14 Mayıs 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

14 Mayıs 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

Atinada bulunan spor muharririmiz Milli Takım kaptanı Cihad Arman bildiriyor MISIRLILARI NASIL YENDİK? Bu galebeden sonra, Akdeniz Kupasını kazanmamız ihtimali kuvvetlendi. Yarın Yunanlılarla karşılaşıyoruz Doğu Akdeniz futbol şampiyo- masındaki İlk maçımızı perşembe günü Panatinaykos stadında yi mi binden fazla bir seyirel önün- de Mısırla yaptık. Bu maç diye« bilirim ki çimdiyo kadar oynadı- ğımız oyunların en fenası İdi. Ta kımımız, beş on dakika müstes- na, oyunun sonuna kadar ne bir deplasman, ne güzel bir paslaş- ma ve ne de âhenkli bir oyun oy mıyamadı. Bu tutukluk ve âhenk- Bizliğin sebeplerini havanın çok #cak olmasında, sahanın küçük 've sertliğinde ve nihayet sene - derce evvel 7 » 1 lik mağlübiyetin acısını çıkarmak İçin hepimizin fizerinde bulunan heyecanda bul mak Jâzımdı. Sahaya evvelâ Yegil Beyaz for malarile Mısırlılar onları takiben de biz çıktık. Arka arkaya çalı- 'nan dört milletin milli marşların dan sonra parayı Mısırlılar ka- kandı ve kaleyi onlar aldı. Takımlar şöyle sıralanmıştı: Türkiye: Cihat, Erdoğan, Ah- met, Salâhaddin, Bülent, Hüse- yin, İsfendiyar, Erol, Gündüz, Mu zaffer, Şükrü. Misir: Yahya, Hamami, Ali Os man, Hilmi, Hanefi, Şindi, Fuat, Dizni, Avak, Tutu, Hamdin. İtalyan hakem Gambanın dü- düğü İle oyuna biz başladık. İlk anlar bizim iyi çalışmamızla geçl yor, Mısırlılar ise sağdan hücum teşebbüsünde bulunuyorlar. Dördüncü dakikada Hamdinin gütü avut oldu. Mısırlılar W,-M. oynuyorlar. Altıncı gakikada İs- fendiyardan Erola ve Eroldan da Gündüze ortalanan top şanssızlık yüzünden avuta çıkıyor. Sekizinci dakikada tekrar hücumlarımız sıklaşıyor. Dokozuncu dakikada- yız. Erdoğan bir akını kestikten #onra yere düşüyor ve sol kolu dirseğinden çıkıyor. Erdoğanın yerine Naci geçtikten sonra oyun durdu ve Torinolu futbolcüler 1- çin bir dakikalık süküt yapıldı. Onuncu dakikada boş bulunan sol açıklarının yakından çektiği sıkı Gut direğe çarptıktan sonra bi- Taz ileri düştü ve sağ içleri Dizvi fç metreden Mısırın ilk golünü attı. Golden sonra takımımız bi- Taz toparlanır gibi oldu ve bizim açıldığımızı gören Mısırlılar fa - vullü oynamağa başladı. Bunun fzerine hakem santraforlarına ihtar verdi. On sekizinci dakika- 'a kadar devam eden hâkimiye- timizden sonra Mısırlılar tekrar hâkim olmağa başladılar. Yirmi birinci dakikada yapılan bir hü- cumumuzda sağdan ortalanan to pu Muzaffer kale önünde yaka- ladı ve attı gut Mısır kalecisine çarparak tekrar Muzaffere gel- i. Muzafferin ikinci defa attığı Gut bu sefer de kaleciye çarpa - Tak büyük bir şans eseri olarak kornere çıktı ve muhakkak bir Bol bu suretle kaçmış oldu. Şük- Tü mütemadiyen Hamami tarafın dan marke ediliyor. Hücumlarımızın sıklaştığı bir #ırada Gündüzden Erole geçen bir topu Erol kullanamadı ve top yakın