23 Kasım 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

23 Kasım 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

| 28 Kamm 1050 YENİ İSTANBUL FIKRA ER e çi ları 10 1i de doluydü. — Ne yapmış bunlar? zifesini yapmamı kültle var ki, kücük serse Mmek, her Ki #ünülmesi yönünden faydalı: Mali iftihar vakun geldi kaşlandılar. SERSERİ ÇOCUKLAR Emniyete uğradım. İkinel Subenin korldorları, vas- 16 mrasında sıra sıra, boy boy, sefalet heykeleikleriy. Kirli bir urgan, hepsinln bilekine aynı zamanda do- Janiyor ve sanki bu kadar fazla ie. miş gibi, kuyruğunu yerlerde sürüyordu. Bir sivil memura sokul- Başını iki tarafa yelpazeledi: — Geceleri Gülhane Parkında yatıyorlar! Pmniyet, vazifesini yapıyordu. Parklarda yatmak mademki yazaktır; pollse düşen, buna uymuyanları yakalamaktan başka e olabilir? Ama bu arada, o canlı Hefalet tahlosuna karsı var adımlar atmıştır ki, bunların bir nebzesini bu memlekete getir Ayağımıza takılan © kaldırım sefaletini silmeye kâ- fidir. Fakat ne çare, gelmiş geçmiş bütün hükümetlerce bilinen ve hattâ kabul edilen bu hakikat, bir türlü tatbik mevkilne ko- namıyor. Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığının, yahut Halk Par fisinin arsivlerinde, sayet fareler yemediyse, bu mevruda en z altı proje vardır. Hele Dr. Behcet Ur'un başkanlıkındaki komls yon tarafından hazırlanan bir plân biliyorum ki, tatbikına ge- Çilseydi. bugün ne köprü altı demirlerinin, ne de Gülhane Parka faburelerinin yatılı misafirleri vardı. — Fakat her alahhane yapmaktansa, heykel/ dikmel fansa, Mddiali lüke cemiyetler kurmayı tercih ettik. Ve büylece akTnı İktisadi sarüretin memelerine yapıştırarak beslenen iç- fimaf sefalet, gelişe gelişe parklarıan kaldırımlara, k: taştı. Sormalı değil mişiz: Maltepeye kırk milyonluk sizara fabri- kası, Ankaraya yüz milyonluk Meclls binası kurmak babı ratle işliyen kafalar ve kalemler, serseri çocuk mevzuuna gelin- Je içtimaf dertlerin doğrudan doğruya kendi kalıpları içinde dü- ir, garuridir. Halbuki mini minl kal Gırım süflisine uzanmak öyle mi? Amerika, serseri çocuklara Iş ve sanaat öğretme prensipini Kabal ettiğinin karkıncı senesl, hudutları içinde, mevki yapmış hhane mahsulü bulunduğunu, ser le parlâmentoya bildirirken, daha nefis bir. hâdise Farlâmente üyelerinden otuz kadarı, ayala kalkar Tak, kendilerinin de isiahevi mahsulleri olduklarını söyleyip a imdi böyle bir tabloyu kaç yıl sonra seyredebileceğimizin Besabını birakın da, gayet yürekiniz dayanıklı isa, her sene kag miniminiyi sefalete yuvarladığımızı hesaplayın! Netice © kadar korkunçtur ki, galiba kimsenin dokunmak İstemeyişi ve hiç bir Bükümetin bakamayışı âa bundan geliyor! Bedit FAİK çürmenin yorgunluğu ile ezil- hal yolünda öyle nedense biz, £ gocuk yurtları açmak: rimlar. n aü iktisadi. ferahliğin Maliye Komisyonu, Göçmen Piyangosu tasarısını görüştü Maliye Bakanlığı sözcüsünün itirazına rTağmen, tasarı ittifakla kabul edildi “Ankara, 22 (ANKA) — Konya Milletvekili Saffet Güral'un göçmen piyangosu hakkındaki kanun teklifi Bu sabah Maliye Komisyonunda gö- Tüşülmüştür. Bir defaya mahsus ol- mak Üzere, ve safi kârı göçmenlere tahsis kaydiyle yapılan bu teklif u- un müzakerelere yol açmıştır. Ma- Tiye Bakanlığı sözcüsü bu piyango- ya taraftar olmadığını — söylemiz, Milit Piyango gelirine tesir edeceği ni Aynı zamanda buna mümasil tek. liflere de emsal olabileceğini ileri sürmüştür. - Komlsyonda — bulunan Tilletvekillerinin