9 Nisan 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

9 Nisan 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

SAYFA : 6 YENİ 8 Gayri Menkul Satı ABA ş ilânı Bandırma Sulh Hukuk Satış Memurluğundan: Bandırmada mukim iken vefat eden Mehmet Akif Ülkü veresesinden kım ve Bandırma avukatlarından Burhan Yener eşi Aliye Yener vekil avukat Hamdi Oğuzbeyoğlu tarafından verese aleyhino açılan izalei şuyü dâvasının yapılan muhakemesi sonunda müteveffaya nit ve aşağıda sırasile yazılı gayri menkullerin satılmak suretilo şuyüun izalesine Bandırma Sulh Hukuk yargıçlığının 20/8/948 gün ve 206/177 numaralı ilâmile satılması- 'a karar verilmiş olduğundan ve işba gayri menkullerin 9/4/949 cumar- teti gününden itibaren satışa arzedilmiştir. (KIYMETLİ ÇİFTLİK) Muhtelif tapa kayıtlarından mürekkep ve Manyas ilçesinin kımıkva kö- Yü civarında Mülkü bey namı diğer Çubukluk çiftliğile maruf - çiftliğin tersim edilen baritaya göre 1715, 515 dekar miktarındaki arazi ve ebniye- lerinin heyeti umumiyesi ve ekili mezruatı ve moyva ağaçları ve bağı ile birlikte satılacaktır, İşbu çiftliğin ebniyeleri de dahil olduğu halde mu- bammen kıiymeti 80 bin (Seksen bin) lira olup halen mezru — hububatın bugünkü hale gelmesi için 7663 lira masraf yapılmıştır ve bu suretlo moz- ruatla birlikte satışa çıkarılmıştır. Çiftliğin evsafı: İşbu: çiftliğin çiftlik binası olarak inşa — edilmiş 117 metre kare üzerine bir oda, bir hol, holde kiler ve bir helâ ilo yanında mutfak Jevazımı koymiya mahsus un anbarı ve büna müttasıl bir mutfa- ve temel üzerine barçlı tuğla ile inşa edilmiş ahşap çatı ve üzeri yerli kiremit olup bu çiftlik odasından gayri diğer kısımlarda tavan ve döşeme bulunmamakla zemini çimento ve mutba furun ve bir ocağı bulunup ayrıca yanı başında kileri ve bu kiler önünde ve hol duyarına kadar diğer tarafı da zahire anbarı duvarına kadar - birleştiril- mek süretile 3,00 X7,40 metre saha üzerine araba mubafazası için yapıl- anış olup üseri keremitli çatı ve örtülü yine işbu çiltlik binasını duvarına bitişik ve oradan başlıyarak 230,Â8 metre kare üzerine temeli harçlı kargir ve duvarları tuğla ile yapılmış zemini çimonto, tavansız dası beşik örtü ve yerli kiremitle örtülü büyük hayvan ahırı ve buna biti- gik 228 metre kare üzerine kireç ve harçlı taş temel, etraf duvarları harç- h tuğla, çatısı ahşap, üzeri yerli kiremitle örtülü semini toprak dahili tuğ- dadan yapılmış yemlikleri bulunan sığır mandırası, ve bu sığır mandırası devamınca G4 metre kare üzerino temeli taş, duvarları tuğla, çatısı ah- gap, üzeri yerli kiremit, zemini toprak ve yine buna bitişik ön tarafı açık 25 metre karo Üzerine bir tarafı dana kotrası, diğer tarafı dam duvarına bi- tİşik ahşap çatı, yerli kiremitli duvarı tuğlalı aralık ve buna bitişik 134,50 metre karo üzerine temeli taş duvarları tuğla ve üzeri yerli kiremitli çatı dahilinde tuğla yemlikleri mevcut büyük hayvan damı ve yine bunun tişiğinde 75 metre kare üzerinde temeli taş, tuğla inşaat olup çatısı y kiremitli dana kotrası ve içinde buzağı ayırma yerleri ve yine bu bina kö- gesinden başlıyarak samanlık binasına kadar kapısı orta yerden iki metre yüksekliğinde temeli taş ve tuğla inşaatlı mandıra duvarı, çiftlik bin karşısından ve mandıra duvarından başlıyarak 130,50 metre karo üzerine yapılınış çatı ve yerli kiremitle örtülü samanlık ve bu ik ayni çatı altında 89 metre kare üzerinde zemini to ve tuğla yemlikleri mevcut çift hayvanlarına mahsus damı ile ayni ça- fada 28 metre kare üzerine yapılmış bir hizmetkâr odası ile 59 metro kı 'e üzerinde zahirelerin cinslerine göre tuğla bölmeleri havi zahire anbar- le beraber 3,20 diğer bü- '& kalınlıkları bir buçuk #oğla yâni 35 santim bulunduğu çiftlik binusı haricinde ve karşısında 120 metre kare üzerine inşa edilmiş temeli taş ve üstü kerpiç üzeri saz ile ör- #ülü hizmetkâr odası ve bir bölme ile ayrılmış bir kiler ve bu binanın önün- de taşla örülü ve beton bilezikli tatumbalı kuyu ve yine çiftlik binasının karşısında duvarları kerpiç üzerleri saz ile örtülü-iki adet tavuk küm, ve yanında bir belâ ve bunlara yakın çitten yapılma koyun ayırma vo #a- iım