mesafeden dışarı gitti. Yir Tal altıncı dakikadayız. Mısırlılar ol taraftan mütemadiyen hücum larda bulunuyorlar. Üç dakika : #onra top İsfendiyardan Şükrü- -ye Şikrüden de Erola geldi ve Erolun şütü müdafilere çarparak Atletizm Bayramı B.T. İst, Bölgesi Müdürlüğünden: XX inci YIL İSTANBUL ATLETİZM BAYRAMI 14 - 15 Mayıs 949 günleri ” saat 48 de İNÖNÜ stadyomunda yapı- lacaktır. Yarışmalar: (ERKEKLER) 100; 200; 400; 800, 1500; 110 ve 400 engelli Gülle; Disk; Cirit; Çe. Kiç, Yüksek; Uzan; Üç adım; Si- Tık, 4X100, Balkan Bayrak (KIZLAR) 100, Gülle, Disk, Uzun, 4x100 Aşağıda adları yazılı hakemlerin belirli saafte stadyomda bulunma « ları rica olunur, Böze, Dr. Savcı; Göknil; Kay - mak; Tüfekçi; Karay; Kurt Ata . mer; N. Teki Yajçın, Çerasi Sava; kip, Bezen, Koşalay; — Türkdoğan; palp, Özçam Dr, Ulugay Yazıcı Şa ban, Yasuni Barlas, Plat, Seylân, Plcayto; Şenalp; Erkuş; Uzunoğ- kı; Güzeleser; Sudi Enön, Devecis, fuzcu, Eryentür, Türk; Dinç, Erer Eataylı, Behtoğlu: Girgin; Gülte Kin İşman, Yüksek, “Atinadaki maç tan evvel kaleler glınırken (Foto : Yı KEĞİNani. eee 'eni Sabah) . Futb olcularımızın Atinada çekilmiş re simleri seyrini değiştirip avut oldu. Otuz üçüncü dakikada santraforları A- vat Bülent çarpışarak oyundan çıktı ve Mısırlılar on kişi kaldı. Devrenin sonu yaklaştıkça bizim kiler açılmağa başladı. Rahat oy nadığımız halde bir türlü gol çı- karamazken 38 incı dakikada sağdan ortalanan bir topa Gün- düz vücut çalımı yaparak temas etmedi ve top Şükrüye geldi. Şük Tü de eline geçen bu fırsatı kul- lanmasını bilerek sağ ve sıkı bir gutle beraberlik golünü yaptı ve devre bu şekilde 1-1 berabere bit ti. İkinci devreye sağ içe Bülenti alarak çıkmıştık. Derhal hücuma geçen takımımız birinci dakikada İsfendiyarla yer değiştiren Bü - lent vasıtasile galibiyet golünü kazandı. Hemen ilk dakikada kazandı- ğımız bu gol takımımızı hizlan- dırdı ve güzel oynamaya sevket- ti Dokuzuncu dakikaya kadar devam eden bu hâkimiyetimiz es nasında sağdan ve soldan çekti- #imiz kornerler netice vermeyin- ce Mısırlılar açılarak hâkimiyeti ellerine aldılar ve dokuzuncu da- kikada on sekizin üstünden bir İngiliz Milli Takımi İsveçe mağlüp oldu Stokholm: 13 (AP.) 1948 Olimpiyadı futbol turnuvası gam- piyonu İsveç onbiri *ta akşam İngiliz Profesyonel temsili takı- mını 3 - 1 yenmek suretiyle İngi liz futbol prestijine ağır bir dar- be indirmiştir. İsveçliler, Resunda stadında 30.000 seyirci önünde efsanevi göhreti haiz İngiliz takımına fut bol san'atinde bir ders vermişler ve İngiliz profesyonellerine, gol sahası dahiline girilir girilmez topa nasıl vurulacağını göster - mişlerdir. İlk haftaymda İsveçli oyuncular İngiltere kalesine to- Pu topu 8 şut çekmişler ve bun- lardan üçünü ağlara takmışlar- dır. İngilizler inkişaf — ettirdikleri hücumları neticelendirmekten â- ciz kalmışlardır. Bu maç için ö- Zel ve sert bir antrenmana giren İsveçli oyuncular sür'at bakımın- dan da İngilizlere üstün davran mışlar.'