hepsi - bu, teklifi Gesteklemişler, neticede böyle bir pi- yango tertibi ittifakla kabul edilmiş tir. Pamuk ihracatı lisansa tâbi tutulacak değildir Ticaret Bakanı, dün bu hususta İzmirde kati bir lisanla beyanatta bulundu İzmir, 22 (AA.) — Ekonomi ve Ticaret Bakanı Zühtü Velibeye Ana- dolü Ajansı muhabirine gu beyanat- fa bulunmuştur: “Hepinizin malümudur ki pamuk fiyatlarının birdenbire — yükselmesi 'tüccar İle Ihracatçılar arasında bir Ahtilaf doğurmuştur. Yine malümdur Ki bu ihtilâf İzmiril - pamukçuların Ankaraya göndermiş oldukları mü- Teseilleriyle Cumhurbaşkanımıza ve vasıtalariyle Hükümete duyurulmuş- fur. Ticaret “Bakanı olmak / sifatiyle tüccar ile ihracatçı arasındaki ihti- Jâfa anlaşma yolu ile bir hal çaresi bulmak üzere İzmire geldim. Esasen İzmirde de yalnız bir gün kalacağım ve tertip edilecek bir toplantıda tüc- Car ile ihracatçının arasını bulmaz Çalışacağım. Yani benim buradaki Yazifem, meseleyi mahkemeye ini kal ettirmeden halletmektir. Bunda muvaffak oluraam . çok tabildir ki gayet memnun olacağım, Bir anlaş- Maya varılmadığı takdirde de benim Ticaret Bakanı olarak bu humusta yapacağım başka hiç bir şeyim yok- tur”, Mühabirin, şehirde pamuk hti fında tüccar ile ihracatçı bir anlaş- ma yoluna gitmediği takdirde Hükü- metin pamuk ihracatını linsansa 1â- bi tutacağı hakkında bir rivayet do daşmaktadır. Bu doğru mutlür, sua- Tnt Zühtü Velibeye gu cevabı. ver- miştir: Şehit ailelerine verilecek maaş Ankara, 22 (ANKA) — Korede ge- hit düşen kahramanlarımızın. ailele. rine verilecek maaşların munmeleleri famamlanmak Üzeredir. - Birlizimize ensup olantarın hareketlerinden ev vel sigorta edilmiş bulunmaları, bir gehadet vukuunda — ailelerine şehit Maaşından ayrı olarak sigorta Üc- Teti ödeneceği yolunda yanlış bir te- Tâkkiye yol açmış bulunmaktadır. Bu sigorta Birliğimizi götüren gemilerin İskenderundan Pusan limanına kadar #eyahatleri için yapılmıştır. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü gehit allelerine bağlanacak maaşların Miktarını tesbit etmiş bulunmakta- dır. “Buna göre, subay ailelerine 30 Yıllık hizmet süresini doldurmuş olan emeklilerle aynı derecede maaş bağ: Tanacak, ayrıca şehitlik tazminatı da ilâve olunacaktır. Bu husustaki — ra- kamlar rütbe ve son alınan maaşa göre değişmektedir. Şehit düşen Terin ailelerine maktu olarak 50-60 lira arasında maaş / bağlanmaktadır. Bunlar ayrıca tütün ikramiyesinden de faydalanacaklardır. “Bunlar sadece husust maksatlar- Ia uydurulmuş, hakikatle hiç bir Jâkası olmuyan sözlerdir. Şunu her- kes bilsin ki Hükümet böyle bir ye ia gitmiyecektir. Pamuk ihracatı gimdi olduğu gibi serbest olacak ve Tisansa tâbi tutulmiyacaktır. Bu ri- vayetleri bu gekilde yalanlamaya Askeri Heyetimiz Amerikadan döndü Ankara 22 (ANKA) — Bundan bir müddet evvel Birleşik Amerika Ge- nelkurmay mensupları ile temasta bulunmak ve tetkiler yapmak üzere Amerikaya gitmiş olan General Yu. #uf Egeli'nin başkanlığındakt / Türk Kurmay Heyeti memleketimize dön- Müştür. Heyetimiz Korede ilk tet kiklerini yapmış ve Kuzey Koredeki komünist birliklerinin kullandıkları silâhları harp sahasında tetkik ettik- fen sonra Amerikaya geçmişti. He yet, Washington'da Atlantik Paktı Genelkurmay Heyeti Başkanı Gene- ral Omar Bradley'e bir nezaket ziya- Teti yapmış Ve Amerikan Genelkur. may Dairesi ileri gelenleri ile mem. leketimize yapılmakta olan Truman Doktrini askeri yardımı hakkında te- Mmaslarda