19 Mart 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

19 Mart 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Hatların bu sadeliğine mukabil renkler sıcak ve cazip, kumaşlar a- labildiğine değişik ve — göz alıcıdır. Kadınlar bu sene, bol ve hattâ aşı- rı miktarda inci ve rengarenk bon- cuk kolyeler, bilezikler, küpeler ta- kabilecekler, koyu renkli elbiselerini geniş beyaz yakalarla gençleştirecek- ler, egzotik desenli şantug kumaşlara sıcak renkli emprimelere, kayısı sa- rısından mandalın sarısına kadar bütün sarılara çok rağbet edecekler. Ve bütün gayrelerini, fazla düz ve sade biçimli elbiselerine cazip ve çe- kici bir hal yermek için sarfedecek- er. Bu sene beller geçen mevsimdeki gibi bol değilse de, geçen seneler gibi mübalâgalı şekilde sıkı da değildir. Ve bilhassa dikkat edilecek nokta, bellerde kesik olmayışıdır. Beden kıs- mı, belde sıklaşan penslerle oturtul- muştur. Kemerde ise hıçbır zaman belde değildi nlar ya hiç kulla- nılmıyor, ya da, bazı modellerde ol- duğu gibi, onları belden birkaç san- tim aşağıda buluyoruz. Bomba Bu sene A modası C hristian Dior'un geçen seneki H ası kadınları erkekleştirdiği için tutunmadı fakat esas olarak bu- modasının ana prensipleri ge- ne onun bu H modasından çıktı: Bu prensip, kadınların göğüs, bel, kalça gibi göz alıcı hatlarını mubalagalı şekilde meydana çıkarmaktan vazge- çip onları hafifçe göstermek, hisset- tirmek ve aratmak esasına dayan- mal Bu sene Dior A modasını icat et- ti. A modasında omuzlar k dar, göğüsler yine geçen seneki gibi penslerle bastırılmış fakat bel geçen seneye nispeten ha bariz seklide görünmektedir ve etekler düz hat AKİS, 19 MART 1955 halinde inmeyip aşağıya doğru, A harfi gibi açılmaktadır. Kadınların A modasını, seve seve tatbik edecek- leri muhakkaktır. Fakat Dior'un modellerinde göğüsleri yok eden pensleri, onlar biraz açacaklar, 0- muzları biraz daha geniş tutacaklar, belleri bıraz daha sıkı, daha yapışık tercih edecekler.. ama şurası da mu- hakkak ki şık kadınlar, bu sene bel- lerini sıkı kemerlerle boğmayacak- Mevsimin en sükseli terzilerinden biri de Geneveve Fath'dır.. Onun mo- dellerinde de göğüsler sılıktır beller ya hiç gösterilmemiş, ya da çok aşa- ğıya düşmüştür.. Bu dümdüz görü- nüşe "Fath şoku" ismi verilmiştir. Son senelerin buyuk suksesı "Gi- vencby*' ye gelince, o yıne "genç gö- rünme" prensibine daya hoş v taze havalı, cici modelleı' teşhir ettı Gençliği, körpeliği, cazibeyi sembo- lize eden artıst “Audrey Hepburn'ün terzisi olan "Givenchy" yalnız genç kızların değil, genç kalmaya azmet- miş bütün kadınların hayranlığını Parisin bu seneki modası Süpriz Darbe toplamaktadır. Onun gösterdiği her model bir sürpriz teşkil etmiştir. Me- selâ bedenin sırt kısmında açılıp ka- panan, yakaları yalnız sırtta açık o- olan dümdüz elbiseler tek kolunun ü- zerinde beyaz bir fiyonk bulunan kı- sa kollu bir döpiyes, ceket eteği fes- ten seklinde kesilmiş çok sade bir tayyör.. Ve kumaşların en fantezısı, en sıcak renklisi, en hoşu! Bu mevsimin pardesüleri İ Ikbahar ve yaz pardesüleri, "trois- guarts" lar, kış mantoları gibi düz hat halinde inmektedir. Onlarda na- zarı dikkati celbeden şey yakasız ve çok teferruatsız oluşlarıdır.. Gündüz elbiselerinin etekleri da- ha ziyade dardır. Ve yahut onlara, KADIN düz kumaş üzerine yapılmış düz pil- lerle bolluk verılmıştır ki, bu da on- lara, bolluklarına rağmen düz hatlı ir manzara vermektedir.. Yazlık emprimelerde bile dar etekler naza- rı dikkati celbediyor. Emprimeler ay- nı kumaştan pardesö ve ceketlerle gi- yilmekte ve böylece hem bir ihtiyaca cevâp vermekte, hem de gayet sık durmaktadır. Pardesünün veya ceke- tin astarı ile eş olan elbiseler de çok- tur. Bu sene kadınların en çok g cekleri kıyafet, muhakkak ki elbıse ve ceket birleşmesinden doğan yeni tip tayyörlerdir. Birkaç seneden beri, zaten kadınların çok tuttukları bu, tarz kıyafet o kadar pratiktir ki, her gardropta elzem olmuştur. Ve butun terziler tayyörlerini bu şekilde hazır- lamışlardır. İlkbaharın yıldızı ise, "çizgili flanel" tayyörlük ve pardesülük ku- maşlardır. Dans elbıselerıne gelince, bunlar alabildiğine geniş, kloşlu, veya pilli olabilir, belleri kemerle sıkılanlar bi- İhtilal le vardır.. Bunların yakaları çok a- çıktır fakat omuzlar aşağıya doğru, kol hissi veren yaka uçları ile, veya on her türlü kolla ör- tulmuştur "Streples ler gece tuva- letlerinde bile azalmıştır ama yine de mevcuttur. İspanyol vari, kat kat etekli gece tualetleri bilhassa revaç- tadır. Ve "Dior" un kırmızı zeminli bir markizet emprime ile hazırladıgı ispanyolvari bir tualeti mevsimin bü- yük süksesi olmuştur.. Bu elbiseyi giyen manken altın zincirlerden kat kat bir kolye, bilezik ve küpe tak- mıştır. Zaten bu mevsim, çok sade olan elbiseleri zenginleştirmek için her ka- dın aynı hileye başvuracak: bol bol kolye, bilezik ve küpe takılacak ve 23