ız. İngiltereye kargı ilk - zaferini kazanmak suretile, İsveç takımı, serbest vurüş kazandılar. Çok kı ve güzel çekilen şut kaleye sağ list köşesinden içeri girerken bir yumruk darbesile kurtarıldı. O- nuncu dakikada Bülendi geçen santraforların önünde yalnız ben olduğum halde zaviyenin kapan- dığını görmüş olacak ki topu dı- garı attı. On altıncı dakikada çok talihsiz bir gol yedik, On sekizin dışından atılan pis bir şüt yavaş olmasına rağmen yere sürtüne- rek ellerimin arasından ağlara ta kılarak 2 - 2 berabere olduk, Be- rabere durama gelen — Mısırlılar yirminci dakikadan sonra çok a- çıldılar ve kalemizi adam akıllı sıkıştırmağa başladılar. Bereket versin yediğim kötü golün tesiri- le kendimi kaybetmemiş olduğum için bu arada bir iki tehlikeyi ön- ledim. Otuzuncu dakikadan sonra Bü- lent santrafora Gündüz Bağ içe geçti. Oyunun sonları karşılıklı akınlarla geçerken kırk birinci dakikada Muzaffer Şükrüye bir Pas verdi ve Şükrü de birinci go- İü attığı gibi sıkı bir şutle topu kalecinin sol tarafından ağlara takarak galibiyetimizi ilân eden golü yaptı ve maç 3 - 2 lehimize bitti. Türkiye voleybol birincilikleri Ankara: 13 (AA) — Dün Türkiye - voleybol — birinciliklerine, Gazi Eğitim enstitüsünde — başlan Eniş, kalabalık bir seyirci — kitlesi tarı tir, Birinci maç Vefa Gençlik ve Er Zurum Palandöken klüpleri #rasın da yapılmış, maçı Vefalılar (11-16) (16-14), (15-4) kazanmışlardır. İkinci müsabaka, Ankara ve Ma latya Havagüçleri arasında olmuş, Ankara Havagücü (15.2), — (15-7) kazanmıştır, Yarınki maçlar, Erzurum Palan döken — Malatya Havagücü ile Ankara Havagücü — İstanbul Be- yoğluspor ve Ankara Gençlerbirli . Bi — İstanbul Vefa ilüpleri arasın da yapılacaktır. Avrupa futbolünün şimdi her ba- kımdan futbol öğretmeni mille- tinki kadar iyi olduğunu isbat et miş bulunmaktadır. İngilterenin yegâno golü, ikinci haftaymın 21 inci dakikasında, İsveç kalesi ö- nünde vukua gelen bir kargaşa- lik sırasında sağaçık Tom Finny tarafından atılmıştır. indan alâka ile taiip edilmiş Bundan sonral maçlarımız Atina: 13 (Hususi) — Yunan gazeteleri oyunumuzu methedi - yorlar ve Akdeniz kupasının en yakın namzedi addediyorlar, Bu pazar günü Yunanlı takımile ya- pacağımız maçı da kazanacak 0- lursak kupayı yüzde doksan ala- cağız. Çünkü son rakibimiz İtal yanların Yunanlıları ve bilhassa Mısırı kolay kolay yenebilecekle rini zannetmiyoruz. İtalya bu maçlara B milli takımını gönderi yor. Son Torino faciasında A mil- li takım oyuncularının mühim bir kısmını kaybeden İtalyan milli takımının karşımıza — çok kuvvetli bir takım çıkarabilecek- lerini ummuyoruz. Yunanlılara gelince, milli ta- kımlarını aylardanberi büyük bir dikkat ve itina ile hazırlıyorlar. Geçen kış İstanbulda ancak bir gol farkla yenebildiğimiz. Yunan Milli takımının karşımıza bir kat daha kuvvetli bir gekilde çıkaca- ği