26 Ekim 1934 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 7

26 Ekim 1934 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 7

—- ZAMAN — SELÂNİK BANKA S Sicilli Ticaret Memurluğundan : İstanbul vilâyetinde Galata semtinde Bankalar caddesinde nizamnamesinde yazılı muamelât işi ile iştigal ettiğini beyan eden ve Ticaret ve Sanayi Odasında 31 sicil numarasında mukayyet ve (Selânik Bankası Türk Anonim şirketi) unvanı ticarisini haiz bulunan anonim şirketin İktısat Vekâleti celilesince musaddak muaddel madde lâyihalarının kanunu ticaretin ahkâm ve mevadı mahsusasına tevfikan sicilli ticaret dairesince mahfuz vesaika müsteniden 18-10-934 tarihinde tescil edilmiş ol- duğu ilân olunur. Selânik Bankası hissedarlarının 8 Nisan 1934 tarihinde akteyledikleri fevkalâde içtimada ta'dil edilen maddeler : Eski şekil Madde 6. — Şirketin bali hazırdaki sermayesi, beheri 500 #ranklık 60000 hisse senedin.. gemmüteşelikil olarakk 30.000,000 frar eher bisse senedi de 1749 numaralı 22 Eylül 1931 farihli kanunla tadil olunmuş 386 neı maddesiahkâm ve şe- yalti mucibince toplanacak 0: lan heyeti — umuümiye, — ser - mayeyi, bir ve ya bir kaç def” ada tezyit edebilir. ve yahut tenzilini kararlaştırabilir. Hey” eti Umumiye, tezyidi sermayeye veya fenzili sermaye tarzını YT 'eti , mevcut bettesll Si SA öminden Tişle berveçhi ati “A, cinsinden hiz senedatına ve B cinsinden femettü sencdatına tefrik ede- bilir, A, cimsi , unvanını haiz bulanacak 'olan / bisse senedati. işbu esas mukavele- Bamesinin 29 ve 33 üncü mad. delerinde musarrah — bulunan bistel “temettüden ma'da v nispetinde “cumı i bizcei ismetite, kthkak ke pedecektir. Ve ayrıca Şirketin infisahı halnde sermayesi inde olmacaktır. “Cumulatif, tabi- rinden maksat budur: Tevzi edilecek temettü bu. kınmaz yahut bu temettü 3 5 gerrine kâfi gelmezse himedar ftından bunün telfisini talep edebilirler. “B cinsi,, unvanınr haiz bulu- macak olan temettü senetleri ite işba nizamnamenin 29 ve 33 Gncü maddelerinde musar- rah olan bir hissei senedati. sahipleri Şirkete müdahale edemeyecek e Heyeti Umumiyelerde sabi- bi rey olmayacaklardır. Şu kadarki, Heyeti Umumi- yenin temettü senedatı sahip- yetteki kararları mezkür. te- Mettü senedatı sahiplerinin ak- tedecekleri bususi Heyeti Umu. miyece tasvip edilmedikçe nafiz alamaz. Bu husust Heyeti Umu- miyede temettü senedatı sahip- derinin nufının huzurü - şarttır. Kararlar hazırınun ekser yetiyla verilir. “A,, terti i his- se senetleri çıkarmak suretiyle tezyidi sermayeye karar vere- cek olan beyeti umumiye, bu temettü senedati. olarak ita edebilir. Heyeti umumiye, şir- ket sermayesini, frank yerine, mevzuati — kanuniyenin talep ettiği cinsten paraya tahvil edecektir. (sbu munddel altıncı madde- nin sin fıkrasında yazılı mevzu- atı kanuniyenin talep ettiği pa- ranın İcra Vekilleri Hey'etince Türk Lirası olarak mütalca olun- duğu — Hey'eti — Müşarüniley. hamın 2.12.933 tarih ve 15450 mumaralı kararnamesini tebli; eden 13/12/933 tarih ve €/ 113 Numarah Yüksek Başve- kâlet — teskeresinde — tasrihan ifade olunmuş ve bu. hu iazen Banladan gll ayri ir mektupla teyidi de beyan edilmiş olmakla bu cihet 21 Teşrinievvel 933 tarihinde top- lanan Bankanın Fevkalâde He- yeti Ümümiyesinin bahşettiği selâhiyete binaen İdare Meclisi azasından ve Müdürü umumi Mösyö de Lavernette imzasile İktisat Vekâletir bat 1934 tarihli Vekilleri Heyetince verilen ka- varda zikredildiği veçhile mev- zaubahs mevzustı kanuniyenin Muaddel şekil Madde 6 — Şirket sermayesi, beheri 8.29 Türk liralık 200,000 bisse sendine m