3 Temmuz 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 1

3 Temmuz 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 1

Abone Şartları ZAMAN Çarşamba 3 Temmuz 1935 Vehim, insan kafasında akan Türkiye için Hariç için ince bir korku ırmağıdır. Gitgi 1m9 K bütün düşünceleri kaplayan ve boğan bir sel olur!? Arthur Roche Matbaai Ebüzziya, İstanbul Sıhıhlırı cıııı Siyasi Gazete Hati Her Yerde 5 Kuruştur. (Serhi 3 üncü - sahifede) ı Günün yazısı İstanbul | evleri Sığından, ev yapılı et el Ban dönekeree, İstanz Çüskü - senelerli yangın isi ve kokusu Ti plânlarımı böyle Tere kümamek kabil değiidir. Za ten (kübik ) üslüp, Avrupada da balaşık kötü bir bastalık gibi çok yayılmış, oralarda da bu yüzdem Bina namı altında dört küşe bir yüksek olan, Avrupa: lik olduğuna göre, ayaı liğle, belki daha/ fena şe- kilde, bize de sirayet etmiş olma. maında görülen bu zevksizliğe rağ- men, İstanbulun bugünkü inşaatı hakkında, yukarıda da söyle aekilde mütemadiyen şikâyet edilmesine bizim aklımız erme- | | | | alıren, İstanbul Belediyesi, Helis sanatlarınen yüksek derece gine muvafik bir yapı plân ha Zırlamalı ve bütüa yeni yapıların Ja bu plâna göre yapılmasını tes nn etmeli imiş. Halbuki böyle/ birşeyin İstane bul için kabili. tatbik: olmadığını vfak bir hesap ve muhükeme gös- derir, Bir kere — umran meselesi, öyle/ zanne gibi — herhangi bir belediyenin yapacağı bir plân meeselesi (değildir. O, herşeyden Evvel gervet, feyiz ve bereket, tir Çaret ve alışveriş işlerinde geniş lik ve bolluk meselesidi Büzün İstanbul ize, bilhasın merkeri hükümet olmaktan çıkdı.. icaret ve alışveriş hu çök. gerilemiştir. — Helo deriz, Geçenlerde intihabat münanebetiy- le İstanbul Belediyesinin elde et tiği rakamlar kat'i olmamakla be. zaber, İstanbul / süfusunu / galiba küsur - olarak görtermiş itler nüfusu bir milyor u bulan bir şehrin ahalisi bu kas ia, fevkalâde bir plânı yapılıp tatbik edilme uzdır. istemek m Namafi İstanbul / Belediyesi , bir plânda Föni yapılar içim ee Yapmışı bir hayli kayı der de koymuştur.Fakat bizzat Bo lediye, kendi yapdığı bu nizamca meyi yine kendi tatbikten âciz kalmaktadır. Çünkü plâna konmuş olan hükümlerin bazıları, çok bü- Yük ve çok zengin şehirlere mah- sus hükümlerdir. Eğer Belediyenin Koyduğu bu mizam ; İtalya - Habeş işi, fena bir çıkmaza girdi! İtalyada büyük manevralar Afrikada harbe başlamak için yağ- murların dinmesini bekliyorlar Bay Eden, Roma görüşmelerini anlatıyor-İngiliz gazeteleri İtalyaya hü- eum ediyorlar - Fransız Erkamıharbiye Başkanı ve Musoliniile görüştü Halyanların vapurlarla Afrikaya taşıdıkları Masavva İimanında Roma 2 (ALA) — Bol 've Udine bölgelerinde Temmuz aldığı tedbirl bütün İtal. yoyu candan karşılamıştır. yan ki Tribune gazetesi, bundan bah. aederek diyor ki: * — Hükümetin bu kararı'da gösteriyor ki, sömürgele yıflatmazsıştır. İtalyamın dllâh kuv. veti Avrupadakl ödevleri (vazlfe- deri) için olduğu gibi dürmaktadır. İtalyan sevkiyatı görüştükderi bildirilem Franan Erk hare - İtalya Erküm haze biye reisl Generel — biye elsi General ee — " Gamelin Badiglle Âmerika donanması artıyor 35 şer bin tonluk 7 kru- vazör daha yapılacak Önümüzdeki ilkkânunda 1 kruvazör, Luçak gemi- si, 5 destroyer, 3 denizaltı gemisi tezgâha konacak apacaktır, Bu ıi doldurmuş gececektir harp denizciliği g yal için 35,000 tor Tuk bir harp kruvazörü 12 des Bir hafif krurazör, 15.000 tone İuk bir uçak. gemisi, 1850 tonu H aşmayan beş destroyer, ve üç de- Alral oe | İkinci bir hafif kruvar zör, 1500 tonluk yedi destrayer Tarın behemehal — tatbikine kal- Kaştlen İstanbal — iaşastımıa, — bir gönde (zınk) diya / düracağina güphe yoktur. Bu da, ahvi ve gersili ümümiyeye uygun mayan kanun kıntıya kürek çekmekten başka Çermez, İstanbul Bele. n bugün yapabileceği ve yezins. yaptığı şey. ahşap bina Haşasını yazak etmiş olmaktır. Belediyenin en hayırlı ve Nizumlu yapılaa tetbik edilemiyeceğine ve | işi budür ve İstanbuldan da, bu. kâğıt üzerinde kalacağına ayrica | günkü ekonomik vaziyetine n bir delildir. an, daha fazla bir gey beklemek, İşte İstanbulun iktisadi vöziyeti | hele muhteşem plânlar istemek, böyle kaldıkça şehrimiz için bü- | bulya ve rüya içinde vakit geçir. yük sanat plânları tansimlel ve | me demektir. #atkilini sözlemek ve istemok ae ZAMAN vi haberlere göre İtalya mütemaz diyen — Alrikaya — neker sevket. iaektedir. 