9 Mayıs 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

9 Mayıs 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

9 MAYIS 1919 Radyo ve Tiyatro Muharebesi merikanın Sesini ve Lon- dranın neşriyatını Rusla ga duyurmamak için, Sovyetler bu memleket radyolarının ya- yınlarını karıştırmakla meşgul- dürler. Bu gürültülerin ve pa- razitlerin, bir haftadır başlama- Bı, Berlin ablukasını kaldırmak hususunda Sovyet teklifinin ma hiyetinin Rus halkı tarafından öğrenilmesine müâni olmaktır. Moskova hâlâ Almanya bahsin- de, gerilediğini Rus milletinden gizlemek istemekto ve abluka hakkındaki teklifleri bir Anglo » Sakson hezimeti gibi göster- meğe yeltenmektedir. — Radyo harbine muvazi olarak bir tiyat- savaşı da vardır. Bugünlerde hem hem Moskovada fakat istikametler y oynanmakta ve her ikisi de hal- kın şiddetli ilgisini çekmekte- dir. Nevyorkta <Hain> isminde bir eser oynanıyor. Bunun mev- zuu atom esrarını çalmak isti- yen bir Rus casusunun faaliye- ti ve bu çalışmaların feci we ha- zin âkıbetidir. Moskovada da bir eser oynanıyor. Onun da mev- zuu emperyalist Amerika ajan Ve casuslarının Rus tanklarının esrarını çalmak için yaptıkları gayretler sonunda — uğradıklı hezimetlerdir. Bu piyesler büyük şehirde de halk tarafın- dan alkışlanmaktadır. Maamafih Amerika tiyatro — tenkitcilerin- den bazıları Nevyorkta oynanan eseri tenkit eylemekte ve sırf bir propaganda maksadile tan- zim edilmiş bu gibi eserlerin halka sunulmasını hoş görme- mektedir. Moskovadaki piyes I- se Ruslar tarafından hiçbir ten- kide maruz kalmamaktadır. Rus Piyesi peyk memleketlerden bi- Tinde olup bitmiş gibi gösteril mekte ve casuslar arasında bir 'de papas bulunmaktadır ki bu rolü oynıyan aktör çehresini tamamile Kardinal Mintzensky- ye benzetmekte ve öyle makyaj yanmaktadır. ro Nevyr Endonezyalılarla Anlaşma Hollandalılarla — Endonezyalı- lar arasında, Uumumi bir anla: maya varıldığı haber veriliyor. Henüz tafsilât yoktur. Esasen teferruat hayli sürecek uzun münakaşalardan sonra belli ola caktır ve bu konuşmalar La Hây: de bu yaz olacaktır. Fakat şimdi- den muhasamat durdurulmuş, mevkuf olan Endonezya cumhu tiyeti devlet adamları, tahliye edilerek merkez şehirlerine iade edilmiştir. Bu neticenin alın- sında Birleşmiş Milletlerin ve bilhassa Amerikanın bü; ri olmuştur. Çünkü Amerikalı- lar Hollandalıların durup durur- ken ve müzakereler cereyan e- derken yaptıkları baskıya ve şid det hareketini hiçbir vakit hoş görmemişlerdi. Nitekim Ameri- ka matbuatı hayreti cekecek bir ittifakla Hollanda tecavüzünü takbih etmişlerdi.Amerikanın bu müthiş baskısı La Hâye zimam- dazlarını ve sömürgeci zümrele rini şaşkına çevirmiştir. Avu: tralya da Hollandalılara karşı sert bir tavır takınmıştı. Hindis tan ve Pâkistan ise fiili hare- kete geçmişler ve Hollanda u- çaklarına bu memleketler hava meydanlarından faydalanma im Afıf İnan meselesi Karma komisyon son kararını bugün verecek ceği anlaşılacaktır. kikata lüzum olmadığına da adli takibat yapılması muhte- meldir. Tekel Bakanı Ayvalıkta Balıkesir, 8 (Telefonla) — Te- kel Bakanı Fazıl Şerafeddin, Ay- valığa vapurla geldikten sonra tekrar İzmire dönmüştür. Bucakta Millet Partisinin verdiği müsamere ce Millet Parti: dan bir müsamere verilmiş, man San'ın y Yaman> adlı piyes temsil edilmiş- tir. Sebze ve meyva fiatları Ankara, 8 (Hususi) — Bu se- 'ne sebze ve meyva fiatlarının ge- Ççen seneye göre daha ucuz olaca- ği anlaşılmaktadır. Demiryolları idaresi, sebze ve meyvaların is- tihlâk yerlerine bekletilmeden ça buk nakli için gerekli tedbirleri şimdiden almıştır. 