24 Aralık 1940 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 2

24 Aralık 1940 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 2

Bir gün Mahatma andhi'ye sordüm : * İngilizler Hindistanı fikir olarak ne bırakacaklar,, Üa Siyasiyata şilr karışınca bunu ciddi telâkki etmez. Bana geldi ce- #vabıni veren Bulabay, bu süslü ki, Hindistanın İngiltereye L aydımlık meclise, yahut Hindis- ( tan valisine değil, denizlerin öte sinde Hindin zembereğini elinde tutan karanlık İngiliz meclisine hitap ediyordu. Bu noktadan da Bulabayın hitabesi bir şaheser- di. Bu nütuktan birkaç gün son- ra Bulabay Lucknow gençliğine bir konferans verdi. Mevzuu “Münevverlerin — hezimeti,, idi. | Barada bambaşka bir lisan kul- landı. Hindistanın yabancı bir. milletin hükmü altında bu ka- | Gdâr uzun kalmasında münevver- | derin ne kadar mesul olduğunu pek acı bir lisanla anlattı. Bu konferansı gazetelerden kestim sakladım. Münevver mil- letine — hatta bütün şöhretini kaybedeceğini de bilse — her zaman doğruyu söylemekle mü- kelleftir. Bu vazifesini Hint mü- nevveri yapmış mı yapmâmış mi? Bu nutkun bazı cümlelerini Hindistan Mmünevverleri her za- mân yüzlerini eksiterek hatırla- yacaklardır. Dünyan'n ön safhasında yer| alan Hint ilim adamının, şairi- / min, filozofunun sayısını zikret- tikten Bonrâa, insaniyetin beşte birini teşkil eden Hindistanın / neden hâla €cnehi hükmünde olduğunu. şordu. “Üniversitelerimizde -kız - ve erkek,İher genç başka'milletle- rin istikiği 'davalarını, Ve orü kaybetmemek - için yaptıkları fedakârlıkları büyük - bir belâ- gatle anlatır Curur... İngiliz ede- biyatidü hürriyet mefhumu- nun manasım: tecessü ettiren büyük şiirleri, meselâ Byromun Veşli “bir” üslünlâ — ezberden ikür... Bunları okuzken hepsi, hepi- hiz.başka milletlerin bürriyet iğrundaki mücadelelerile heye- fan duyarız. Fakat sirf dimağı- aızda olan bir heyecanla başka- larını hürriyete götüren sebep- leri münakaşa ederken kendimi- zin-necmevkide olduğunu hiç sorduk mu? Bugün üç yüz elli milyon 'insanı idare eden yaban- cıların sayısını düşünürsek, bu , kadar sığırı gütmek için lâzım gelen çobanın sayısı daha çok olduğunu hiç düşündük mü?.,, Bütün manasile Hindistanın hakiki çocuğu olan bu adam his- settim ki İngiliz harsının verebi- Yeceği en kuvvetli ve faydalı te- siri almıştır. İstiklâl ve hürriyet ge demek olduğunu bunları elde >demiyen milletin — ilim ve sa- İ nat seyiyesi ne olursa oilsun — y vakarından, insanlığından bir . hey eksik olduğunu tamamen 1 anlamıştı. İngilterenin ergeç bu « canlı yeni Hindistanı kendi ha- | gına birakmaya mecbur olacağı- ni biliyorum. Fakat hiç olmaz, sa başka emperyalistlerin hük- müne girmek tehlikesinden kur- % | Türkiye — Ecnebi SENELİK 6 AYLIK 8 AYLIK 1 AYLIK 1400 Krg. 2700 Krg. 780 » 400 » 160 » 1450 800 800 24 Birincikânun 1940 — SALI 24 Zilkade 1358 11 Birincikânun 1356 Gün 359 ay 12 yıl: 940 . Kasım 47 Öğle 728 