May 12, 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 1

May 12, 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 1

/ Abone Şerai Günün yazısı İmtihan işleri yine sarpa sarmış! Tlkbahar mevtimi - geldi. wersimde başlıca merzuubahir Bu izde fazla olarak. ba imtihan meseler e olur. Zalen evrelce de yazı İmtihan meseleleri, senede iki def değiştiği vakit, behemehi ıkar, İlkbahar ve sonbaha derinde güzetelere göz gerdir renlerin en çok okuyacakları ya. zilar, mutlak İmtihan dedikodu. darıdır. Bu kaide, bu seve de hükmünü gösterdi, bir iki gündür gazet de yukarda ünvan ittihaz eti miz Çıntiban işleri yine sarpa sar- di) gibi yarılar görülmeğe başladı. Gazetelerin verdikleri bu- habere düzimgelirse bu ser hakikaten güç bi almış. Halbuki biz kış ema- mükemmel yeni bir İmtihan tnamesi yapıldığı hakkındı ki haberlere bakarak artıl ik. rinin bu sayede mühim dertle den birinin eksileceğini zannede- vek buna da büsbütün seyinmiştik. imtihan işlerinin bozuk git 'den netice itiharile en ziyade görem, muazzeb olan ve gö nül üzüntüsü çeken babalardır. İm: olamıyan veya nihayet ço- Onlar tatil başlayıpta tazyikinden — yakalarını mektep kurtarınca ve kırlara dağılınca her geyi unuturlar, gülerler, oyna: yarını düşünmezler. - Bir babalar Âze bütün tatili, ikmale kalmış elan. göcüklürımıza münllim tedarik et ders okulmak gibi yorgunluklarla geçirdiğimiz gibi, Üsle bir de (Acaba çocuk muvaf fak olacak am?) 'Diye gönül üzün. üü çekeriz. İşte, Halbuki iş hiçte öyle değil. çünkü evvelki gün İstanbul daki bütün mekteplerin müdürle- vi, İstanbul Kültür müdürü - Bay Mehmet Eminin nezdinde toplan- amışlar yeni imtihan talimatname- de bu tali matnamesin fatbiki adeta gayri mümkün alduğunda karar İılmiş- dar. Bu heberi veren gözete - tali yor! " Alh ay evrel olan ve yalmız idare amiri noktal nazarımı ihtiva im gir Katırları da yazı bu tar Timatuame bütün maddi imkânları selbetmektedir.” Birzet mektep müdür allimlerinin talimatnamenin. demek, yine her seneki gibi ortaya birçok de- kakanlığı bü müracaat üzer göphesiz talimatnamede icab tadilâtı yapar, Yalnız mekc. teplerde imtihanlar dün başlamı tar, İmtihanlar başladılktan sor falimatanmenin değiştirilmesi tabii iyi bir netice veremer. Acaba bü talimataamenin tatbiki güç ol duğu daha evvel düşünülüpte ona göre le bir tedbir. alınmış olsaydı daha iyi olmaz miydı? İse $tanbul kültür müdürlüğünün, kül. tür bakanlığına bu müracaatına ne cevap verileceğini büyük bir me yak ile beklemekteyiz. ZAMAN Numara: 321 Hariç için a 2800 Ka Zim . Harmosmaniye, Şeref Sokaği, TELEFON: 20520 Kurultay komisyonları dün toplanarak sabahtan gece yarısına kadar çalışmalarına devam ettiler Komisyonlar bu sabah tekrar toplanacaklar — Dün program komisyonu ile dilekler ve hesap komisyonları toplandı 'vermek üzere C. Halk partisinin kurultayına giderlerken Kamutayın binast önünde yapılan Parti heykelinin iyakından görünüşü Yunanistanda 33 asida- ha idama mahkum oldu tayı 'çekerek telim dirmiş, fakat tayyare yaklaşnen - bombardımanla — hem Piloto öldürmüş, bem de tayyare- yi parçalamıştı AHNA'TI (Hususi) — Deniz 8e silerini muhakeme eden diraniharp dün gece geç vaki miştir. Bu hükme göre Niki tere pido muhtibi süvarisi kaymakam Papazoğlu ile firari amiral Demesti- kasın yaveri olan ve isyana iştirak İ — — Firari Miralay Demestikos, Kol- etmiyen Vis amiralı Kordelayı bas | yöleksiz, miralay — Halkiyopules Griborekin eski eumhur relai Kone çından yaz hen idama mahköm Hunlardan Niki tergide muhel Kaçırılan çocuk yok Ne kaçırılan çocuk, ne de linç edilmek isteni- len kaçakçı var!