'yanın böyle bir kitle ve vücut halinde sulhcu bir şekilde ayak diremesi ilk defa görülmüş bir hâdisedir. Sömürgeci çevreleri artık eskisi gibi Asyada at oy- natamıyacakları anlaşılıyor. Ba husus ki Çinin komünist lider- ler eline düşmesi Avrupa mü: temlekeci devletlerin Asya siya setlerine yepyeni bir istikamet vermek hususunda müessir ol- mak Tâzımdır. Bevin Berlinde Bevin Berline giderek ilgi- l makamlarla temas - etmiştir. ftigiliz Bakamı önümüzdeki kon- ferans hususunda iyimser görü nüyor ve diyor ki artık boş ko- nüşmalardan bıktik, sulh ve si kün istiyoruz. Mister Bevin Ber lin Alman halkını da gösterdik- leri dayanma ve karardan dola- yı tebrik etmiştir. İngiliz gazı teleri hep konfe a meşgul olmakta devam ediyorlar ve Be lin işinin bir başlangıç - teskil ettiğini tebarüz ettiriyorlar, Be nden sonra Almanya işi, Yu- fanistan Mmeseleri, Avusturya Bulhu ve daha arka ve ötede As- ya sulhu ve Çin dâvası vardır. Sovyet — murahhasları - samimi sulh taraftarı ve anlaşma heves si iseler bunu isbat edecek bin bir imkâna maliktirler. Soğuk harbe bir son vermek zamanı ar tık gelmiş samlmaktadır. Maa- mafih, dün de işaret ettiğimiz gibi, İn haftalık dergilerdi batı Almanya hükümetinin ku- rulmasından vazgeçilmemesindı ayak sürçme yapılmamasında ve azimli politikada en ufak bir müttefik bulunuyorlar. kânına yer vermemişlerdi. —As- D.PLCMAT nkara, 8 (Hususi) — Atıf rı İnan işini tahkik eden karma ko-| Mecliste, dün esaslarını verdiği- Mmisyon son kararını yarın vere- | MiZemekli tasarısının konuşul- K i l nacaktır. cektir. Bu kararda Atıf İnanın| TO*ma W'&;&; e Yüc iva evkedilip edilmiye- n SO N U Ankara, 8 (Hususi) — Mecli- Şayet Atıf İnan hakkında tah- karar verilirse, diğer alâkalılar hakkin- Bucak, 8 (Hususi) — Dün ge- gençleri tarafın- Os- dığı eİsimsiz kah- Mecliste y Ankara, 8 (Hususi) — Yarın sin yarınki gündemi oldukça yük- lüdür, Evvelce verilen on bir so- ruya alâkalı bakanlar cevap vere- cektir. Bu sorular arasında Ah- Lüleburgazda kamyon kazası Lüleburgaz, 8 (Hususi) — Bu- gün ilçemizde ikinci bir. kamyon kazası olmuştur. Hidirellez münasebetiyle kasa- banın dışındaki koruya insan ta-| şıyan Lüleburgaz 62 plâka nu- | maralı ve Hüseyin Tarzanın kul- landığı kamyon hafif bir virajı dönerken, kamyon içinde ayakta duranların bir tarafa yıkılması ü- zerine kamyon devrilmiş, “Nahii Bağırsakçı adında 18 yaşlarında bir genç başından ağır surette ya- ralanmıştır. Bundan başka üç ki- si de hafif surette yaralanmıştır. Ağır yaralı genç Çorlu hastaha- nesine kaldırılmışsa de yaşama- sından hemen hemen ümit kesil miş gibidir. Kıbrısta Seçim Lefkoşa 8 (A.A.) «afp> — Kıb- rısta 15 seçim bölgesinde bugün belediye seçimlerine başlanacak- tır. Seçmenlerden 5 de biri yü 25.000 kişi seçimlere iştirâk ede- | cektir. Seçim mücadeleleri çok| şiddetli olmuştur. Sağcı ve mıcur Rumlar, Yunanistanla birleşmek arzusundadırlar, Türkler bu fik- re şiddetle muarızdırlar. Seçimler 22 Mayısta sona erecektir. Papa, Prenses Margareti kabul edecek Roma, 8 (ALA.) «ÜUnited Press» — Vatikan'ın yetkili kay-| naklarında, İngiltere Kralı 6 ncı George'un küçük kızı mmıî İ Margaret Rose'un önümüzdeki sa- | h günü Papa tarafından kabul e- dileceği bildiriliyor. | Bununla beraber, İtalyanlar, İngilterede bazı protestan çevre- lerinin Prensesin bu ıvynrelmı— muhalefet ettiklerine dair haber- | ler üzerinde hassasiyetle durmuş- lar ve Prensesin bu nezaket ziya- | retinden kaçınmasının, ziyaretin doğurabileceği mahzurlardan da-| ha güç bir durum meydana geti- receğini ilâve