28 Hhalranda” Remdle Devamı Ginci sahifede Atatürkün te- şekkürleri İatanbal 2 (ALA,) — Cumur Başkanlığı Genel Sekreterliğin. den bildirilmiştir ur etmiştir. Balkan hükümet- leri ve barış B. Titülesko Londrada görüşmeler yaptı Londra 2( A) — Bay Tüü- İesko dün, Bay) Baldvin, sonrar 'da Bay Van Sit tart İle görüş. Bugüu söylemiştir. Devamı 6 ncı sahilede Atina muhtelit takımı geliyor 'Takım, İstanbul muhte- liti ile iki maç yapacak | Aldığımız bir Ohabere - göre | Atina Omühteliti — İstanbul Omuh- deliti e maç yapmak üzere şehe ize gelecektir. Bu hususta ki bütün formali. ilmiş ve kunturat çöre Atina mu telit takımı bu ayın yedisinde ve dekurunda'şehrimizde iki maç ya pacaktır. Bu maçların ikisi de las bul mühtoliti ile olacaktır. gehrimizi Bizde opera oynanır mı? Beyinci sahifemizde Bay Aziz Çorlunun. bir tetkik yazısı var. dir. Tramvay Şirketi bir türlü yola gelmiyor! Mühlet bittiği halde yolları yaptırmadı. Fatih Kaymakamı, Topkapı yolunu da yaptırıp parasını Şirkettsn almağa karar verdi-Bugün tamirata başlanıyor - Diğer yollarda kontrol Üzerinden tramvay geçen çadde ve sokaklarda tramvay hatlarının — ikişer tarafında: yeğirer metrolik saha, inde bulunan kaldırımları ine ga ve tamir etmek Tramvay Şirketine sittir. Bu cibet şir çetin mukavelenamesinde mün- deriç olduğu — halde şirke şimdiye kadar bazı semtlerde bu üsüle tamamen riayet et mediği görülmüş idi. Bilhassa Fatih Kaymakam. biğr mıntakası dabilinde trame KErEesee yollar ” ekseriyetle tur. Bu bozukluğu gö ren Fatih Kaymakamlığı gibi yolların tamir edilmesi için girkete müracaat etmiş, fakat bir semere hasıl olar mayınca Fatih tramvay istas- yonu civarında bir kısm yolk lan B=,. yantasıyle . tac mi nşti, bunün - üze rine şirket Belediyeye — müra. cnat etmiş, kendisine on beş Ezlük bir müblet verilmesini, u müddet zarfında veya ni: hayetinde bütün bozuk yolları yaptıracağını vadetmişti. Afyon - Antalya hattına başlandı Aydın demiryolları da D. D. İdaresine geçerek ilk tren işledi İzmir: 2 (ALA.) — Aydın şimenldfer hattı D. D, yolları Yönetimine “daresine, geçmiş ve bugda'llk tren törenle kalkısıştır. 've ray döşenmesine başlanması Fatih Kaymakaml Hüll yolları - tamir / ettiri başladığından şirketin mühlet aldığı zamana kadar geçen müddet zarfında Fatih Kaye makamlığı mıntakası dahi S00 liralık yol tamir ettirmiş Lütfen sahifeyi çeviriniz Tayyareciliğin bir zaferi daha İki uçman kardeş, hiç ara vermeden 27 gün 5 saat ve 33 dakika havada kalarak bütün zaman rekorlarını kırdılar yer. tayyarecilik sahar dnda heman her gün yeni bir. mus Asatıdakt. tolgraf ta Aaı Tpi Kirlaaı h ara vermeden har ada uzün müddet Kalabilmek Uçman Keya Kardeşler, son tecrübele Tamak üzere havalanmadan evvel tayyare: bildirmektedir. Meridisn 2. Amer Uçman. Keys. Kardeşler, nihayet dün akgam enat 20,05 de yere İne amişlerdi Bükreş 2 (A.A.) — İki maç yapmak üzere Bükreşe Fenerbahçe - Güneş karşık Türk takımı — bugün - binlerce seyircilerin önünde ilk oyununu Yüventü s takmiyle ya miştır. Karışık Türk takın — gü zel oynamasına rağmen Ro- menler. körnerden yaptıkları bir sayı ile ilek devreyi galip bitirmişlerdir. İkinel haftayımda daha ağır ada (ALAJ —| Fenerbahçe - Güneş muhteliti galip geldi Golleri, çok güzel bir oyundan sonra sol açık Fikret ve sağiç atmış lerinin önünde Keys kârdeşler, hiç ara vermer der, 27 gün S saat ve 33 dakika havada tulumarak - bütün zamaa ekorlarını kırmışlardır. basan Türkler sol açık ve sağ için ayağı ile gol yaparak oyunu bire karşı iki - sayı ile kazanımışlardır. Karışık Türk takımının yük- sek ve centilmen oyunu bür tün seyirci tarafından alkış. 'ürk spreuları Bükreşe vare gıkları günün akşamı Türkiye Elçiliğinde onurlarına bir söle verilmiştir.