 28 — mayısta Manhetmm'de yapılacaktır. İstanbul - Ankara atletizm yarışmaları ” yapılacak Ankara bölgesi 27 mayısta İstan- bul - Ankara puvanlı yarışması için 20 kişilik İstanbul takımını davet et. miştir. Ankarada yapılacak olan bu yarışmanışn hedefi milli takımı şim- diden seçme yoluna gitmeklir. — İs- tanbul takımını Atletizm Ağanı Ali Rıza Sözeralp götürecektir. Tahmin müsabakamız Tahmin müsabakamız umduğumuzdan büyük bir rakbet gördü. Gönde- rilmiş olan 10.000den fazla kupon bunun en bâriz ölçüsüdür. Dünkü maçtan öncp bazı okuyucularımız bize müracaatla henüz görmedikleri bir takım için tahmin yapmanın güç olduğunu eri sürerek hiç değilse Beşiktaş maçından sonra da kupon kabul etmemizi istediler. Bu, hakikaten haklı bir istekti. Bu sebeple genç milli takımımızın karsılaşacağı salı günü akşamına kadar ku- pon neşretmeye karar verdik. Bu suretle Besiktaş takımı lehinde tahmin yap- muş ve dünkü neticeden sonra kaybetmiş okuyucularımızın da diğer müsaba- kaların tahminlerine iştirak etmeleri mümkün olabilecektir. -Dikkat- MÜSABARA DEVAM EDİYOR . Sünderland'ın. önümüzde- Ki 8 müçına ait tahmin ku- Ponlarını salt günü saat 16 ya kadar kabul edecekiz. O günden sonra hiç bir ku- Pon kabul edilmiyecektir ( Sunderland. Beşiktaşı 3-0 mağlüp etti | İngiliz profesyonel Sunderland ta- kımı dün İnönü Stadyomunda 25 bini aşan bir seyirci önünde ilk ma- çını Beşiktaşa karşı yaptı. Profesyo- nel bir İngiliz takımının şehrimizde yapacağı maç geniş bir alâka topla- mış olduğundan stadyom daha erken saatlerde dolmuya başlamıştı. — Saat tam 17 de Hakem Sulhi Garan saha- ya çıkarak takımları davet etti. İlk evvelâ — misafir profesyonel Sunder- dand'lılar ağır adımlarla sahaya gir- diler ve halkı “sagol” diye selâmla- dilar. Misafirleri takiben de Beşil taşlılar gözüktüler. Her iki takımı se. yireller uzun uzün alkışladıler. Sünderland Mapson Stelling, Hudgeli Ssotson, Walshe, A. Wright Duns, Broodis, T. Wright, Shackleton, Reynolds. Beşiktaş Mehmet Kemal, Vedii. Ali Thsan, Kâmil, Hüseyin Süleyman, Recep, Bülent, Fahreddin Şükrü. Oyuna İngilizler soldan seri — bir akınla başladılar. Beşiktaş haf hat tında kesilen bu hücuda top Süley- mana kadar geldi. Süleymanın hava- dan kaleye doğru ortaladığı topu İn- giliz müdafli Stelling rahat bir vu- ruşla uzaklaştırdı. İkinci —dakikada santrhaftan inkişaf eden bir akında sağiçe geçen topu çok ustalıkla çe- ken Wright Beşiktaşlı — müdafilerin müdahalesine rağmen kale direğine garptırdı. Direkten solaçığa — kadar giden topu Reynolds tekrar ortaladı ise de Mehmet yakaladı. Onuncu di Scotson'u geçmeke Beşiktaş, bütün eforunu sarfetti. Fakat bilhassa böyle bir takım karşısında havadan oynaması kikada Shackleton, Hüseyini üzerine çekerek Wrighte müsalit bir pas ver- di, fakat Wrightin sıkı şutunu Meh- et kurtardı. Dakikalar / ilerledikçe İngilizler oyunda nisbi bir hâkimiyet tesisine muvaffak oluyorlardı. On - kinci dakikada Kâmil bir çarpışma neticesinde — sakatlanarak oyundan Çıktı, yerine Leon girdj. Üç dakika sonra sağaçık Süleyman kaleye teh- dikeli bir akın yaptı, Stelling topu ka- deciye çevirerek akını âkim biraktı. Beşiktaşlılar takımlarında ufak bir tadilât yaptılar. Bülent solaçığa, Şük. TÜ de santrfora geçti. 