etmişlerdir. Mısırda meydana çıkarılan gizli radyo istasyonları Kahire, 8 (A.A.) <afp> — Po- lis, dağıtılan Müslüman Kardeşler | Birliği hücrelerinden birine ait gizli bir verici radyo istasyonu keşfetmiştir. Böylece sene başındanberi bu- lunan bu nevi gizli radyoların sa- JY1S 6 ya çıkmıştır. Askeri lıseler Ankara, 8 (Hususi) — Askeri liselerin kaldırılacağı hakkındaki haber yalanlanmıştır. Yazan: KADIRCAN KAFLI » Çığlıklar ve acı acı kişneme ler birbirine karışıyor, meydanı ölüler dolduruyordu. Hortumu kesilen bir fil yarasından etra- fa oluk gibi kan fışkırarak rast gele koşuyor, önüne geleni yere yıkıyor, çiğniyor; hoplayıp zap- ladıkça sırtındakiler de — sapır Bapır dökülüyorlardı. Arap atları fillerden ürküyor lardı. On yedi fil, Becile kabilesi ü- zerine yürüdü; bu kabilenin sü- varileri bozuldular; korkunç bir kargaşalık oldu. Bunu gören Saad meşhur ve cesur yij yetiştiren Beni Esed kabilesi başkanına haber gönderdi ler - Becilenin imdadına yetişi- niz! «Arslan oğulları» demek olan Beni Esad süvarileri öyle bir saldırdılar ki hem Becile asker lerine gayret geldi; hem filler gerilediler. Bu aralık Kendi de ortaya fırladı; kabilesine bağırdı Ey Kendi bahadırları, Fıkı hiz, Beni Esed'lileri görünüz; Tefrika No. 77 siz onlar kadar yiğit değil misi- geçiniz; kolanlarını kesiniz! niz? Seyirci kalmanız yakışır — Askerler öyle yaptılar; köşk mı? leri devirdiler, düşen İran asker Kendi kabilesi de kartallar gi lerini birer ikişer öldürdüle: bi saldırdılar; kargılarındaki İ- ran tümenini sürüp kaçırdılar. Beni Esed kabilesi bir. kaç misli düsmanla savaşıyor; fa- kat bir adım bile gerilemiyor- du. Başı boş kalan filler dönüp kaç tılar. Artık iki ordu arasındaki bu canlı kale kalkmıştı; taraf- lar boğaz boğaza, korkunç bir savaşa başladılar; gittikçe kızı garak akşama kadar dövüştüler, Rüstem çadırının biraz ilei Ufuk kızardı; harb meydanı- sinde, at üstünde savaşı idare —nm manzarası sanki oraya akset ediyordu; Müslümanların sağ — mişti 've sol kanatlarını kırarak kuşat aranlık basınca iki ordu mayı tasarladı; fillerin ikiye ay- — rıldı ve harb uğultusu kesildi. rılarak yanlardan hücum etti- 42 rilmesini emretti. Bu emir der- Dalkılıç olunuz! hal ve gayet iyi yapıldı; Arap — Sabah namazından sonra Sa- atları ürktüler, saflar bozularak — ad harb meydanını dolduran ge- bir kargaşalık oldu. O zaman — hitleri gömdürdü; yaralıları ge Saad bir atlıya riye tağıttı ve yaralarının sarıl Asım bin Amr Temimi'ye — ması için, ordu ile beraber gel- git, gu fillerin çaresine baksın! — miş olan kadınlara teslim etti. Dedi. Âsım Temimi okçuları. Bu sırada batıdan tekbir ses- ni ileri sürdü; fillerin Üstüne ok — Jeri duyuldu; bir takım Arap sü yağdırdı; sonra en tecrübeli as — varileri göründüler. Bunlar Şam kerlerini ayır u emri ver- dan gelen tümenin, Kaaka ko- di mutasında Saad'ın kardeşi Hâ — Dolaşıp fillerin arkalarına şim komutasındaki dokuz bin Emekli tasarısı buyün Örüşü Meclisin bugünkü gündemi | vaşlardan sonra Yunan birlikleri ü liderleri arasında yapılan toplan- |birçok su aygırını canlı olarak vanat bahçelerine YENİ SAB İecek met Tahtakılıcın, Cumhurbaşka- nının kabul ettiği heyetler hak- kındaki sorusu; Muammer — Ala- kantın hayvan ihracı hakkında; Ahmet Çınarın Çağlayık barajı ve Çatalağzı santralı hakkındaki sorulariyle, kiraların — serbest bı- rakılması, kimsesiz çocuklar, Ba- sın ve Yayın teşkilâtına ait tasa- rılar vardır. Yunan Iç savaşları Selânik 8 ( A. P. ) —Üçüneti Yunan ordusu pazar günü Bul- garistan hududuna yakın, Metak sas hattının bulunduğu yerde ye- ni muvaffakiyetler kaydedildiği- ni bildirmiştir. 