takasım1.658.000 Tür miştir. lirası olarak tesbit edi- Bu hisse senetleri, “A, ter- tibi bisse - senetleri unvanını baiz olup 34 5 kümülâtif bir ilk hissei temettüc, şirketin infisahı halinde, sermayenin ia- desine, esas mukavelenin 29 ve 33 üncü maddeleri de musarrab bulunan kistesi temettüe müs- 'tahik olacaktırlar. Kümülatif ilk temettü tabirinden maksat şudur: Tevzi edilecek temettü bu- lunmaz yahut temettünt 4 Sin tevzüne kâfi gelmezse, hissedar- lar, gelecek seneler temettü- ünden bunun telâfisini talep ede- bilirler. Bundan ma'da, itibari biç bir kıymeti olmayan ve miktarı “A,, tertibi hisse senetlerine müsa- vi baluman B temettü senetleri ihdas edilmiştir. Bu senetlerin esas mukavelenin 29 0ncu ve 33üncü maddelerinde musarrah kârlara munhasır olan bir te- mettü bissesine hakları ola- caktır. Ticaret kanununun 1749 No. h 22 Şubat 1931 tarihli kanumle tadil edilen 386mcı maddesi bükümlerine tevfikan — taplan- mmş olan Heyeti Ümuümiye, şir- ket sermayesini bir veya birkaç def'ada tezyit edilebilir veya tenzilini kararlaştırabilir. Heyeti Ümümiye, sermaye- nin tezyit ve tenkisi suret ve gekillerini tesbit eyler. Sermayenin herhangi bir tez. yidi, “A,, tertibi hisse senetleri çıkarılması süretile vaki olur. “A, tertibinden töetleri çıkararak sermayenin tez- yidine karar verecek — olan Heyeti Umumiye, tezyidi serma- yeye iştirak edenlere münasip göreceği primi yeniden ihraç edilecek “B, tertibi. temet senetlerinden verebilir. “B, tertibi temettü senetleri sahipleri — şirket — muamelâtına müdahele edemezler. Heyeti Ümümiyelerde — ve'ye — iştirak bakları yoktur. Şu kadar varki heyeti umu- miyenin temettü senetleri sa. biplerinin bukukunu muhil ma; hiyetteki kararlar 'mezkür se- netler sahiplerinin — aktedecek. deri hususi heyeti uümmmiyede Eski şekil pp etüğl geee Tkke B vası olarak Selânik Banka. sınca da ayni şekilde mütalea ve kastedilmekte- bulunduğun şeklinde beyan ve - teyit edil- Miştir.) Madde 21. — Usulü daire- sinde in'ikat eden heyeti umu- miye, bilcümle hissedarları tem- sil eder. Heyeti umumiye, lâa- kal 25 hisseye veyahut 100 (yüz) er franklık 125 (yüz yir- mi beş) hisse parçasına malik bilümum hissedarandan terek- n heyeti umumiye- addolunmak / hakkma sinden malik olmak için, hisedarların hisse senetlerini içtima daveti- olunmuş olan İdare tarafın- dan tayin olunmuş olan müd- detler zarfında tevdi etmeleri yesinde - tayi kasalara, Mecli müddetler, ka- nunun emrettiği müddetlerden fazla olamaz. Hisse / senetleri, rahiplerine nama muharrer bir makbuz verilir. Bu — makbuzlar — kendile- rine heyeti ummiye içtimama girmek hakkını bahşeder. He- yeti umumiyede hazır bulunmak hakkma mülik olan her bisse- dar kendisini temsil ettirebilir. Ancak edecek zatın heyeti ümümiyeye —hakkı dür hulü olan bir hissedar olması şarttır. Ba bapta verilmiş olan *tnamelerin, heyeti umu- iyenin içtimamdan bir hafta evvel Meclisi - İdareye tevdi edilmiş olması — lüzundır. Şu kadar ki istimacn sağır va- ilerile kadınlar vekillerile, alek ümüm — girketler, ticari müesseseler vekillerinden reylerini / verebilirler olanlar he- dâzım gelir. temsil Tntifa hakkına mal yetin mumiyede, mülkiyet es- habını temsil ederler. Madde 25. — Heyeti umu- hut manileri — halinde mecl idare tarafından irne olunan bir âza riyaset eder. Heyeti umUumiyeye iştirak edecek olan hissedarların veya bunların ve- killerinin / isimlerini, ve hisse senetlerinin adedini — göste - e bir liste tanzim - edilecek ve idare —meclisi - tarafından musaddak olarak hissedarların görebileceği bir mahalle ilsak ve talik olunacaktır. Bu