23 üncü daki- kada Siyah-Beyazlılar muhakkak bir göl kaçırdılar. Şükrü iki Sunderland müldaflin arasına girerek topu Bü- dent'e yuvarladı, fal ' durakladığı için topa olan hâkimiye- 'tini kaybetti ve kaleci Mapson topu yakaladı. Bu süretle Beşiktaş muhak. kak bir gölden mahrum kaldı Birinci gol Yirmi yedinci dakikada soldan in- gikaf eden bir akında santrfor Wriht topa girdi. Ceza sahasında Vedil ye- re yatarak kurtarmak istedi ise de Wright topa tekrar hâkim oldu. ve gert bir vuruş yaptı. Kaleci Mehme- din göğsüne — çarpan. top, — tekrar Wright'e geldi, eşape bir pas Sun- derland'a ilk golü kazandırdı. İkinci gol 36 ncı dakikada Shackleton ceza çizgisini nsağına kadar sürdüğü topu Kalenin solundan ve Üst köşeden ikin- Sunderland Maçlarını tahmin Okuyucularımıza zengin ikramiyeli ve Çok zevkli bir müsabaka hazırladık.. Bir radyo veya bir pikap kazanmak istemez misiniz ? ingllterenin en kuvvetli profesyonel takımlarından biri olan Sunderland'ın Türkiye seyahati hiç süphe yok ki spor muhitimizde heyecanla karsılanan bir bâdike olmuştur. Gazetemiz, sporla alâkadar olan ve sporu seven okuyucula, Tına bu beyecanın bir de eğlenceli tarafını Uâve etmeyi düşünerek maçların fahmin müsabakasını yapmıştır. Tahminlerinde muvaffak olanlar arasında çekilecek kurada kazanaı Üsterie bildirilen hediyeler verilecektir. Müsabakamızın - sualleri ” göyledir : 1 — Sünderland'a en çok gölü banxı takım atacaktır 2 ” Tahmin ettiğiniz takını kaç gol atacaktır? 3 — Oyunlarda penaltı olacak midır? (Olacaksa adet yazılacak), Aşağıdaki kuponda takım lsmi ve gol mdedi yazılacak yerler boş birakıl. maştır. Ayrıca altında adres için de yer imiştır. Bu kupondaki sünlleri cevaplandırarak mektuplarınızı İdarehanemize gönderiniz. (Mektupların üze Fine “Sunderland. kaydı Müsabaka / şartları 1 — İkinci müsabakanın yapıl mektuplar tasnife tâbi. tutulacal yacaktır. İstiyen bu kuponları 8 maç için ayrı ayrı kullanabildiği gibi, — küvvetle Anandıkı neticede kabet nispetini arttırmak yeticeyi 3 defa yazabilir. ve İstediki kadar kul Müsabakaya İstirak için kupon adedi bahi ? — Gazelemizden kesilmiş kuponlara yazılmamı Atibara alınmaz. $ — Taşradan gönderilecek olan mektuplar veriliş tarihine göre nazarı Itibara alınacaktır. İZAHAT: Bu tahmin müsabakamıza iştirak edenler arasında Ük tasfiye yapıldıktan sonra neticeyi doğru tahmin edenler arasındaki kura noter huzurunda yapı lacaktır. ği gün aat 16 ya ka ir. Geç kalanlar nazarı olan tahminler nazarı imize geç de geçse, postaya Tik sualdeki ibiyet değildir; dır. Meselâ Vei e maklüp olmasına 'n çok gölü hangi takım atacaktır' İneiliz takımının kalesine bangi takımın en çok gol atacakı cümlesinden kasit ga: akmen İngilir kalesine 8 gol atmaya Muvaffak olursa, ve bu netice Türk takımları içinde en çok gollü netice ise, kupanlarında (Fener — 3) ol n sonraki, çak cevap vermiş olanlar tahmini doğru yap: ha. torbadan isimlerinin çıkma sansına kalmıstır. HEDİYELERİMİZ inciye: Philips marka bir radyo. dye: Luxor marka bir pikap. incisi nelyer Yeni İstanbi inciye: Yeni İstanbul" ve 10 uncüyü Veni İst İsim MÜRÜ, SAAN çe VU underland'a en çok göli 2 — Tahmin ettiğiniz takım kaç gol atacaktır ? 