21 Aralık 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

21 Aralık 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

K A D Güzellik Parlaklık B azı Kadınlar vardır, daima bahar gibidirler; insan onlara baktıkça bakmak ister. Elbiseleri yeni — hissi verir; eskidir. Göz alırlar; dikkat e- dersiniz: bir fevkalâdelikleri yoktur. Bunlar bir parlaklık, canlılık, ta- zelik taşıyan kadınlardır. Ve bu par- laklık güzellikten, lü fevkalâdeliklerden cazibe dediğimiz şeyin de bir kısmı- dır. Dış temizlik Parlaklık şüphesiz ki ilk — evvelâ 'temiz" likle elde edilir. Temiz bir vücut, temiz saçlar, temiz ağız, te- miz eller ve ayaklar daima çekici- dir. Temiz bir elbise, temiz ayakka- bılar da gözü okşar. Makyajın rolü ise hiçbir zaman ınkar edilemez. İti- nalı ve ölçülü bir makyaj bugünkü güzellik telâkkisinin ilk — şartıdır. üzde iki şeyin parlaması lâzımdır. Bunlardan bir tanesi gozlerdir diğe- ri de dudaklar. Gözlerle dudakların parlayabilmesi için mat ve temiz bir cilt şarttır ve fazla pudra, allık - lanmaktan çekinmek lazımdır Göz- Cazibe At binenin... 26 IN leri de, tabii yalnızca gece boyama- lıdır. Üst kapağa çekilen gri kalem ve hafif bir mavi gölge, geceleri göz- lere icab eden parlaklığı verecektir. Gözleri boyamak modadır diye onları kömürlük penceresine çevirmek lü- zumsuzdur. Dudakları da, ne çok fazla açık, ne çok fazla koyu boya- malıdır. Tabii canlı açık kırmızılar, koyu pembeler hem tırnaklar, hem de dudaklar için son modadır. İç temizlik F akat dış görünüş, makyaj, kadı- na parlaklık veren biricik şey de- Parlaklık Kılıç kuşananın ğildir. Hayatı ve insanları sevebil- mek, mesut olabilmek, iyi hisler du- yabilmek gözlere hiçbir boyanın ve- remiyeceği canlılığı ve guzellıgı in- sanları çeken cazibeyi verir. Giyim Temizlik makyaj, iç guzellıgının yanında rol oynıyan bir fakt de “"giyimde tazelik" tir.. Genç ve sade modelleri, az kuplu biçimleri, mübalağalı, — acayip, fazla ustalıklı modellere daima tercih etmelidir.. El- biseler iç açıcı, çiçek gibi elbiseler olmalıdır. En ciddi kıyafetlerin de iç Temizlik . demişler ama açıcı bir detayı bulunmalıdır. Bunun için meselâ bir siyah süveteri be- yaz bir yaka ile açmak, en ciddi el- biseyi küçük bir çiçek, bir kolye, bir bilezikle neş'elendirmek mümkündür. içek, mendil, eldiven gibi teferruat- lar daima çok temiz, tiril tiril olma- lıdır. - Kışın güzel gunlerınde beyaz bir manto, pembe veya mavi bir sü- veter, beyaz yünlüden yapılmış de- kolte bir gece elbisesi iç açıcıdır yüze canlılık, cazibe verir. Bu se çok moda olan kadife de yüzü ok— şar, ona bir parlakhk munis bir yu- muşaklık verir. Siyah kadifeden ya- pılmış dar bir gece tayyorunu 1çten hafifçe görülen beyaz bir "astar-yâ- ka" veya yakaya takılan büyük Ur pırıltılı iğne ile canlandırmak müm- kündür. Pastel tonlardan da nefis gece kadifeleri vardır. Bunlardan kışa dans elbiseleri yapılabilir. Çıp- lak bir elbisenin arka dekoltesine yerleştirilmiş bir çiçek, bir taşlı iğne erhal —gözü çekecektir.. İddiasız, hatta spor biçimi kesilmiş saten ge- ce mantoları, siyah bir etekliğin üze- rine giyilmiş kova cepli şömizye bi- çimi beyaz saten bir gece bülüzü, yü- ze yakıştığı kadar yeni modaya da uymaktadır Dikkat edilecek nokta, gece ve gündüz taze, parlak, canlı gozukmek— tir. Eski suveterlere ilâve — edilece AKİS, 21 ARALIK 1957