12 saat süren sa- Strymon —ırmağından Ali Buti- ye kadar çetecilerin elinde bu- lunan bütün müstahkem mevki- leri zaptetmişlerdir. Yunan ordusunun bu son mu- vaffakiyeti harp sahasmı daha dağlık ve stratejik bir mevki olan Yunan - Bulgar hududuna getirmekte ve Bulgaristandan orta ve doğu çetelerine giden yardım yollarını kesmektedir. Endonezya'da aleş kesildi Londra, 8 (A.A.) «byum> — Dün Holanda hükümetinin temsil- cileri ile Endonezya cumhuriyeti İtıda, Endonezyada ateşin - kesil- mesine karar verilmiştir. Cum- huriyetçiler Endonezya hüküme- tinin tekrar kurulması şartiyle buna razı olmuşlardır. Su Aygırları Hartum, 8 (Nafen) — Meşhur İngiliz avcılarından Haley, Sudan- da bir ay süren faaliyeti-sonunda tutmaya muvaffak olmuştur. Av- cıya, Sudan hükümeti de yardım | (etmiştir. Bu su aygırlarının her biri beş bin İngiliz Hirasına hay- atılacaktır. Tutulan su aygırları arasında bir de beyaz sü aygırı bulunmak- tadır. Belirtildiğine göre avcılık tarihinde ilk defa olarak beyaz bir su-aygırı diri olarak ele geçi- rilmiştir. Müşahitlerin fikrince bu su aygırına fiat kesmek mümkün olmıyan bir şeydir. Marul Yüzünden işienen cinayet Urfa, 8 (Hususi) — Dün gece Sakallıoğullarından İbrahim Ali adında bir bakkal bıçaklanarak öldürülmüştür. Hâdise şöyle olmuştur: Fazla sarhoş olan İbrahim is- minde biri, bakkal Aliden parasız bir marul istemiş, Ali vermeyin- ce İbrahim kızarak bıçağını çekip bakkal Aliyi arkasından vurarak AH SABAH SABAHİ Yollar Romaya çıkıyor Bası Halk Partili Millot- vekilleri tarafından — Mül Korunma kanununun ev Kki- ralarile alâkalı maddelerini değiştiren — birkaç — kanun teklifi muvakkat komisyon- lardan geçirilerek son şe- killerini almıştı. Bu kanun teklifleri bugünkü — Meclis toplantısında — konuşulacak. Bununla beraber, Halk Par till teklif sahiplerinin tek- liflerinden vazgeçtikleri söy Teniyor. " İmşallah doğrudur. Bu za manda kiraları serbest br- rakmağa kalkışmak — aklın almıyacağı bir şeydir. Fakat teklif sahiplerinin tekliflerini geri almalarında gaşılacak birşey göremiyo- ruz: Evvelce kendilerini dü gündükleri için bu teklifle- Ti yapmışlardı; şimdi ise Partilerinin müşkül bir du- Tuma düşeceğini hesaplıya- rak, yâni yine kendilerini dilşündükleri için teklifleri- ni geri alıyorlar. »x» ) ..... ... Köydeki aile faciası PŞ Bir köylü, karısını bıçakla öldürd Bursa, 8 (Telefonla) — Bursa nın Balyas köyünde dün bir al- le facıası olmuş, İslâm Aydın a- dında bir köylü, 25 yaşında ka- rısı Fatmayı vücudunun muhte- lif yerlerinden bıçaklıyarak — öl- dürmüştür. İslâm ile evli olan Fatma genç ve güzel olmakla beraber hoppa- lığı ile tanınmış bir kadındır. İs- lâm ile evlendikten az sonra Ali adında biri ile münasebet — tesis ederek gizliden gizliye buluşma- ğa ve bunun neticesi olarak ko- casından yüz çevirmeğe başlamış- tır. İslâm karısının kendisine i hanetta bulunduğunu — öğrenince bir gece Ali ile Fatmayı kapan- dıkları odada zabıtaya müracaat- la, cürmü meşhut yaparak yaka- latmış; her ikisi de zina suçun- dan hüküm giymişlerdir. Bu hâdiseye rağmen karısını |unutamıyan İslâm dün köyün sar mısak tarlasında Fatmaya rastla- yınca karısı ile konuşmak iste- miş, fakat aldığı red cevabı kar- şısında kendinden geçerek yanın- da taşıdığı tabanca ile karısına ateş etmeğe başlamışsa da çıkan kurşunlardan hiç biri Fatmaya isabet etmediğinden yanında ta- şıdığı bıçağı çekerek üzerine sal- dırmış, evvelâ arka kalb nahiye sine ve sonra da karnıfla indirdi- ği darbelerle karısını derhal