9 Haziran 1936 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

9 Haziran 1936 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

ŞS e T Te Bizans Sanati Son günlerde Bizanı Sanatine a erorlerin “meydana Ürerlme bir. okuyucumuz kemale erişti. Mukadder şeylerin Hapkel ve temsili rosimle göster 782 de başlıyan lurgunluğa uğ- atü, daha sonra dokuzuncu marim sanat Bu / kayıştan kurtuldiyse de 1204 de/ İstanbulün çaffakiyeti keltraşlıktaki müvaflakıyeti pek mahduttü. Onun bu yöldeki mü- vaffakıyeti, daha fazla ufak tefek zerlerdedir. aramak gerektir. Boyalı. “resim 'naça'malâm olmakla beraber boyaları. ” kutatmaktaki ” güçlük ü fanle “kullanılernnınn TeSgel Slüz Bizandılar parlak ve- yanlış enkler kullanırlardı fakat çirdik. Tei gorlar adesiz değildi. Kem daha v0 hakikaten iyi ve faideli bir şekil almış olan. (Havacılık ve spor) mecmuasının (43 - 142) numaralı 've 15 Mayıs tarihli nüshasıda çık- anıştır. yazıya ilâve edilmi Ondan sonra ( Türk Kuu dere- Terine başlarken) ünvanlı ya: gelmiş olan musllim tayyarelere verilen Buna Türkçe herkesin ceği bir mukabil bulup ta şiv v Bizans mimarisinin asıl kaynağı Tatanbaldar. İmparator. Kosi ile birlikte İstanbula gelen Romalı mlmarlar eski/ Yunan mimarla yakta geçikme bir çok yenik beraber - inkişaf altıncı amırda. İmparatorluk hududu dışında nüfazünü yapıyor- lmamada ea İstinyendi 'de Bizans üslübu ile Romen üslü- bu ai kişafı bir aat çize Fek tahdit etmek imkânnız gibi. dir, Çönkü bu İki üslüp yan yar (Yenl Bizana) üslüba arasındaki farldarı / görtermele - mümkündür Daha. evvelki kilisolerin dış gö- zünüşü ihmal edilir. Fakat iç ter tibat mebruldür. diş görünüşe fi a Franartcada (Pianör) den alınarak birde (Planörizm) yani (Planöreüilük) diye bir kelime oldu. Bunu da bilmiyoruz. Böyle bir kellme Fransızenda sadece (planörcülük) gılman daba kolay olur. Bu makalede tayyaresi: derle uçüş hakkında faideli malü- Kat verllmekte, (polanöc) lerin cy- salleri izak yazları ize tavalı iz. Bu nüshaaı 20 kuruştur. Fikir hareketleri hürriyet temelleri), (Petrol için gizli harp), POLISTE Bir tabanca sa- hibini yaraladı Yaralının vaziyeti tehlikelidir Dün Belediye önünde garip olmuş ve Talât Samatyada oturan nüfus me- amurlarından Bay Talât - silh taşımağa meraklı olduğu dalma Gzerinde bir tabanca taşırmış Bay Talât dün tür- benin önüne - geldiği — sırada üzerine bir fenalık gelmiş ve düvara - dayanmak istemiştir. Fakat arka cehindeki tabanca huzla duvara çarptığından ateş almış ve sahibini yaral Bay Talâtın ya: didir. - Yaralı derhal imdadı hhi otomobili ile Cerrahpaşa hastahanesine götürülmüştür. İki kadın sokakta kavga etti Polis, kavgacıyı yakaladı Dün Beyoğlunda sokak or- tasında iki kadın bir köpek yüzünden kavga etmişlerdir. Hadise şöyle olmuştur: Pangaltıda Çiftecevizler 40- kağında 46numaralı evde otur gezerken. biç tanımadı kadı — Sen benim köpeğimi çal- mışsın! Diyerek köpeği almak iste Bunun