2 Temmuz 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 5

2 Temmuz 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 5

2 Temmüz İsmmı unutan adam Yeni Lavrens eskisinden usta! Trelitche, değiştirdi; yaşadığı vatanların sayısı Karışık zaman- darda, — asılları, belli olmyan ba- . sergüreştçi insanlar - yetişir. Bunlar, mensup ifa ettikleri gibi, büyük zararları. da dokunur. Bir gila nasıl esrare engiz bir suret- te yükseli ler yine öyle sessizce ore tadan kaybolup giderler. Lavrens bunların başlıca misallerinden bi- ridir. Lavrens bazen krallardan daha nafiz olduğu, bir iki mil- ktin — mukatderabını elinde tuttuğu halde, yap: tığı vazifelerin - ehemmiyetile ip olmıyacak bir tarz- sahadır.| Hayber geçidinde emperya- list bir İngiltere ile eski Otok- rat, bügünkü ihtilâlcı Rusya arasında ber gün muhtelif suretlerde tezahür eden casus- duk dramları ceryan etmekte- dir. Biri toprak hirsiyle hare- ket eden diğeri de ihtilâleı fi- kirlerini yaymak ihtirasile ku anan iki devletin müsademe- leri arasında bir şahsiyet be- lirdi. Lavrensin yerini doldu. ran korkunç adamın ismi Tre- bitehe Lincola dir. Mühtelif isimler altında mub- telif davalar arkasında koşan ve binlerce insan hayatının hesabını şüphesiz ki veremiye- cek bir vicdanla dolaşan bu adam, Galiçyanın fakir bir Ya. hudi köyünde dünyaya geldi. 20 sene müddetle o fakir kö- rün Hahamı olmak üzere ye- tişdi. Zeki fakat ahlâki telâkki- lerden uzak yaşayan bu adam, dini “merasimin miyeceğini anlayınca, 21 ya- şında bir gün, merkezi Avru- panın yolunu, parasız. pulsuz, isimsiz, menşesiz tottu, rubun. iras vardı. ailesini da tutmşan bin Herşeyi inkâr eti unuttu, vatanını daha hatır ir hayat yaşamak en- yanıyordu. Çok mahi bir yalancı idi.Haysiyet, mahcup olmak gibi meziyetlere malik değildi. Onun i Jiğın - suyun içinde - yaşaması gibi bu da uzun seneler reza- Tet içinde hayat — sür; 24 yaşına geldiği zaman burgda Loterci papas, Kana. dada Anglican rahip, Kent dukalığında Presbiteryeni ala- k dolaşt. Her — girdiği yere hörmetle kabul edildi ve oralardan bir gün yavaşçacık mvıştı, tabli beraberinde de iselerin kasalarındaki mev. cudu - yüklenerek.... — Kendi kendisini Jan Jak Rusoya ben. zetiyordu. 25 yaşında birdenbire kılık değiştirdi. Pariste evlendi. Lom draya avdet ettiği zaman ih- 'tibar görmeğe başlayan bir adam oldu, dikkatı celbeden osyoloji kitapları yazdı. Sin d0ka ikminl-alarık İogiliz taz biyetine geçti, Liheral fırkası reisinin, evvelâ kâtibi, sonra arkadaşı ve nihayet yoldaşı oldu, siya- abil saylav de siyası dete karışlı. ve oldu. isimlerin, tâbiiyetin, 1 bilmiyor Trebitehe, Buda rahibi kıyafetinde Fırkanın en hararetli taraf- ve İngülir siy sözü geçer adamı olmağa baş- dadı. Yaşadığı hayata da do- yamadı. Lüks ve — servet ihti yacile kıvranıyordu. Para vur. mak için çare'er düşündü ve bir. Banka tesis etmeğe kalktı. Müteaddit — ispekülasyonlara girişti bir çok adamları ye- Te vürdü, — ve tabü. olarakta bir takım düşmanlar kazandı. gün mecliste mah yüzüne vuruldu. Hiç bir şey söşleyemeden çekildi gitti, kırk sekiz saat zarfında banka to- pu attı. Karısı ve oğlu ken- disini terkettiler. Trebitche bü- yük bir rezalet içinde Lon drayı, meclisi/ terketti. Meç- hüller alemine ve karanlığa yeni bir adım attı. hüsufe uğradı sine kadar göri larda Belçika Ticaret mümes- sili olduğu anlaşıldı. 