13,14 Veti 1.39 19.24 İkindi 948 1533 İmaak 1251 6.36 DİKKAT hi Güneş 239 84 Akşamı 12.00 17,45 olunmaz ve bumların kaybolnaların:. dan dolayı hiş bir. mesuliyat kabul sdllmen, “Şilon mahkümları,, m- hayli | HALİDE EDİB No, 27 tulmak için lâzım gelen his fikre sahiptirler. Bir gün Ma- hatma Gandhi'ye sordum “İngilizler Hindistana fikir 0- larak ne bırakacaklar?,, | “Milet mefhumu?,, dedi. | Gene bir gün Sarojini Naidu ile “Hümayun,, mın - türbesini| ziyaret ederken ayni suali sor- dum. Arkamızda türbenin şaha- ne cephesi, ayağımızın altında bayraklarını sallayarak, şarkı söyliyerek geçen bir Hint köylü alayı vardı. | “Müslümanların Hinde ne ge- tirdiklerini biliyorum. İngilizler ne getirdi?,, dedim. Tereddüt etmeden cevap ver- di: | “Millet mefhumu.,, | Bu cevap İngiliz hâkimiyeti-| nin Tehinde mi aleyhinde mi?| İkisi de olabilir. | İşte müslüman dünyasının | Hindistandaki birkaç örneği. Mevlâna Şevket Ali. O vaktile Hindistan Nasyonalistleri ara- sında meşhurdu, Hindu müsli man - birliğinin mürevviçlerin- dendi. Kendisi " müstümanların sorbasırda en meşhur Hideri mer- hum Mevlânâ Mehmed Alinin | büyük kardeşidi. Bundan — baş- ka da romantik usulde kuvvet li bir halk hatibidi. Onun Hin- distanda ahaliyi en çok hoyeca na getiren hatiplerden biri oldu- | ğunu söyilerler. Uzun, iri, dev cüsseli, çocuk| yüzlü bir adımdır. Heckes ona “Big- Bıwrother,, yami “ağabey;,| er. Bu kasmen iriliğinderi, kıs- mende küçlük . kardeşinin - göh-) retinden. Bugün siyasette onun | mevkii 'nedir? Hâlâ mebustur.| hâlâ halkı ağlatıyot. ve güldü- | rüyor. Fakat muayyen bir siya-| seti. var mı? Hayır, Siyasi um- | deleri kıyafeti kadar müphem | ve karışıktır.Başında kuvayi mil liye tarzında Türk kalpağı, ar; kasında Arap maşlahı, ayağın- da Hindistan tarzında pöturları | vardı. Bugün Hindistanda hiç! bir hakikate istinat etmiyen si-| yasi bir müslüman birliği," Harg noktasından müslümanlar aras sında daimi bir rabita olâbilir. | (Arkası var) HALKEVLERİ Mühim bir konfernns | Perşembe - günü Beyoğlu Halk | evi koüferans salonunda bayan Melek Celâl Sofu “Türk el işle- ri,, mevzuu etrafında bir konfe- rans verecektir. Konferans tam saat 18,30 da | verilecektir. Kontferans Eminönü Halkevindoa; 26 İlkkânun 1940 perşembe günü saat 18 de evimizin Ca-| ğaloğlundaki salonunda Üni - versite edebiyat fakültesi pro- fesörlerinden — sayın Mükrimin | Halil tarafından (Türk Tarihi) mevzuunda bir konferans Veri- lecektir. Davetiye yoktur. Sergi | Fatih Halkevinde resim ve fo- tograf sergisi açılmıştır. Sergi- de teşhir edilen resimler halkın | takdirine mazhar olmaktadır. — | | Lisans tevziatı mün- hasıran Vekâlet tarafından yapılacak 1 kânunusani 1941 tarihin - den itibaren gümrük mıntaka Ticaret Müdürlükleri ve gerek- se birliklerin lisans verme salâ- hiyetleri kaldırılmaktadır. Ha- rice yapılacak ihracat için li- sanlar münhasıran vekâlet ta- rafından — verilecektir. Lisans