kotraları ve şine çiftlik binası yanında 63 metre boy G metre geniş- liğinde arka duvarı bir buçuk metre yüksekliğinde önü açık ve üzeri sazla Brtülü bir koyun sayası ve buna yakın arkası çit örgü önü açık üzeri sazla Örtülü 82 metre uzunluğunda 6 metre genişliğinde çitle örtülü koyun sa- yası ve yine bunların yanında körpelik hayvanları koymuya mahsus davar- ları kerpiç üzerleri saz ve bir buçuk metre yüksekliğinde önü açık kuzu aayası ve çiftlik binasının arkasında iki adet 89 metre tul ve (L) şeklin- 'de arka ve yan duvarları kerpiç üzeri saz altı toprak koyun sayası ve yi- 'ne çiftlik binasının karşısında 20 metre uzunluğunda iki adet koyun su- anda —ayrıca bir mutbak —— lamağa mahsns betondan yapılmış oluk ve bir adet iki taraflı elle müte- barrik tulunbalı kuyu ve işbu çiftliğin çiftlik binası arkasında ve bitişi- itinde 3556 metre karö'üzerinde 393 adet bağ kütüğü ile bunun bitişiğinde 2840 metre kare arasl tzerinde 30 adet incir, 6 dut, 12 elma, 10 armut, 9 erik, 3 ayva, 8 karışık meyva ağaçlarını havi ve içinde bir tulumba ve çi- mentodan yapılmış ahırı bulunan kuyu ile işbu çiftlik dabilindeki 1715,615 dekar arazide 434 dönümünden 180 dönümünde kışlık arpa 100 dönümün- 'de bakla, 160 dönümünde buğday, 8 dönümünde soğan ve bir dönümünde aarımsak ile 10 dönümünde yoncalık ekilmiş olup halen tamamı toprak üzerine çıkmış vaziyette ve bu çiftlik arazisinden 800 dönüm miktarındaki 'yerde nadas olup ekilmeğe bazır bir vaziyette bulunduğu ve kıymetinin yukarıda gösterilmiştir. İşbu çiftliğin satış güni Çiftliğin birinci arttırması 2 Mayıs 949 pazartesi günü saat 15 de talip fıkmadığı veya takdir edilen kıymetin - 9675 gini bulmadığı takdirde ilk arttırmada en fazla pey sürenin taahhüdü baki kalmak şartile ikinci art- darma 12 Mayıs 949 perşembe günü saat 15 te icra edilecektir. (MAĞAZA) Yine Bandırmanın Haydar çavuş mahallesi şehid Süleyman bey C. si 77 kapı numaralı ve tapu kaydına göre tarafları sağı tabak kara Osman mağazası, solu demirci Avadis ve Sarı Boğos ve Simonun hanesi, arkası sahibi senet Mehmed bey hanesi ve babçesi, cephesi tarik ile mahdut olup halen sağı kara Osman veresesine ait mağaza, solu terzi Halil ve elbiseci Mehmed Kemiksiz, arkası Mehmed Ülkü veresesine nit ev ve bahçesi ve nü şehid Büleyman bey O, si ile çevrili olan işbu mağaza 15000 lira mu- hammen kiymette olup vasıfları aşağıda gösterilmiştir. İşbu mağaza dosyada mevcut çapa göre 156,50 metro kare Üzerine iki katlı mağaza olup zemin kata çift kanatlı demir kapı ile girilip zemin Brobeton ve etraf beden duvarları 50 &m. kireç ve harçla işlenmiş taş du- 'var olup dahili kireçli harçla sıvalıdır. Kat döşemesi üç adet 15X20, iki »det 20X20 olmak üzere beş adet meşe başlıklı direk üzerine çalışır zemin kat irtifan 4,5 tir kat döşemesi 18X6X9,00 ebadında ve 40 &m. — aralıklı muntazam meşe kireşler üzerine iki buçuk santimetre kalınlığında döşeme tahtaları aralıksızdır, Zemin kattan 24 ahışap basamaklı merdivenlo yuka- n çıkılır zemin katta cepheye üç pencere olup ayni zamanda - dışarıdan '#tor saçla kapalıdır. Ayrıca kapı üzerinde ufak bir pencere olup demir parmaklıkla muhafazalıdır. Üst katta dahilden kireç sıyalıdır. Duvar ka- Janlıkları 70 am. dir. Taş ve kısmen tuğla ile kireç harçla işlenmiştir. Ta- yan irtifar 3,75 dir çatı bep beşik üzerine direksit makasla çalışır üzeri Avrupa kiremitli olup tavan yoktur. Kiremitlik korkuluk olup gizli dere- lidir. Cephede 4 pencere çerçeveli ve ayni zamanda içeriden çift demir ka- paklıdır. Arkada çerçevesiz ikişer demir kapaklı Üç pencere vardır mağaza- 'zan ön Cephesi çimento ile ve bir yanı kireçli sıva arka kısını da çimento aıyadır. Diğer bir gan komşu duvarına kapalıdır. Alt katta cnmekânla çev | Filiniş ve yazıhano olarak kullanılan kısım satış harici olup vereseden Hik- met ve Cemal Ülküye ai bulunan işbu mağazanın. Birinci arttırma günü: 3 Mayıs 949 salı günü saat 15 do talip çıkmadı- İi veya takdir edilen kıymetin 9676 şini bulmadığı takdirde ilk arttırmada fazla pey sürenin taahhüdü büki kalmak şartile ikinci arttırma 13 Mayıs M0 cuma günü saat 16 te dora edilecektir. (MAĞAZA) 'Yine Bandırmanın