- Hâdisenin aslı nedir ? imt'biber süecak bulurkl nekapı'da Salmatomrukta otu- farafından sine- Beşik- doriyetisin oğlu kaymakam Kon- Devamı 2 inci sahifede Epeyce zamandanberi güzet de, İstanbul ve havalisinde birç çocuk kaçırma hi geldiği yazıldığı ki polis kaybolduğu veyahut iğneli fıçıya atıldığı söylenen bu çocuk- ları birer birer buldurarak nilele- rine teslim etmiştir. Bu cümleden olmak üzere, yıb olduğu söylenen Akay idaresi birinin oğlu olan taşta Ortabahçede doktor Melâhat isimli kızları da Emirgân- da görülerek — velilerine / teslim edilmişlerdir. Beyoğlunda - Yazıcı sokağında oturan ve kaybolduğu yazılan 19 Devvmi 6 ncı sahifede geömiden d kayarak denize düşmüş ve bu sl Dün Perapalasta verilen çay miyafetinden bir intiba (Tafailâtı Ginci sehifededir) Matbaai Ebüzriya, İstanbul Sabahları Çıkar Siyasi Gazet Fiati Her Kurultayın ikinci toplantısı bugün |. Ankara 11 (AA) — CH P. Büyük Kurultayı birliğindi C. H P. Büyük Kurultayı kı anlayonları, galışma Sek'yarın sabab. tekrar. başlıya: komlayonu ; mezbatasnı Te parti merkez hesepler kamlığını ve dürçünlüğünü Malatya, De- nızlıde zelzele tya 1L ÇA A) — Düm TERE LA Saniye süren bir depreme A!marı y; hiç boş durmuyor ! Hem Avusturya, hem de İtalyada karışıklık çıkarmak istiyor muş.. 1 (AA) — Yu 'madan Elmasyan Sarı yedde madam Elmi inminde “bir kadını yi Zabıta bunlsr darımı anlamıştır. Va yeni ada Şürdaketedir. Hirka Mektedir. Difer taraftan bu katil bâdise. sinin “tahkikatiyle müddekamumiz Tik te meşgul olmaktadır. Müddoi umumi mütvinlerinden Rar Ferhat kekrar mahalli hâdiseye giderek yer niden tetkikatta bahümaektir. ( Hi cEm Piyango Tayyare piyangosunun 19 uncu tertipbirinci keşidesi dün Yapılmıştır. Dün kazanan muz de Blralar. Veit öi bir gekilder dördüncü ,.ı.wıe..u._J Pazar 12 Mayıs 1935 Faziletsiz saadet yoktur. Didero (Şerki 3 öneü sabifede) Italya-Habeş harbı mu- hakkak gibi görülüyor illetler cemiyetinin mev- sırıılıcık, Almıııya Avusturyayı yutabilecek Habeşitan tara- finden preni itibariyle — kabul kat Habeş impe- ratorunun Roma- ya gödermiş ol duğu son nolaya miyen — muhtelit hakem komisyo- Dunua. biran eve vel teşki B yansa ile İngil- tere'nin bugünler — Bagünkü Habep-İtalya hudutları ve İtalyanı de İtalya hüküme- göz diktikleri vaha ti nezdinde dostça teşebbüşste bulunacakları baber alınmıştır. kkül ettiği, Fransız Hariciye Nazırı Lehis- tanda pek soğuk karşılandı... Fransız, Lehistanı tatmine uğraşırken bu seferde Rusya ile ittifakını zaiflatmaktan korkuyorl! cepi Bildikiler yerler ek olam Bükreş. 11 (ALA) — actelle,, dergisi Balkı yrisin. bir belgemini yaz- maktadır. “Sarslınaz bir bağlılık ve açık “Sekim Romen arkadaşımızın Devamı 2 nci sahifede G — Bu gondol gezintisi de içindekini memnun edemedi, biraz da "Roma, da avutalım bakalım !