taleblerinin günü gününe yetiş - tirilmesi için vekâletin merkez teşkilâtında bir, lisanş — bürosu | taktır. Otobüslerin 6 aya kadar tamamen durdu | titari mübadelât mümkün ola- teşkil edilmiştir. —ŞEHİR HABE Münakalâl Vekili bu akşam © Ankaraya döndü Evvelki akşam Trakyadan| şehrimize dönmüş olan Müna - kâlât Vekili Cevdet Kerim İn-| cedayı dün şehrimizde bazı hu-| susi ziyaretlerde bulunmuş, bu arada öğleden sonra Vali ve Be- lediye Reisi Doktor Lütfi Kırt darı a makamında ziyaret et a miştir. Vekil bugün de şehrimizdeki tetkiklerine devam edecek ve akşam Ankaraya dönecektir. Lamartinin 150 nci doğum yıl dönümü Büyük Fransız şairi Lamar- tinin, doğumunun 150 inci yıl dönümü düm saat 17 de Üniver- sitede merasimle anılmıştır. Merasime, şehrimizde — bulu- nan Fransız kolonisinden kala- balık bir dinleyici kütlesi, Üni- versite dekan, profesör, doçent ve talebeleri iştirak etmişlerdir. Üniversite profesörlerinden Reşid Saffet şairin hayatına ve edebi kıymetine aid fransızca bir konferans vermiş ve bunüu müteakıb Ahmed Hanıdi Tanpı- nâr ayni mevzular etrafında türkçe bir konferans vermiştir. Belediye nihayet otobüs” getirtiyor İstanbul , Belediyesi,- Ameri- kadan servis otobilsü getirtmek üzere harekete geçmiştir. İlk getirtilecek otobüslerin miktarı 3 tanedir. Bu otobüslerden her biri 20 - 25 bin lira arasında ola- getirtilebileceği tahmin olun-| maktadır. -sca——— Amerikaya 100 bin liralık tütün satıldı Dün Amerikaya yeniden 100 bin lira laymetinde “tütün sa- tışı yapılmıştir. Bundan başka ye iç ceviz, Rumanyaya kestane gönderilmiştir. Altın yükseliyor Altır fiyatlarındaki yükseliş dövami etmektedir. Dün bir altın 22 lira 80 kuruş üzerinden mu- amele görmüşlür, Tunada nakliyat Havaların soğuması üzerine Tuna donduğundan şimal mem-) leketleri ve merkezi Avrupa ile yapılmakta olan ticari mübade- lât mühim mikyasda müteessir olmuştur. Bulgaristan ve Maca- ristan hududları dahilindeki nak liyat tamamen durmuştur. Haber aldığımıza / göre şimal| memleketleri Sovyet Rusya ta- rikile memleketimizle ticari mü-| badelelerde bulunmak üzere te- şebbüslerde bulunmuşlardır. Bu caktır. Diğer tarafdan Tıma donduğu için bundan bir müddet evvel Macaristana “gönderilen 1.50) ton pik demirin Macaristana varmadığı öğrenilmiştir. Bu iti- barla gönderilen demirler mu- kabilinde memleketimize veri- len çivi, demir tel ve diğer ma- deni eşyanın memleketimize gel mesi gecikecektir. Bu mallar kara yolile getiri- lemediği takdirde memleketimi- ze ancak 3 ay sonra gelmesi mümkün olacaktır. Kahve ve çivi idhali için akreditif açıldı Bulgaristandan memleketimi- ze getirilecek çiviler için 12.000 ve hariçden idhal edilecek kah- veler için de birliklere 30.000 do- lar akreditif açılması Vekâ çe kahul edilmiştir. | Doktor Lâtfi Büyük bn'hcaret ohsıkurulacakk (Baş tarafı 1 incide) mallar için derhal akreditif çılacaktır. Ofisin teşekkülile it- halât birlikleri