bulunmuştur. Diğer bir kaynaktan öğrenildiğine göre, Türk Kurmay Heyetinin bu e- Şahati çok muüvaffakiyetii olmuş, Türk ordusunun ihtiyacı olan yeni si. arın da Amerikan askeri yardım plânı dahilinde Türkiyeye verilmesi Hakkında mutabakata varılmıştır. Bu silâhların cine ve tipleri hakkındaki Mmelümat gizli tutulmaktadır. Buna Tağmen, ihtiyaç listesinin harp silâh. Jarı sahasında kaydedilen en son ge. lişmelere ve Türkiyenin durumundaki hüsüsiyetlere göre hazırlandığı sak- Tanmamaktadır. Koredeki erlerimize sigara göndermek isteyenler Ankara, 22 (Hususl muhabirimiz bildiriyor) — Korede bulunan subay ve erlerimize siğara göndermek iste yenlerin müracaatini nazarı itibar dan Milif Savunma Bakanlığı bu iş için aşağıdaki adreki tesbit etmiş bu: Tünmaktadır Türk Savaş Birliği Ke ut A, B. O. 963 Posta Sanfrancisco, Californlı anlığı Zi0 eliyi ÜBSA, .v. * İktisadi işbirliğini ziraatimize yardımı Köylüyü ziraat âletlerine kavı 8 milyonun kullanılması Ankara, 22 (ALA.) — Devlet Ba- kanlığı ile İktisadi İşbirliği - Tanresi Özel Misyonu tarafından tebliğ edli- miştli Bügtin, Devlet Bakanı Bay Feyzi Latfi Karaosmanoğlu İle İktimdi İs- birliği İdaresi 'Türkiye Özel Misyonu Başkanı Örtaelçi Mr. Russeli H. Dorr, Türk çiftçininin pek çok ihtiyacı bu- Tunan modern ziraat — makinelerinin temini için, karşılık fonundan serbest bırakılması derpiş edllen 15.339.007 Tiradan şimdilik 8 milyon liranın kul- Janılması hususunda mutabik kaldık- Jarını açıklamışlardır. Bu meblâğ, çiftçilere zirat randı manı arttırmak ve yeni sahaları zi Taate açmak için lüzumlü malzemi yi temin etmek tzere gereken kredi- dert sağlamak maksadiyle 'T. C. Zi- Taat Bankası emrine verilmiştir. Bu münasebetle beyanatta bulunan Mr. Rüsseli H. Dorr şöyle demiştir: “Bu yardımdan Türk / vatandaşları doğrudan doğrüya İstifade edecekler- Gir. Bu meblâğ, çiftçilere modern © kim ve sürme Âletleri, ziraat malze Mesi Ve traktör Satın almak için el- yerişli kredi imkânları temin ederek, Türkiyenin — istihsalâtını arttırmaya yarayacaktır ki bu da ihracatı faz- Talaştıracak ve bu suretle Türkiyenin Athal etmek — mecburiyetinde bulun- duğu İstihlak maddeleri için Tüzum. İu döviz teminini sağlayacaktır. Bu 8 milyon lira, Marshall - Plânı karşılık fonundan, muayyen bir pro. Şe için istimal edilmek Üzere, serbest birakılmasına müsaade edilen İlk meblâğdır. Bu miktara — yakında 7.339.097 lira daha ilâve edilecektir. 15.330.097 liraya baliğ olan her iki yekün, yolların - islahi, zirat kalkın- Mma, Kömür madenlerinin modernleş- firilmesi, ilmanlar ve elektrik trans misyon hatları inşası ile özel endüs- friye teçhizat temini ve fabrika in- #aatı için tahsisi kararlaştırılmış bu- Tunan, 125 milyon liralık karşılık fo- nundan temin edilecektir. Malüm olduğu Üzere, karşılık fon- DÜNKÜ MECLİS MÜZAKERELERİ Ankara, 22 (THA) — Meclls bu. gün Fikri Apaydın'ın başkanlığında foplandı. Gündemde, Ekonomi ve Ti- Caret Bakanından korulan İKi sözlü Soru vardı. Bakanın burada bulün- Mamasindan dolayı ” cevaplandırıla madi: Bu - sorulardan biri. Mümtaz Kalaycıoklunun — Amerikan uzmanla: Tnin “Türkiyenin İktisadi bakımdan Tetkiki, adlı raporu İle / Pakistanda toplanan İslâm Ekonomik Konferan- sna katılan heyete dair sözlü sorumu diğeri de Sinan Tekelloklunun ” Top- Tak Mahsulleri Olfisinin diş memle: ketlere ” sattıkı hububata / mütedair tahkikat Gosyaları hakkında şimdiye kadar 'e müamele yapıldığına dair #özlü sorusu idi. 