öl- dürmüştür. Katil yakalanmış, hâ- diseye savcılık el koymuştur. Ankarada hararet 27 dereceye çıktı Ankara, 8 (Hususi) — Anka- rada havalar 1sınmıştır. öğleden sonra saat 15 de hara- ret derecesi, sıfırın Üstünde 27 öldürmüştür. kişinin de ertesi gün harb mey- danına ulaşacağını müjdeledi. İslâm ordusunda büyük sevinç vardı; — çünkü — Müsennâ'nın bulunmayışından doğan üzüntü, onun silâh arkadaşı Kaaka'ın gelmesile sona ermişti. Kaaka pek meşhur, pek usta ve cesur bir süvari komutanı idi; Hazreti Ebu Bekir: ka gibi bir adamın bu- lunduğu ordu yenilmez! Demişti. Herkes birbirine bu sözü hatırlatıyor; böylece zafe- re olan inanç artıyordu. Kaaka'da ordunun cesaretini yükseltmek için derhal atını İ- Tan ordusuna doğru sürdü; or- tada durdu, kılıcını çekerek er diledi. Rüstemin en meşhur bir yiğit olan muavini ona karşı çık tı, kısa bir. çarpışma oldu ve Kaaka onu kanlar içinde yere serdi. Bu kayıp İranlılar arasın da derin bir keder yarattı; Müs Tümanlar sevinçle haykırdılar: md-ü lillâh. Kaaka'ın askerleri tekbir gı tirerek orduya katılıyorlar vı Kaaka her defasında düşman- dan er dileyerek karşı çıkanları öldürüyordu, Üst üste bu ka- dar bağarı gösteren bir yiğit no görülmüştü. Müf işitilmiş, ne d rezelerin g na erince hep- sinin bin kişi olduğu anlaşıldı. İslâm — kahramı danına at — sürdüler. Başka derece idi, Bunlardan A'ver bin Kutne İ- Tan büyüklerinden Sücistan va- lisile çarpıştı; o kadar şiddetle dövüştüler ki ikisi de birbirleri ni öldürdüler. Beni Temim kabilesinden bir bahadır, bir gün evvel şehit dü- şen arkadaşlarının intikamını al mak için dosdoğru Rüstemin ü- zerine yürüdü; fakat bir şey ya pamadı ve kendisi şehit oldu. Rüstem fillerin kolanlarını ve köşklerini henüz tamir ettirme- diğinden onları harbe sokamıyor du. İki taraftan teke tek dövüş- mek için çıkanlar çoğalıyordu; bazen bir Müslüman iki veya üç İranlının saldırdığı oluyor; A- raplardan da iki veya Üç kişinin savaşa girdikleri görülüyordu. Kaaka bir aralık Arap safla- rının önünden atını şahlandıra- rak geçerken bağırdı Ey Müslümanlar, dalkılıç olunuz; insanlar kılıçla biçilir! O zaman Arap süvarileri gı niş ağızlı kılıçlarını - sıyırdılar ve ileri fırladılar; Rüstem de onlara karşı İran süvarilerini sürdü. Toz bulutları arasında binlerce atlı birbirine girdiler; haykırışlar, kişnemeler, kılıçla- rın kalkanlara ve zırhlara çarp masından çıkan uğultu ortalığı doldurdu. Kaaka, İran atlarını ürküt- mek için bir çare buldu; deve- lerin Üstüne uzun örtüler attır- Cumartesi günkü maçta, Fener. bahçenin Galatasaraya yenilmesile üç takımın da puanlarının bir hiza ya gelmiş olması, dünkü maçların Şampiyonu — tâyin etmesi bakımın. dan heyecanını bir kat daha arttır mıştır. Günün ilk oyunu olan Fenerbah. çe - Vefa maçına hakem Nazımın idaresinde başlandığı zaman takım lar şöyle dizilmişlerdi. Fenerbahçe: Erdal — Murad — Ahmed — Samim — Seraceddin — Kâmli — Aydemir — Erol — Sup. hi — Lefter — Halit. Vefa: Sami — Mustafa — Se. lâhaddin — Zeki — Melih — E- mel — İsmet — Aziz — Galib — Ahmed — Bülent, İlk vuruşu Vefa yaptıktan sonra ha<imiyet Fenere geçti ve Vefa müdafaasında kesilen bu akından sonra oyun müsavi bir hal almış. ken, 6 ıncı dakikada Lefterin Hali de verdiği çok güzel bir ara pası. n Halkâ kaleye kadar kötürüp şü- tünü çektiği halde Sami bunu gü- zel kurtardı. Bu tehlikeden kurtulan Vefalılı Milli Türk Talebe Bir- iğinin tertip ettiği konser Millt Türk Talebe Birliğinin tertip ettiği Türk musikisi - kon- seri bu akşam saat 21 de Mak- sim salonunda verilecektir. Kon- sere Müzeyyen