faaliyetlerine dx yam edeceklerdir. Ofisin yapa-| cağı ithalât inhisar mahiyetinde olmıyacağından ithalât ve ihra- catçılar birlikler kanalile haric- le ticaretlerine devam edebile - ceklerdir. Bu hususdaki- kanun meclis- den çıkar çıkmaz Ticaret Vekâ- leti yeni teşkilâta aid kadroları kısa bir zamanda ikmal edecçk tir. Ofis ithalât ve ihracat lerile geniş mikyasda meşgul o- lacağından İzmir, Ankara, Sam- sun, Mersin gibi ihracat liman- larımızda da şubeleri olacaktır. Ticaret Vekâletine bağlana- cak iaşe teşkilâtı gıda maddeleri stokları vücude getirerek bun - ların tevziatile meşgul olurken yeni kurulacak ofis hariçten gelen malların stokları yapacak ve bunların tevziatile uğraşacak tır. Bu suretle yakın bir tarihde memleketimizde her nevi mad - denin kiçbir zaman darlığı his- sedilmiyecektir. Her iki teşki- Iât esas itibarile piyasada nâzım bir rot de oynıyacaklarından fiyat tereffüüne ve ihtikâra meydan verilmiyecektir. İdhalât birlikleri Diğer tarafdan ithalât bir - Parti kongresi yarın. başlıyor . Toplantı ÜUç gün. devam edecek İstanbul vilâyeti parti kon - gresi. yarın saat 10 da parti mer kezinde toplantacaktır. Toplantıyı parti müfettişi Re- şad Mimaroğlu açadak, ve bunu müteakıb kongre bir köngre haşkanı, kongre kâtipleri ve teşkil olunacak encümen âzala- rını intihab edecektir. Köngre evvelâ idare heyetinin iki sene- lik faaliyet raporunu dinliyecek ve rapora bağlı hesabatı da tet- kik ederek idare heyetini ibra edecektir. Müteakıben Kaza par-| ti merkezlerinden gelerek kon-| greyi teşkil eden 80 kadar aza- nın bazı taleb, dilek ve tenkidle- ri dinlenecektir. Üç gün devam edecek olan kongreye Vali ve Belediye Reisi | Kırdar, Belediye reis muavinleri, belediye ve vi- Tâyet erkânı da iştirak edecek-| tir. Sıvasın bir köyün- de feci bir cinayet işlendi Sivas (Hususi) — Sivasa bağ h Bingöl köyünde kanlı ve feci bir cinayet işlenmiştir. Bekir karısı Nazlınin gece e-| vine girerek ırzına “geçmek isti-| 'yen Ahmedin bu arzusu . kadın karafından reddedilmesine - kı- zan mütecaviz bıçağını çekerek Nazlının kırk muhtelif — yerini| delik deşik etmiştir. Katil der-| hal yakalanmıştır. İ Asker ailelerine yardım Sivas, (Hususi) yardım şubesi delâletiyle Ve kimsesiz halk ile aske lerine 200 ton kömür te başlanmıştır. Her memleket | işinde olduğu gibi Sivaslılar bu işde de feragat göstermektedir- ler. | Bir ihtikâr Sivas, (Hususi) — 850 ku-| ruşa satılması lâzımgelen kaput bezini 17 liraya sattığı tesbit e- dilen Mehmed Çolben derhal ya- kalanarak tevkif edilmiştir. Göçmenler yerleştiriliyor | Sivas; (Husust) — Yeni ge- | lan göçmenler Ulaş nahiyesinde yerleştirilmişlerdir. Zreği! fakir | e- | ine Mi liklerinin tevhid edileceğine da- ir çıkan haberlerin doğru olma-| dığı dün alâkadarlardan aldığı-| mız malümattan anlaşılmıştır. Yağ fiyatları Gıda maddelerine kııııul.»cdıl âzami satış fiyatlarını tesbit | etmek üzere fiyat mürakabe