muhakkaktır. Saha ve seyirci avantağına da malik bulunan bu takımı yenebilmek bizim için ha- kikaten zor olacaktır. Çocuklar onun için hiç bir hayale kapılma dan dikkat ve itina ile çalışıyor- lar, Şimdilik biricik emelimiz pa- zar akşamı da anayurda bir za- fer telgrafı gönderebilmektir. Maçı seyretmiş bulunan İtal- yan takımı antrenörü maç hak- kında gunları söylemiştir: Takımınız başlangıçta fevka- lâde sür'atli ve İngiliz sistemint zaman zaman tatbik etmeğe mu- vaffak olarak oynadı. Rakip de ayni tarzda oynayan bir takım olduğu için maç güzel oldu. Hü- cum hattınızın iyi inişine muka- bil, kale önündeki — isabetsizliği maçın daha da gollü bitmesine mâni oldu. İkincl devrede Türk takımını sıkıştıran Mısırlılar da lüzumsuz paslaşmalar neticesin- de gol yapamadılar. Türk müda- faasının yüksek oyununun da bunda rolü büyük olmuştur. Tür kiye ve Mısırlılar bu turnuvanın en kuvvetli namzetleri bulunuyor. lardı. Şimdi Mısır maçını kaza- nan Türkiye, şampiyonluk için en büyük manlayı aşmış bulunmak- tadır. Türk takımını bu muvaffa kıyetinden dolayı tebrik ederim, B ZODLABIBİRD EFA ALINIR |.. M MAYIS 1949 U Istanbul Jandarma Satın alma Komisyonundan Lira. Er. — Lira. Kr, 2000 Adet İp Kolan 4000 00 300 — 00 600 < — Zincir Yular Sapı 750 00 56 25 50 « — 10 Metrelik tavla halatı — 1100 82 — 50 1000 « 12 « Urgan 4500 00 337 50 60 < — Arpa ve Samıan Kalburu 285 00 21 38 1500 < — Yem torbası 6300 00 412 — 50 1000 < — Tımar fırçasi 1300 00 97 60 2500 « — Kıl Kolin 3125 00 234 38 21360 00 1602 — 61 'Yukarıda cins ve mikdarlariyle muhammen bedelleri ve ilk te - minatları yazılı <8> kalem hayvan teçhizatı 23/mayıs/949 pazartesi günü saat onbeşte Taksim Ayazpaşa caddesindeki yapılacak izapalı zarf eksiltmesiyle satın alınacaktır, Ayrı ayrı 1s - teklilere ihalesi de caiz olan bu enalzemenin neleri komisyonumuzda her gün görülebilir, İsteklilerin istiyecekle - Fi kalem veya kalemlere ait ilk teminat malsandığı makbuzu Banka kefalet mektubu ve şart kâğıdında yazılı diğer belgeleri ha- vi teklif zarflarını eksiltme saatinden bir saat evveline kadar komis- yonumuzda bulundurmaları, Dabkoviç ve Şki. VAPUR İLANLARI STEVENSON LİNE s/8 Beniy Stevenson Limanımızda Triyeste ve Nev - York için mal ve yolcu kabul eder. Transmarin Taveç vapur kumpanyası ms BRİTTA 19/mayıs/1949 Umanımızda Hamburg, Anvers, Roterdam ve Bremen için aktarmasız mal kabul eder. STAUBO LİNE Şimali Amerika muulazan battı m/s KONG HAAKON 14/mayıs/1949 Pire, Nevyork için mal ve yolcu kabul eder. Fazla tafsilât almak İçin: Galata eski Yolcu Salonu karşısında Frank han 8 üncü kata müracaat, Tel: 44707/8 ———M—MTM—. Menkul Satış İlânı Kadıköy İcra Memurluğundan, 946/465 Bir boçdan dolayı hacizli olup » tılmasına ikarar verilen 700 lira kıy metli 18 parça, Hah, aynalı ” büro gibi ev eğyası birinci açık arttırma ile 30/5/049 tarihine rastlayan pa - zartesi günü saat 11 den itibaren Kadıköy