Haydar çavuş mahallesinde 14 ve 14 A, kapı nu- Marasını taşıyan ve tapunun 928 tarih 81 numarasında kayıtlı Yer Hüi şerif vakfı ile Mehmed Kaptan vereseleri arsası, Ye fa elendi vereseleri, arsası, arkası kudı Müstafa vereseleri ilo sahibi se- ned, cephesi karik ile mahdut iken halen sağı İbrahim Can'a ait dükkün 'e mülkü veresesine alt arsa ile Hikmet ve Cemal Ülküye ait arsa, önü Ali Fahri otelino karşı Haydar Çavup sokağı ile çevrili olup halen verese- den Hikmet ve Cemal Ülkü tarafından kullanılan ve bil mesaba dosyada mevcut çapa nasaran 161,00 metro kare üzerine inşa edilmiş ve (20060) pirmi bin lira muhammen kıymette olan bu mağazanın — ovsafı — aşağıda Bösterilmiştir. İki katlı olan bu mağazanın zemin katına çift kanatlı demir İzepi İle girilip zemin grobeton ve etraf beden duvarlar 85 santim kalın- ’ıı:: ı..h... tuğla ile kireçli harçla işlenmi olup dahili lır, İşbu mağazanın lt kat irtifar 4,60 santimdir. Bölme zemini 6 adet 96X25 ebadında başlıklı moşe direkler üzerine çalışmaktadır. — Cepheden 'füç pencere ve bir do kapı üzerinde küçük bir pencero vardır. Cephedeki üüç pencerenin çerçevesiz olup dışarı açılır çift kanatlı demir - kapaklıdır. Yino ayni ceddeye çift kanatlı demir kapaklı demir kapı ile Üst kata 24 #lışap basamak 1,30 santim eninde ahşap merdivenle Üst kata çıkılır, li ca- i Kadı Musta- çli harçla sı- z min katı ayırmak için merdiven korkuluğu tahta bölme ile ayrılmış olup Üst kat duvarlar 70 santim kalınlığında kireçli harçla sıvalıdır. — Tavan irtifaı 4,00 santimdir. Tavan kirişleri üzerine beşik çatı olup Üzeri Avru- pa kiremitli ve kiremit altı tamamen tahta kaplıdır. Tavan kirişleri üzeri 5 taksim 2 nisbetinde tahta ile kerevet şeklinde kaplıdır. Kat zemini a #ap döşeme olup cephede çerçeveleri harap — vaziyette çift demir — kupaklı cephede 6 pencere yanda 4 pencere ve arkada da bir pencere olup sağ 40- kak cephesi köşesinde boyasız tahta tavanlı 300X260 santim — ebadında bir yazıhane bölmesi vardır. Binanın dıştan iki mentolu diğer iki cephesi de kireçli harçla sıvalıdır. Zeminden devam edon 6 direk üst katta da çatı makaslarına kadar ayni ebadda devam etmektedir. Ve işbu mağazanın #atış günü de aşağıda gösterilmiştir. BSatış günü: Birinci arttırma günü 3 Mayıs 940 salı günü snat 16 da icra edilecek- tir. Talip çıkmadığı veya takdir edilen kaymetin 9676 gini bulmadığı tak- dirde ilk arttırmada fazla pey sürenin — taahhüdü bâki ikinci arttırma 13 Mayıs 949 cuma kalmak- şartile ü #aat 16 da icra edilecektir. (HAMAM) Yine Bandırmanın Haydar Çavuş — mahallesinde ve Park - caddesinde namı diğer Kâşif Acar C. de kâin ve tapunun 28 eylül 926 tarih cılt 32 sahife 38 mra 46 ve 85 numarada kayıtlı kaydına göre evvelco canibi yemini sahibi sened muhterik ahır ve arabalık arsası ve Hıristiyan arsası, Yesari Tarık arkası, Demirci Difran ve biraderi Artinin han ve dükkân- arsası cephesi yol iken halen sağı Tevfik Uygün dükkânı, #olu pazar cad- desi, arkası envali metruke ve arabalık yolundan çıkan Şehit Süleyman bey caddesi ve envali metruko ve Muhsin Ozarın sattığı ma; Ertuğrul mağazası halen Ömer köylü mağazası, önü cski park cad- desi ve halen Küşif Acar caddesi ile çevrili ve bil mesaha dosyada mevcut çapa nazaran 518,20 metre kare üzerine inşa edilen işbu hamamın giriş ka- pıtından aşağı bir basamakla holden ve hamama girmeden sol tarafta ufak bir #u teraziki olup aymı holden ikinci bir kapı ile hamam holüne girilip ze- min mermer blokaplı olup aalon kenarları 110 santim irtifaında ve 160 santim derinliğinde set şeklindedir. Ve beton sıvalıdır. Girişte sağ taraf- ta bir oda ve sol tarafta camsız ve boyasız bölme soyunma mahalli v yi- 'no bahçeye çıkma direk üzerine asma badati kaplı 1 oda her 2 odanın park caddesine birer penceresi olup asma odanin camsıs bölmeye bakan bir penceresi mevcut olup hamam holünden soğutma mahalline girn kapının sağında kurnalı bir çeşme mevcut ve ayrıca kurutma mahalli vardır. Ho- lün tavan irtifax 7 metre olup 20X20 santimetre ebadında ahşap 8 direk üzerino keza alışap tavan ve çatı ilo kaplıdır. Üzeri yerli kiremit her cep- heyo 150X80 eb'adında ikişer penceresi