13 Mart 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

13 Mart 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

Almanya'nın bu bahane ile tehdidi, Tahran'da, Alman Bankası ve sair imtiyazına ve sair nüfuza nail olamadığından neş'et itse kargirdir. Çünkü Acemistan, Millet Bankası küşadına nail oldu. Şayan-ı tebriktir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ BULGARİSTAN HAVADİSİ Meclis-i Meb'usan'ın el'an müzakeratına devam edilmekde ve ne vakte kadar imtidad idecegi mechuldür. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sofya polis idaresine yigirmi kadar hafiye memuru tayin edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Evvelsi gün Sofya'da Ministır Petkof, Ministır Genadiyef ve Ministır Savof, Sobranya dairesinden çıkub İstanbul Caddesi'nde bulunan Kartallı Köprü ve Boris Bağçesi'ne doğru tenezzüh etmek üzere, tam köprüye yaklaştıkları sırada, müsellah üç şahs-ı mechul tarafından takip idilerek, yetişüb derhal ministırlar üzerine ateş itmege başlamışlar, Ministır Petkof kalbine isabet eden bir kurşunun tesiriyle vefat etmiş ve Genadiyef kolundan yaralanmıştır. O sırada karşıdan gelmekde olan bir süvari zabiti, bunların imdadına yetişerek, revolver ile canileri takip edip diğer iki ministırın hayatını kurtarmıştır. Mütecasirlerden biri elde edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Gospodin Petkof'un itlafı üzerine, Harbiye Nazırı idareyi derhal der'uhde etmiş ve Ministırlar Meclisi'ni davet iderek, Paris'de bulunan fehametlü Prens hazretlerine, vakayı müş'ar bir telgraf çekilmiştir. Prens hazretlerinin Sofya'ya avdeti beklenilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Hükumet tarafından Evlogi Gorgiyef'in Bulgaristan namına terk eyledigi servet üzerine Keşof aleyhine ikame olunan davanın evrakı, dün Sofya Sancak Mahkemesi'ne verilmiş olduğu müstahberdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Lom Kazası'nda Mokroş (?) Karyesi'nde iki Bulgar ve bir Türkün, dügünde komşuları olan diğer bir Bulgarı fena halde darb ve telef etmiş oldukları Lom'dan yazıyor. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Eski Zağra'da bir bağçe kapusunda, kasaba-yı mezkurede terzilik eden İvan namında birisinin cesedi bulunmuş, merkumun su-i kasd maksadıyla kendisini kuyuya atmış olduğu anlaşılmıştır. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Tırnova Kazası'nda İstrajiçe Karyesi'nde İzlatı Hristof namında birisi zevcesini katl iderek kendisi dahi intihar eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Drajins(?) Karyesi'nde ikinci taşcı amele taş kesmek üzere iken, Balkan'dan üzerlerine düşmüş olan bir taş birisini ezüb telef eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ HAVADİS-İ HARİCİYE (Nikolay) demir yol hattında kömür kalmamış olduğu gibi, ocaklardan ihrac ve tedarik etmek de mümkün olmadığına mebni, Moskof hükumeti haricden 3 milyon ton ma'den kömürü iştirasına karar ve sipariş vermiştir. Para peşin mi sormalı? Yoksa Moskof'a veresi verenler çok ardı sonra gezer ha! Para nanay! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Vatanperver Polonyalıların en ziyade tenmerküz ettigi (Loç) şehrinden çekilen bir telgrafnameye göre, bir kıyamın önünü almak üzere Moskof taburlarının ettigi növbet ateşden 3 kişi telef 18 kişi mecruh olmuştur. Çok degil ya! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ (Varşova)dan çekilen bir telgrafnameye göre