Rasimpaşa mahallesi Hay Tullah Efendi sokak NO/35 de wa- tılacaktır. Bu arttırmada arttırma | bedelinin mallara konulan kıyme - tin 9675 gini bulmadığı — takdirda ikincl arttırma ile 2/6/949 perşem- bo günü aynı yer ve saatte peşin para ile satılacağından — taliplerin | satış günü muayyen saatlerde satış 'erinde hazır bulunmaları lüzumu | ilân olunur, 18.5,949 ŞF*ZOMER MUHARREM HMAY Sabunu mamulâtı KİRSİL Çamaşır Tozu famaşırı parçalamaz, leke birakmaz, kolay temizler, “ENGLISH ELECTRİC BUZ DOLAPLARINDA İtar. Teliâliye resn Yi 'İ/"'Ğ!u Üi Krab7 BU PLANIR. YAFiTAP sa T ae Muhammen Bedel İlik Teminat komisyonumuzda gart kâğıdı ve numu - veya — 5686 — Fatıh 3 Sulh Hukuk Yargıçlığından ( Gayrimenkur salışı ) DAT/ 1294 Mehmet Kafescioğlu ille Hazndi, Müyesser ve Nesimenin iştirâ bar linde mülkiyet olarak — mutasarrıf oldukları Fatih Samatya Kocamus tafapaşa Sancaktar Hayrettin mha- hallesi Kocamustafapaşa caddesi 48T ada, 24 parseli ihtiva eden 45 M.2, mikdarında eneski 261 eski ve ve taj 225 kapu numaralı iki oda. 1r iutbak ve helâdan ibaret kârgir hane olbabdaki mahkeme kararı - 'na tevfitan guyu'unun izalesi zım nında Vilâyet karşısında — Fatih 3 Sulh Hukuk mahkemesi kaleminde satğ Ömemuru — huzürü ve açk arttırma süre Tetile — satılarak — muhammen kıy meti olan 3200 Jiranın Ş7 gini bulduğu takdirde en çok taliblisine kasi ihalesi yapılacak, — bulmadığı takdirde ikinci açık arttırması ay- ni yerde ve saatte icra olunarak en fazla arttırana ihale — olunacaktır. Birinci açık arttırması 7/6/949 sa. h günü saat 10 dan l1 re kadar ve kinci — açık arttırması ise 17.6,049 cuma günü saat 10 dan 11 Te kadardır, Müzayedeye İştirâk e- denlerden muhammen 5 nisbetinde pey ak, , ihale pulu, ta viz Dedeli ve tapo harçları müşte- riye ait olup nüterakim verigi - ve resimler satış bedelinden Sdenecek tür, Peşinen veya verilen mehil için de'satış bedelinin tamamı ödenmi diği takdirde icra iflâs kanunu bi kümleri tatbik olunacaktır. Müza- yedeye iştirâk edenler iğayrimenku ü görmüş ve şartları ayneri kabul etmiş farzedilirler, Mezkür gayri - menktil üzerinde her hangi şekilde hak iddiasında bulunanlarm evrakı Müsbitelerile satış gününe — kadar Mmüracaatları Jâğımdır. “Ağsi hal de hakları tapo âfcilinde Kayitli ol- mağanlar paylaşmadan naeiç kalır. Daha fazla — malümat himak - isti yenlerin gâyrimenktlü — görmeleri ve mmahkemenin 47/1294 sayılı dos yasına müracaatları ilân olunur. 11/5/919 - Betonarme köprüler yapımı Bayındırlık Bakanlığından: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Malatya İlinde kenek yolunda Göksü ve Karanlıkdere Köprülerinin betonarme olarak yapımları olup keşif bedelleri cem'an (390,821.05) üçyüz Gdoksan bin sekizyüz yirmi bir lira doksan beş kuruştur, 2— Eksiltme 27.5.949 tarihine rastlayan cuma günü saat 16 'Ga Ankara'da Bayındırlık Bakanlığı binasında Şose ve Köprüler Reisliği odasında toplanacax olan eksiltme komisoynunca kapalı zarf “isülile yapılacaktır. . — Eksiltme evrakı vezneye yatırılacak (19,54) on dokuz lira elli dört kuruş bedele ait makbuz karşılığında Şose ve Köp. Tüler Reisliğinden alınacaktır. 