8 — Maçlarda kaç penaltı olacaktır ? . yenffer's marka altın uclu dolma kalem. Üncüye: Bir çift spor ayakkabı (Tanca mağazasından). Güzel bir spor gömlek (Mayer mağazasından). mciya: Yeni İstanbul'a bir yıllık abonman. 6 aylık abonman. 6 aylık abanman. abonman. hangi takım atacaktır. büyük bir hata idi ci golü kaydetti. Hemen akabinde Bü- lent yine Şükrünün hazırladığı — bir fırsatı dışarı atarak kaçırdı. Ve dev- ve 2-0 İngilizlerin galibiyetiyle - ka- pandı. İKİNCİ DEVRE İkinci devrede Beşiktaşlılar kaleye Mehmedin yerine Feyziyi alarak çık- tılar. Üçüncü dakikada İngilizler gü- zel bir'akınla Beşiktaş kalesi önüne kadar geldiler. Scotsondan Wnishe ge çen topu Walshe güzel bir vücut ça- hmiyle Shackletona geçirdi. Shack- leton kaleye şut çekeceği sırada Ali İhsan yetişerek topü kalesinden u- zaklaştırdı. Bu arada Bülent oyun- dan çıktı. Yerine Şevket girdi. Şev- Ketin takıma iltihakı muhacim hattı 'nın bozulan ahengini biraz yerine € tirir gibi oldu. Hüseyinden, Şükrüyü bulan topu Şükrü bekletmeden Şev kete aktardı, fakat Şevketin şutunu İngiliz kalecisi Mapson — soğukkanlı bir hareketle kurtardı. Hakem ceza vuruşu verdi, İngiliz kalesinin önü karıştığı sırada Şüktü yetişti, fakat çektiği şut kalenin üstünden aştı git- 'ti. On beşinci dakikada yine Shack: leton çok güzel bir Vücut çalımiyle i- ki Beğiktaşlı oyuncuyu ekarte ederek sıkı bir şut çekti, top kalenin üstün- den dışarı çıktı. İngilizlerin son golü İki dakika sonra solaçık Reynolds, sağhaf Wrightten uzanan topu ancak profesyonel oyuncuların yapabileceği bir hareketle, Üç oyuncu arasından topu hiçbir oyuncuya — değdirmeden çalışırken, İngilizler,kendilerini zorlamadan oynadılar geçirerek, ceza çizgisi içine girdi ve #ıkı bir şutla üçüncü Sunderland go- lünü Beşiktaş ağlarına taktı. Yorul- madan, ağır ağır bir tarzda - oyuna devam eden İngiliz — profesyonelleri tekrar sağaçıkları vasıtasiyle kaleye sarktılar. Hüseyin — Sunderland'lının beline sarılarak durdurdu. Hakemin verdiği ceza vuruşunu Feyzi — güzel bir plonjonla kurtardı. 23 üncü daki- kada İngiliz takımının en iyi oyuncu- #u olan Shackleton, haflarından aldı-. fi topla Beşiktaşlıları vücut hareke- tüyle atlattı ve daha iyi pozisyonda: bekliyen santrfor Wrighte — geçirdi, Wrightin yavaş çektiği şutu Ali İh- san çevik bir hareketle çeldi ve - bu güretle Beşiktaşlılar bir gölden kur- fuldular. 30. dakikada Walshe sağ taraftan kaleye süzülürken Beşiktaş müdafi! Kemal topu Kornere çıkara rak — önliyebildi. — Sunderland'lıların sağdan çektikleri fevkalâde — korner kalenin tam içine süzülürken Vedit topun istikametini değiştirecek — bir kafa Vuruşiyle teğlikeyi önlemiş ol- du. 38 nci dakikada yine soliç Shack- deton'un, sağacığa kadar gönderdiği uzun pasla sağaçık kaleye daldı, fa- kat bunu da yerinde bir hareketle u- zaklaştırdı. Rahat ve deplasmanlı