December 27, 1940 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

December 27, 1940 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

-Profesör olacak do- Sayfa : 6 Cumadan Cumaya (Baş tarafı 4 üncü sayfada) tiriyor, ihtiyar bileti olduğunu ve henüz neticeyi öğrenmediği- ni, zaten ümidi de olmadığını söylüyor. Doktor — Size bin lira çıksa ne ya- parsınız ? Diye soruyor. İhtiyar ümit stmediği böyle bir nimete kavu- şursa borçlarını vereceğini, ba a eksiklerini tamamlıyacağını mlatıyor. | 'a beş bin lira çıksa İhtiyar, bir de küçük ev ;ıım ihir ömründe başını sokacağını söylüyor. — Ya elli bin lira çıksa? İhtiyar, zayıf gözlerini uzak yulyalara diğer gibi, karşıki te- yelere çevirerek — Bilmem, diyor. ıpartman | Doktor, artık hastayı büyük zaadete alıştırmış olduğuna ka- vi olarak — Ya şimdi size yüz bin lira aktığını haber verirsem? Diye soruyor. İhtiyar, kom- yasunun bu suallerinden biraz Şüphelenmiş olduğu halde, tatlı vir hayale de dalmaktan ken- | dini alamıyor; — Vallahi diyor. Bana böyle bir haber getirirseniz yüz binin | yarışını dörhal size terkederim. Bunu işitince doktor, birden sevinç içinde ayağa kalkmak: | “Kazandınız!,, diye haykırmak | MAARİFDE | Belki bir çentlerin listesi Profesörlüğe terfi edecek ü- niversite doçentlerinin fakül - seler tarafından hazırlanan lis- teleri üniversite rektörlüğüne tevdi olunmağa başlanmıştır. Bu listelere göre Tıb fakülte- sinden 2, edebiyattan 2 doçentin arofesörlüğe terfii istenmekte- dir. HALKEVLERİ | Müsamereye davet Beyoğlu Halkevinden: 1 — Evimizin temsil şubesi her hafta pazar günü saat 14,30 da Beyoğlunda, İstiklâl cadde- sinde Nuru Ziya sokağında Par- ti binasındaki Temsil salonunda temsiller vermektedir. 2 — Arzu edenlerin Evimize müracaat ederek davetname al- maları rica- olunur. .0 Şarbon hastalığı İzmir, 26 (aa.) — Tire ve Bandırma kazalarında manda- larda çıkan şarbon hastalığı ya- pılan mücadele ile tamamen ber- taraf edilmiştir. YENİ NEŞRİYAT — | ESEEEEWERLEDAR A W “Yeni Adam,, 7 yaşında Tanınmış - terbiyeci İsmail Hakkı Baltacıoğlunun — çıkar- | makta olduğu “Yeni Adam,, haftalık fikir mecmuası son sa- yısı ile 7 yaşını bitirmiş ve 8 in- ci yılına basmış bulunmaktadır. Memleketimizde hayat müd- detleri pek kısa olan mecmua- cılık âleminde bilhassa “Yeni Adarm,, gibi her kütleye hitap etmiyen olgun bir fikir mecmu- sının yaşamasında İsmail Hakkı Baltacıoğlunun — muhakkak ki k gayret ve enerjisi âmil olmuştur. Bu muvaffakıyetten dolayı Baltacıoğlunu tebrik eder ve mecmuasına uzun ömürler te- menni ederiz. — Fredrih ne oldu? Dedim. — Ne olacak. Galiba iri cutlü bir herif ayaklarımın ü- zerine oturdu. Şimendüfer durmuş, arabanın kapısı açılmıştı. Fredrihin fer - yadı üzerine bir iki ses: — Bunlar kim? Arkadaş bu- rada ne yapıyorsunuz? Dedi, Ben hemen yerimden doğruldum. Arabaya üç yolcu girdiğini gördüm. Herifler ka- ranlıkta Fredrihi görmiyerek a- yağına basmışlar, canını yak - Mmışlardı. Ben: — Kim Dedim. — Yolcu iseniz boylu boyuna gzanıp yatmak olur mu? ağız yolcuyuz. — Sen ne karışıyorsun? - Biz para - verdik. — Biz de - bedava binmedik ya? Yediği halta bak çapkın- ların! Herifler bizi üdeta tekdir edi yorlardı. İki eliyle elân dizlerini oğuşturan Fredrihe! — Ey arkadaş böyle münase- betsiz heriflere edilecek muame- | ceğim... 