Üstüne iki kadın kavgaya başlamışlar neticede Eleni polise tahkir edildiğin. den bahsile şikâyet etmiştir. Kavgacı — kadın — yakalanmış tahkikata başlanmıştır. (Amerika ir tetkik ) yer. Rüm> unsürünün ve zetelerinin yaptıkları” gürültüleri, Rumce - bir iki gareteden iktibar ettiği yazıları da karıştırarak, a latıyor. O devri yaşamış olanlar, Meş acılarını — hâlâ Âh, o zaman . göstere detler, azemilikler ve o yürden gördüğümüz xararlar | Hatı bu meseleye dair olan gatırlar vkurken o günlerde doyduğumuz azaplar bütün kuvveliyle yüreği- mizde yine canlandı. Ömrü ge 'ye döndürmeğe imlân olsaydı, bu Necib ve asil Türk milletinin © Mecmunda - yine Cahidin, Bay ( Peyami Sat (bir tereddüdün romamı ) Gnvanlı kitabı. hakkındaki tetkik te oku- mağa değer. Bir köy yandı Bir ihtiyar da 20 kuruş için can verdi Söğüt (Husnsi ) — Birkaç gün evvel Söğüde dört ki metre mesafedeki Siraca kö- yünden çıkan bir yangın - kö- yün yarısımı yakmıştır. Yangın, bir Cevin — fırısından — çıkmış- t Öğlü - vakti” Büşlyüleülş beş saat sürmüş ve şiddetle esen rüzgürla büsbütün büyü- möştür. Köylünün tarlada olması ve evlerin bahçelerinde birçok ça- h çırpıların bulunması yanıgınız beş kola ayrılmasına sebep olmuştar. < Söğütten yangını görüp ye- Tişen mualimler ile halk ve İandarma müfrezeleri, evlerin. 'den çıkamayan ihtiyar ve ço- cukları kurtarmışlardır. Halkın ve- jandarmanın — yardımı ve rüzgârin bal yandıktan sonra ateş - söndü Yangın telefonla Eskişehir itfaiyesi gelmesi istenmişti. Yangın sön- dükten biraz sonra - Bilecil —. Ormanda bir rakı fabrikası bulundu Bartın — Geçen hafta, Ak- göz köyü civarında Kırca or- manında/ gizli bir rakı fabri- kası meydana çıkarılmıştır. Bir haber alma / Üzerine, İnhisar memurları, jandarmalarla bir- likte, ormanda rakı çıkarmak. ta olan kaçakçıları bastırmış lar ve cürmümeşhut halinde yakalamışlardır. Rakı çekenler Akgöz köyü ihtiyar hey'eti üyelerinden Nu- man, kardeşi Memed ve Fer- mid” Durnuk / köyü — ibtiyar hey'eti üyelerinnden Yusuftur. İnbisar ve zabıla memurla- , bir teneke, ayrıca iki şişe dolusu çekilmiş vakı da — ele geçirmişlerdir. BU UOCUKlAFA Grek aşısı yapıldı Rize (Hususi) — — Hersene olduğu gibi busene de köy çocuklarına çicek aş anıştır. Şimdiye kadar kezde 40772, kazalarda - İse 35372 çocuk aşılamıştır. Bir hırsız yakalandı Üsküdarda kalafatçı Ahme- din dükkânma girerek bir çift kundura çalıp kaçmağa Şalışan sabıkalı Ferhat yakı İanmış ve tahkikata — başlan. miştarı iyesinin bir motor pompı geldi. Fakat motora verilecek Su olmadığından bir. işe ya- ramadı Şehrimiz itf tulüm baları mükemmel olmadığından bir işe yarayamadı. Yeni bele. heyetinden, yangın söne vasıtalarının yenileştiril- Bedl di L Sıraca yangınında insanca zayiat olmamıştır. Yalnız ahir- larda kalıp ta- çıkamayan bir- kaç hayvan yanınıştır. Bunun. la beraber her evde koza ye- tiştirlmekte olduğundan ko. zaların hepsi mahvolmuştur. 