21 Aralık 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

21 Aralık 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

KADIN yarlamasını bilmek, ince kalmak için kendisini zahmete sokabilm mektir. Bir rejim takib etmek de- mektir. Gençlikte irtibatım kaybet- memek demektir. Huzur içinde ola- bilmek, iyi ve neş elı olmak geçen zaman için üzülm k dem Bir kadın ıyı gıyınmeyı ancak Oo- tuz yaşında Ö Otuz yasından ıtıbaren iddialı gi- yimden sakınmak 1lazımdır; fakat komplimanları davet edecek olan ba- zı Ölçülü yenilikleri de cesaretle tat- bik etmek şarttır. Kompliman, kadın içindir ve kompliman duymayan ka- dın mesut değildir. Bugün artık "ihti- yar kadın modası" diye bir moda yoktur.. Aksine bu yaşta bir kadın, bir kolejli talebe kadar sade ve şık giyinmelidir. Buluz etek, yün kazak- lar ve pliseli etek, pastel tonlar yaş- lılara cazip bir ha veri Endama dair Yaşınızı veyahut hiç olmazsa gös- terdiğiniz yaşı kabul etmekle işe başlayınız, sonra modellerinizi meden, ufak tefek mi, şişman mı, fazla zayıf mı, çok uzun mu olduğu- nuza karar Veriniz. Başkaları size kaç yaş vermektedir, sizi biçim bakı- mından hangi guruba ayırmaktadır- lar? Böylece kim olduğunuzu öğre- nir ve ona göre gıyınırsınız küçükseniz, kısa boy- lu ufak tefekseniz, elbıselerınızın ya- kası çok kapalı ve enseye binik ol- mamalıdır. Omuzlar ne çok geniş, ne fazla dar gosterılmelı normal ölçüle- ri muhafaza etmeli Beden fazla teferruatlı, kabarık olmamalıdır. Kol- lar kısa olarak tercih edilmeli, ke- mer dar seçilmelidir. Kalçalar ü etek normal bollukta düz, bulunmalıdır. Dior'un bir kreasyonu Şıklığın ilk şartı itina! 28 Dior, atölyesinde müşterileri arasında Hükümferma ğer büyükseniz yani uzun boylu ve iriyseniz,, her şeyden evvel doğru durmasını öğrenmelisiniz. Bacakları- nızı katlamadan zerafetle oturması- nı biliyor musunuz? Hele ufak kız taklitleri size hiç mi hiç yakışmıya- caktır. İnce olsalar da olmasalar da, u- fak tefek kadınlar diğer kadınlara nazaran çok daha kadınlığa sahiptir- ler. Sıklığa dair ıklık ve ince zevk herşeyden ev- D vel bir kadının kendi kendisine benzemesi demektir ık olmak. ısteyen kimse filânca hanıma benzemekten çekinmelidir. Şıklık herşeyden önce şahsiye- tinize ve hayat şartlarınıza göre el- bıse_ seçmenıze bağlıdır evk, seçilen de tabıı kalabılmek dem Bir kadının sık sık hatırlaması icab eden şey acayipliğin ve "oriji- nalite" dediğimiz şeyin bize pek na- diren yakıştıgıdır ğ iyim için bütçenizin pek ehemmiyetsiz yerini teşkil ediyorsa 'fantezi kıya- fetlere veda edip, uzun zaman daya- nan klasik tarzı tercih etmeniz la— zımdır. Şayet sokakta küçük bir şapka giyinmezseniz, en şahane kıyafetle bile şık olamazsınız. Ayakkabılarınız daima itinalı, boyalı, bakımlı olmalıdır. Yoksa şık- lığınızın hiçbir kıymeti kalmıyacak- tır. Dost başa, düşman ayağa bakar derler Umumı kaideler K ompleks sahibi olmıyan, kendisin- min olan kadınla tanışmak herkes 1çın zevktir elbısenın için- ayırdığınız yer, bir olduğu — yer yalnız — burası değildi Temizlik bir lüks değil, bir alış- kanlıktır. Bu alışkanlığı elde etmek çok kolay birşeydir. anı şık yapan şey para değil, psıkoloıı ve zekâdır. Neş'e ve emniyet, yinen kadında bulunur Moda herhangi bir kadım daha cazip kılmak için icat edilir. Dünyanın en güzel kadım, şayet kendısını ihmal ediyorsa, çırkınleşe— cektir. ekseri iyi gi- Bir Dior kreasyonu daha Beyaz rengi çok severdi AKİS, 21 ARALIK 1957