1913 de Romanyaya bir Bal. kan devletinin / gizli - casusu olarak iş gördü.Saray Bosnada Veliahdin vurulması hadisesinde | orada bulundu ve bunun bir harbe yol açabileceğine aklı kentiği için derhal Londraya hareket ederek, İngiliz hükü- metine arzı sadakatla hizmet ialebinde — bulundu.. İagiltera 9 sıralarda bu gibi adamlara çok muhtaçtı. Teklifini kabul etti. Trebitche Entelicens ser. girdi. Alu'ay dehşetli bir faaliyeli “gözüktü. Kimsenin başaramıyacağı işlerin hak- kından geldi. En semereli ha. berleri bu getirdi.. Fakat huylu huyundan vaz n yedinci ayda sini yakalamak - istiyen polisi de katlederek sırra - kadem bastı. Nevyork'da yankesicilik et tiği için hapse mahküm edildi. Oa ay yattıktan 'ransada gözüktü hiçbir iş beceremedi, Almanyada Kapp taklipi hükümetine karıştı. Mu- vaffak olamayınca soluğu Ce- nevrede aldı. Oradan İtalyaya geçti. Ve koğuldu.. Hizmet edeceği baş- kabir devlet kalmayınca Rusya- ya teveccüh etti ve Ruslar da list devletlerin / esareti tarmak vazifesile bu adamı Gandinin yanına kadar so- kuldu, Çinde Afganda gözük- tü Hindistanda tüccar sıfatile kervanlarla günlerce yol yü- rüdü. Şimdi ne yapıyor. Sağıı- Kurulan bütün tuzaklardan muvaffakiyetle sıyrılan Tribit che kendiside bunu bilmiyor. kimin için ve bangi fikirle bu işlerin yolundadır. onunda farkında değildir. Tribitehe bu karanlık kötü macera do- Ju hayata ruhunu sürüklüyor. Trebitche hakikf hüviyetini kaybetmiştir. Dünyada bir tok dostu samimi ahbabı yoktur. içinde dolaşıp duruyor. CORMA İ Güzellik nasıl temin edilir ? Her sabah idman yapmayı unutmamalıdır Her sabah yapılacak iki egzersiz — En son yazlık tuvâletler — Sıcaklarda içilecek buzlu limonata tertipleri — Yazlık perdeler nâsıl işlenmeli Her sabah yataktan kalkar kalkmaz, genç bir kadın be- hemal idman talimleri yapma- lıdır. Ancak bu süretle vücüu- dunün “güzelliğini, çevikliğlei temin'edebilir. İ telile rinin bir. faide verm behemhal devamlı bi yapılması lâzımdır. Yoksa ara- sıra yapılan eksersizlerden için sürette eksersize sid resimler dercediyoruz. Bu ekseresizlerin her biç olmaz ise on onbeş defa yapılmalıdır : 1 — Kollar baş hizasında havaya kaldırılacak evvelâ sa- a sonra sola devredilecek. 