20 kuruş için bir adam öldü Söğüde tabi Çaltı köyünde perşenbe günü 20 kuruş ala- cak yüzünden bir kavga ol- muştur. Alacaklı Hüseyin, Hacı Ha- samın üstüne atılarak- bıçakla bir kolunu kesmiş ve zavallı ihtiyar çok kan zayi ettiği için biraz sonra ölmüştür. Ka- yakalanmış ve adliyeye ve- rilmiştir. Zararlı hayvanlarla mücadele Tekirdağ 7 (A-A.)— Zararlı hayvanlara açılan savaş sonun. da ilimizde 121 bin 365 kar- ga, 7220 karga yumurtası, 20 karga yavrusu, 524 domuz yokedilmi; Arpa idrâk edildi Tekirdağ 7 (a. A) — Bu gün borsada ilk arpa satıl- aıştır. İzmir — Bayındırlık, Başmü- isi Bay Nuüri ile- İlbaylık mimarı Bay Necmeddin Emre Tireye gitmişlerdir. Tire-Aydın yolunu gözden geçirip Bozda- ğa çıkacaklardır. Önümüzdeki kış mevsiminde Bozdağda Çav- dar yaylasında yapılacak alan kayak- sporları için yaylanın üç yerinde yaptırılacak imdat kulübelerinin yerlerini” tesbit edeceklerdir. Bu kulübeler he men inşa ettirilecektir. Gölcük yaylasındaki” atelim açılması için de icabeden ter- Hibat alınmıştır. Bu yıl Bozdağ ve Gölcüğe büyük rağbet gös- terilmiştir. Bozdağda şimdiden 34 ev tutulmuştur. Buyıl Gölcük otelinde gös- terilen rağbet önünde ihtiyaca cevap / vermiyeceğinden kor- kuluyor. 9 Hariran Hava kurumu her yerde yayılıyor Rizede.. Rize 8 ( ALA.) — Dün i- baylıkta İbayın başkanlığında kava tahlkerine " Karıı şehri mizde alınacak yardım tedbir Tei saptamak Hasre bir top lantı yapılmıştır. Toplantıda, bütün işyarlar BaneL. bir, çi v Blk Tack Haa Karımıma Termeji yükenmişlerdir. itazl Haj İlbaylığın her - tarafında bu ine karyelir ir ilgi gösterilmekte Bayburtta Başkart BAA ) ee baylık — işyarları — aylıklarının yüzde birini devamlı olarak kava kurdana vermeyi kar laştırmışlardır. ” Bütüm Üpatr aylıklar İşyarları bu suretle Rareket ederlerse garbaylıklar aa Ve gak A #inblüyor. Bursada Barsa 8 (A:A) — Dün Bar. veda: Bavaalığı yardaı içle Yapılanı doplantıyı” haber alan leri de Yaralrında Teplenarde taolilerime mekte olan yemeklerden ayda öan Terk aNT dilekçe -istida- il GA Te İspartada İsparta 8 (A A) — Cüme huriyet İlk Okulu - yavruları aralarında bir Hava Kurumu Derneği / kurarak - çalışmaya başlamışlar ve bugün - topla- dıkları ilk parayı Türk Hava Kurumuna / yatırmışlardır. Di- ğer okullarda da bu alanda Çalışmalar başlamıştır. Balıkesirde Balıkesir 8 (A. A) — Hava tehlikesine karşı durmak için burada da çalışmalara başlan- miştir. Bu maksatla dün . H. P. kurağında İlbay ve parti başkanımızın da iştirakile bir. toplanlı yapılı vak hava tehlikesini bilen üye kaydına başlanmıştır. Balıkesir halkı bu. büyük yürt işine büyük ilgi göstere mektedir. Malatyada Malatya 8 (A A.) — Dün Halkevinde yapılan toplantıda hava tehlikesi mevzuu üzerin 'de gereği kadar söylevler söye lendikten sonca üç komite iş ve üye kaydına Halk bu. toplan. tıda çok heyecanlı idi. “-Kayd işi ateşli ve içtem istekli diyor. Tecim işleriyle uğraşan İs- #mail Sonoğlu 500 lira ver- miştir