bir oyun oynuyan İngilizler Beşiktaş nısıf sahasında oynarlarken hakemin dü- JMRÜ oyunu sona erdirdi. Sunderland takımında soliç Shack- leton ve santrfor Wright fevkalâde bir oyun oynadılar. Bilhassa Shackle- 'ton bir futbol artisti gihi bütün o- yun müddetince nazarı dikkati çeki- yordu 'TTakımla beraber gelen gol kı- ralhı Davit, antrenmanda sakatlandı #i için Beşiktaşa karşı takımındaki yerini alamamıştı. Vedat ETENSEL Sunderland'ı seyrejarken İngilterenin gol - kıralı meşhur Dawis hasta ol- duğu için takımda yer almamıştı. — Misafirlerin hücum hattı belki de bu- '1nun için beklendiği kadar güzel oynayamadı MUSSERİ bit Ka kiymetli ” misafirlerimize karsı gösterdiği 'sempati tezahürü ve Sportmence hareket — olmustur. Evvelce vukubulan. bazı nâhoş Büdiselerin biraktıkı Tena, inti Baların son İzlerini de silmeke teskli “edecek ve Türk Tatbolu “için iyi bir not olarak âilecek olan bu hali bura: nçla belirtmeyi bir vazite Tekmik tahliline 'Dünkü maçı seyretmiyenler için neticeya bakıp 'a oyunun veç. hesi Bakkında edinecekleri fikir Fakat maçta bizzat hazır Bulu- anlara, oyunun Biyah-Beyazlıların böy Dete düçer olduğu. hissini ver Mmemistir. Birinci devrede rüzgârı arka- vına alarak Şükrünün de takım- da yerini almasının verdiği sevk 'e “oynayan Beşiktaş, hasımlı Fını Di hayli aıkıştırmış ve bür tün devre müddetince bâkimi: Yet tesis etmeğe muvaffak ©L Muştür. İngiltere kupasını kar Zanan Ârsenal'ı bu mevalm için: de dört defa yendiklerini. kendi ağızlariyle beyan eden ve İngik fere lik — maçlarında daha bir hafta evvel üçüneülüğü kazan miş olarak sehrimize gelen Sun: Terland'ın birinci — devrede Be yiktaşın Kzsmnda düstüğü &- Ciz vaziyet — futbolumuzun kü. Çümsenemiyecek / değerini bir kere daha ortaya koymustur. Ne yazık ki, Siyah-Beyazlılar bu üs Tünlüklerinin semeresini elde e Gemediler. - Kale önünde biraz aha becerikli olabilseydiler bir kaç gol ibtiyatı tesis etmeleri pekâlâ mürkün olabilirdi. He- İe Bülendin kalenin üç metre yakınında önünde kimse olmı diğı halde yakaladığı topu”gole fahvil edememesi bir talihsizlik eeei sayılabilir. Bu golün. ©- Yuncuların — maneviyatı üzerine Büyük tesirj olacaktı. Beşiktaş Muhacimlerinin — kuvvetle ese Tüzgâri hesap etmiyerek paslas- maları ve güt çekmeleri ya to: Pün “ayaklarından - açılmasına Yeya Çekilen, gütlerin “havadan ilmesine sebup - olmuş ve bu Şüzden 'ele geçen bir çok Bulu Maz Tirsaklar heder olup gitmi Tir. Birinci devrede Beşiktaş £ zel oynamış, fakat Sünterinn: Gevreyi galip bitirmistir. Bu 4 futbolda yenin yalmiz. gz değil, çıkarm ezanına — dayandığının açık. bir Misalidir. Mlerinin, — takı Tak buna Bir hal çı Jarı zannedersem caktır. *Besiktaşın yediği üç golden yerinde ola- ikinci golde — kalecisinin bariz Batası Yardır. “Üçüncü gol de yan hâkemi — Mustafa — Güver Mmen oöfsayiten yapılmıştır. Oyun başlamadan / evvel, iki takım sâhaya çıkınca hakemin Ortadan. Ka Mesini doğru bulmadık. Halkı Hafif tertip haklı bir asabiyete gevkeden 'bu ale meydan ver Tilmemesi ve bu işin içeride bal- ledilmesi herbalde çok daha iyi Olurdu: 8. KARSAN