19 Mart 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

19 Mart 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN- yahut en akla gelmez renklerde, de- senlerde kumaşlar giyilecek ve neti- cede kadınlar yine kadın kalacak!- C, Almanya Geçmiş zaman olur ki... B ir millet mağlüp oldu. Bir rejim devrildi. Mesullerin bir kısmı inti- har etti. Bir kısmı hapse girdi, bir kıs- mı da idam edildi. Fakat bu mesul- lerin karıları ne oldu-. Onlar fiilen kocalarının icraatına iştirak etme- dikleri için, hakiki bir cezaya çar- pılmadılar. Fakat bir kadın, kocası, nın fikirlerine iştirak etsin etmesin, onun İcraatından haberdar olsun ve- olmasın, onun akıbetini maddeten ve manen payl ş zamanlar çok parlak günler yaşamış olan 'nazi şeflerinin karılan, bugün sanki kocalarının iş- lediği suçların karşılığını ödüyorlar. Bunların her biri birdenbire 1htıyar— lamış, Ümitsiz bir yalnızlık içine gö- mülmüştür. Herbirinin kaşları, çatık- tır ve hepsinin gözlerinde bir suçlu- luk korkusu, bir şüphe, bir çaresiz- lik ifadesi mevcuttur. Bazıları tam bir dir. Nazi şeflerinden karısını ve çocuklarını oldurdukten sonra intihar ettiği hatırlardadır.. mek ki, o bugünü düşünmüş ve iş- lediği hataların cezasını ailesine ö- detmek istememişti.. mmy 7 M adam Goering bugün geçmişte- ki hayatının iki parlak hatırası sefalet ıçınde— Göbbels" * ile yasıyor: birisi hava mareşali "Hermann Goering" le evlenerek tayyareye bindiği gün. Diğeri Wag- ner operalarının parlak yıldızı oldu- ğu zamanlar. Emmy Goering halen Münihte, fok şık bir evde yaşamaktadır. Geli- rini nereden teinin ettiği belli değil- ir. Her zaman kapalı duran büyü demir kapı, onu meraklıların naza- rından korumakta ve kendisi nadi- ren sokağa çıkmaktadır. Kızı Edda 15 yaşındadır ve şayanı hayret de- recede babasına benzemektedir.. Li- seye devam eden 'kız çok çalışkan dikkatli fakat mahcup ve biraz mahzun bir talebedir. Son zaman- larda, artist olacağına dair çıkan havadisler tekzip edilmiştir. Edda babasının parlak nişanlarını, bem- beyaz üniformasını hatırlamakta de- vam ediyor.. Magda Himmler S . s. in şefi ve toplama kampla- rının reisi olan Heinrich Himm- ler'in intiharından sonra karısı, ay- larca enterne edilmiştir. Kamptan çıktığı zaman tamamiyle parasız ol- duğu görülmüş ve yardım — bürosu kendisine ayda 57 mark — vermeye başlamıştır. Halen bu para ile, mini- mini bir odada yaşamakta' ve yeme- ğini kendi pişirmektedir. 24 yaşında- ki kızı Münihte bir hazır elbise mü- essesesinde çalışıyor. — Ruslar tara- iından esir edilen üvey oğlu ise, he- nüz dönmemiştir. Himmler'in 'kan- 24 Ribentropp ailesi Refah şampanyadan geliyor sının bugün hayatta bir tek gayesi vardır: bir gün müstakil bir apart- man katı kiralıyarak, insan gibi ya- şıyabilmek.. Fakat bu kadar para sahibi olabileceğini de pek ümit et- miyor! Brigitte Frank olonyanın eski umumi valisinin dul karısı, bu kadar felâketten sonra hâlâ yaşadığına şaşıyor. Bir müddet, devletın verdiği maaşla ge- çinmiş fakat sonra bu para kesilin- ce, Himmler'in karısı gibi, o da yar- dim bürosunun merhametine muhtaç" olmuştur. Arjantine giderek bir ma- den ocağında çalışmaya başlıyan bü- yük oğlu Vorman'ın gayı işe bir gün annesini sefaletten kurtarabıl— mektir Elısabeth Sauckel S auckel'in dul karısı 6 oğlunu ye- tiştirebilmek — için "Berchtesga— den'de Führerin mahut "kartal yu- vası” na birkaç kılometre ötede, bir pansiyon işletmekte Oğulları yakında caktır askere alına- Anne * Lise Von Ribbentrop R ibbemtrop'ların mali — sıkıntısı yoktur, çünkü Anne- Lıse in şah- si serveti vardı. Kendisi meşhur Henckel şampanya evinin hıssedar— lanndandır.. Üç oğlu da şampanya ticareti ile meşgul olmak niyetinde bulunduklarını söylemişlerdir. Za- ten babaları da işe şampanya ticare- ti ile başlamıştı. Ribbentrop'un 20 yaşındaki kızı UÜrsule'ye gelince o gazeteci' olmak gayesindedir. Ilse Hess S pandon'da halen hapiste bulunan Hess'in karısı, tenha ve kırlık bir yerde, bir evin alt katında otur- makta ve hemen emen bir hapis hayatı sürmektedir.. Sabahlan saat sekizde, birkaç dakika bahçeye çıkıp kopegını ha- valandırdıktan sonra, bütün gün o- dasına kapanan bu kadın "Rudolf Hess ile hayatım" isimli bir kitap yasmaktadır. Bütün gayesi kocasını temize çıkanp, onu hapisten kurtar-' maktır. Kitabında kocasından "941 den beri sulhu istiyen adam" dıye bahseden Ilse"nin çok zor günler y: şadığı muhakkaktır. 18 yaşındaki oğlu küçük bir köyde marangozluk yaparak hayâtını kazanıyor.. Anne- sini sık sık ziyarete gelen bu çocuk babasını hiç — mektupsuz bırakma- maktadır. Margarethe Speer K ocası hapise —girdikten — sonra doğduğu şehire giderek, kendisi- ni iki oğlunun tahsil ve terbiyesine vakfeden bu kadın sahip olduğu e- vin odalarını pansiyon vererek geçi- mini temin etmektedir.. Çocuklarının bilhassa, iyi ingilizce ogrenmelerını arzu etmiş ve onları çok iyi yetiştir- miştir.. Daima ekonomi yaparak, Berline tayyare bileti alır ve sık sık kocasını hapiste ziyaret eder. Ko- casının 20 seneyi doldurmadan affe- dileceğini ümit etmesinin sebebi, vaktiyle onun Hitlere' suikast hazır- lamış olmasıdır. AKİS, 19 MART 1965