liste, heyeti umümiye müzakeratının başlamasından evvel talik edil- Mezkür listenin üshası heyeti umumiye kâtibine tevdi edilecektir. En çok hisseye malik olan hissedarlardan hazır bulunan- lardan. ikisi, — yahut — bunların ademi kabulleri üzerine, listede Hirasile bunları takip edenler, kabullerine kadar, tasnifi ara- ya davet orunurlar. Heyeti u. mumiye kâtibi reinile rey top- lamağa memur olanlar tarafın. dan gerek hissedaran ve gerek hariçten tayin ve intihap olunur. Heyeti umumiyeni bizzat yahut temsil lunmuş. olan hissedarların ek- seriyeti arasile ittihaz olunur ve bizzat yahut temsilen hazır bulunmuş olan hissedarlardan kararları hazır bu- Muaddel şekil tasvip edilmedikçe nafiz olamaz. Bu hususi heyeti umumiyelerde temettü senetleri sabiplerinin msfının huzuru şarttır. Karar- lar hazır olanların ekseriyetiyle Madde 21 — Üsulü daire. sinde inikat eden heyeti umu- miye, bilcümle hissedarları teme sil eder. Heyeti umumiye, lâa- kal 8,29 Türk hiralık 125 (yüz yirmi beş) hisse senedine malik bilâmum hissedarandan terek- küp eder. Hissedaran heyeti umumiye- sinden addolunmak — hakkına malik olmak için, hissedarların yesinde tayin olunmuş olan ka- salara, Meclisi İdare tarafından in olunmuş olan / müddetler zarfında tevdi. etmeleri Tâzım gelir. Bu müddetler, kanunun emrettiği müddetlerden fazla olamaz. Hisse senetleri, sahip- lerine nama muharrer bir mak- buz. verilir. Bu makbuzlar, kendilerine heyeti umumiye içtimama gir- mek hakkını bahşeder. Heyeti umuümiyede — hazır bulunmak hakkına malik olan her bisse- dar kendisini temsil ettirebilir. Ancık temsil cdecek “ zatın heyeti ümümüyeye hakkı duhulü olan bir hissedar olması şarttır. Bu bapta verilmiş olan selâ. hiyetnamelerin, heyeti umumi- yenin içtimmndan bir bafta ev- vel Meclisi idareye tevdi edil- miş otması lazımdır. Şu kadar ki istisnaen sağir vasilerle kadı: » lar vekillerile, alelümümn şirket. ler, ticari ve sınal — müesseseler vekillerinden — birile — reylerini verebilir. İntifa hakkına malik olanlar, heyeti umumiyede, mü'- kiyet eshabiım temsil ederler. Madde 25 — Heyeti Umü: miye mecilisi idare reis ve yahı reis vekillerinden bir yahut maniler halinde mecl si idare tarafından irac olunan bir âza riyaset eder. Heyeti umumiyeye iştirak ede- cek olan — hissedurların veya bunların - vekillerinin ismlerini ve hisse senetlerinin adedimi görleren bir liste tanzim edi- lecek fından musaddak olarak hisse- darların görebileceği bir ma- halle ilsak ve talik olunacak- tır. Bu liste, heyeti umumiye müzakeratının — başlamasından evvel dalik edilmiş olacaktır. Mezkür listenin ikinci müshası heyeli wmumiye kütibine tevdi edilecektir. ve idare meclisi tara- En çok. hisseye malik — olan hissedarlardan - hazır. bulunan- lardan. ikisi, — yabut bunları ademi kabulleri üzerine, listede Aarasile bunları takip edenler, kabullerine kadar, tasnifi ara- ya davet olunurlar Heyeti Umu- miye kâtibi reis ile rey topla- mağa memur olanlar tarafından- gerek hissedaran ve gerek ha- riçten tayin ve intihap olunur. Heyeti. Umumiyenin karar- dari bizzat yahut temsilen ha- zar bulunmuş olan hissedarle ekseriyeti arasile ittihaz olunur ve bizzat yahut temsilen hazır bulunmuş olan hissedarlardan | Eski şekil ber biri, malik oldukları beher 500 Franklık 25 — yahut 100 zer franklık 125 adet hisse se- nedi peccun içindir. Taya ll liktir. Mahaza, heyeti umumiye- de hazır bultman azanın malik oldukları reyin adedi içtimaın akdi gününde kanunen muay- yen olun haddı âzamiden fadla Bununla beraber, diğer hisse- darları temsil eden bir hissedlar müvekkili