'Bundan sonra Hakkâri Milletvektii Selim Seven'in. seçim tutanağı hak- kında Yüksek Seçim / Başkanlığının dezkeresi ve Tutanakları ” İnceleme Komlayonu raporu okundu ve tandik olundu. Siüteakiben Milletleraramı — Teleko. Münikasyon Sözlesmeniyle buna bağtı protokolların — onanması hakkındaki 3460 aayılı kanuma ek kanun tasarısı ve Ulaştırma Komisyonunun raporu Müzakere edildi. Komlayon - sözeli Hüsmen Ölçmen söz alarak 1947 finda Amerika Birlesik Devletlerinin teklifiyle Beynelmilel Telekomünikas yon Konferansı akdedildiğini, bunun Teknik. bir konferana / olduğunu, bu Hususta teknik bir kitap yazıldığını, Bu kitaptan beş nüshasının Komls: yonda bulunduğunu ve arzu edenmil. İetvekillerinin tetkikine arzedildikini göyledi. Bundan. #onra. kanuna ekle- Hecek maddelere Keçildi. Maddeler te. ker teker oya konarak aynen kabul edilai: Meclis cuma günü anat 15 te top İanmak üzere dağıldı. Lübnanın İstiklâl Bayramı kutlandı Ankara, 22 (AA.)— Lübnan Cum- huriyetinin T inei yıldönümü müna: #ebetiyle Lübnan Sefiri İhrahim Ahdab ve Bayan El-Ahdap tarafın. dan bügtin aat 1830 da Elçilik bi- nasında bir resmi kabul tertip edli. miştir. Dişişleri Bakanı — Profesör — Fust Köprülü, İşletmeler Bakanı Profesör Muhlis Ete, Milli Eğitim Bakanı Tev. fik İleri, Disişleri Bakanlığı Umumi Kâtibi Büyükelçi Faik Zihni Akdur, Protokol Ümüm Müdürü Tevfik Kâ- zam Kemahlı, Basın-Yayın ve Türizm el Müdürü Dr. Tevfik Halim At yot, Ankara Valisi Necati İlter, Bi lediye Başkanı Atıf Benderlloğlu. H. P. Genel Sekreteri Kasım Gülek ve bülün kordiplomatik mensubunun hazır bulunduğu / kabül. resmi geç vakte kadar çok samimi bir. hava içinde devam etmiştir. 95 yaşındaki âşık evlendi Van 22 (ANKA) den Varto kazasından olan 05 yaşında Hasan Ağa uzun müddetten beri sevdiği 5: yaşındaki Bayan Bedriye ile evle Miştir. Bu izdivaç, Ihtiyarın dördün. Cü evlenmesidir. Velibeşe, Başbakanla görüşmek üzere Aydına gitti İzmir, 22 (THLA.) — Dün şehriml- ze gelen Ticaret Bakanı Zühtü Ve Tibese bu sabah aaat 7 de otomobille Aydına gitmiştir. Bakan alivre pamuk tışları mev- zuunda- ihracatçılarla - tüccar ara- fında zuhur eden ihtilâfı hal için ça- lışmaya başlamadan önce - Aydında mulunan Başbakan Adnan Menderes- € itişarede bulunmayı faydalı bul- ehrimiz ticaret mehafilinde — bu mülâkat büyük bir alâka ile takip « dilmektedir. uşturmak İçin ayrılan paradan için mutabakat hâsil oldu darı, Marehali yardımı ile temin edi. len dolarlar mukabili olarak “Türk Hükümeti tarafından T, C. Merkez Bankasına yatırılan 'Türk Hiralarıdır Marshall Plânına dahil diğer memle ketlerde olduğu gibi, bu fonlar, Türk Hükümeti ile Marshali Plânı İdaresi arasında aktedilen anlaşma mucibin- ce, memleketin iktisadi kalkınmasına tahsis edilir. Bugün, kullanılmasına müsaade e- Gilen 8 milyon liranın 28 milyonu zi- raate açılacak yeni mrazide istimal edilecek teçhizat ve makinelerin temi- Ai için ayrılmış bulunmaktadır. 2 mllyon lirası da, şimdiye kadar bir kısım zirant makineleri temin miş olup bu kere ekim ve sürme ve mtalarını tamamlamak ve makineler firmek ihtiyacında olan çiftçilere, Marahall yardımından malzeme temi- ni için, kredi olarak verilecektir. Geri' kalan 3,5 milyon lira ise, Mar- ahali yardımı Golarlariyle temin edi Temeyen malzemenin mubayaasında kullanılacak kredilere tahsls edilecek- tir. Ankara'Belediye Başkanının beyanatı Başkan, imar plânı, mesken dâvası, yapı kooperatifleri ve kanalizasyon İşleri hakkında