olup pöncere altından 20 santim aşağıdan kenar saçakları inip keza yerli kiremitle örtülüdür. Hamam ir- tifar dışarıdan 8,50 santimdir. Hamam holünde 110 santim irtifamdaki settem bir kapı ile odunluk bahçesine çıkılır ve bu setten 5 basamak mer- divenlo bol zeminine inilir. Sağ taraftaki setin içi boy olup ufak bir kapısı mevcut ve içinden istifade edilir. Ayni set üzerinden iki camlı bir bavlu dolabı bulunup. Hamam binasının hol kısmının temelleri taş etraf duvarları iki tuğla kalınlığında 45 santim olup çamur, harçla 3,60 santim irtifama kadar iş- lenmiş olup iç kısımları kireç harçla sıvalı dış kısmı çimento sıvalıdır. Ha- mam holünden içeriye girildikte etraf duvar kalınlıkları 70 santim olup bu duvarlar üzerine bir sağ ve bir de solda olmak üzere iki ufak kubbe ve ayrıca helâ vo traşlık üzerlerinde ayrıca ufak birer aydınlık pencerele- Ti mevcut olup bu kubbeler tuğla horasan kemer üzerinedir. Ayrıca söl tarafta iki kenarlı bir yıkanma mahalli olup zemin plok mermerdir. Orta- /da soğukluk maballi ve yine zemin merımer kaplı 2 set vardır. Bu holden de içeriye girildikte ortada 8 köşeli göbek taşı olup 2 sağda ve 2 solda ve 1 kar Hıda olmak üzere beş kurna mevcuttur. Zemin keza pilok mermer kaplı olup tavan büyük bir kubbet ile kaplıdır. Sol tarafta su haznesine bakan açık bir ufak pencere iç duvarlar kireçli harçla sıvalı 8 adet olan kurna- ların hepsi mermerden yapılıtaştır. Yine işbu hamamın pazar caddesinden odunluk bahçesine girilen kapısı olup sol taraftan bir kapı ilo külhana gi- rilir külhanlığın tavanı mertek çatı olup üzeri yerli kiremitle örtülüdür. Ve büyük bir tuğla örülü bir ocak hamamın bacası mevcuttur. Zemini topraktır yıkanma mahalli ile külhanlık arasında #ıcak su haznesi mevcut olup hazne altından yıkanma mahâlli altina külbandan itibaren 100 santim Üerinlikte ateş kanalları tertibatı mevcüt olduğu yine odunluk bahçesin- 'den hamam bolüne girilen bir kapı mevcüt olup bahço duvarları taş ve tuğla ile karışık kışmeh harç ve çamurla işlenmiş olup 2,50 santim irtifa- andadır. Hamam binası bitişiğinde 4,98 santim çepheli arsada bir ağa bo- şama havuzu mevcut olup bir tuğla ile beton aıvalı 2,00 metre irtifainda- dır. Keza caddeye 3,00 santim cepheli arsa üzerinde ve kiracıya ait mu- vakkat bir baraka bulunmaktadır. Yine işbu hamamın şehid Süleyman bey caddesine 2,10 santim cephede I1 metro derinlikte üzeri açık bir yoldan arabulik yeri olan maballo duvarına sol - taraf Ömer köylü — veresesi müğazasına, arka taraf Muhsin Ozar binası olup çift kanatlı ve ahşap kapılıdır. Arsa tarafındaki cephe Çamurlu harçla 60 santim kalınlıkta tuğ- la 2,50 santim irtifanda zemin gro beton olup çatı duvar kenarlarından ağaçlarla ve tabanlar üzerine tavansız galvanizli çinkoya - çalışır şekilde mertekli çatı ve üzeri oluklu saç ile örtülüdür. Yine bu hamamın bahçe arsa, ardiye ve giriş metre kareleri aşağıda ayrı ayrı gösterildiği gibidir ve krokide de-görüldüğü üzere arabalık yolu 31,50 depo, ardiye 50,50 arsa 107,40 hamam 216,00 iç ve dış asma oda, 12,00 bahçe, odunluk 69,60 külhan 31,20 ki heyeti umumiyesinin toplamı 518,20 metre kare üzerine işbu ha- mamım yine tapunun ağustos 926 tarih 65, 56, 57 cilt 32 sahife 28,29 nu- marada kayıtlı mayii lezizi havi 8 çeyrek masra suyu bavi bulunduğu ve. işbu suyun bamam dahili teşkilâtına taksimi yapılmış ve halen faal vazi- yette bulunduğu ve işbu bamamın (20000) yirmi bin lira muhammen kıy- metto olup arttırma günleri aşağıda gösterilmiştir. Satış günü: Birinci arttırma günü 4 Mayıs 949 çarşamba günü saat I1 de iora edi- lecektir. Talip çıkmadığı veya takdir edilen kıymetin -9676 şini bulmadığı takdirde ilk arttırmada fazla pey sürenin taahhüdü bâki kalmak — şartile ikinti arktırma 14 Mayıs 949 cumartesi günü saat 11 do icra edilecektir. (Ev) Yine Bandırmanın Haydar Çavaş mahallesi Park C. de 88 kapı numa- ralı ve tapunun ağustos 926 tarih cilt 71 ve 82 numarada kayıtlı hudutlar rı tapuca sağı tarik, solu Üskübandan metrük hane arsası ilo Kara Osman 'ağa mağazası, arkası Mehmed bey mağazası ile Boğos ve Avadisten mot- Tük dükkân cephesi tarik iken halen sağı pazar C. si, solu