Senar, Mustafa Çağlar, Mefharet Yıldırım, Âşık Veysel iştirâk edecektir. Cizre'de hayvan telefatı Cizre, 8 (Hususi) — Bu sene kışın şiddetli geçmesi - yüzünden ilçemizde, 11134 ü koyun ve 5016 Bı keçi olmak üzere muhtelif ci: ten cem'an 16.866 baş hayvan öl- müştür, Pariste haydutluk Paris, 8 (A.A.) «afp> — Bu sabah ellerinde tabanca bulunan 7 haydut Paris banliyösündeki bir matbaadan 112 milyon frank ça- larak otomobille kaçmışlardır. Haydutlar, bir memurun mat- baaya girişinden istifade ile bina- ya dalmağa muvaffak olmuşlar ve bekçileri silâhla tehdit ede- rek her birinde 12.500.000 frank bulunan 9 sandığı götürmüşler- dir. Bir Polonyalı âlim öldü Varşova, 8 (AP.) — Pazar gü nü resmi haberler ajansının bil- dirdiğine göre, Polonyalı meş- hur sosyoloji ve ekonomi âlimi aynı zamanda siyasi bir önder olan Stanislav Grabski, Varşova yakınlarında Sulejowekteki evin de cuma günü 78 yaşında oldu- Zu halde ölmüştür. Harp esna- sında Fransa ve İngilterede bu- lunan Grabski 1945 te Varşova- ya dönmüştür. Grabaki 1925 te Milli Eğitim Bakanı olmuştur. Bugün ! 'r—ı Ucüz arsa, ucuz ev, iyi hava, temiz su. - Florya asfaltı üzerindeki Bah. çeli Evler bunu temin etmiştir. Sizin de orada bir evi. niz, bir Aarsanız olsun, Tel: 16.-77, SZRDE MADT CT DAT dı; süvarilerin himayesinde ri sürdü. İran atları küçük bi- rer fili andıran bu acaip hay- vanları görünce şaşırdılar; şah landılar, sağa, sola, arkaya kaç tılar; saflar bozuldu. Bu sırada Kaaka bir kısım süvari kuvve lerini İran süvarilerinin arkala- rına hücum ettirdi; dehşetli bir kargaşalık oldu; bu yüzden İ- ranlıların verdikleri kayıplar bir gün evvel Müslümanların filler karşısında uğradıkları kayıplar- dan çoktu. Meşhur — İslâm kahramanı | Amr bin Ma'di Kerb bu savaş- | ta büyük kahramanlıklar göste bir aralık düşman as- kerleri arasında gözden kaybol çünkü atı vurulmuş, yaya riyordu; du olarak savaşmak zorunda kal- mıştı. Her önüne çıkanı yere ge- riyordu, Amr yanıbaşından ge- çen İran komutanını gördü, aya ğına yapışıp aşağı çekti; yere yıktı; boşalan atın sırtına atla- dı ve harbe devam etti. Âmir adında başka bir Arap İranlının üstüne saldırdı; doj rulmağa vakit bırakmadan aya ğile göğsüne bastı ve başını kes | ti. Komutanın kemerinin altın | olduğunu gördü, çözüp aldı, Sa- ad'a götürdü; Saad doladı ydanma koş- (Devamı var), Dedi. tekrar harb akkındır; a mir onu beline tu Basın Kupası Ortada Kaldı Beşiktaş - Galatasarayı 1 - O, Fenerbahçe - Vefayı 2 - O yendi daha derli toplu oynumuya başla- mışlardı ki 15 inci dacikada yap. tıkları bir akın Fener kalcal için tehlikeli oldu ve bu arada birbirile çarpışan Erdalla Murad bir müddet için baygın kaldılar, Oyunun 20 inci dakikası oknuş. ta ki Vefa kalesinin önünde - bulu. 'nan topu Suphi kafa ile Leftere verdi ve Lefter de yavaş bir şiitle oyunun ilk gölünü Vefa kalesine attı. Bir müddet daha devam eden Fener hakimiyetinden sonra — Vefa aha canlı oynamıya ve hücumları ni Galip vasıtasile — yapmağa baş ladı, 31 inci dazikada Galibin Fe- ner kalesi önüne kadar girip İsme te verdiği topu İsmet yakın mesa. feden dışarı atarak - bir gol kaçır. dı. Devrenin - sonları yakiaştıkça Fener hücumları — daha sıklaşıyor ve Vefa kalesi karışıyordu, Nite - kim 42 inci dakikada Aydemirin |geriye ortaladığı topa Erol srcı bir. vuruş yaptı ve top Vefalı müda filerin sırtına çarparak ikinci Fe. ner gollü olduktan sonra devre bit- &. İkinci — devrede, Vefadan Galib çıkmış santrfora İsmet, sağaçığa Hikmet, sol beke Lütfi girmiş, Fe 'nerden de Aydemirin yerine Selâ. haddin alınenıştı. Vefa