27/12/1940 CUMA istiyor, fakat fartı heyecandan biçbir harekete muktedis olamı- | 800 Program — |1830 Müzik düşüp kendisi ölüyor!.. 03 Haberler —| 19.00 ” Müzik YArRE Çisüp K 8.18 k (pl.)|19.30 Haberler BB * 845 Ev kadını |19.45 Müzik 2015 Radyo ga Kuvvet ve hak TrMAR a Papa, noelde bir nutuk söyle- | 1734 Mükener — |2i Vö SK& di ve kuvvetten, haktan bahset- 1775 Müzik —— 12145 Müzik ti. Hattâ, kuvveti haktan üstün | */ ' 560 & ıh.—;ıu tutanlara karşı cephe almak lü-| , 40 pöaram — İ2245 Müzik zumunu ileri sürdü Ha kelrme Papa, İtalyanın pavitahtında | oturur. Binaenaleylı sal tere ile mütefitklerir ziyade Almanya ile İtalyaya yakındır. | Başka —türlü de — olam Papalık makamı İtalyandır. Fa- BORSA 26 Birincikânun 940 kat şu söz Papanın ruhen onlar- Açılış ve dan çok uzakta olduğunu gös- kapanış ; termiyor mu?, Londra 1 Sterlin saa)| e) Nevw - York 100 Dolar 132:20) ü Cenevre — 100 İsviç. Prc. 29.7725 Mahkemede bir Atina 100 Drahmi —— 0.9875) Sofya M00 Leva 1.6225) sarhoş Madilid 100 Peçetg' < 12(9875) Gece yarısı, komşusunun ka- || Pelerod. — 100 Dinar — | sazü ısına anahtar uydurmuş, karı || Yokohama 100 Yen SAĞi B Stokholm — 100 İsveç kr. — 31.0050 kocanın yatak odasına kadar | çıkmış; sonra onları görünce: ESHAM ve TAHVİLAT — Pardon, yanlış geldim... Ergani 1976 iDeyip savuşmuş. Mahkemede: ||. Sivas - Erzu- — Sarhoştum; yanlışlıkla|| vum — 2 1914 komşunun kapısını açmışım!.. || sivas - Erzu- Diye özür diledi. Vakıâ — bir | rum — 3 194 fıkra vatdır. Sarhoşun biri ge-iB Sivas - Erzu- | ce yatısı bir fener direğine £ rüm 4 1015 asla | rılarak elinde anahtarla bekler- || Merkez Kül he bökledüğini sormaldra, Bankası 108.50 — 110.- 0.15 ZAYİ Seyrüsefer idaresinden aldı- ğım 4280 numaralı plâkayı zayi ettim. Yenisini alacağımdan es- kisinin hükmü yoktur. Reji — Gözümün önünden evler sı- | ra ile geçiyor. Bizim kapı ge-| lince anahtarı sokup içeri gire- Cevabını vermiş. nun kadar sabırlı. değilmiş ki Mahkemeye düşen sarhoş, bu- | yanlış kapıya başvurmuş. Fakat Mahkemenin bu özürü, kabaha- | tinden büyük göreceğine şüphe | yoktur. Mustafa Başkaya Wl “Yeni Sabah,, ın ilân fiyatları Selim İlhami Yılbaşı Gecenizi BUKET”'in tarihi ve mermer sütunlu Büşlık maktu olarak Holünde geçir Fevkalâde sürprizler.. Piyan- &6 keşidesi.. Mükemmel ve eşsiz caz. Masalarınızı ev- velden ayırtınız: Telefon: 42160 Üçüncü Dördünı Beşinci Altncı Muhammen bedeli 23000 (yirmi üç bin) lira olan 100 ton - karpit 13/1/1941 pazartesi günü saat 15 de kapali zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1725 bin yedi yüz yirmi beş liralık muvak- kat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün & 14 de kadar komisyon relsliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada malzeme dairesinden Haydarpa- sada tesellüm ve sevk şefliğinden dağıtılacaktır (12074) Pendik belediye reisliğinden Pendikte Çamlık mevkinde İsmail, karışı Nezihe, Hasan ve «3676 metre murabbamda arazi 1102 lira 80 kuruşar, Kı ide Mustafa kızı Aliye Sacide Öğete ait 480 metre murabbamdaki arazi ile içinde bulunan köşkün «1500> liraya ve keza ayni mevkide Jozef kızı Viktoryaya ait «19864> metre murabbaında arazi beş bin dokuz dokuz Yita yirmi kuruş «5959> lira «20> kuruşa, Üniversiteliler askeri kampı olmak üzere yukarıda gösterilen arazi ve-binaen istimlâkine umumi menfaat görülmüş olduğundan İstanbul vi- lâyeti idare heyetinin 26/10/940 tarih ve 425/167 No, kar dan bulunduğu ve bu baptaki barifave takdir olunan mazbatanın bir nüshası Pendik belediye dairesinin ka hası sözü geçen köşkün ve ar münasib mahallerine ma günü sabahı> talik edildiği adarların bir güna iti bugünden itibaren sekiz gün içinde yani 3/1/941 mı yüz elli ları — iktızasın- mübeyyin birer nüs- 112/940 cu- azları varsa akşamına cuma günü Yemişini atmış kabuğunu saklamış Fazla cereyan istihlâk eden ampullar kullanıldı. ğında aynı tu Şülür. Hakiki tasar haflığa dü: ruf yapmak iIsteyen daha az cereyari sarfına mukabil daha bol ışik veren TUNGSRAM am- puliarını mübayaa eder. BOURLR Bi D OU DeD AA 'UNGSRAM EN AZ PARAYA-EN BOL AYDINLIK kadar Pendik belediye reisliğine bildirmeleri malümu olmak üzere keyfiyet ilân olunur. lüzumunun — alâkadarların le-malüm. Haydi bakalım, Dedim, Fredrih derhal fikrimi anladı. Heriflerden ikisi henüz arabanın içerisine girmemişler dış merdi- venin üzerinde duruyorlardı. Fredrihin ayaklarını ezen şi: manın yerleşmesini bekliyorlaı dı. Zaten istasyonun önü de ka- ranlıktı. Ben şişman herifin kol- larından yakalayıp arkasına i verdim. | Herif bir fıçı gibi yere yuvar- landı. Hemen arabanın kapısını çektim. Kapadım, dışarıdan — Aman kemiklerim ezi — Başım gitti başım. di. Avazeleri işitiliyordu. Ben şişmanı ittiğim sırada likte yere yuvarlanmış ise de zerinde bulunan iki kişi ile bir-| herif nın merdivenleri ü- ötekiler şişmanın altında kaldık- larından vücutleri hürdahaş ol- muştu, , Heriflerin istimdadi — üzerine istağyon ve şimendüfer memu- ru-vak'a yerine koştular, şi man Ah gefil çapkınlar ah Bizi İstanbul Defter Boğaziçi Baltalimanında Baltalimanı çayırı ile korusu ittisalinde ve dere kenarinda kahve ocağı yerinin icarı. Tophanede Karabaş mahallesinde ve Boğazkesen caddesinde Kışla altında 4 No, lu dükânın İcarı; Kabataşta Vapur iskelesinde küçük merakibin tahassununa mahsus ha- vuzun icârı. Gülâtada” Perşembepazarında Serpuş hanındaki 8, 10, 11, 18 No, lu kârgir odalardan beherihin icarı, Yukarıda mevki ve numaraları ya senelik muhammen icar bedelleri üze: verilmeleri açık caktır. ve saatte komisyona müracaatları arttırmaya konulmuştur. İ saat on dörtte Milli Emlâk Müdürlüğünde toplan: Taliblerin yüzde yedi buçuk