Kara Osman veresesi, urkası Mehmed Ülkü veresesine ait mağaza ve tenekeci Ahmed Yapar ile Lâtif Candemir, önü Park namı diğer Kâüşif Acar C, si ile çev- rili ve bilmesaha işbu hano bahçe ile birlikte 340 M.ka, üzerine yapılmış ve bu 340 metre kareden 180 metre karo üzerine bina inşa edilerek müteba- kisinin 204 metro kare arsanın da iki tarafı bahçe olarak çevirdiği buhçe- nin bir köşesine 26 metre kare üzerine bir çamaşırlık ve odunluk, bir kö- esinde yine bahçede çeşme diğer kısım bahçede bir tavuk kümesinden iba- Tet olup hanenin Köşif Acar caddesino nazır cephesinden cümle kapısının iki tarafı mermer 9 basamakla merdivenle çıkılıp bir sahanlığa çıkılıp bir taraftan girilerek camekânla bölünmüş holü geçerek #ol tarafından 9 ah- #ap basamakla zemin kata inilir zemin kat döşeme mermer kaplama du- yar kalınlıkları 56 santim iki taraflı karşılıklı üç oda bir mutbak, bir ho- 14 bir kızma hamamlık merdiven altında odunluk ve kuyu, mutfakta, bir tulunba taşlıkta bir musluğu bulunup bahçeye çıkan kapısı movcut ve iniş merdiyenden yukarıya çıkılarak cümle kapısından holden — itibaren aşağı inen merdiven istikamotino kadar 8 metre 60 santim genişliğinde 7 metre 10 santim uzunluğunda bir salon iki taraf karşılıklı 4 oda, bir helâ, bir banyo mahalli mevcut olup odaların her iki cepheye ve bahçeye bakar pen- cereleri mevcut olduğu bunu müteakip 8 cü kata 20 ahşap basamakla çı- kılıp yine camekânla bölünmüş ikinci bir salona girilip dik karşı iki ka- pıdan dışarıya çıkma balkona çıkılır, yukarıki salonun 3,60 metre genişli Kinde 8metre 25 santim uzunluğunda işbu salonun karşılıklı yine 4 oda, bir küçük sandık odası ve bir helâsı mevcut olup sandık odasından Pazar caddesine bakan balkona çıkılır, 'ine bu salondan 4 cü çatı katına çıkılır duvarla bölünmüş balkon odası ve sağ taraftan çatı arasına açılır bir kapı *#ol kolda su deposu ve bu balkon odasından Park caddesino çıkan alt kı- #ımdaki balkonun üzerinde bir balkon ve ismi geçen iki cephedeki üç bal- kon furuşlu betonarme çıkma üstü açık ve korkuluklu olduğu işbu hane- nin alt kattan itibaren üçüncü kata kadar su ve eloktrik tesisatı mövcut olup çatı arasında da ayrıca elektrik tesisatı da vardır işbu binanın ult ka- tından”itibaren duvarları birinci kata kadar çift tuğla 55 santim kalınlı- Kanda ve sera bölmeleri 25 santim kalınlığında bir tuğla, ikinci katta bir buçuk tuğla olup 40 santim kalınlıkta ve bunun da ara bölmeleri bir tuğ- Ja olup 20 santim kalınlığında, üçüncü ve çatı etraf duyarlar ve iç bölme- ler bir tuğla olup 26 santim kalınlığında ve katları ayıran döşemc kiriş üzerine inşa edilmiy alışap döşeme ve döşemenin alt kısımları yâni tavan- ları yino ahşap tavandır, Kapılar doğrama tablalı, çerçeveler doğrama ve yağlı boya, iç kısım boyasız ve çatı ahşap Glup Avrupa kiremi; lü işbu binanın temel ve bahçe duvarları Kireç harçla ve taş tuğla ilo iş- lenmiş ve esaslı bir şekilde inşa edilmiş ve bu binanın zemin kat dö #inden itibaren tavana kadar 3 metre ikinci kat 4 metre, üçüncü kat 4 motro 20 santim Çatı katı 8 metro irtifamda bulunup çatı arasında balkon odası ilo yalnıs bir sofa bulunup tarafeyn çatıya mehil verilmek #uretile kapalı ve bu-binanın dış sıvası çimento İç kasım Mva kireç harçlı olup iyi malzemo ve iyi işçilik ilo inşa edilmiş ve baliçeden ayrıca Pazar ve Park enddenine çıkan iki bahço kapısı mevcut olup işbu banenin (25000) yirmi bop bin lira muhammen kıymetinde bulunduğu ve #atış günü do aşağıda gösterilmiştir. Satış günüt Birinci arttırma günü 6 Mayıs 949 cuma günü saat 15 te icra tir. Talip çıkmadığı vaya takdir edilen kaymetin 9676 şini bulmadı dirde ilk arttırmada fazla pey sürenin taahhüdü bâki kulmak gartile ikin- ci arttırma 16 Mart 949 pazartesi günü saat 15 to icra edilecektir. (DÜKKÂN) Yine Bandırmanın Atatürk C. do köşe başında bakkal Bekir Sıray'ın fsticarında bulunan ve tapunun 928 tarih 82 numarasında kayıtlı ve dos- 'yada movcut çap ve resimde gösterilen eyvelce taraflı h gadelor, arkası tarik ve Edincikli Hacı Hanım arsası halen bir tarafı Atatürk C. si, diğer tarafı İsmet İnönü C. si ve Vatan #ahibi Hasan veresesino nit dükkân