için rey verebilir. Ve bu ahvalde, müvekkillerinden har bötağa ioklk oükeu aç kadar reye malik olur. Şu ka- S eli yenin içtima gününde kanunen tayin edilmiş olan adetten faz- la reye malik olamaz. İşbu esas mukavelenamesinin altıncı naddesinde beyan olunduğu üze- re, eğer heyeti umumiye, iki nevi senet çıkarırsn (A) ve (B) senetlerinin malik — olacakları vey adedi, bu nevi hisse senet. lerinin ihracına / karar vermiş olan heyeti ümümiyece tayin ak, bununla beraber, her rın malik - olduğu rey, heyeti umumiyenin içtimar gü nünde kanünen - tayin edilmiş bulunan haddi. âzami reyden | fazla olamaz. İ Madde 29.— Hazlatı gayri | safiyeden mesarifi umu- miye ile bilcümle teahhüdat tenzil edildikten sonra kalan hasılâtı safiye temettüatı teşkil eder. Bu temeltüattan: . vvelâ - İbtliyat akçesine tah- AOTİRN A aniyen - Tediye edilen ser- maye üzerinden ?4 5 nispetinde ilk hisel temettü ifraz edil- ter sonra baki kalan temet- töat berveçhi âti tevzi edilecek- dir Meckisi idare âzasına tevdi 'avün sermayesi teşi meclisin emrine amade- bulun- dürütmak üzere *ç 5, salan temettünttarı se- e devri veya hususi bir ihtiyat akçesinin teşkili için keyeti umumiyece tensip edile- cek olan miktar tenzil edildik- ten sonra kalan miktar bisseda: ranın sahip bulundukarı hisse- ler nispetinde beyinlerinde tev. Atın tevzüi atideki veçhi üzere olacaktı A, — X 5 ( yüzde beş ) bir ibtiyat akçesi teşkiline; B — $. S (Yürde beş) (A) hisse sencdatının tediye ol müş olan sermayesine, altıncı maddede mübarrer olduğu veç- le cumulatif bir ilk hissei te- mettü tevzüne müktezi meba: Tiğe, C . — Temettüatın - bakiyesi veçhiatı üzere tevzi olunacak- tari * 10 (Yüzde on) araların- da tevzi olunmak üzere mec- İ idare azalarına, 4 5 (Yüzde beş) hastalanan memurlara yardım olmak üze re meclisi idare emrine olan teavün akçesine. Temeltüatın mütebakisi senci atiyeye devri veya hususi ibi yat akçesi teşkili için heyeti umumiyece tensip edilecek olan miktar tenzil edildikten Sonra bilâmum (A) ve (B) leri arasında bilâtefrik ve müsavat üzere tevzi edilecektir. Muaddel şekil berbiri, malik oludukları beber 8,29 Türk liralık 125 adet his- #e senedi için bir reye malik- tir. Mahaza, heyeti umumiyede hazır bulunan âzanın malik ol- dukları / reyin adedi. içtimam 'akdi gününde kanunen muay- yen olan haddı âzamiden fazla olamaz.Bununla beraber, diğer hissedarları tesmil eden bir his- #edar müvekkili için rey vere. bilir. Ve bu ahvalde, müvek: killerinden her birinin malik ol- duğu rey kadar reyemalik olur. Şu kadar ki, — müvekkilerinden hiçbiri münferiden heyeti umu- iyenin içtimar gününde kas münen tayin edilmiş olan adet ten fazla reye malik alamaz. Madde 29 — Hasılâtı gayri safiyeden mesarifi umumiye ile bilcümle teahhüdat tenzil edil dikten saora kalan hasilâtı sa- fiye temettünt teşkil eder. Bu temettüattan A — *i 5 (Yüzde beş) bir ihtiyat akçesi teşkiline. B — 2 5 (Yüzde beş) (A) hisse senedatının tediye olun. muş olan / sermayesine, altın- c maddede müharrer- olduğu veçhile kümülatif bir ilk hissesi temettü tevzüne muktazi me- baliğe, C. — Temettüatin — bakiyesi di Üzere tevzi olunacak. * 10 (yüzde en) aralarında devzi olunmuk üzere meclisi idare azalarına, 5 (yüzde beş) hastalanam memurlara yardım olmak üzere meclisi idare emrine olan ter akçesine emettüatın mütebakisi senci atiyeye devri veya hususi ihti. yat akçesi teşkili için heyeti umumiyece tensip edilecek olan amiktar tenzil edildikten - sonra: bilümum (A) ve (B) senetleri arasında bilâ teirik ve müsa. yat üzere tevzi edilecektir, Lütfen sahifeyi çeviriniz