teminat Makbuzlarile muayyen Doi darlıgından Muhammen Muvakkat bedeli temnat K 5 00 1 50 108 500 112 50 36 8 50 ai gayri — menküller - hizalarındaki | ik komisyond: Çiza4ı) ale 13/1/1941 pazartesi apıli- gün HLA (MGPK: lırılınqq KU hkııqın" GK BT xxxxxx XXV///_ /// Bir çalgıcının seyahati vagondan aşağı yuvarladıl. Diyordu. İki zayıf ise elân feryat edi- | yorlardı. Memurlardan biri: — Canım ne bağırıyorsunuz? Trenin altında kalıp ezilmedii ya! Dikkat edeydiniz, elbet düş- Mezdiniz. Aceleniz ne idi? Tre- nin burada beş dakika tevakkuf edeceğini bilmiyor musunuz Dedi. Yine şişman sert ve detli bir tavır ile bâkin ne - söylüyorsunuz mösyö? Biz kendiliğimizden düş medik! Eliyle bizim bulundu - ğumuz arabayı göstererek id- 1 vagona —binmek iken içeriden iki çapkın müze dayandı. Ben yere yüvar- lanıverdim, Arkamda da/ şu iki yö duruyormuş. Onlar da soluğu yerde aldılar, O iki çapkı- mö | 117 nı şimdi polise teslim etmeli: 5 Fredrih ile ben işin fe- acağını anladık. Çün- kü herifler yere yuvaylandıkları | ğlam bir yerleri kalma- | rilecek olurysa şüphesiz bizi ya- | np hapse atacaklardı. İki daş derhal bir kurnazlık düşünmek mecburiyetinde Fredrih — Alferd şu taraftaki kapi-| dan savuşuverelim | Dedi. Ben | Öyle sşey olur mu? Sonra | imendüfer ası gider, biz| meydanda kalır | Dedim. | — Ey ne yapalım? | — İki elimizle kapıyı içeriden | sırısıkı tutarız. Bizi arayan he- | rifler kapıyı açamazlar. O idik. | Za- | mana kadar şimendüfer reket eder Olur mu? — Flbet. Haydi bakalım. Kendimizi kurtarmak plânı tertip edinciye ka şarıda gürültü büyümüş re yuvarlananlar bağırıp yorlar. Şimendüfer — memurları dik dik söyleniyorlardı. En ni- hayet istasyonun baş memuru olduğunu bir takım emirler ver- mesinden anladığım bir adam e- linde bir fener olduğu halde meydana çıktı. Oradakilere: Ne oldu?. Dedi. Gerek kazazedeler, gerek me- murlar işi mubtasaran anlattı lar, Memur: — Onlar nasıl adamlar, han- | gi vagonda? de ha- için bu dar di- tü. Ye- ağırı- 27 Birincikanım 1910 — A isianhyl iş Bankası karşısında MALÜL CEMAL GİŞESİ Çok zengin tertip edilen Yılbaşı piyangosu biletinizi, uzun senelerdenberi dürüstlüğü lle tanınmış İstanbul İş Bankası karşısında Malül CEMAL gişesinden almağı unutmayınız. Sahibi: Malül Cemal CANTEZ Zonguldak defterdarlığından Zonguldak vilâyeti içinde merkez kazasında yapılacak <20766> Virü «67> kuruş keşif bedelli Zonguldak hükümet konağı bahçe duvarı tamla işi kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltmesi 2/1/941 per« şembe günü saat 15 de Zonguldakta Defterdarlık — odasında — toplanacak komisyonca yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve buna mütelerri — evral Zonguldak Nafia Müdürlüğünde görülebilir. Muvakkat teminat «1557.50> liradır. tşin bedeli 20768 lira 67 kuruş olup istihkaklar Zonguldak Mal sanx âığından verilecektir. Eksiltmeye girmek istiyenlerin ihale gününden en az Üç gün evvel Zönguldak vilâyetine müracaat ederek vilâyet makamamdan alınmış