ve bir tarafı Ömer Kırmı- zınin işgalinde bulunan Hacı Dürüyeyo ait kasap dükkânı ile çevrili ve bilmesaha çapa göre 15, 16 metre karo üzerine inşa edilmiş ve Atatürk ve İsmet İnönü caddelerinin iltisakında va köşe başında - bulunan bu bina 190 santim irtifanda bodrum üzerine iki kat 8 betonarmo direk ve beto 'narma kolonlarla bağlı bodrum tavanı birinci kat tavanı ve ikinci katın tavanını teşkil eden betonarme hasır üzerine ahşap çatı ve üzeri Avrupa kiremitli asma dero olaklu kaldırım seviyesine kadar temel ve bodrum du-| varları kireç harçlı birinci ve ikinci kat duvarları tuğla kireç harçlı 8 be- fonarme direk 25X20 ebadında ve tam hatıllara bağlı birinci kat irtifar 4,50 ikinci kat 8 metre olup çatı 4 tarafa mehilli iki tarafa saçaklı yine iki caddeyo 70 santimetre çıkınalıdır. Birinci ve ikinci kat vitrin ve doğrama. ları sağlam ve camlıdır. Zemindo birinci kata çıkan merdiven ahşap olup 105 santim arzındadır. Döşemo betonları üzeri şaplıdır. Harici sıvaları çi- mentolu harçlı dahili sıvalar kireç harçlıdır. Ve alt kat vitrinler ve kapı #tor kepenkli olan işbu binanın üst katının terzi Hamit işgal etmekte olup (5500) beş bin boş yüz lira muhammen kıymetindeki bu dükkâünın sa- tıp günü aşağıda gösterilmiştir. Satış günü: Birinci arttırma günü 6 Mayıs 949 cuma günü saat 16 da icra edile- cektir. Talip çıkmadığı veya takdir edilen — kıymetin 9675 şini bulmadığı takdirdo ilk arttırmada fazla poy sürenin teahhüdü büki kalmak şartile ikinci artırma 16 Mayıs 949 pazartesi günü saat 16 icra edilecektir. yemini germiyan. cephesi yol iken (ARSA) Yine Bandırmanın İsmet İnönü Caddesinde Habibullahın Anadolu - telino bitişik ve tapunun uğustos 926 tarih cilt 32 sahife 20 numarasında kayıtlı sağ tarafı Hayta İsmail vo Hacı Ahmed efendiler mağazası, solu Hacı Takor ve Nazif oğlu Ahmed veresesi dükkânı, arkası Edincikli Kara Mehmed veresesi Fatma mağazası ve Hacı Ali bey zade Mehmed ve Sait beyler mağazası, cephesi Hasırcı Takor dükkâm ve yol iken halen sağ ta- rafı Habibullaha ait Anadolu oteli, sol tarafı Gönenli Mehmed Özgönen veresesine ait mağaza, arkası Balcıoğlunun yeni yaplırdığı mağaza ve kısmen Kabasakal veresesinc ait arsa ve önü İsmet İnönü C. si ile çev li ve bilmesaha belediyo paftasına göre 73,94 metre mesahada olan işbu arsa İsmet İnönü cephesine 7 metre 11 santim olup cephe kısmında kira- cılara ait üç ahşap baraka mevcut bulunan işbu arsanın arka tarafta 900 santim tulünde ve 3,20 s: yüksekliğinde harçla yapılmış bir taş du- var mevcut olan işbu arsahın — (6000) altı bin lira muhammen — kıymette, bulunduğu ve satış günü aşağıda gösterilmiştir. Satış günü: İşbu fırsanın birinci arttırma günü 7 Mayıs 949 cumartesi günü saat 10 da icra edilecektir. Talip çıkmadığı veya takdir edilen kıymetin 9675 şi- ni bulmağığı takdirde ilk arttırmada fazla pey sürenin taahüdü bâki kal- mak şartjle ikinci arttırma 17 Mayıs 949 salı günü saat 15 te icra edile- cektir. $ (ARSA) Yine Bandırmanın İsmet İnönü C. de ve tapunun kânunusani 927 ta- rih cilt 82 sahife 71 ve 2 numarada ve yine ayni tarih 8 numarada kayıt- l iki kıta tapu senedile gösterilmiş bulunan İsmet İnönü C. de kâin ve bilmesaha 16,22 metre kare üzerine olup tapu kaydına göre yemini Emine 've Sabiha ve Ömer han fi sened dükkânı Yesari Mülkü bey ma- Kazası, arkası vakıf mağazası, cephesi tarik ve 8 numaralı tapu senedine göre de mezkür arsanın yemini vakıf mağazası Yesari Emine ve Sabiha dükkânı, arkası sahibi sened arsası hanesi, cephesi tarik iken halen sağ tarafı Hikmet ve Cemal Ülkü kardeşlerine ait vakıftan aldıkları arsa, sol tarafı İbrahim Can'ın dükkânı arkası mülkü bey veresesino ait mağaza, önü İsmet İnönü C. si ile çevrili iki metre seksen santim İsmet İnönü C, #ino cepheli ve 6 metro 15 santim derinliğinde bulunan arsa üzerindeki barakanın saatçi Mustafaya nit olup yalmız arsanın (1500) bin beş yüz li- ra muhammen kıymetinde olduğu ve satış gününün aşağıda gösterilmiş olduğu, Satış günü. İşbu arsanın birinci arttırma günü 7 Mayıs 949 cumartesi günü saat 10,80 da icra edilecektir. Talip çıkmadığı veya takdir olunan kıymetin 90765 gini bulmadığı takdirde