ko-| misyonu dün Mıntaka Ticaret | Müdürlüğünde fevkalâde - bir toplantı yapmıştır. Şehrimizde- | ki zahire ve yağ tacirlerinin de hazır bulunduğu - içtimada ilk olarak yağ meselesi görüşülmüz | ve hazır bulunan yağcılar İstan-| buldaki yağ satışlarına âzami | fiyat konulamıyacağını ileri sür | müşlerdir. Yağcılar halen Zonguldak,| Samsun ve daha birçok vılayel— lerimizde yağ fiyatlarınım İstan- buldakinden daha yüksek oldu- ğuna işaret ederek âzami satış tesbit edildiği takdirde elde bu-| lunan yağ stoklarını bu vilâyetle re göndererek satacaklarını söy- lemişlerdir. Komisyon bazı tetkikatta bu-| lunmak üzere yağ satışlarını ö-| nümüzdeki toplantıda tesbit et- meğe karar vermiştir. Diğer ta- yaftan haber aldığımıza göre İstanbulda halen 6 aylık ihtiya-| ca yetecek kadar yağ mevcud-| dür. Zahire fiyatları Fasulye ve pirinç fiyatlarına konulacak olan âzami satiş fiya- tı kararını zahire tacirleri esas itibarile kabul etmişlerdir. Bu taçirlerin ellerinde bulümâah stok lara dair komisyona verilen be- yanname müddeti bu akşami bit-' mekte olduğundan bu mâüdelere Âzami satış fiyatı perşembe gü-| mü yapılacak toplantıda . tesbit edilecektir. Bt işi Et fiyatlarının indirilmesi için komisyonun koyun' mıntakala- rından iştediği malümata dün | ceyablar gelmiştir. Yapılan tetkiklere nazaran canlı hayvanların kilosunda T kesilmiş perakende rında kiloda 12 kuruş ucuzluk temininin mümkün olduğu anla- şilmiş Ve et işile uğraşmalara ya; Yından itibaren fiyatları derhal| indirmeleri tebliğ edilmiştir. Vilâyet makamı dün kaza merkezlerine de birer göndererek bugünden itibaren et satışlarının sıkı bir surette kon trol edilmesini bildirmiştir. Yeni fiyatlara göre et satısları bu- günden itibaren 12 kuruş ucuza satılacaktır. et satışla-| tamim | L OKUYUCU DİYORKİ ; Bir kariimizin şikâyeti ve cevabımız Askeri posta No. 563 Hacı Ak- taş imz; dün aldığımız - bir mektupda, Adana Tepebağ Kasab Bekir mahalesinde 89 sayılı evde oturduğung yazan bir kariimiz di. yör ki: «Ben, Adanada Yarbaşı kara - kolunda bekçi idim. Talim mak- sadile vatani vazifeyi ifa etmek üzere askere davet olundum. Tah- Tmihen bundan bir, bir buçuk ay kadar evvel gazeteler bizim gibi askere alınanların maaşlarının tam olarak verileceğini yazdılar. Bu - nun üzerine Adana vilâyetine bir istida verdim, Fakat şimdiye ka- dar hiçbir cevab alamadım. Bu hususda alâkadar makamların na- zarı dikkatini - Celbetmenizi rica ederim.> YENİ SABAH: Kariimizin de- diği gibi bükümetimiz, askere alı nan asli devlet memurlarına aşlarını tam olarak vermektedir. Fakat zannettiğimize göre karit - miz ücretli memur bulunduğun - dan kendisine maaş vermek im- kâm bulunamamıştır. Yalnız Muh tacı muavenet asker ailelerine her vilâyet yardım yapmakla mükel- leftir. Karilmizt bü şekilde bir istida ile Adana vilâyetine müra- caat etmesini tavsiye ederiz Vali inkılâb müzesinde | | Vali ve Belediye reisi doktor Lütfi