izahat verdi Ankara, 22 (T.HLA.) — Bugün yap tığı beyanatta Ankara Belediye Baş kanı Âtıf Benderloğlu gu izahları bulunmuştur: “Ankara şehirellik ve belediyecilik bakımında büyük ihtiyaçlar — içinde kıvranmaktadır. Gelişigüzel tatbik e- dilen gehir plânını yeniden gözden ge- giriyorum. — Ankaralılara ucuz arsa Ve ev temini için komisyonlarımız ça hşmalarına hızla devam etmektedir. Resmi kayıtlara göre şehrimizde 30 binden fazla gecekondu mevcuttur. Mesken Kanunu çıkar çıkmaz bun- Jarın birçoğunun tapuları çıkarılarak lerine Verilecektir. Müstahdem işçilerimiz için de ucuz evler insı n sağlıyacak kooperatifler kurul- Ması yolundaki teşebbüsleri destek- Tiyeceğim. 'Şehrin başıboş bırakılmış. semtle. Fini ele alıyorum. Henüz hiçbir idart faksimata tâbi tutulmamış Ve fakat halkın kesafet mahalli olan Âtıf Bey Nahiyesinin İlçe olması için Hükü- met nezdinde teşebbüse geçtim. Bu mıntakada 80 bin vatandaşımız ya- Şamaktadır. Burada Belediye — İşleri Müşkülâtla yürütülmektedir. - Hükü- metin 1951 yılı bütçe içinde Altındağ Ve civarının ilçe teşkilâtına çıkaraca- Binı kuvvetle tahmin ediyorum. Kanalizasyon işi de gehrin büyük bir derdidir. Caddelerimiz sonradan delik deşik edilmiştir. İngaat baki- yesinde bazı sokaklar geçilemez ol- Muştur. Bayındırlık Bakanlığı ve Be- lediyemiz uzmanları işbirliği ederek kanalizasyon — müteahhitlerini günü Kününe kontrola başlamışlardır. Ürzerindeki çalışmalar hayli İlerle- miş bulunan yent Belediyeler kanunu tasarımı Belediyelerin salâhiyet — ve varidatlarının arttırılması imkânları hususunda çok mühim esaslar ihtiva etmektedir. Adapazarında lekeli hümma vakası görüldü İzmit 22 (T.HA.) — Adapazarının Karaosman mahailesinde tesbit edi- len Tekeli humma hâdisesini haber Alan Kocaeli Valliğı bütlün mıhhi teş. kilktı seferber ederek lcap eden ted. Birleri almış bulunmaktadır. Şehirlerarası telsiztelefon konuşmaları Ankara 22 (T.HLA.) — Gerek el deki malzemenin yıpranmış . olmu gerek ihtiyacın artması — yüztnden Şehirlerarası telefon konuşmaları Ih. Tiyacı karşılıyamamaktadır. Bu ciheti nazarı dikkate alan Un tırma Bakanlığı mükâlemelerin telsiz telefonla yapılması / hususunda tet. kiklerde bulunmaktadır. n ve Kore hududu üzerinde tarafsız bir bölge kurulması Amerikan teklifinin Pekin'e ne zaman vardığı, yani Birleşmiş Milletler müzakeresinde bulunmak üzere Birleşik Devletlere gitmekte olan Çin heyetinin hareketinden evvel varıp varmadığı hakkında malümat yoktur Newe-York, 20 (Husust) — Wi ahington ve Pekin Hükümetlerinin fakınmış oldukları tavırları bugünkü geklinde uzlaştırma imkânı bulunma- dığını gören Birleşmiş Milletler A- gamblesi murahhasları, Kore işi Aip- Tomasi bakımından tavazzuh etmeden Kanunlarımızın yeniden gözden geçirilmesi için bir önerge Ankara, 22 (Husust muhabirimiz bildiriyor) — Zonguldak Milletvekili Abdurrahman Boyacıgiller, D. P. Meclis Grupu Başkanlığına — verdiği bir önergede, kanunlarımızın yeniden Körden geçirilerek bazılarının ilga, Bazılarının tâdil ve ıslahinı veya yi ni ihtiyaçlara uygun kanunlar ted- vin edilmesi Jâzım geldiğini ileri sür- mekte ve Hükümetin bu huz düşündüğünü sormaktadır. Bir define kayboldu İzmir 22 (T.HLA.) — İki gün önce “Yunanlstandan gehrimize gelen yaşlı bir kadınla oğlu İzmirin istirdadın- dan önce ikamet ettikleri Ödemişti ki evlerine 50 bin lira altın gömdük. lerini söylemişler Mal Müdürlüğünden Araştırma müsandesi istemişlerdir. Bugün salâhiyetli heyet huzurun. 