gi Muharriri: F. B. — Nemi düşüyorum b: cığım?.. — Evet, fikrini öğrenmek istiyorum kızım, dedir — Size düşündüklerimi ıt biç çekinmeksizin söyle- çime ve yine derhal bu fik- de - söyliyeceğime — tal dir. Annemin ve gerek benim ve linimetimizsiniz.". Sizden gizli tutmağı nemiyeceğime - İtimadınız dir.. Fakat henüz kat'i olarak hattı hareketimi çizmiş ve yü. Düşündüklerim bir az muğlâk, bir az muhataralı ve biraz da — korkunçtur. Bunu size baştan sonuna kadar an- latmadan evvel Nejar bey yi arzedeyim. Ben ona karşı red cevabi vermiş deği- fim, size müracaat - ettiklerini haber almış ve muvafakattar bir lisan kullandıktan sonra bir kerede Gülsüme sorunuz izi — işitmiştim. -Buna Tağmen hiç reddede bilir mi idim! bahusus reddolunacak bir sebep olmadığı gibi böyle bir sebep bile olsa yine fikri- mi size açıkca söyler ve mü- davelci - efkürdan “sonra ne Jâzımgeleceğini yine Münir Beyin etmek istediğir di söyledi ? — Piyanö/ raüllünönü Rar Hanım! — Onunlamı haber gön- dermiş ? — Evvet — Peki, sen ne dedin ? — Eğer, dedim, evle olursam Nejat Bey emin ol sunlar ki benim zevcim ken- disinden başkası olmıyacaktır. — Anladım ama, ne için böyle teğanni gösteriyorsun ? — Babacığım, Rana/ Ha- mıma da söylediğim gil de aşılması icap eden uzun ergüzeşt ummanı var, Ba. husus Nejat Bey de henüz son imtihanmı vererek diplomasını Bana bir sene derken ciddi bahisleri konuue şanlara mahsus bir dikkatle birbirimizin gözlerine bakıyor- duk. Ben Gülsümün göynünde bir başka gencin bulunmadı. ından emin ölarak müsterih oldam.. Ancak “Aşılması icap eden uzün . bir sergüreşt um- manı, ne demekti, ne olabilir di? İşte burası beni düşün- dürmüştü ? Gülsüm sözlerini bitirdikton sonra mahzun bir hal aldı Kumral buşınını önüne eğdi, kalbinin sızısını dinler gibi göz- bir eli göğsüne kadar yükseldi ve orada dur- dü. Halinden daha söyliyecek sözleri olduğu belli — Kızım.. Nasıl bir sergü- 'zeşt ummanın önündesin ? Diye sordum. Gülsümün gözlerinde yar bir yaralı dişi kaplanın göz lerinde bulunabilecek kinli ve keskin bir parıltı tutuştu. Bir, dofa yutkonduğunu » Bir aralık gözlerinden damla yaşın döküldü. günü gördüm. Daha ziyade mül edemiyerek tekrar 'eki babacığım, söyliye » dedi ve ilâve ettir — Geçe gün odamda pi- yano çalıyordum. Hani o sizin | çok beğendiğiniz * Siz artık. bir hayal oldunuz, şarkısı, ne Bu şarkı değil mi Ben dalğın dalğın bem çalıyor, hem de söylüyordum.... Annem oda kapısının eşi- Hine dikilmiş, baş örtüsünün dcu ile yi yörmüş. — Önün - “bu yan taraftaki aynaya akset. mişti. Bunu görünce hemen piyanoyu bırakarak yanına koş- tum Ne için ciğim ? Diye sordumu; Zaten, anme, min şu son aylar içinde ber şeyi pahane ederek ağladığını ve için için ha ladığını görüyürüm. — Hiç, kizim, dedi sen.. Devamet yavrum Ben, annemin yine İstanbul- daki babamı ve onun kendisine karşı gösterdiği merhametsizce hakaretleri, hatırladığını u. Tekrar ettim maÜn T Devamı var —