7 Mayıs 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

7 Mayıs 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

Hem ba kutlulama öyle üç gün, beş gün sürecek değildir. Tam önümürdeki agustosun beşine dar yani üç y sürecektir. İngilizlerin bu. vesile ile bu kadar kendilerini eğlenceye vere melerinin bir sebebi daha vardır, ki oda bu sene bütçelerinde fazla halde çok hafifle aniştir. Okuyucularımızdan birinden dün aldığımiz bir mektupta da bu 25 ci münasebetiyle mesinden ahamadır. Bu, vaktiyi Müsevilerde âdet olan ve her elli 5 BEba l yahılıde - İzmir - Yıldız tepe - deki hafrivat Yazan: Avni Candar Basan: Akba - Ankara - Fiatı 100 kuruş Tarihi ve arkenlojik tetebbu ve neşriyatiyle tanınmış olan Av- ni Candar İzmir cive olduğu bir seyahat gerden bahis yük: Eserloi Bastirmiştir. Kitabın 'güd. düğü gaye, eski Anadolu sekene sinin de bugünkü gibi Türkler ol doğunu Bu sebeple Avni mer, Herodot, Just neşri telkik etmiş ve kı, Trova harbı, Amazonlar, Lid. yaklar, Pelasklar, etrafında ayrı gn eli cidiler yapmış, Sardec, Larise, Yildiztepe, İzmir halriyatlarını da - tahlil etmiştir. Ezerde yirmi beş vesim ve harita vardır. Kitabda gösterilen kaynak- ogün herkesin bütün borçlar #açları, bütün cezaları afedi. POLİSTE Kapu önüne bı- rakılan çocuk Beyoğlunda Bostan başında sokağında oturan Ma- mer zabitaya müre caatla kapısinin önüne bi bir çocuk birakıl- söylemiştir. - Çocuğun izerinde çıkan kâğıtta çocu- isminin Katine olduğu ya- zalıdır. Zabıta çocuğu bırakan ları aramağa başlamıştır. “abile) affı Katoliklerde dahi |Su doldurmak yüzünden yardır, evvelce Romada her yüz Mi yapılır, bazan İ müsyyen müddet baricinde Papa emrederse yine tatbik olunur etmiş olan evlilerin / kutlulama, Meratimine itlak edildiği gibi, kez za hükümdarlardan da eli sene zaltanat sürenlerin ellinci senesini izldde de. Üübileri yapıyor) deni- Bu hesaba nazaran İagiliz Krahı $ ci Corcun 25 inct yal sönümü: Gübile) denilmek Fakat dile kolay gel Giği için İagilirler bu kelemeyi kal: Başlamışlar, hatta 935 adımı Gübile) senesi koz leta yeni bir. tariha ehear Sardes - Lar ye tetkikat sularımıza tarsiye ederiz. Ankara- 'da Akba (sici unvanlı kiy- metli feksefi eseria müellifi” Bay (Şerafeddin ) 'den geçenlerde bu sötonlarda bahsederken, Üniversi. te (Doçeni) İerinden e Turing klüpte içtima — Dön Tarig kiüpts kilp ezası Dün saat 14te Sahpazarın. da çeşme başında su dolduran saka - Riza ile Rifki isminde irisi su doldurmak meselesin den kavga etmişler ve lerini yaralamışlardır. Zabita bü iki kavgaciyı yı kalamış ve tahkikata - başlı mıştır. Çocuk hırsızlar! Karagümrlkte Beyceğiz ma- hallesinde Sarıağa caddesin- deki 4 numaralı Mehmedin hanesine dün Haydar ve Şerif isminde iki çocuk giderek ma- rongozluğa ait bazı eşya çak anışlardır. Her iki çocuk yakalanmış ve tahkikata başlanmıştır. Sebepsiz dayak! Liman şirketinde mavnacı bulunan İnebolulu Ahmet za- bitaya müracantla - vapurdan yük almakta iken bilâsebep motorcu Bekir ve arkada; Ahmet tarafından döğüldüğü- nü iddia etmiştir. Zabita her iki suçluyu yakalamış ve tah- kikata başlamıştır. Dayak atan müşteri! Beyoğlunda Şafak sokağın- da 7 uumarali dükkânda kal vecilik yapan Bekir dün zabi- taya müracaatla, müş! lunan Şükrünün” başına vurmak süretiyle yardığı in etmiştir. Zabita Şül yakalamış ve- tahkikata lanmıştır. Çanta kapmak modası Taksimde - Paşabakkal 20 kağında aturan Eleni dün ge- ce evine giderken Raif ismin- de birisi elindeki çantasını ka- Pik kaçmıştır. Eleninin çantasında 180 ku- ruş bulunmaktadır. Zabıta bir müddet sonra Raifi yakalamış ve — Adliyeye deslim eti G.manıepıe cenkleşme filmi Antep 6 — Kurtuluş sava- şındaki güney cenkleşmel filme a'mak | için Su kuru