'a evde yapılan araştırmada aynı yerin daha önce kazıldığı görülmüş Ve bir şey bulunamamıştır. Yaşlı kadın bu netice - karşısmda düşüp bayılmıştır. İstirdattan sonra Mmezkür evi alan şahsın bir müddet aonra bunu ansızın satarak İstanbu- İn gittiği ve orada iki büyük apart- man yaptırdığı rivayet edilmektedir. Geçen yıldan alacakları olan İzmir öğretmenleri Bakanlığa| müracaat ettiler İzmir 22 (Husust muhabirimiz bil- diriyor) — Orta tedrisat öğretmen. lerinim 1049 malt yılından — alacağı olan Ve düyuna kalan ocak, gubat 'ayı ücretleri ve çocuk zamları hâ- JA ödenmediği için ilgill öğretmen. der müşterek imzalı bir. dilekçe ile bu haklarının — ödenmesi için Mili Eğitim Bakanlığına müracaat etmiş- lerdir. Arapkirde bir adam dondu Arapkir 22 (ANKA) — Kış birden bire bastırmış, bu mevaimde şimdiye kadar pek az rastlanan — soğuklar başgöstermiştir. Bu arada Vakit va- Kit kar tipisi kazalara da sebep ol. maktadır. Daha ziyade kış mevsimin. de bir çok kimselerin donarak ölme- #ine gebep olan meşhur Mişterik ge. Çİdi dik kurbanını vermiştir. Mehmet adında bir köylü kasaba- dan aldığı eşyalarin köyüne döner. ken bu geçitte şiddetif bir kar tipisi- 'ne tutulmuş ve sığınacak bir yer de bulamadığından yol üzerinde donarak ölmüştür. Sanayi Kongresi ocak * — ayında toplanacak Ankara 22 (THLA) — Ekonoml ve Ticaret Bakanlığı Sanayı Kongre İnin Ceük ayı içinde toplanması için hazırlıklarını süratle ikmale " çalışı maktadır. Bakanlık, Ticaret ve Bölge Sanayi Biyllklerine” yeniden bir tar mim göndererek kongre gündeminin Tesbit edilmesini istemiştir. Kongre gündemini, Bölçe - Sanayi Birlikleri ile Ticaret ve Sanayt Oda: Jarındakt sanaylciler müştereken ha- zırlıyacaklardır. aralık ayının ortasına doğru memle- ketlerine döneceklerdir. Bununla be- raber Asamblenin — tatilinden sonra dahi Çin ile Amerika arasındaki mü- zakereler devam edecektir. Ortada- Ki mühim güçilükler hem Amerikalı: ların iç politikalarında 'hâkim olan Beynelmilel karşılaşmada Almanya, İsviçreyi dün (-0 yendi Stuttgart, 22 (T.HA.) — Alman Müllf Futbol Takımı bugün harpten gonra ilk mülli futbol karşılaşmasını İsviçreye kargı yapmıştır. Necker Stadyumunu dolduran 100 binden fazla seyircinin takip ettiği bu maçı bir İtalyan hakem idare et- miştir. Bu maçta W M sisteminde oyniyan Alman Takımı, bilhassa ilk devrede çok üstün bir oyun çıkar. mıştır. Almanlar, İsviçre kalecisinin heser oyunu karşısında ancak sağ Bekleri vasıtasiyle penaltıdan attık- darı tek gölle maçı 1-0 galip bitir. mişlerdir. IngEe ile Yugoslavya 2-2 berabere Lonâra, 22 ALA. (Reuter) — Buzün Kuzey Löndrada Arsenal sahası High- Büry'de İngiltere ve Yugonlavya Mi TPatbol Takımları oldukca ” soğuk bir havada karşılaşmışlardır. Oyunun başlamasından yarım ssat) evvel stadın 60 bin kişilik yeri merak- lar tarafından doldurulmuz İngiliz Milil Takım oyuncuları be- yaz Torma ve mavi külotlar. Yuzos: Javlar ise kırmızı forma giymislerdi. Her iki takım sahada şu şekilde di- zildiler: Yagoslaryar Benra-Stankovic, Colle-Chalkowaki, Horvat, Dajafic-Arndanov, Miüle (kap-| tan) Zvanovic, Bobek, Vukas, İngiltere: Willlamas-Ramsay (kaptan). Bekere- dey-Watson, Gompton, Diekinson-Han- Mannlon, © Lofthouse, / Batiy, " Hakem' Hollandalı Van der| Oyuna Yügoslavlar başladı, / fakat Tngilizler hemen - hâkimiyeti kurdu- dar. Yugoslav akınları ise seyrek ol nlerinde pek tehli. Medley'in güzel bir ortasını santrfor Lofthouse rakip kar İeye