bundan ev. velki maçlarında olduğu gibi ikin ci devreye sıki başlamış ve hücum larını Fener — kalesine — toplamıştı ki Halid santradan kaptığı topu önüne çacan bütün oyuncılları teker teker geçerek Vefa kalesine kadar getirdikten sonra Suphiya — geçirdi ve Suphi de sıkı bir şüitle topu kale ye soktu. Halidin — şahsf gayreti olarak yapılan bu gol üzerine halk coşmuşken, — hakemin — bilinmiyen bir sebeple bunu gol saymaması ü zerine stad dakk-calarca protesto. darla inledi ve bu andan itibaren oyun zevkini - tamamen kaybetti.| İHakemin idaresizliği ve ikide bir| oyunu bırakmak istemesi seyirci ve oyuncular Üzerinde asap bakımın. dan çok tesir ediyordu. 25 inci dakikada Samimle kafa kafaya çarpışan Emel burnundan yaralanara:c oyunu terk etti ve Ve. fa 10 kişi oynamnıya başladı, Dev. renin bundan sonraki kısmı iki ta rafın da neticesiz oyunu ile geçti ve maç 2-0 Fenerbahçenin galibi. yetile bitti. GALATASARAY — BEŞİKTAŞ Turnuvanın şampiyonun' — tâyin etmesi bakımından büyük bir ehem miyet kesbeden günün ikinci laşması — Beşiktaş - Galatasaray maşına çıkıldığı zaman, takımların a tertipte — dizildikleri — görüldü. Beşiktaş: Feyzi — Yavuz — Ve- di — Eşret — A, İhsan — Hüse. yin — Süleyman — Şevket — Bü. lent — Kemal — Şükrü. Galatasaray: Erdoğan — Fazıl Adnan — Musa — Bülent — Necmi — İsfendiyar — Süreyya — Reha — Muzaffer — Orhan. M, Reşadın hakemliği ile başlı. yan oyunun ilk on dakikası zevk- SİZ ve durgun geçti«ten sonra o- iyun yavaş yavaş hızlanmıya ve top iki Kalede gidip gelmiye başladı, İx0 uncu dakikada Beşiktaşın yaptı. gı bir hücumda Kemal yakın me. safeden iyi bir top yakaladıysada kullanamadığı — için Galatasaraylı. lar tarafından kornere çıkarıldı. Ne ticesiz kalan kornerden sonra Be - İşiktaş daha hâkim oynamıya başla diği 1 bir şütünü Erdoğan güzel kurta rarak bir göle mani - oldu, Beşik. taş akınlarını daha ziyade Şükrü vasıtasile yapmıya çalışıyor ve sol taraftan oynuyordu. 23 Üncü dakikada Şevket oyun. V âan çıktı ve 5 dakika sonra tekrar, girdi. incı dakikada Beşiktaşın bir hâcumu Galatasaray için tehlite. ll oldu ve Süleymanla çarpışan Br doğan ayağından sakatianarak - çı. kıp yerine Turğay girdikten sonra Beşiktaş iyice baskılı bir oyun tut. turdu, Bu baski neticesi her an Be) “|siktaşın bir gol çıkarması bekleni. yordu, 41 incl dakikaya kadar de- eden bu hâkimiyet nihayet se; esini verdi ve sağa waçan Bü-| lentin kate ne ortaladığı topu, Şükrü güzel bir kafa ile Kemalin önüne düşürdükten sonra Kemal de | yerden bir şütle topu Turgi lerine çarptırarak ağlara yolladı. 1-0 galip vaziyete geçen Beşiktaş Vaaha ziyade açıldıysa da — vakit ta mam oldu ve devre Beşiktaşın lehi 'ne kapandı İkinci devreye başlandığı zaman Galatasaray Süreyyayı çıkarmış ve Rehayı sağ içe, Muhtarı da santrfo ra almıştı. Galatasarayın — bu devreye daha canlı başladığı ve ilk anlarda neti. ceyi ülmak istediği — görülüyordu. Üst üste yaptıkları hücumların bi rinde Reha eğer biraz düzgün şüt atabilseydi beraberliği temin ede- İcec olan gölü yapmış olacaktı, Fa | kat isnbetsiz vuruşu topun yan ağ. lara takılmasına sebeb oldu, Galatasaray tam — mânasile açıl. mıya başladığı bir anda Orhan çı- karak yerine Fethi girdi. Beşikt adetâ bir gölün Üzerine yatmış gi | bi mütemadiyen gerl oyn'iyor, Ga- latasarayda durmadan mkıştırıyor. du, Bu baskıdan bir an için kurtu lan Beşiktaş topu Şükrüye geçirme| bir sırada Bülentin yerden sı | SAYFA $ Sine rağmen, Şükrü isabetsiz bir vuruşla topu dışarı atınca Galata saray tekrar hücumlarını toplamı. ya başladı. 