Kırdar, dün İnkılâb Mü- zeşine giderek, büyük vatam şai- ri Nâmık “Kemül -için "hazırla: nan Sergiyi Ziyaret etmiştir. Vali ve Belediye reisi hazır- lanan - sergiyi - ,gok mükemmel bulmuş ve Müze müdürünü teb- rik etmiştir. İngiltereden yapı: lacak idhalâta derhal akreditif açılacak | — Hagilizlerle olan ticari mmuna; Bebetlerimizin daha, inkişafını den bazı mühim kararlar almış- tır. Bu memleketten. yapılacak idhalâtı kolaylaştırmak,icin Ta- kas şirketi elinde bulunan — İn- kaslari Merkez Bahkasına devr edecektir. Bu suretle ihtiyaç olduğu za- man İngiltereden :yapılacak. id- halât için Merkez- Bankası der- hal akteditif- açacaktır. vermişler... Bir Dün Sultanahmed - birinci sulh ceza mahkemesinde ente- resan bir davaya bakıldı. Bir ibret dersi olması bakımından kıymetli bir duruşma telâkki ettiğimiz için aynen yazıyoruz: Muhakeme safahatına göre vak'a şöyle olmuştur: Arif Gürman ile Hayri Gür- Man isminde iki kardeş bir Müddettenberi uzaktan tanış- tıkları Bürhaneddin Bahtiya- rın ne kadar zaruret ve sefalet içinde olduğunu görerek acı - maktadırlar. Ona karşı bir şef- kat ve merhamet duymakta - dırlar. Bundan birkaç gün evvel bun ların 'kendisine karşı iyi mua- melelerinden cesaret alan ve açlığa tahammülü, takati de kalmıyan Bürhaneddin Bahti- yar; iki kardeşe müracaat ede- rek halinden şikâyet etmiş ve — Ne yatacak yerim var., ne de yiyecek bir lokma ekmeğim Çok parasız ve sefil bir vazi- yette kaldım. Bana mümkünse yardım eder misiniz? bu- sÖZ- Diye muavenet talebindi lunmuştur. İki kardeş bu lerin karşısında son derecede müteessir olmuşlar ve kendi odalarına davet ettikleri bu is: mi Bahtiyar, kendisini bedbaht olan gence yiyecek ikram edip önce karnını 'doyurmmışlardır mra da içleri i yatağını,buna *t İYİLİĞE KEMLİK! — Karnını doyurup altına yatak de sabahleyin... rek iki kardeş koyun koyuna girip yatmışlardır. Fakaaaat... Sabah olunca bir de bakmışlar ki kendilerine bir Tanrı misafiri olan Bürhaned- din Bahtiyar çoktaaasan çıkıp gitmiştir. Hayretle biribirleri- nin yüzlerine bakmış ve bir ta- nesi — Kimbilir. Belki de minnet ve şükran duymamak, büsbü - tün utanmamak için kaçmıştır. Diye bir tefsirde bulunmuş- tur. Bu şırada diğer kardeşinin 1 çıktığı kadar Eyvah mahvolduk.. senin de, benim de dolaptaki pazarlık elbiselerimiz yok - Yok.. canım.. — Vallahi yok... Hem bak ipek gömlekler de gitmiş... I Aman papuçlar.. papuç lar İkisi ş birer nefes al - mışlar bu aralık. Çünkü onlar olduğu yerde duruyormuş. Derhal polise haber verilmiş ve elbiseleri satmak üzere bu - lunan Bürhaneddin Bahtiyar yakalanarak tutulan zabitla mahkemeye verilmiştir. Dün yapılan bu davaınn du- ruşması sonunda suçlu rak suçunu itiraf etmiş, bu gözyaşları onu hapii taramamiştır. — İyi kemlik eden bu hırsız hakkın- ay hapis kârâri Verilmiş Terhal tövkif blünnnüştür: temin maksadiyle Vekâlet yeni-| giliz Sterlini sahasına aid ta-j 24 1 1910 Fokir