kolayca atarak ilk golü kaydet. & 38 Incl dakikada yine Medley'in sa- Ka yaptığı ortayı santrfor Lofthouse göle tahvil etti. İngiltere Milil Takımı 20 galipken aantrhaf - Compton dönci dakikada. kendi kalesine bir gol attı ve devre) 21 İngilterenin Eklibiyetiyle sona er- &i İkinet devrenln başlarında Yuzos- lav kaleciai Benra çok güzel kurta- Tışlarla muhakkak iki göle mâni ol âu. 78 inci dakikada Yüzoslav santr. foru Zvanoviç rakip müdafaanın Haa tasından İstifade ile takımının. bera: berlik sayısını kaydetti. Biraz sonra İngilizler mütenddit hücumlar yaptılaraa da, kaleci Benra bunların hepsini büyük'bir maharetle kurtardı. Yügoslav müdafaası buzün fevkalâde oynıyan İngiliz hücum hat- tini mükemmel şekilde tutmasını bi Terek bu beraberliki hak etti. Büzün S1Ğ4 kisinin hazır bulun- duku maçta, 13488 sterlinglik hâmlat elde edilmiştir. Fenerbahçe, İzmire gidiyor İzmir 22 (THA.) — Yaptığı an. Jdaşma mucibince Fenerbahçe Birinci Futbol Takımı cümartesi ve pazar günleri ikt maç yapmak üzere bu Cumartesi sabahi tayyare ile/ geh- Timize gelecektir. BEĞENİYOR MUSUNUZ? Bünü öğrenmek tetiyoruz. geçen gazetenin istedikiniz, dükünür. gaze A arsusudur. direcek okuyuculardan 1000 tanesli hediye LHERRALIK YEeNt yacağınız tarih olmalıdır. Gazetemizde bir kupon bu ponlar 90 gün devan alacağınız bir kur'a numarası, 1.000 saat edeceğiz İSTANBUL'U dikkatle takip etmeye başik edecektir. Sonuncu ku- ponla beraber onları yapıştıracağınız bir İlste neşredeceğiz. Listede gazetemizi “beğenip be- #enmediğiniz sualine (EVET) veya (HAYIR)la cevap vereceksiniz. Bu emeğiniz mukabilinde Gazetemiz hakkındaki fikirleriniz nelerdir? YENİ İSTANBUL'u? BEĞENMİYOR MUSUNUZ? Çünkü gayemiz. elinize çadıkınız Ve severek oku Bize fikirle bi | 119 Sf acaksınız. Bu ku- talihiniz yardım ederse sizi kıymetli bir saat sahibi yapacaktır. M | Washington hususi muhabirimiz G.H. Martin bildiriyor | asabiyet hem de Çinlilerin — her halde stratejik emniyet düşünceleri ile — ileri sürdükleri aşırı talepler- den ileri geliyor. kallkönce Amerikanın vaziyetine ba- talım: Birleşik Devletler Dişişleri Bakan- Hi tarafmız bir devlet vasıtamya Çinli komünistlere bir uzlaşma tekli- finde bulunmuştur. — Teklife göra, Birleşmiş Milletler ordulariyle — Çin orduları arasında tarafsız bir “tam- Pon, bölge kurularak ve hududun her İki boyunca, vani bir kısmı Man- çuryadaki Çin topraklarında, “ötekt kısmı da Kuzey Kore topraklarında uzanacaktır. Washington'un bu ka- Farı Truman'ın basın konferansında. “Şerefli uzlaşmalar,, diye tarif ettiği tedbirlerden olsa gerek; fakat geref- 1 olmakla beraber "realist., görün- müyor; zira Çinlilerin kendi toprak- ları üzerinde hükümranlık hakların. dan vazgeçmelerini icap ettirecek. Meselâ Birleşik Devletler, Meksika- dan gelen ” milletlerarası " komünüst küvvetlerine karşı korunmak. için güney hududundaki Amerikan topra- #anın bir parçasını tarafsızlandırma- Ya kabul eder mi? Bunu akıl almaz. Pekin Hükümetinin de böyle bir ted- bire rıza göstermemesi ihtimali var. dir. Bununla - beraber teklif Çinlilere bildirilmiştir. - Zira — “Christlan Sclence Monitor” Washington muha- birinin izah eylediği veçhile — yeni Muhafazakâr ve milliyetçi Amerikan Kongresinin İngliz teklifini - kabul etmemesi ihtimali vardır. Malüm ol- duğu üzere Londra, tarafsız bölgeyi yalnız Küzey Kore - topraklarında kurmak fikrini ileri sürmüştü. Amerikanın iç siyasetinden doğan engeller hayli