yakında şehrimize / gele- cektir. Bu kur sırasiyle Adana Maraş, Antep, Urfada / birer hafta çalışacaktır. Antep kav. t Filme almak için eski uluslar kılığında cenkçiler ha- zırlanmaktadır. Samsunda çocuklar Bayram çok güzel geçti — Çocuk Esirgeme Kurumunun degerli yardım ve faaliyeti Samom hait göereleri çot tayraminda TEAİLERİR0 verdikleri müsemereden Tanra Samsun 30 (Hususı) — Şeh: rtimizde Çocuk Haftası geçen senelere nisbetle çok eğlencel ve güzel “olmuştur. Bihasın Cuma günü Gazi parkında bütan ükmekteplerin Hahmer ve Himayeietfal Cemiyetleri menfaatine tertip edilen balo çok rağbet gör- isüştür, Bu münasebetle Çocuk Erir- geme Kurumunun şebrimizde Ki fanliyetinden biraz bahset? GRE ni mek faydalı olur. Tp ettikleri eğlencelerden Çocuk esirgeme kurumunun Tn intba şebrimiz merkezi iki yıl evvel yalnız (8) bikes koruyordu. | ve kurtarmak arzasu ile Mahalle imuhtarlarından polis | ğor a n Ka aa gaa c |Samsunda bir konferans başla kimseriz köçükleride ara. | SAmsundea bir konferan: lci aa aa Bz9) dete, | Bürük bir kalabahk kargınında in il doktor Salâhattin — tarafından cü senenin ilk aylarında (300) ggazlar ve korunma çocuk topladı, bunların üçte el ir konferans v Zonguldakta Kurultay Kendilerine hergün ekmek, hazırlıkları bazılarının da ninesine yine süt | — Zonguldak 5 — 9 Mayısda İi | C-H. Partisinin büyük kurulk- senedir Bayram günlerinde yeni | tayi münasebetiyle Zonguldak” gözel oihize, ayülini fa gündüz ve gece yapılacak han küçüklerin sayını 560 var, | toren-merasim programı hazır- di G08) banta çöcük dokdor. | İTOLABU ERN GörE YEr lara yollandı. ve ilâçları alındı | yvet edilmiştir. Köylüler Hak iyi oluncıya kadar balleri yok* | kevinin konuğu kalacak ve landı. Kurumda çalışan Bayane | toplantılara iştirak edecektir. lar, Baylar önümüzdeki yıllar | O gün şehrin her tarafı beze- için Samsunun çocuklarına da- | necektir. ha çok ve büyük yardımlara (/— Çankırıda mektep yazırlanıyorlar. Ha İ S0 AE A gezintileri vi çecaklara” (391629) op | , Cai S Bapln S a verilmiş, sülten kesilen çocuk | Yi Eekleller gezintisine beş abalarına 160 lira süt bedeli | kırıhların iştirakiyle Feslikân tesviye edildiği gibi (101) lira. | ve Kirazlıdere mesirelerinde da para yardımında bulunmuş- | toplantılar yapıldı. Çocukların tar. bu gezintisine çocuk ana veba. Kurum bütün kudret mev- | balarının karışması mektepliler cudiyetile bu. sistemi tutmak | gününü bir Bayram haline ge- ve genişletmeg ve fakir ana | tirmiştir. yavrularını daha iyi korumak İngiliz gazeteci İzmirde İzmir 5 — Memleketimizde bir tetkik seyahati yapmakla olan İngiliz yazıcılarından ba- yan Leyloling bugün İzmire gelmiştir. Gazeteci Bayan Bor- 'novada Ziraat mektebini ve Haşarat enstütüsünü gezmişti Bugünde Vali General Kâzım ikle birlikte köylerde bir tetkik gezintisi yapmaya git miştir. Bayan Leylolinke mem- leketimizde gördüğü yenilikle- vi hayranlıkla anlatmaktadır. İzmirde talebe bayramı İzmir 5S — Bugün talebe bayramıdır. Bütün talebelerin rada bayramı geçirmeleri için yer bulunmadığın- dan ve orta mektepler ta- lebesinin bugün, ilk mektepler de Salı günü bay- ramı kutlulamaları kı laştı- Bayramı kutlulayacak Hi parti bayram yerlerine git- mişlerdi. Antepte yapıla- cak işler Ayıntap 1 — Şehir kurumu garbaylığının 935 yıl bütçesi ni 150 bin lira olarak onay. lamıştır.