ilk arttırmada fazla pey sürenin taahhüdü bâki kalmak şartile ikinci arttırma 17 Mayıs 949 salı günü saat 15,90 icra edilecektir. ile sal CARSA) Yine Bandırmanın İsmet İnönü C. de kâin ve movcut paftanın 6/73 parsel numarasında kayıtlı ve bilmesaha 107,40 imetre kare bulunan ve ta- pu kaydına göre ağustos 926 tarih cilt 28 ve 50 numarada kayıtlı ve ma- ğaza olarak Haydar Çavuş mahallesi sağı sığır yolu camii şerif mağuzası, solu dere camü şerif vakıf mağazası, urkası Ahmed efendi, cephesi tarik iken halen sağ tarafı Ahmet veresesi, solu Hikmet ve Cemal Ülkü kar- deşlere ait arsa, arkası Haydar Ahmed veresesi ve önü İsmet İnönü C. si ile çevrili ve işbu arsa üzerinde barakaları sahiplerine ait tenekeci Mehmet ve bakkal Şahin Burfazlı Abdullahın icarında bulunup işbu arsa üzerinde üç tarafı 4,80 santim irtifarnda 4 metreye kadar 80 santim kalınlık ve di- iğer 80 santimin 60 santim Kalınlığıtda kireç ve harçla esaslı temel üze- rine taş duvar ve 80 santim yerdo tuğla bağlantılı olup üzeri açık cadde cephesinde kiracıya ait muvakkat iki baraka ve duvarların arka cephesin- de bulunan dosyada mevcüt çapla gösterildiği gibi 20 metre karelik boş arsaya alışap bir kapı ile çıkılır ve arsanın umum metre karesi 107,40) metro kare olup duvarla çevrili kısmı 87,40 metre ve cephesi 7 metre S0) santim bulunan işbu arsanın (6000) altı bin lira kıymetinde olan bu arsa- min satış günü aşağıda gösterilmiştir. Satış günü: “Arsanın birinci arttırma günü 7 Mayıs 949 cumartesi günü saat 11 de icra etilecektir. Talip çıkmadığı veya takdir olunan kaymetin 9676 gini bulmadığı takdirde ilk arttırırada fazla pey sürenin taahhüdü bâki kal- mak şartile ikinci arttırmanın 17 Mayıa 949 salı günü saat 16 da icra edi- lecektir. ÇBALIK KALEVESİ) Yine tapunun ağustos 920 tarih numara 64 cilt 32 sahile 28 do kayıt- h Değirmen burnu altında ve mahkemece düzenlenen - 31/10/947 günlü keşif zabıt varakasında şarken Lebiderya, şimalen Davut oğlu Manok bah- çesi, garben Koçak oğlu bahçesi, cenuben Hacı Ali gfondi kulübesi ilo çev- Fili bir dönüm miktarındaki maballe inşa edilen Balıkçı kulübesinin (600) altı yüz lira muhammen kıymetinde olup satış günü aşağıda gönterilmiş- tir, Satış Bünür Birinci arttırma 7 Mart 949 cumartesi Baat 11,90 da icra edilecektir. Talip çıkmadığı veya takdir olunan kıymetin 9675 şini bulmadığı takdirde ilk arttırmada fazla pey sürenin taahhüdü bâki kalmak şartile ikinci art- tırma 17 Mayım 049 salı günü saat 16,30 icra edilecektir . Yukarıda cins ve vasıfları gösterilen ve satış günleri tespit edilen gün- lerde işbu gayrı menkuller Bandırma sülh hukuk mahkömesi salonunda sa- tışi iera Gdilcceğinden ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkalıların ve ir- tifak hakkı şahiplerinin işbu gayrı menkul üzerindeki haklarını hususilo faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilün tarihinden itibaren 16 gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte satış memurluğuna — bildirmeleri icap eder. Aksi takdirde hakları tapu sicilli ile enbit olmadıkça satış bedeli, ylaşmasından bariç- Kalırlar. Tayin edilen satış günlerinde arttırmaya iştirak edenler doayasında mevcut arttırma şarknamelerinin vasıf ve çap- 9 NİSAN 1040 T. GARANTİ BANKASI'nın 1949 ikramiye keşidelerine iştirak ediniz. 12 Avda 12 Çeklilş Benede: 1.465 adet para ikramiyesi 3.000 1.500 1.000 Liralık büyük ikramiyeler 200.000 Liralık Garanti apartımanının 2 dairesil 2 Kıymetli arsa (İstanbul ve İzmirde) 2 Lüks otomobil 396 adet Çocuk Doğum Günü hediyeleri, ğ — 100 liralık bir hesabla bütün çekilişlere ve 25 lıra ile 1-13 yaş arası çocuk hesabları keşidelerine girersiniz. Her 100lira için ayrı bır kur'a numarasi verilir, Hesapların keşide gününe karlar düşürülmemesi şarttır, Okul| asarrudarile diğer para biriktiren müecmseseler mevduatına en müsald falz verilir ve bütün ikramiyelere İştirâk etlirilir. Tafallht — Giğelerimizde, Deniz Müzesi ve Arşivi Müdürlüğünden Dolmabahçedeki Deniz Müzesi, Birinci Dünya ve İstiklâl sa- vaşı salonlarında teşhir edilebilecek kıymette resimler satın alı- nacaktır. Bilhassa Tahsin ve Ismail Hakkı İmzalı ve Birinci Dünya