2 — Kollar ayni vaziyette kalarak göğdeyi dizleri bük- meden arkaya sonra yine leri bükmeden öne doğru lecek. Güzel sözler. © Gönül şarti bir hüküm. dar olmalıdır. Onun - saltanat sürmesine, zevketmesine mu- mancat ğöstermemeliyiz. Fa- kat mustebit bir hakim olma. sına meydan vermemek lâ- zımdır. © Hakiki aşk her feda- kârlığa katlanmalı ve hiç bir mükâfat aramamaldır. © Ruhan, cismen, iktisaden Güzel bir per-, de işlemesi | Favi olmıya çalış. Zaif, ekser insanlar tarafından hakir gö- Bugün Bayanla- | rülür. zimiza — güzel bir | — €© Fenalığın en büyüğü, Yazlık perde örne | vaktı faidesiz geçirmekti © Fena ahlâk sahipleri ile görüşmek, fırtınalı havada ge- miye binmeğe benzer. © Hayat, istimaline kıyıla- mıyan bir cevherdir. Bi sunuyoruz. İşle- me elde kasnak ör. denilen cins- Hi Bağda: Bu rop- sayfiyedeş — pilâjda güneş banyolarında kolaylıkla kullanılır gayet zarif bir mo- deldir. Altındaki küçük resime lerde görüldüğü vechile robun arka tarafı istenildiği” vakit Çıkarılabilir. O takdirde İpek- perde edinilmiş olur. Sıcak günlerde içile- cek limonata tertibi İkilimonu ortalarından ke- siniz ve bunları sirke dolu bi ine atınız. On il t öylece kalmalı. 25 İlitre limonata yapmak için birbu- Teni esmerleştirmek için Bi Dadislar. düle'yn yit Ka Yraetari Yağılalş DÜO CER iamealalan M Bi M TESLA N Bakerek Yizkrin seğlk alamasınlar Bot | çok kilo geker, ayrıca 125 smerleşir V gram nöbet şekeri lâzı Şekerler eridikten sonra ların; içinde su koyverdiği sir- keyi suyun içine boşaltmalı ve böylece sekiz gün bırakmalı Her gün bir defa karışdırmak Tüzımdır. Dokuzuncu —gün suyu iyice süzmeli. Sonra kalın şişelere boşaltmalı ve şişelerin man- On beş yirmi gün sosra bu Jimonata — fışkırmağa — başlar. Bundan bir iki gün sonra da artık içilme kıvamına gelmiştir. Lezzetli bir limonata daha Büyükçe bir kaba - bir litre kadar soğuk su koyup İçine arzu edildiği kadar şeker at malı, Şeker. kendi. kendine : erisin. Bunun da içine üç pare ça darçın; dilim dilim kesilmiş iki limon atmalı, - Üzerine iyi cins olmak üzere bir litre be- yaz şarap katmalı, Öylece bir Kaç sant kalsın. İçileceği va. kit ufaklanmış - buz parçaları Siyah ve beyazlı bir mayo Alt tarafı bir (şört)tür. İse tenildiği vakit şört çıkarılmak. tadır. O vakit tam manasile bir mayo meydana çıkmaktadır. Bu sene kenarli şapkalar moda- dır. Resimde görülen beyaz ha elbiselerde ıhtadır. garnitârlü güzel de Haftalık Fıkra Saçın kıymeti zama- na göre değişir. Ali ile Huriye yeni evlen” mişler. Tam “Balayı, mevsi- çeçirmekte idiler. Ali ga- vesinirli bir delikanlı sakin bir surette idare edi- yordu. Bir gün başbaşa yemekte bulunuyorlardı. Ali birdenbire sinirlendi ve hiddetler — Bak helet. Yemek için- 'de koskoca bir kul Senin sa- çıma benziyor. Altın sarısı. Renginden bellil.. Bu olur şey dej bu sabah saçlarım için bayılı- 'yor, şiirler söylüyordun!. Şim- di ise bir telini yemekte bule düğün İçin nefretle şikâyet ediyorsunl. © Silvin Sidoey; — (Gençtik nağmeleri) adlı bir film çevi- recektir. - Kendisine — Herber Marşal refakat edecektir. Tam mevsimlik iki model fi siyah askı- takılır. Bü rop Albenden, ketenden tüsordan, yapılır. Rengi oldukça parlak olmalıdır. Solda : Bu bir Kap gile yanl bir nevi yelekli kaptır. Düğmesi yoktur. Belden aynı kumaştan dar bir kuşak ile tutturulur. gl A