ialebez lere yapılacakı yardım Maarif Vekâleti, şehrinizde bulunan orta tedrisat müessese- lerinde çok fakir ve zavallı tale belerin bulunduğunu nazarı İti- bara alarak bunların da ilk o kullardaki talebeler gibi yardım Ve himaye edilmesi için faaliyete geçmiştir. Vekâlet ilk iş olarak " bütün orta tedrisat müesseselerine bir tamim göndererek her mekte- bin yardıma muhtaç talebelerin mıktariyle mektebdeki bütün talebenin mıktarımı. bildirmesini istemiştir. Bu suretle şehrimiz- de yardıma muhtaç orta tedri- sat talebelerinin mıktarı ve bun- lardan yardım -yapabilecek ta- lebelerin mıktarı tesbit oluna - caktır. Bundan sonra her mektebde yardım ve himaye için tesis o« hazırlanacaktır. Bu nizamına; hazırlanacaktır. Bu nmzamna- me ilk okullar için kurulan ve çok iyi netice veren teşkilâtım nizamnamesinde orta okul ta - lebelerinin içtimai vaziyetleri nazarı itibara alınarak hazırlar nacak ve darhal mer'iyete vaz. olunackatır. Orta tedrisat müesseselerinde yardıma muhtaç talebelere yapı- lacak yardı orta tedrisat mü- seselerinde meveüd talebe ko- P operatiflerinin de iştiraki temim olunacaktır Bu talebelere ilk iş olarak yemek- temin olunacak ve imkân, bulunduğu takdirde elbise ve ayakkabı verilecektir, rincikânun Lord Duncany Kon- servatuvarı. -Ziyâret etti Şehrimizde bulunan mesşhür İngilizi tiyatro münekkid ve mü eliflerinder Lord Duncaniy * wa li ve belediye reisi doktor Lüt Kırdardan — kendisine — hakiki Türk hajk musikisi dinletmesini riça- etmiştir, Busricayı bü-ls hir memintmiyetle — kabul e0? vali ve belediye reisi dün Lord ve Leydi Dunçanyyi İstanbul' konservatuvarına — götürerek Türk musikisi dinlemek hu: 'sundaki Ficâsını is'af etmiştir. | Lord Duncany Türk muüsikisini | dinledikten Şonra bu musikinin | çok mütekâmil olduğunu ve İs- tanbul konservatuvarının — mü- kemmel -bir eser olduğunu söye lemiştir. » Bayanlarımızın Yu: nan ordusuna hediyesi İstanbul bayanlarının. Yünan ordusuna yılbaşı hediyesi olarak hazırladıkları 14 bin paket şe- ker kütusundan &ğ bin tane- si dün Yunan Kızılhaçı vasıta- siyle Yunan ordusuna gönderil- | miştir. 6 bin paketi de bugün | gönderilecektir. |Yunan askerine gön: derilecek şekerler münasebetiyle Yunan | orduşuna İstanbul bayanları ta- | rafından gönderilecek şeker | den bir parti daha hazırlanmı: tır. 14000 - kutudan ibaret olan bu parti bugün sevkedilecektir. Ekmek tiyatları indirilebilecek mi Cuma günü belediye (ekmek narh Komisyonu) — toplanarak | yeni ekmek narhını tesbit ede- cektir. Piy: yapılan ted- kiklere nazaran ekmek fiyatla- rında bir tenzilât yapılamıyaca- ği tahmin olunmaktadır. Lâstik geliyor İngiltereden büyük bir parti lâstik gelecektir. Bu lâstikler şehrimizdeki acenteler marife « ada | tiyle tevzi edilecek fiyat mü | kabe komisyonu bu tevziatı könt | rol edecektir. ŞM HAZAaR Yazımızın gokluğundan — Pr Salih Murad Üzdileğin “İlim köşesi, makalesini koyamadık. Özür dileyiz. *