18 inci dakikada Gala tasaray mühim bir fırsatı «ullana madı ve Beşiktaş bunu — kornerle önliyebildikten bir dakika sonra Mu zaffer gene bir gol kaçırdı. Gala tasaray baskımı su götürmez dere cede arttığı halde — bir türlü - gol olmuyor, 23 üncü dakikada Galata saray Dariz bir gol daha kaçırdık tan sonra 24 Üncü dakikada orta İlanan topu Feyzi ellerile karşıladı, İleri düşen topa —Muhtar srxi bir. git attığı halde gena gol o'madı ve bu sefer Feyzinin büyük şansı yardım ederek top ayakların » ara sına takılıp — kaldı. — Galamusaray başkısı son haddini bulmuş ve Be şiktaş takımı tamamen cnlldafaaya çeklimiştiki, Muhtarın şahst bir hü cumu golle neticelenmek Üzere iken |Feyzi çok — fedakârane bir atılış |a beraberliği xurtardı. Bu kadar canlı ve -Hakim ©yun. dan sonra netlce ahnamayınca Be, şiktaş açılmıya ve biraz rahat oy. namıya başladı. Beş dakika devam eden bu hâkimiyetten Beşiktaş da netice âlamayınca oyun müsavi bir hal aldı ve bu mühim maçın sonla ' Galatasarayın — beraberliği te « min etmek için çalışmasile geçer. ken bitti ve Beşiktaş sahadan 1.0 galip ayrıldı. — CİHAD ARMAN Basın kuresı ne olacak? Dün sona eren Basın Kupası maçlarında Beşiktaş ve Fenerbah çe 2 şer mağlübiyet ve & er gali- biyetle başta gelmektedirler. Her ne kadar Fenerbahçe gol avera- jiyle başta ise de; bu maçlarda averajın olmaması evvelce karare laştırıldığı için kupanın sahibi an« jcak Fenerbahçe - Beşiktaş ma« İçından sonra belli olacaktır. Bu maçın tarihi henüz belli olmayıp Haziran başında oynanacağı söy- lenmektedir. İstanbul ve Ankara fakülteleri karşılaşıyor Yarın Vefa stadında saat 15 de İstanbul Tıp Fakültesi taktmi- le Ankara Tıp Fakültesi futbol takımı hususi mahiyette bir kar« şılaşma yapacaklardır. Bu maça İstanbul Tıp Fakülte- si; Eczacı ve Dişçi okullariyle takviyeli olarak çıkacaktır. Balıkesirde Heyecanli bir futbol maçı yapıldı Balıkesir 8 (Telefonla) — Şeh-« rimiz 6 Eylül takımı ile Akhisar Gençlik takmnları arasında Ata- türk stadında hususi surette ya- pilan maçı 6 Eylül takımı 2-1 ka- zanmıştır. Akdesiz kupası maçları Akdeniz kupasına iştirâk eden milli takımı teşkil eden futbolcu: ların ilk kafilesi bugün 17 de kal» kacak İngiliz uçağiyle Atinaya gidecektir. Bu kafile, futbol aja- 'nı Sedat Taylanın idaresinde Gün düz, Naci, Musa, İsfendiyar, Mu- | zaifer, Şükrü, Ali İhsan, Bülent ten müteşekkildir. İkinci kafile yarın saat 10 da bir Çek uçağiyle gidecektir. Akde niz kupası maçlarının programı göyle tanzim edilmiştir: 12 Mayıs Türkiye - Mısır 15 < Türkiye - Yunani 18 < Misir - İtalya 21 « Türkiye - İtalya 22 < Misir - Yunanistan 25 « İtalya - Yunanistan, Tenis müsabakaları Parioli İtalyan tenis klübüne mensup tenisçilerle Dağeilık klü- bü tenisçileri arasındaki Son kare sılaşmalar dün Tenis, İskrim, Dağ cılık klübü kortlarında oynanmış ve aşağıdaki neticeler alınmıştır: C. Della Vida - Suzan Gürel'i 6/3, 4/6, 6/3, 6/4. W, San Dominno, Seribani « Muallâ, Hasan Akev'i 6/2, 6, €. Della Vida, Seribani - Suat Nemli Behbut'u 6/1, 6/1, 6/0. yenmişlerdir. Atinadaki atletizm müsabakaları | Cumartesi günü Atinada yapıı lan atletizm müsabakalarında at letlerimiz büyük bir başarı gös« termişler ve 6 müsabakada birin. «i gelmişlerdir: 100 metrede Oktay Karakulak 11,4/10; 400 metrede Doğan A« carbay 51,00; 1500 metrede Ca- hit Önel 4.8,5/10; 1000 metrede Osman Coşgül 32.12,6/10; Sırık- la atlamada Muhiddin Akın (Yö« ni Türkiye rekoru) 3,80 metrey 110 engellide Mustafa Batman 16. Bunlardan başka 400 metrede Kemal Harulu; uzun atlamada vni Akgün; cirid atmada Halll Sıraman ikinci olmuşlardır.