mühimdir. Kore cep- hesinde bir teftiş seyahati yapan Se- natör Knowland tarafından son gün- derde, Acheson'un mütedil sayılabi. decek beyanatına verilen - cevaptaki Misli görülmemiş şiddet de buna bir işaret teşkil eder. Knowland, 'Tru- man Hükümetini Kore hududunda yeni bir “Südet,, ülkesi yaratmaya çalışmakla itham etmektedir. Aske- 7i İşler Komlsyonu üyesinden bulur 'nan Senatör, sözlerini askerlere hi- tap ederek Amerika ile Çin arasında her hangi bir müzakere açılmam a- leyhinde vaziyet almak ve Kuzey Korenin tamamiyle — temizlenmesini Mac Arthür'den istemek süretiyle bi-. tirmiştir. Çinin vaziyetine geline Amerikan teklifinin Pekina neza- man vardığı, yani Birleşmiş Milletler müzakeresinde bulunmak Üzere Bir leşik Devletlere giden Çin heyetinin hareketinden evvel varıp varmadığı hakkında malümat yoktur. Bununla beraber Rusyanın peyki / devletlere mensup diplomatlar, Washington ver ya Londradan tarafmız bir bölge ku- Tulması hakkında gelecek her hangi bir teklifin, süratle inkişaf eden hâ- diseler tarafından hükümsüz bırakı. Jacağını bildirmiş bulunuyorlar:“Tam Pon” bölgeyi otuz sekizinci arz da iresinde - kurmak Jazımmış; / fakat gimdi bu mesele kendilerini alâkadar Etmezmiş; Pekin, otuz sekizinci arz Galresini geçmek harp demek ola- cağını önceden söylemişlermiş; bune dan böyle Çin müdahalesi ancak, Birleşmiş bir Korede Pekin Hükü: metine düşman olmuyacak bir hükü- met vücuda getirilmesi ile sona erer miş, Hem Amerikalılar hem de Çinlile- yin kabul edeceği bir hükümet gekli Zaml - bulunacaktır? Pekin'e göre Seul Hükümeti Çine nispetle, mese- İâ Varşova Hükümeti Moskova için 'ne ise odur. Bu içinden çıkılmaz va- ziyet karşısında “New-York Times, gazetesi Adeta felsefi düşüncelere dalarak, “soğuk harp,, akidesinin Meşhur nazariyecisi George Kennan- n Acheson'a verdiği bir kaç muhti- Fada Amerikan ordularının otuz ge- kizincl arz dalresinden öteya gitme- meleri tavsiyesinde bulunduğunu ha- farlatıyor. Kennan, muayyen bir nok- tadan daha ileriye götürülecek — bir soğuk harbin tehlikelerini görmüştü. Bu tehlikelerden biri de Kore işi yü- zünden batı devletleri arasında ayrı: Hik çıkmasıdır. Daha şimdiden, Bir- leşmiş Milletler kulislerinde Amert- Kan murahhaslariyle diğer batı mu: rahhasları arasında endişe verici çe- Kişmelere şahit olunmaktadır. Batılı murahhaslar, Washington'un mütte- fiklere ait işleri siyasi sahada İdare etmesi tarzını az çok tenkid etmek- tedirler. Milletlerarcısı Gençler Birliği barış beyannamesi yayınladı Paris, 22 (AA. (AFP) — İki yüz mllyon genel temsll eden 30 dan faze İa Milletlerarası Gençler. — Birliğine Mensup - murahhaslar Barlste Unes: ce Evinde dört gün süren konferana sonunda Birleşmiş Milletler prensip- lerine dayanan bir barış beyanname # neşretmislerdir Bundan başka murahhaslar teşki- Jatlarından su noktaların tahakkuku BU istemeke karar vermişlerdir. 1 — Harbin mükadder olduğu b nancına karşı — mücadele etmek, 2 — Birleşmiş Milletler Teşkilâtı gayelerini ve İnsan Hakları Beyanna- Mesini anlamak Ve anlatmak, — v 8 — Bilhassa yeter derecede Inki- gaf etmemiş bölgelerdeki insanların hayat şartlarını düzeltmek Zarüretini belirtmek. Beyannamede bundan başka harp kurbanlarının — çocuklarına - yardım, bilhassa- genclerin memleketler sında — mübadelesi ile, milletlerarası anlayışta gittikçe artan bir gayret sarfını, çesitli gençlik teşkilâtları a. rasında daha sıkı temas yolunda tave aiyelerde bulunulmaktadır.