Şehir kurumu - üyeleri dağılmışlardır. Bu paradan 58 in 570 lirası şehrin bayındır lığtna ve süslenmesine, 32 bin 380 lirası onarım ve temizlik ine, 19850 lirası da Sağlık işlerine —ayrılmış, — harcanma" da Atatürk heykelinin yapılma- S Atatürk bulvarının asfalt. lanması, şebitler anıtının - ta- mamlanması ve Cümhüriyet meydanı parkının düzeltilmesi gibi maddeler vardır Şarbaylıkça yaptırlan —buz S ve soğuk hava fabe rikaları işlemiye başlamışlardır. İspartada çocuk bahçesi İsparta 5 — Şehrimizde bir çocuk bahçesi yapılmaya baş. Yapı işleri ve yapı in — düzenlendirilmez günden güne ilerlemektedir. Bahçede çocuklarıneğlendi. rilmesi için oyuncaklar da bur handurulacoktır. — Oyuncaklar ismarlanmıştır. Çocukların temiz ve açık havada oynaması için yapılan bu bahçe memleketimizin bü- yük bir eksiğini gidermekte dir. Muğlada maden fiatı Muğla 6 — Mart ayı içinde ilimizin maden yerlerinde 6267 * ton kurom, 3000 mangenez, 1250 ton zimpara madeni çı: karılmıştır. kızı tabü Saffet Selâ metresi oldu... Demek ressamın adeti hep böyle i- miş. Her kadına bir defa res- mini yapmay ediyor, 'ondan sonra kolaylıkla baştan gıkarıyormuş... Bu. kadın bir çingene kızı da olsa kendisi için müsavi imiş. Arakat hafif. tebessimden kendini alamadı : cingene kı ziyle münasebatta bulunmağa başlamış. Her ikiside haftada kızı oraya getiriyormuş. enaleyh Saffet Selâminin, zev- cinize hiç tanımıyorum dediği bu taş ocaklarını bilâkis çok iyi tanıdığı anlaşılıyor. Küçük Adile ablasının res- samla buluştuğunu bil bi, böyük annesi de- biliyor. 'a ses çıkarmıyormuş ama ay. zamanda Hasonun kıskançe ından da çok korkuyormu Nihayet ressama bir kaç defa artık çadırın olduğu taraflar. 'da görünmemez maktan vaz geçmesini miş. Fakat Saffet Selâmi bey bu . ihtarata hiç aldırmamış, (bana kimse bir şey yapamaz.) diye cevap vermiş Saimede ressamı çok sev- meğe başlamış. Hattâ, kiçük kizın rivayetine göre vi kendisini beraber İstanbula gö türmeği bile vadetmiş. Fakat bir müddet sonra her kadın. dan biktiği gibi çingene kı. zından da bikmiş ve urtık be- raber götürmek sözlerini ağ. almaz olmuş: Kız gittikçe imi daba ziyade sevdiği ve bu . kızların muhabbetide | gönül eylendirmiş olacak. Ni Anlaşılan gayet şiddetli ve ih- | hayet tablo bittikten sonra tiraslı olduğu ressamı fe- | ertesi gün haso çadırı kalı 'na halde kıskanmağa ve taciz | map başka yere nakletmeğe ka- etmeğe başlamış. rar vermiş, Zaten Şadan Boy Hattâ kızın kocası çadırı | de, çingenelerin daha ziyade kaldırıp başka tarafa göçece- | çiftlikte kaldığını - istemiyor- ği vakıt Sai muş. Burasını zaten bizde mek İstememiş. Fakat ressam | liyoruz. sonra tekrar kendisini arayıp | — İşte tablonun bittiği gün sizin yi bi ü çadırın olduğu yere gitmeniz çitmeğe teşvik etmiş, bundan | Ve ressamı alıp ağaçlığa gi betatik d:s;.,..ı,ı bıynîı: meniz Üzerine Saime derhal savmak imiş. - Bütün bunları | vöziyeti anlamış ve ressamın istediğine bükmetmiş, pek fena ona her şeyi söyleyormuş. Hat. | kıskanmış ve siz ağaçlıkta do- ta Pendik komiserinin anladığı. | laşırken arkanızdan takip et- na göre bu küçük kızın bile | miş. Bu çingene kızlarının ağaç. ressama karşı bir temayül his. | lık çahlık aralarında görünme- settiği görülüyormuş. den yürümek hususunda nek; İhtimalki Saffet Selâmi Bey | dar mahir oldakları malümdur. iki sebeple münasebetle bulu: | — İşte siz, bu kız. tarafından nürken, omun haberi olmak- | takip edildiğinizin farkına var- izin bu. küçük kızlada ayrıca | madan kol kola bir. müddet gittikten sonra bir yerde dur. Mmuşsunuz ve kız. orada sizin ressamla, Fehim bey orada sözü kes- ti, ağaclıktaki öpüşmek vakae sımı, genç kadının yözüne karı Şt tekrarlamak istemediği an. laşılıyordu. — Melâhat tekrar acı acı göldü, dedi, ki: ' —, Sözünüzü ikmal edin, Fe. him bey, benim ressamla öpüş- düğümü / görmüş, — değilmi ? Bız bu herkesin gıîrd alık Şadan hiç farketmemişti FND Üa bant imden kendi izüne devamı ile e, bunu görünce kıse kar L Ha Gila M gibi olmuş. Hatta o kadar kızmış, ki az kalsın sizin iki. nizide orada bir piçakla öldü. recekmiş. imadı. Devamı var