mütes ahhidlik ehliyet vesikasile Ticaret Odasından bu yıl içinde alınmış vesi« ka ve muvakkat teminatları ile birlikte teklif zarflarını — ihale saatindemi bir saat evveline kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde tevdi eyx lemeleri ilân olunur. <11841> İstanbul Belediyesi İlânları Vesaiti nakliye resminden 120 lira borçlu 3159 plâka No, lu Şevrole markalı otobüs tahsili emval kanunlarına tevfikan tahtı hacze alınarak 2/1/941 tarihine müsadif salı günü saat 14 de açık artırma suretile Bo« monti Kır sokak 76 No. lu garaz önünde satılacağı ilân olunur. (12437) İstanbul elektrik, tramvay ve Tünel iş- letmeleri umum müdürlüğünden: 1 — 750 devirli 225 beygir takatinde 500 voltluk bir adet motörün 23/12/1940 tarihindeki arttırmasında verilen fiyat az görüldüğünden ays ni şeraitle 30/12/1940 pazartesi günü saat 16 de yeniden arttırma yapıa lacaktır 2 — Muhammen bedeli 1000 tirdır. 8 — Muvakkat teminatı 75 liradır. 4 — Motör Silâhtar ambarında görülebilir, ga2121) 2000 1000 — 750 500 250 100 — 50 20 Türkiye İş Bankasına para ya- tırmakla yalnız para biriktirmiş olmaz, ayni zamanda taliinizi de denemiş olursunuz. Keşideler: 4 Şubat, 2 Ma-pgı Kumbaralı ve kumbarasız yıs, 1 Ağustos, 3 İkinciteş- J| hesaplarında en az elli li- rin tarihlerinde yapılır rası bulunanlar kuraya dahil edilirler. A. Cama sıldı; ddin Saraçoğlu — Neşriyat Müdürü: Macid Çetin e: (H. Bekir Cürsoylar ve Cemaleddin Saraçoğlu matbaası) j Ma: — Vazgeç Frederih vazgeç, gel şu hale bak. Herifler yanlış taraf gittiler. Artık bizi - yakalıyacaklardı. Fredrih ile arabanın kapısını ya kaladık. Ben her dakika herifle- VÜrin bizim arabanın kapısını aç- mağa teşebbüs — edeceklerine muntazırken — yanıbaşımızdaki vagonda bir gürültü hâsıl oldu. Bir kaç ses: — Bizim haberimiz yok. Diyordu. Şişman herif te: — Sizi utanmazlar! Nasıl ha- beriniz yok? Bütün kemiklerim kırıldı. Diye söyleniyordu. Bu hale bir mânâ veremedim. Yavaşça pencereden başımı çı- kardım. Ellerinde fener bulunan şimendüfercilerle yere yuvarla- n herifler alt tarafımızdaki a- anın kapısı önüne toplanmış- lardı. İşte bu iki k Şu uzun boylusu göğsür dayanır dayanmaz paldır küldür yere yuvarlandım, Dedi. Az kaldı kahkahayı sa- hverecektim. Elân olanca kuv-| vetiyle kapıya asılan arkadaşı- Dedim. Şişman herif ile arka« daşları arabanın merdivenlerin- den o kadar kuvvetle yuvarlan- mışlardı ki üçü birden kendiles rini alt tarftaki vagonun * 31S1 | önünde bulmuşlardı. Ya -lık' bundan ileri gelmişti. He: «ler karanlıkta kendilerini yere yu- varlayanların simalarını iyice farkedememişlerdi. - Gürültü e« pey uzayacaktı. Lâkin istüsyon memurunun: — Hareket! Emri üzerine kazazedelerin de akılları rına geldi, Gece yas rısı istasyonda kalacaklarını dü- şünerek patırdıya bir nihayet vermeğe mecburoldular, Biraz sonra — Biz bu adamların yanında oturam;: Başka bir vagonâ " Heriflerin tekrar bi zim vagona girmeleri — ihtimali hatırıma geldikçe — canım sıkı hyordu. (Arkası var) —