Savaşına ait tablolara sahip olanlar değerleri mukabilinde bu e- serleri Müzeye devrettikleri takdirde bu salonun kurulmasında büyük bir yardımda bulunmuş olacaklardır. — 4340 — — çe Oto Sahiplerini navef__ stanbul Motörlü Kara Nakil Vasıtaları l Sahipleri Derneğinden : Motörlü vasıtaların fenni muayeneleri 15 Nisan 1949 tarihinden itibaren kamyonlardan başlamak Üzere yapıla- caktır. Mal sahipleri Galatada Altıncı Şube Müdürlüğü karşı sında Veli Alemdar hanı 1 inci katta 12/18 numaraya mü- racaatla bedelsiz olarak muayene — cüzdanlarını — alma! menfaatleri icabıdır, Ordu Bayındırlık Müdürlüğünden 1 — Ünye İlçe merkezinde yenideh inşa edilecek ilkokul ya- pısı kapalı zarf usülü ile eksiitmeye çıkarılmıştır. 2 — Keşif bedeli 85890 lira 91 kuruştur. 3 — Muvakkat teminat 5549 lira 95 kuruştur. 4 — İhale 25/4/949 pazartesi günü saat 16 da Ordu İli Hükümet konağı içinde Bayındırlık Müdürlüğü odasında inşaat komisyonunda yapılacaktır. 5 — Bu işe ait evrakı keşfiye vesair evrak Bayındırlık Müdürlüğünde görülebilir. 6 — Eksiltmeye iştirâk edeceklerin en az 40 bin liralık ta- ahhüt işini başarmış ve geçici ve kesin kabullerini yaptırmış bulunması şarttır. 7 — İsteklilerin ihale gününden en az üç gün evvel 'Ordu Valiliğine müracaatla alacakları ehliyet vesikası ve 949 yılı Ti caret odası vesikası ve muvakkat teminatlarile teklif mektupları- ni muayyen saatten bir saat evvel ihale komisyonuna vermeleri ve postada vükubulacak gecikmeler kabul edilmez. (4349), Doğu öeyazit Ma Müdürlüğünazn Muhammen Ağırlığı — Muhanimen Cinsi bedeli Ton — KL Lira Kurg, Hurda lokomotif Kazanı Ban- — 1327 — 000 24170 v0 daj ve sair parça saç ve — de- mir 1 — İlçe merkezile yakın köylerinde bulunan cina, Mikdar ve muhammen bedelleri yukarıda gösterilen Demirler D, Bayazıt Malmüdürlüğünde kapalı zarf usuliyle satılacaktır.. 2 — Muvakkat teminat 1818 lira kati teminat ise ihale bede- Tinin 9615 idir, İhale 22.Nisan.049 cuma günü sast 16 dadır. Zarflârın saat 14 den 15,80 a kadar komisyona verilmesi lâzımdır. Şartname her gün Komisyonda görülebilir. 3 — İsteklilerin müracaatları ilâan olunur, — tas — larını görmüş ve okumuş' ve lüzumlu malâmatı almış bulunmaları tuuna> men şartların kabul etmiş ad ve itibar olunur. Tayin edilea günlerde iş- bu gayri menkuller tellâl vasıtası ile ilân ve nida edildikten Sonra en çok arttırana ihale edilir. Arttırma bedeli muhammen kıymetlerin 9675 şini bulmaz veya satış isleyenlerin alacağının rüçhanı diğer alacaklılar bulu. nupta bedeli bunların o gaşrı menkul ile temin edecek alacaklarının ve bundan başka paraya çevirme ve paraların paylağtırma masraflarının mec- (azlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü bâki kalmak şartis İnım“ı::::nı[ı Garmil edilir ve temdid edilen günde aatım icrd edilecektira İşbu gayrı menküllerin satışında tahakkuk edecek tellâliye ile tapu barca tavis bedeli ve ihale pulları alıcılara aittir. Bu gayrı menkuller ihale olu- 'nan kimso derhal veya verilen mühlet içinde satış bedelini veremen ve ibalo kararı fes olursa kendisinden evvel en çok yüksek teklifte bulunun kimso arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa —ona ramı olmaz ve; bulunmazsa yedi gün müddetle işbu gayrı menkuller yine parça parça sat- ftırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihalo arasındaki fark ve geçen günler için 966 ten hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrı hükme hacet kalmaksızın satış memurluğunca tahsil olunur. irâk için yukarıda muhammen kıymetleri takdir edilen rafından $e Arturmaya ( kıymetin müzayedeyo iştirâk edilen kimseler 5 nisbetinde pey akçesi satıp memurluğuna satıştan eçvel yatırma (ü takdirde pey akçesini — azttıral İşbu gayri - menküllerin satiş gününe a vergi Vesnir masrafları vereseyo ait olup ihale tarihinden alıolara ait bulunacağı gibi aatış bedelleri isterse lüzum görü müzayedeyi peşin isteyebilecektir. kadar müteraki Daraar arafından peşinen ödenecektir. Daha faala tavailâ alıngası ila Bandırma salh hukük mahkemesfüin satış — momurluğunda - mevcut BirJ206 numaralı doşyaya müracaatları ve ahciların işbu gayrı menkuller (8520) paeeli J