4 — Bisiltmeye girebilmek için istekiilerin 949 yılına ait 'Tâ caret Odası belgesile usulü dairesinde (19 382,88) on dokuz — Bin Üçyüz seksen iki lira seksen sekiz kuruşluk geçici güven akçezi vermeleri ve bu iş! gibi teknik önemi haiz bir işi iyi surette başar. dığını veya idare be denetlediğini isbata yarar belgelerile birlikte eksiltme gününden enaz (tatil günleri hariç) Üç gün önce yazı ile Bayındırlık Bakanlığına —müracaat ederek bu iş için yeterlik belgesi almaları. 5. — İsteklilerin eksiltme şartlaşmasının 34 cü maddesinde verilen iZahat çerçevesinde (ekslitme evrakının her “parçasına ellişer kuruşluk pul — yapıştırılarak imza etmeleri ve bu evrakı zarflarına koymaları) hazırlayacakları yükleme — mktuplarını (saat 15 ge kadar) makbuz karşılığında komlsyon Reisliğine ver. meleri lâzımdır, Fostada olan gecikmeler kabul edilmez, y YENİ AÇILAN <ultan Hamam Moda Giyim Salonu Bütün Lüks Mağazalara ve Toptancılara Rekabet Gölbağı — Er. — 6238 — Birinci İhgiliz poplin' IKi renk- KCE, il Montgomeri yar Birinci İngiliz lüka Möontgomeri, 15 — Düyetin 2 renkli Montgomeri — 22, — Kaşe pantalon 15, — Amerikan gabardin pantalon —— 1350 Spor ceket 2 — Cpor ceket Mmarlama gibi 85 — Amerikan poplin gömlek 6.50 Fantazi poplin görnlek çift yaka, 10, — Ekstra poplin görlek, çift yaka — 15 — Çift kol, Pijama birinci mal fantazi 16.80 #ai İngiliz Keten spor ceket, — 80, — Her çeşit Trençkot pardesüler çocuk ta kımları, ismarlama, takım elbise, birinci kumaştan ısmarlama İngiliz poplin göm - lak. Metro ile poplin ve salreyi çok ucuz fiyata temin eden yegâne müessesedir, bir defa ziyaretiniz menfaatiniz icabıdır, Top- t sipariş kabul olunur, Bayan - pantolo- nu da sipariş edilir. Adres: Sultan hamam Selânik Bankası yanında Tuhafçı Han 1. kat, Enver Kulaç ve ortakları — Telefon: 25803 Veteriner Alınacak : Adapazarı Belediyesinden 350 lira aylık dalmi ücretli hir Veteriner kadromuz münhaldir. Bazanlıkça memuriyeti tasdik edildikten sonra işe başlattırıl.. mak Üzere isteklilerin şimdiye kadar geçirdikleri hizmetlerine dajr mevcut vesikalarile birlikte mayıs 949 sonuna kadar belediy mize müracaatları ilân olunur. — 6876 — önarene KATRAN HAKKI EKREMİ MEKTEPLER DAİRELER SINEMALAR FABRİKALAR APARTMANLAR VILLALAR İÇİN HER BOY HER KUDRETTE İHTİYAÇ OLMADAN Kalorifer ve Sıcak Su Kazanlarınızı Calıştırabilirsiniz İ_ı(oı( KÖMÜRÜne İAPKO ©1 N, A.B.C. Mazot Püskürtme cihazları size bu vazifeyi, AMERİ Emniyetli, İdareli, Tertemiz bir surette otomatik olarak yapar. (Cihazı, şirketimiz merkezinde işler halde her an görebilir, istediğiniz malümatı alabilirsiniz.) (Taksim Fransız 'Tel: 42266. İstiklâl Cad. No. 15 Beyoğlu A.0 Konsoloshanesi karşısı.) eeet ei