3 Ekim 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

3 Ekim 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

Bayfa A Şömizye bir yün blüz LAZIM OLAN ŞEYLER : Cok ÖRGÜ ŞEKLİ: Pirinç örgü: Lâstik, 1 ters, 1 yüz. Nervürler: 1 tera, 5 yüz. İZAHAT: Arka: 1 ters, 1 yüz olarak 171 İlmek örün, 65 cm. ördükten son- ya, Jerse örcü olarak, her 4 sırada 1 uçlarda 4 defa 1 ilmek arttırın. Umumi yüksekliğin 1X5 em. sinde ampiyesmanı meydana cetirmek İçin her Sıranın ortasında 3 ilmek ters örün. Ters ilmekler genişlen Yürlerin yanına ö ilmek ara ile bir yenisini ilâve edin. Örcü yükseklikinin 26 em. sinde her İki kenardan, her iki sırada: 6 defa 1 ilmek, 6 defa ? İlmek, 6 vek olmak ürere arttırın. S? cm. de soldun başlayarak 110 ilmek sar 'k İlâve edin ve örmeğe devam 'getirin. &4 em, de Jerse örgü örmeke baslayın. Her da her 4 sırada: ? defa 1 kırada: 10 ilmek, 5 defa ©'i 10 defa ? ilmek ve sağdan: olarak örgüyü bitirin. irinç örgü olarak 181 ilmek ürün. 65 em. de Jerse örgü örerek ne & em. de 5 defa 1 ilmek olmak ağınız gibi ampiyesmana başlayı mek, 6 deta doğru ilmekleri Jerse örgüsüne tahvii edin: Önce bütün İlmek, her 2 sırada bir 6 defa ll em. de beraberce sağdaki sıradan her 3 sırada 10 defa ilmek arttırın, sonra her 2 sırada 17 defa ? İlmek eksiltin. 445 cm. de soldan sağa doğru ? defa 10 ilmek, & defa 8 ilmek, 8 defa 4 imek, 19 defa ? İlmek ekellterek örgüyü kapayın. Sağdaki ilmekleri alarak tersine olmak şartiyle bitirin. KOLLAR : 40 ilmek alın ve Jerse örgüden bir 2 defa 18 ilmek, <M46 İlmek DİKİLİSİ ; Arka ve önü bir araya getirerek dikin. — Kolları kapatın ve ine dikin. Uçlarını T em. kıvırarak kol kapaklarını yapın. Yaka yarıkının bir tarafındaki yükseklikten 78 ilmek alın. Jerse öreüden 'sırada 1 İlmek çoğaltmak suretiyle oldukça uzün . bir şekilde örün ki n teşkli edebiisin. Yakanın öteki tarafımı da aynı şekilde örün. Balenclaga'nın habiye turuakarı Çok sade bir küçük elbise Faydan çok düz, siyah bir elbise Dekolte, elbisenin aakıı ile aai kalınlıkta olan Bir. bantla çevrilmistir. Ceketin kolları truakar, yakası nal geklindedir. Askılı elbiselerin Tkinel tek bir mücevher var. nev'i. Ön kızmin. orasında AsIK renkli uzün. eldiver Düz ve sade elbiseleri yapmanın çok kolay olduğunu her halde hepiniz tahmin edersiniz, zira kumaşsı Üzerinize koyup, vücudünüzün hatlarını takip etmek, elbiseyi meydana getirmek için kâfi, Zevkinize göre bu düz kumaşı büyük düğmeler koymak suretiyle sağ taraftan açık ve orijinal bir elbise şekline sokabilirsiniz. Yahut da tek tarafa bir pli yapmak suretiyle rahat yürümenizi temin edebilirsiniz. Korsaj, sivri dekolte olmalıdır. Bu dekolteyi büyük bir kadife yaka ile de süsli- yebilirsiniz. Yahut da bancuklarla işli bir şal yaka geçirin. Şayet kumaşınız göğse kadar geliyor ve tekmil bir elbise yapmaya yetişmiyorsa, sadece iki geniş bant geçirin, işte size #ık bir yemek veya dans elbisesi. Bu sayfada size kupları çok sade olan birkaç elbise modeli veriyoruz. İstediğiniz takdirde korsajı etekten ayırarak, başkı canlı renkte bir etekle giyebilirsiniz. Siyah eteğe gelince, bütün korsaj ve blüzlarla giyilebildiği için, çeşitli kıyafetler elde ederek, şık giyinebilirsiniz. 'snoe yünlüden, dekolteri çok sade, kimono kollu slyah Bir elbise, Ceket militer yakalı olup yukarıdan aşağıya kadar düğmelidir. Elbise seçmesini biliyor musunuz? Bayet kısa veya urun boylu isenle: 3 Ekim 1050 Plerre Balmain'in siyah bir yün blüzu. Kol ağızları ve etek bir tayyör üzerine vizondan seklinde bir kolye — tabil Yerine parlak herhangi bir kürk kullanılabilir — n be) bir tayyörü. Önü, Ücgen seklinde kenmus altı düğme ile İliklenmektedir. Etek düzdür. Sayet kısa boylu isenlz belden kesik, enine glzgili elbiseler giymekten, enli ken Maktan kaçınınız. — Elbiseler için be arn gösteren kesiksiz modelleri seçin; mı Ve redingotlarda aynı hususlara dikkat etmi H ayıca taviye ederiz. Fazla geniş etekler, kürklen büyük eşarplar boyu kısa gösterir. Büyük çanta ve mücevherst, — kasa boylular Tn kullanmıyacakları esyalar / arasındadı! Şeyden Karışık kup ve volar kardan. kaçının. ŞİŞMAN İSENİZ, ENİNE ÇİZGİLİ 'KUMAŞLAR. GİYMEYİN Halbuki uzun boylu iseniz genlş etekli, mo- 'bol mantolar, enli çizgili elbiseler, giy- bacaklarınıza nispeten Seketlerinizdeki bask'ların kısa zunluğum Korsajınızı hol yaptırın, ceplerin ağızlarının en- İlikine zenie ve elbise modelinde bel vücüda Sıkıca oturmasına dikkat edin. PROVALAR Bir. elbisenin” provasını yaptırırken, onun, fazla dar oluran sizi zayıf göstereceki zannına 'kin daha sişman gözükürsü lerinizin. edebilmelisiniz. Kemerl: fifçe aşağıya doğru uzunca yaparsanız, boyu. 'nuz daha uzun gözükür. Modanın eteklere verdiği uzunluk ne olur- a olsun, dar bir etek genişten daha uzun ol Mmalıdır.