17 Ekim 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

17 Ekim 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

Siyah kadife ve taftadan muhte- gem bir gece elbisesi. Korsaj üze- Ti kadife ile İşli ipektir. Etek siyah kadifedendir. Kotle kadifeden bir jile üzerine Kiyilen tweed'den spor bir ceket. Çok zarif bir elbise: Korsaj, eri tafta üzerinç yapışmaktadır. Aakı bir elbise ile giyllen siyah uzun eldi- venler, İçi satenle kaplı, üzeri kadife olan fevkalâde bir. gece mantosu. Çay saatı için SÜSÜ EbiİSEĞİ İYDİĞ elbise bir kadının güzelliğini meydana koymı lıdır. -Bunun için de elbise, k. dının şahsiyetine uymalı, onu silmek değil, bilâkis tebarüz ettirmelidir. Abiye elbise çaylarda, küçük suarelerde, lokantadaki yemek- lerde, ziyaretlerde - giyilebilir. Hem sade ve rahat, hem de şık bir elbise olmalıdır. Çay elbisesi bir kadını yorucu bir günün sonunda da güzel gös- termeli, Bu neviden elbiseler için iki temayül beliri-'or : Biri düz olup kalçalarda pliler veya pli- selerle genişletilmekte. Bu pli- seler hem kadının hatlarını kav- ramak, hem de yürüyüşe güzel bir âhenk vermekle vücut güzel- ğini tebarüz ettirmektedir. Ö- teki neviden çay elbisesi dans ederken açılan geniş etekli el bisedir. Birincisi için hafif ipek- li kumaşlar ve vual tercih edi- liyor. Geniş elbiseler için ise otoman, broşe, fay, lâme ve çok ince yünlüler kullanılıyor. Bunların — çoğunda dekolte boyuna kadar kapalıdır. Asyalı kıyafetlerden mülhem bu yaka tayyör, manto ve kaplarda da kullanılıp, bu seneki koleksiyon- lara hâkimdir. Bazılarının - omuzları açıktır. Bir bolero ile birlikte giyilip icabında gece elbisesi yerine de geçebilir. Bolero yerine küçük kaplar veya Çinli kıyafetini an- dıran ince tül atkılar da kulla- nıliyor. Bazı elbiselerde geniş röverler ve sırtta bele kadar açılan dekolteler görülmekte- dir. Bazı terziler, dört muhtelif şekilde giyilebilecek çift etekler yaratmışlardır. B İ b Siyah kadifeden, simetrik ol mayan . çizgili çok - orijinal bir akşam elbisesi. Bakır renginde ağir bir ipek- liden yapılmış bir tayyör, bil- hassa dikkati çekiyor. Ceket çıkarılınca ' bakır rengi payetli sarı dantelden bir bluz ve ete- ğin panoları açılınca da altında sarıdan bakır kırmızısına kadar degrade düz bir etek görülüyor. Canlı renkli bir atkı. Mor kadifeden bir Silik, sönük renkler " hâkim- dir. Büyük bir terziye göre Elbise, göze çarpar renkte ise, kadından çok elbise görülür, Yok rengi silikse, dikkati kadı- nın kendisi üzerine çeker ve el. bise de bir mücevheri kiymet- lendiren güzel bir mahfaza olur.” Bu fikir, mevsimin mo- dasına hâkimdir. Griler, bejler, kurşuniler, ağır beyaz satenler, deniz rengi koyu maviler, yeşil- ler, bakır, maden, plâtin, altın renkleri en çok rağbet görüyor. Bunların arasında birer şimşek gibi parlıyan kırmızılar, eflâ- tunlar, kızıllar da yok değildir. Bu elbiselerle ya büyük siyah şapkalar veyahut da beyaz, ma- vi veya mor, dore tüyden ufa- cık toklar giyiliyor. Bunların anında klâsik siyah kadife tok veya türban da hâlâ revaçtadır. Altın payet ve incilerle süslen- miş trikornlar da her kıyafete uydukları için kadınlar tarafın- dan çok sevilmektedir. Zaten bütçesi pek geniş olmıyan her kadın için şık olmanın sırrı, mevcut — birkaç şapkasını elbi- selerine, çanta, eldiven, ayak- kabı ve kemerlerine âhenkli bir şekilde uydurmak değil de'ne- dir ? Baştan aşağıya kadar kadife Kadife, kumaşlar içinde en Klâsİk, en pratik, en dayanıklı veen zarif olanıdır. Moda; meydana getiren artistik tesir- ler ne olursa olsun, kadife, bü- Abiye tayyörler düz lfeden sporlar da kotle ka- difeden yapılıy Çantalar eşarplar, — jileler, bü- meydana yerl- giy- iniz bir elhiseye - kadifeden koyacak olursanız yepyeni bir şey elde edemsiniz. B Londranın meşhur terzilerinden biri olan Arthur Bank'ın satenden yapılmış zarif bir elbisesi 17 Ekim 1050 kalıların meyi ir edilen orijinal Kadife eteği bir ceket giyil- mektedir. Sapka İpekli açık menekşe renginde ve siyah kadife çizgili rob Büyük karolu bir elbise üzerine giyilen küçük kadife bir tolero ile büyük kadife bir manşan. Çok sade fakat abiye bir kadife elbise, Ü3 kadife, İçi renk renk Saten” olan . eldivenler. ilerle Süslü küçük bir. şapka